středa 11. října 2017

Skincare rutina PODZIM 2017 | nejlepší produkty a péče o akné

Zase po nějaké době je čas na menší update mé oblíbené pečující kosmetiky. Některé stálice už můžete dobře znát a vídáte je na blogu roky, takže víte, že mi i po delší době skvěle slouží. Když se mě někdo zeptá, jestli bych mu doporučila třeba nějaký dobrý krém z drogerie, tak musím pokaždé odpovědět, že takový jsem ještě neobjevila. Bohužel co se skincare týče, jsem věrná dražším nebo lékárenským značkám. Není to z rozmařilosti, ale čistě z toho důvodu, že na drogerkové značky jsem v minulosti měla buď alergické reakce a nebo mi produkty prostě nevyhovovaly. Často jsem měla pocit, že pleť buď zbytečně zatěžovaly nebo nedělaly vůbec nic. Proto jsem se zkoušením krémů, sér nebo očních krémů z drogerie před nějakou dobou sekla a nehodlám znovu experimentovat. Pokud člověk objeví své oblíbené značky, které mu sednou, tak se jich má držet a užívat si to, že mu dělají dobrou službu :) A tak je to i v mém případě, tak doufám, že se vám bude líbit a třeba vás v něčem i inspiruje :)

Kdyby vás zajímalo, jaké produkty používám k odličování pleti, mrkněte na tento článek, který jsem nedávno psala :)



(do)čištění pleti & tonizace

Co se micelárních vod týče, přijde mi, že se v poslední době okolo nich strhla celkem (zbytečná) hysterie. Někdo řeší, že je to prakticky saponát, co vám pleť vysušuje a pokud jste tak troufalé a rozhodnete se je vůbec používat, rozhodně byste je měly z pleti smývat vodou. Já nic takového nedělám a ani dělat nebudu (a klidně mě za to kamenujte). Růžovou micelárku od Biodermy používám už asi 12 let a nikdy mi pleť nevysušila a ani jsem neměla pocit, že bych měla pleť jako po použití saponátu. Micelárkami pleť pouze dočišťuji, nijak s nimi neodličuji make-up ani oči (tam mi nesmí žádná!). Takže je hodlám používat i nadále a budou součástí mé kosmetické rutiny :) 

Když mám pocit, že jsou mé póry trochu rozšířenější nebo zanesenější, než by mohly být, uchýlím se k jejich manuálnímu vyčištění a následnému "ošetření" tonikem z řady Nutrious Micro-algae od Estée Lauder. Nepoužívám ho rozhodně denně, je to vážně alkoholový dryák a jsem si jistá, že by mi pleť zbytečně vysušoval. Jako taková "dezinfekce" po čištění pleti nebo při dnech, kdy se objeví pupínky (pouze lokální potírání) je to super pomocník.



Pixi Glow tonic je exfoliační tonikum s kyselinou glykolovou, které dokáže pleť projasnit, vyhladit, zjemnit a sjednotit. Zní to skoro neuvěřitelně, ale je to opravdu tak a tohle je moje druhé balení (toto je cestovní verze, ale mám ještě nenačaté plné). Nepoužívám ho tedy každý den, to by pleť mohlo zbytečně iritovat a dráždit. Sahám po něm zhruba tak 2x týdně a vážně ten jeho efekt je neskutečný! Pokud máte citlivou a reaktivní pleť, tak pozor a než se rozhodne podobné produkty vyzkoušet, chtějte vždycky předem vzorek nebo nějaké menší balení, abyste si vyzkoušely, jak na tonikum vaše pleť reaguje. 



Pleťové krémy

Mám několik osvědčených a oblíbených značek krémů, kterých se držím a střídám je mezi sebou (i v závislosti na ročním období). Používám nejčastěji hydratační krémy, protože si myslím, že by jeden kvalitní neměl chybět na žádném kosmetickém stolku, ať už je vám 20 nebo 40 a jestli máte pleť suchou nebo mastnou. Je jen důležité najít vhodnou texturu, která vám sedne a bude vaší pleti vyhovovat.

