čtvrtek 29. června 2017

Moje sypké fixační pudry

Kde jsou ty doby, kdy jsem doma v šuplíku měla jen sypký pudr od Dermacolu a brala ho jako ten nejlepší možný? Mám pocit, že je to už skoro pravěk, ale nebýt něj, asi bych se nedopracovala k těm, které mám teď. Abych vám stručně nastínila můj vztah k pudrům obecně - už několik let prakticky nepoužívám zabarvené (béžové) pudry, ale dávám přednost těm transparentním, které se barvě pleti přizpůsobí. Taky mám o něco raději sypké verze, ale uznávám, že ne vždy je to praktické a třeba do kabelky volím raději slisované transparentní pudry. A protože jich doma mám už celkem slušný počet, řekla jsem si, že vám je všechny pohromadě ukážu a řeknu vám, který mám úplně nejraději a proč :)



O některých pudrech jsem vám v minulosti už psala, takže níže případně najdete odkazy na starší články, plus jsem se pokusila k jednotlivých pudrům vypíchnout i pár plusů (+) a mínusů (-), protože u každého jde nějaký najít.



Make Up For Ever Ultra HD Loose powder - koupíte ZDE

NARS Light reflecting setting powder - koupíte ZDE


Oba tyto pudry řadím do sekce "photoshop", což v mém slangu značí, že dokážou s pletí udělat divy. Pleť dokážou vážně lehce vyhladit, póry i jemné linky zamaskovat a pleť zanechat celkově prakticky dokonalou. MUFE pudr je vhodný i na natáčení, protože je HD (čili pro vysoké rozlišení). Když si oba vyzkoušíte na ruku, máte pocit, že ani nesaháte na suchý pudr, ale na něco ultra jemného a až hedvábného. Něco jako když dáte na pleť silikonovou bázi prostě, takový ten lehce kluzký pocit. Což zní u pudru dost divně, ale prostě není pudr jako pudr :) Těžko mezi nimi hledám zásadnější rozdíly, pro mě osobně jsou na stejné úrovni, co se efektu týče a vlastně i cenově jsou v podobné kategorii. Bohužel pro mě ale numero uno nejsou, protože ani jeden mi nedokáže zmatnit pleť na tak dlouho, jako ten, který je pro mě nejlepší ze všech (což se dočtete níže).

MUFE

+ můžete ho koupit v mini verzi za výhodnější cenu a vyzkoušet, jestli vám vyhovuje (ZDE)
+ textilní sítko zabraňuje zbytečnému sypání pudru do horní části balení, což je praktické

NARS

- balení - pokud nemáte pudr položený doma na stole a cestujete s ním, počítejte, že se vám část pudru snadno vysype do horní části balení. Pokud tomu chcete předejít, strčte si dovnitř nějakou dostatečně velkou labuťenku.





Laura Mercier Translucent loose setting powder - koupíte ZDE


Glazel voděodolný fixační pudr - koupíte ZDE

O pudru Glazel jsem vám před lety psala už ZDE. Od té doby se změnilo jen to, že má teď jiné balení, které tedy nevím, jestli se vyloženě povedlo, ale obsah stále vítězí. Laura Mercier pudr milují snad všechny zahraniční blogerky, ale zcela upřímně jejich šílenství nesdílím. Pudr nemá zdaleka tak jemnou texturu jako Nars, MUFE nebo Glazel pudr, a i jeho zmatňující schopnost není nic wow. Nechci říct, že by to byl propadák, ale pro mě není v kategorii pudrů, za které bych dala třeba 1000 Kč (to bych rozhodně raději koupila třeba Nars nebo MUFE, které s pletí dokážou divy).


Laura Mercier

+ v zahraničí je možné si koupit menší verzi (vidíte na fotce), ale u nás nevím, jestli jsou i mini verze nebo jen ty větší
+ dostupný ve více odstínech (i když tento není vyloženě bílý, tak na pleti žádnou barvu nezanechá a je úplně bez barvy)

- dávkovací sítko má poměrně velké dírky, takže opět pozor, aby se vám zbytečně nesypal ven

Glazel

+ je voděodolný
+ dokáže extrémně dlouho udržet pleť matnou

- dávkovací "sítko" má velice drobné dírky a je trochu složitější pudr vyklepat ven. Doporučuji je trochu zvětšit jehlou nebo špendlíkem
- u minulého balení se mi stalo, že časem víčko trochu popraskalo a hůř se zavíralo, ale tím, že ho mám doma na stole, mi to tolik nevadí (spíš bacha pro ty z vás, co by s ním třeba cestovaly)




RCMA No-colour powder - koupíte ZDE


Avon magix - koupíte skrze Avon lady


RCMA pudr je už tak trochu legenda a používají ho vizážisté z celého světa. Je absolutně bez barvy a na pleti není nijak vidět. Tím, že je ho takové množství, tak člověku není líto ho používat třeba na baking, který je jinak vlastně celkem plýtvání pudrem, co si budeme povídat :) Kdybych byla profi vizážistka, asi bych jiný pudr ani nepoužívala. Více jsem vám o něm psala ZDE. Pudr od Avonu je dneska nejlevnějším zástupcem a bohužel pro mě je i nejslabším článkem této pudrové sestavy. Nechci říct, že by byl úplně marný, naopak ve své cenové kategorii je celkem fajn (pro mě lepší než sypký pudr Dermacol), ale nedosahuje kvalit všech výše zmíněných pudrů. Ať už se jedná o texturu, která není zdaleka tak jemná nebo fixační či zmatňující schopnost, která je slabší a zejména teď v létě pro mou mastnější pleť nedostatečná.


