úterý 6. června 2017

Odličovací rutina | jaké produkty používám

Ahoj všem! Vítám vás u nového článku po pár dnech volna, které jsem si neskutečně užila :) Podíváme se tentokrát trochu podrobněji na mojí aktuální odličovací rutinu, tedy kroky, kterými dostávám dolů z pleti make-up, líčidla a jiné nečistoty. 

Jak můžete vidět, produkty různě střídám a obměňuji, ale ten základ je stále stejný. Líčidla nejdříve rozpustit něčím olejovým (odličovací balzám nebo olej) a pleť poté dočistit  čistícím gelem. Plus sem tam použít i peeling, abych odstranila odumřelé buňky z povrchu pleti. Pokud mě sledujete delší dobu, tak víte, že si pleť odličuji vždy mokrou metodou a nikdy líčidla nesundavám třeba pleťovými mléky nebo čistě jen micelární vodou či ubrousky. Nepovažuji to za dostatečné ani efektivní a to nemluvím o množství vypotřebovaných vatových tampónků.

Oči odličuji vždy dvoufázovým olejovým odličovačem a nikdy je neodličuju balzámy či gely, protože je mám velice citlivé. Ale ten už jste tu viděly milionkrát a není třeba ho znovu a znovu ukazovat :)

Do článku jsem nezahrnula "pomůcky" na odlíčení a čištění pleti (čistící kartáčky nebo třeba konjac houbičky), protože bych se jim chtěla někdy v budoucnu věnovat v extra článku a zase si všechno více připomenout :) Dneska je bude zaměřené jen na produkty samotné.



Čistící gely zkouším ráda od různých značek a mám samozřejmě své oblíbené, ke kterým se ráda vracím (např. růžový gel od Biodermy), ale zároveň ráda zkouším nové. Právě tento případ je i micelární gel od Garnier, který patří mezi relativní novinky a má i praktické pumpičkové balení, což cením :) Abych byla upřímná, kdybych neměla výbornou zkušenost s jejich růžovou micelárkou, tak bych asi váhala, jestli gel použít, protože u Garnieru se s tou jejich péčí tolik nekamarádím, ale tohle naštěstí není ten případ. Gel je lehoučký, na pleti nijak nepálí ani nevysušuje a je prostě v pohodě. Nepoužívala bych ho samostatně na odličování make-upu, ale jen na dočištění pleti, protože samotný mi make-up kompletně nedokázal odstranit. Jinak ale pokud hledáme fajnový gel za pár korun, tak tenhle můžu doporučit.

Druhým gelem je Milky jelly cleanser od značky Glossier. Poprvé jsem ho viděla u Fleur de Force, která ho velice chválila a ráda ho používá. A když jsem měla možnost něco od Glossier objednat, tak jsem chtěla právě tento gel. Glossier je momentálně možné koupit pouze v USA, ale pokud vím, měl by se objevit brzy i na nějakém evropském eshopu (podle mě je to jen otázka času, pokud se to už nestalo). Glossier mi vždycky přišel jako taková jiná a specifická (ehm hipsterská) značka, co není pro každého a uznávám, že i já sama asi nejsem vyloženě cílovka. Možná jen produkty nedokážu plnohodnotně ocenit a docenit, ale nemám pocit, že by gel nebo balzám na rty co také doma mám, bylo něco výjimečného, že bych si to potřebovala nechat dovážet i příště. Každopádně Jelly cleanser dělá čest svému jménu a jeho textura že vážně takový krémový gel, který je na obličeji celkem hutný, takže si myslím, že to bude super věc i pro někoho se suchou pletí, kdo třeba normálně mycí gely nesnese. Čistí skvěle, na pleti je opravdu příjemný, jen mi úplně nesedí jeho vůně. Ona to není vyloženě vůně, ale něco neidentifikovatelného, co neumím popsat, ale cítím to z něj :) Ale třeba na používání s čistícími kartáčky je díky té hustější konzistenci skvělý.




Odličovací oleje nebo balzámy jsou moje velká záliba zhruba druhý rok. Dlouho jsem jim přicházela na chuť a dokud jsem nepoužívala vysoce krycí make-upy, tak jsem neviděla to, jak strašně snadno je s oleji odstraníte. Kiehl´s Midnight recovery botanical cleansing oil už můžete znát z tohoto článku, takže se nebudu opakovat a odkážu vás přímo tam :) Tuhý balzám tentokrát zastupuje Camomile cleansing butter od the Body Shop. Pokud nechcete tuhý balzám od luxusní značky a máte omezený rozpočet, tak tento můžu rozhodně doporučit, protože je opravdu super. Má tužší konzistenci, takže do něj neproboříte prst, když do něj sáhnete, ale neberu to jako mínus a při používání mi to nevadí. Pleť nijak nedráždí, neucpává mi póry a líčidla odstraní snadno a rychle.