Asi pro vás nebude překvapením, když tu vidíte můj oblíbený hydratační krém Clarins z řady Hydra-Essentiel. To je prostě už takový svatý grál a několikaletá láska a psala jsem vám o něm mnohokrát. Střídám ho momentálně s krémem Day Wear od Estée Lauder, který voní moc fajnově po okurkách a je celkově takový hodně fresh a velice příjemný. Na zimu tedy potřebuju trochu silnější kalibr, takže až skončí podzim, sáhnu po něčem ještě více výživnějším. Posledním je takový můj "víkendový" krém, což je Beauty flash balm od Clarins. Proč víkendový? To je většinou doba, kdy se nemaluju a pokud k tomu nemám důvod, tak si užívám no make-up dny. A tenhle krém má úžasnou schopnost pleť "zkrásnit" a dodat jí svěží vzhled. Nevím jak to dělá, ale jde mu to vážně dobře a mám pocit, že by fungoval i na pleť zmoženou kocovinou nebo virózou :)



Pleťová séra

Séra mám momentálně dvě a používám je vždy na noc. O prvním jsem vám psala už ZDE, protože mi bylo namícháno tak trochu na míru. Kiehl´a jeho řada Apothecary Preparations se zaměřuje na diagnostiku pleti, na základě které vám doporučí dvě složky, které se do základního séra přimíchají. Já mám kombinaci na minimalizaci pórů a zjemnění textury pleti. Používám ho už pár měsíců a jako jistou pozitivní změnu velikosti pórů zaznamenávám, nicméně nemůžu říct, že bych si sedla na zadek a začala z toho tleskat :) Každopádně tomu dávám ještě nějaký čas, protože výsledky pečující kosmetiky chtějí delší zkoušení. Nic negativního mi sérum rozhodně nedělá, takže vytrvám a uvidíme, jestli se to i s texturou pleti výrazně pohne k lepšímu. 

Druhým sérem je inovované Clarins Double sérum, které letos dostalo nový kabátek. Má mnohem pohodlnější dávkování a ještě o něco vylepšené složení. Je lehce olejové, což mi na noc vůbec nevadí a naopak si pleť teď v chladnějším období mlaská blahem :) Sérum umí cílit na problém vaší pleti a dokáže si poradit s jemnými linkami, ztrátou pevnosti, viditelnými póry nebo nedostatkem prozáření pleti. Pro mě je to skvělé hydratační sérum, které pleť dokáže vážně "napumpovat" a pleť je po něm úžasně vyživená a jemná.



Oční krémy


Na oční krémy mám připravený speciální článek, který by měl vyjít ještě tento měsíc (doufejme). Chci se tam podrobněji věnovat mým oblíbeným značkám a tomu, co od očních krémů očekávám. Takže tuhle kategorii přeskočím a podrobnosti budou následovat ve speciálním článku :) Zatím taková malá ukázka několika mých oblíbenců.



Speciální péče - akné a mastná pleť

Mám od přírody pleť smíšenou až mastnou se sklony ke tvoření pupínků. Samozřejmě nemůžu říct, že bych měla nějaké těžké akné nebo obličej posetý boláky, ale jsou určité dny v měsíci nebo situace, které dokážou vyvolat, že se počet pupínků zvýší a je čas proti nim zakročit. Už roky mám osvědčenou zelenou řadu Sébium od Biodermy, která mi prostě funguje nejlépe a nejrychleji. Už bych asi ani nespočítala, kolika kamarádkám ve svém okolí jsem doporučila můj svatý grál - Sébium sérum, který i jim neuvěřitelně pomohl! Jakmile mi vyraší někde více jak jeden pupínek, vytahuju do zbraně právě tento gel, který (na noc) lokálně na pupínky nanáším. Na celý obličej vám to nedoporučuju, protože byste si ho zbytečně vysušily. Stačí ho nanést na postiženou oblast (u mě je to často brada nebo okolí nosu) na vyčištěnou pleť a už ráno uvidíte první pozitivní výsledky. Pupínky se mnohem dříve zahojí, místo okolo nich není zarudlé a pleť se dá do původního stavu neuvěřitelně rychle. Vážně jsem ještě neobjevila nic účinnějšího, co by fungovalo takhle rychle. Sérum používám jen v případě, že je to nutné a nepoužívám ho preventivně, protože by po dlouhodobějším používání pleť zbytečně vysušoval. 