RCMA

+ obrovské balení ocení i profíci (85g za 380 Kč)
+ vhodný na "zapékání" (baking)

- dávkování pudru není nic moc, protože dírky, kterými pudr sypete, jsou obrovské a snadno se vám vysype větší množství pudru ven
- je nutné ho objednat ze zahraničního eshopu (což ale neberte jako překážku, protože se neplatí poštovné ani clo)

Avon

+ nízká cena

- balení není praktické, protože dírky ve víčku pudru jsou velice malé a pudr se špatně vysypává ven




Když bych měla sestavit svůj osobní žebříček pudrů, tak by byl následující:



1. Glazel (efekt + zmatňující schopnost + cena)
2.-3. MUFE & NARS (photoshop efekt)
4. RCMA (poměr cena & výkon)
5. Laura Mercier
6. Avon



Tak to jsou všechny moje sypké fixační pudry a důvody, proč mám každý z nich ráda z určitého důvodu. Je fajn, když si člověk najde ten pravý a vyhovující, protože cesta k tomu nejlepšímu byla v mém případě dlouhá a vyzkoušela jsem na ní spoustu hrůz a zároveň objevila i nějaké další skvělé kousky, které používám doteď.

Věřím, že hodnocení pudrů je značně individuální, ale tak je to holt s většinou kosmetiky a nic se nelíbí nebo líbí všem :) 

Budu moc ráda, když mi dáte vědět, jaké sypké pudry máte nejraději vy a zda máme nějaký společný? :)

15 komentářů:

  1. Ať jsem vyzkoušela jakýkoli sypký pudr, nikdy mi bohužel neseděl :-( I ta aplikace mi přijde zdlouhavá a moc mě nebaví :\ Takže u mě vedou klasické slisované, i když, stejně jako Ty, dávám přednost těm transparentním :-)

    since-2015.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já mám právě oblíbený ten dermacolácký :-D , ale RCMA a Glazel bych určitě také chtěla zkusit .

    OdpovědětVymazat
  3. Rendy, děkuji za super článek! Souhlasím s tebou a můj nejoblíbenější sypký fixační pudr je Glazel. Koupila jsem si ho díky tvoji recenzi a jsem spokojená! Další mám také od MUFE a je taky fajn. Z levnějších drogerkových ráda používám od NYC a musím říct, že není vůbec špatný. Měj se hezky a těším se na tvoje další články.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Rendy, donedávna jsem používala kompaktní transparentní matující pudr od catrice, ale teď na léto jsem chtěla něco super zmatňujícího a koupila si anti-shine powder od kryolan. A je to ten nejlepší pudr, jaký jsem kdy měla! 30g za 400,- vydrží věky a matuje opravdu na dlouhé hodiny, dříve se mi nos mastil už třeba po dvou hodinách a s kryolanem se obejdu i bez zapudrování během dne :) Mohu jen a jen doporučit, seženete ho třeba na notinu :)

    OdpovědětVymazat
  5. MUFE mám v mini verzi a ještě jsem ho nezkoušela, odrazuje mě ten photoshop efekt, ale časem na něj také dojde, líbí se mi, že je transparentní. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Čau Rendy, začínala jsem klasicky na Dermacolu. Podle tvého doporučení jsem si koupila Glazel a jsem spokojená, pak ale přišlo RCMA šílenství, tak už samozřejmě čeká ve frontě a jsem zvědavá, jaký bude! Jinak jako majitelka mastné T-zóny určitě upřednostňuji sypké pudry, jsou výkonově lepší. V kabelce mám ale z praktických důvodů kompaktní...a to mou novou transparentní lásku od NYXu.

    OdpovědětVymazat
  7. Já na sypké pudry moc nejsem, to dokazuje i fakt, že mám ve sbírce jen dva, od Dermacolu a od Essence. Dávám přednost těm slisovaným.

    OdpovědětVymazat
  8. Sypký pudr jsem měla jednou a už bych do něj nešla, radši ty slisované. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj. Ja som používala sypký púder od Catrice a musím uznať že som s ním bola spokojná 😊

    OdpovědětVymazat
  10. Bezvadný článek!! A opět si mě utvrdila v tom, že tu Lauru nepotřebuji zkoušet... Před pár lety jsem si na základě tvých recenzí koupila Glazel a pro mě je to jeden z nejlepších pudrů, přesně jak píšeš, hlavně kvůli poměru cena výkon.. Nars bych chtěla zkusit, stejně tak MUFE, ani jeden jsem ještě neměla. Já si ujíždím na La Prairie pudru, když to člověk přepočítá na cenu za gram, je to pudr ve stejné nebo dokonce levnější relaci než zmiňované pudry z parfumerie a je bezvadný. Velkou chválu jsem slyšela i na pudr od Chanelu, tak možná zkusím i ten. :-) zabarvené pudry jsem nekupovala ani nepamatuji, ale z těch slisovaných jsem kdysi taky dala na tvé rady a mám ráda jak Sexy Mama, tak ten bílý od YSL :-)

    OdpovědětVymazat
  11. já mám hodně ráda Lauru, s RCMA mám takový love-hate vztah...teď mi zrovna moc vyhovuje ale někdy mám pocit, že mi hlavně pod očima cake-uje...a to balení a la dětský pudr s obřími dírami je žalostný, vždycky vysypu víc než je potřeba

    OdpovědětVymazat
  12. Ja mam radsi pudry kompaktni a vlastne zadny s vyse uvedenych pudru jsem ani nezkousela :) kasparova_zdenka@szas-ostrava.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Tak toto je úžasný článek! :) Mám už delší dobu zálusk na ten RCMA, tak už bych se měla dokopat a koupit ho. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Sypké transparentní pudry mám moc ráda, mám vyzkoušený Dermacol, New York Color a Vichy Dermablend.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj,já pudr používat nemůžu, protože mě vysušuje. :( :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)