Ve stejné chvíli tahám do boje i čistící Sebium gel Moussant ze stejné Sébium řady. Beru to jako takovou podporu účinků séra a přijde mi, že společně skvěle fungují a doplňují se. Dříve jsem měla i micelární vodu z této řady, která je podle mě také docela dost populární a známá, ale ta mi nedávno došla, takže vám ji ukázat teď nemůžu :)



Produkt, který patří do stejné řady, ale sahám po něm i jindy, než když se pupínky vyrojí, je jemný peelingový gel Exfoliating purifying gel. Není příliš drsný, aby i aknózní pleť dráždil, ale zároveň to není takový ten pseudopeeling, co s vaší pletí nic neudělá. Pleť mi nevysušuje ani nedráždí a po použití mám vždycky pocit, jako bych se zbavila kila přebytečné suché kůže a pleť může zase dýchat :)

Možná jste zaznamenaly, že má v souvislosti s touto řadou Bioderma i novou kampaň #neseddoma, která má za cíl přesvědčit mladé lidi o tom, aby neseděli doma jen kvůli tomu, že je trápí akné. Když řešení může být velice snadné a stačí najít vhodnou péči. Sama jsem ze Sébium řady vyzkoušela prakticky všechno a mé pleti prostě pomáhá extrémně hodně, takže já za sebe můžu rozhodně doporučit.



Hydratační lotion z řady Nutrious Micro-algae od Estée Lauder jsem si užívala hodně v létě, protože má extra lehkou texturu, ale zároveň je na pleti "cítit" a nemáte pocit, že se po použití potřebujete po 10 minutách namazat znovu. A právě i ve dnech, kdy se pleť trochu zblázní a nechci jí zatěžovat výživnějšími krémy, sáhnu po tomto a vyhovuje mi to.



A jestli se mi z dlouhodobého hlediska nějaký produkt osvědčil právě na mastnější pleť nebo nečistoty, tak je to Supermud maska od Glamglow. Přijde mi, že jsem ještě nenašla lepší čistící masku, která dokáže vytáhnout z pórů mastnotu a jiné nečistoty. A taky mi přijde, že se mi pak mnohem méně tvoří takové ty podkožní pupínky, kterých se tak blbě a obtížně člověk zbavuje. Ještě jsem nenašla žádnou náhradu, která by se účinky masce vyrovnala a i když se jedná o drahou srandu, stojí za každou korunu. Opět pozor před nákupem a doporučuji vyzkoušet vzoreček na své pleti, protože citlivější pleti může maska vadit a někoho při používání štípe nebo pálí. Já jsem zjevně odolná a masku snáším úplně v pohodě.



To je tak nějak všechno stručně z mé péče. Stejně jako u té vlasové některé produkty střídám, aby si pleť nezvykla, ale jsou značky, kterých se držím dlouhodobě a rozhodně už neexperimentuju jako dříve. Jaké jsou vaše oblíbené značky krémů nebo sér a máme nějaké produkty společné? :)

*

13 komentářů:

  1. Ta maska od Glamglow me hodne laka, takze az vypotrebuji sve velke sephoracke zasoby, tak si ji urcite poridim O:-) Jinak na plet tedka pouzivam vyhradne Biodermu, ci Kiehls a naprosta spokojenost - na tu zatez, kterou moje plet pri neustalem cestovani ma :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Rendy, shodneme se velmi. Pixi jsem nahradila dupem od The Ordinary a spokojenost. Supermud masce jsem neodolala během Dnů Marianne a koupila jsem si miniaturu. Ano, trošku štípe prvních pár minut, ale je fakt dobrá. Mám v zásobě tu černou L´Oreal a tak trochu DOUFÁM, že to bude srovnatelný. Ta cena je fakt šílená...

    OdpovědětVymazat
  3. Kromě produktů od Biodermy, hlavně těch z řady Sébium, které kupuji opakovaně, tak nemám zkušenost s ničím, ale našla jsem tu hned několik výrobků, které mám na svém wishlistu:-)

    OdpovědětVymazat
  4. No nějaký oční krém teď nutně potřebuji, takže se už těším na článek. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tento víkend som bola v Bratislave,a išla som sa pozrieť práve do jediného obchodu Kiehl's tu na Slovensku! Počula som aj na tvojom blogu kladné ohlasy na Creme de Corphs,tak sa teším na zimu a jeho používanie.A ako vzorku som dostala produkty z rady Ultra Facial a som z nich nadšená! Sice je táto značka drahšia,ale súhlasím s tebou a nekupujem drogérkové krémy,verím že sa mi tými kvalitnejšími pleť odvďačí :) Maj sa krásne :)

    OdpovědětVymazat
  6. Také micelarku nemyju vodou a pocit vysušení nemám a to i přesto, že mám suchou pleť. Jinak pro mě je důležité, aby odlicila i oči, pokud mi v očích vadí, tak je za mě k ničemu.
    Soutěž

    OdpovědětVymazat
  7. Většina produktů mě hodně láká. Zkušenost mám jen z Biodermou, ale Musa jsem si na ni dlouho zvykat :D

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky, muzu se zeptat kde se prodává to tonikum pixi, ze bych si došla pro vzoreček? Jeste jdi psala o te nove masce od Clinique, tu tady nevidím :) ta me práve láká vyzkouset

    OdpovědětVymazat
  9. Tereza: mě ten Ordinary nepřijde tak účinnej, nebo nevím. Přijde mi, že má Pixi silnější a viditelnější účinek, ale možná je to jen můj subjektivní pocit :) A ta černá maska Loreal není špatná, ale rozhodně se GlamGlow nevyrovná. Bohužel :)

    Veronika: Pixi se u nás bohužel neprodává, ale přes různé eshopy se dá objednat i k nám. A prodává se i v tomto menším balení, které člověk může vyzkoušet. Zkus třeba Asos nebo přímo Pixi stránky :) Masky jsem do článku záměrně nezařazovala ze dvou důvodů - 1) chci na ně dělat extra článek a za 2) je mám zabalené v krabicích a připravené k odstěhování :) Ale maska Clinique se tam pak určitě objeví :)

    OdpovědětVymazat
  10. Mam oblibenou zelenou miceralku od Biodermy. Lakal by me vyzkouset hydratacni krem od Clarins a moc se tesim na clanek tykajici se ocniho okoli.

    OdpovědětVymazat
  11. Veroniko, ofiko Pixi e-shop do Čech posílá, bylo to spolehlivé a rychlé.

    Rendy, vidíš, mně to přijde naopak. Navíc mi u Pixi vadí to silné aroma, snažím se takto navoněným věcem vyhýbat, člověk nikdy neví, jaká složka ho podráždí, tak proč tomu jít naproti. Kombinuji ještě s BHA od Paula´s Choice a to je teprve jízda :-) Ohledně GG versus L´Oreal je mi to úplně jasný, taky píšu "srovnatelná", ne "stejně dobrá" :-) a "bohužel" je opravdu na místě :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Tu biodermu určitě zkusím, teď se mi na čele vyrašilo po xy letech něco nepříjemného a když to každá druhá blogerka doporučuje, tak to třeba funguje.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)