Tarte FrXXXtion stick exfoliating cleanser jsem si nechala dovézt z americké Sephory a jedná se o čistící tyčinku, která obsahuje drobné exfoliační částečky. Snadno a rychle balzám na pleť nanesete a pak ji krouživými pohyby masírujete a čistíte. I když jsou zrníčka opravdu jemná, tak tyčinku nepoužívám každý den, spíš tak 3x týdně maximálně. Na cesty je to super záležitost, protože je to skladné a nehrozí, že vám to někde vyteče nebo se zničí. Vážně mě to dost baví a jsem ráda, že jsem si jí pořídila a zase si svou čistící rutinu o něco zpestřila :)





Tak to je z mojí odličovací rutiny všechno a poté, co je pleť důkladně odlíčená a vyčištěná, přichází pečující fáze, kterou už můžete znát z poslední skincare rutiny :)

Jakým způsobem odstraňujete make-up a nečistoty vy? Jste zastánce spíše mokrého odličování nebo spíše naopak? :)

21 komentářů:

  1. Ahoj Rendy, já používám odličovací balzám the body shop, nemůžu si ho vynachválit za ty peníze, pak používám čistící gel, teď momentálně od clinique s černým uhlím, taky fajn a pak exfoliační vodu ze tří kroků taky od clinique. určitě jsem zastáncem mokrého odličování. krásný den

    OdpovědětVymazat
  2. Take davam prednost mokremu odlicovani. Cistici gely pouzivam rada a nejvice miluji micelarni gel od Lirene.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Rendy! Doposud jsem se odličovala micelárkou, poté gel a Clarisonic, ale před nedávnem jsem se konečně odhodlala a také přešla na olej. Vyhýbala jsem se tomu, protože mám to téčko fakt hodně mastný, ale je to super! Dlouho jsem hledala do čeho jít a vybrala jsem si též heřmánek od The Body Shop, ale tu tekutou variantu, podle složení mi přijde na ucpávající se póry lepší, vyzkoušej, je bezva! Takže nejdřív odlíčím oči zvlášť, mastnotu v očích nesnesu, pak olej, pak gel s Clarisonicem (mám ráda měsíčkový od Kiehls a v zásobě už čeká Bioderma na tvé doporučení), pak toner (střídám hydratační a exfoliační). Jsem moc spokojená, nikdy jsem neměla hezčí pleť, ten investovaný čas se vyplatí.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja tiez odlicujem na mokro 😊 Ked mam full face make up, tak najprv nieco olejove, potom gelom a nakoniec micelarkou. Ked mam iba korektor, tak iba gel a micelarka. Ale uz sa neviem zaobist bez morskej hubky.

    OdpovědětVymazat
  5. Odličuji se přesně jako ty, teď zpětně nechápu, jak jsem si někdy mohla odličovat celý obličej vatovými tampony a micelárkou nebo používat na odlíčení jen gelový čistič.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Rendy,
    já se nejraději odličuji micelární vodou (klasika červená Bioderma), na oči většinou použiju dvoufázový odličovač (nejvíce mi vyhovuje Bi-Facil od Lancome) a potom ještě použiju tonikum (teď jsem si oblíbila Cien). Občas používám na dočištění braun kartáček spolu s čistícím gelem.
    Občas zkusím i něco nového, ale většinou se vracím k osvědčené klasice.

    Martina

    OdpovědětVymazat
  7. Já pleť vždy odličuji na mokro. Pleťová mléka mi k srdci moc nepřirostly, preferuji pleťové gely.

    OdpovědětVymazat
  8. Nesnáším pleťová mléka a micelárky taky úplně nevyhledávám, baví mě hydrofilní oleje. Takže taky mokrá cesta.

    OdpovědětVymazat
  9. Mým základem je olejový odličovač a micelární voda. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Čistící gely velmi ráda používám a to buď Biodermu a nebo momentálně mám gel od Ziaji :) Garnier micelární vodu bych ráda vyzkoušela :) Každý ji chválí.

    OdpovědětVymazat
  11. Ja sa odličujem dosť podone ako ty, vlastne rovnako :) Z produktov, o ktorých píšeš mám akurát len chvílki ten gél od Garnieru a ešte na neho nemám utvorený názor, ale zaujali ma aj niektoré z ostatných vecí, ktoré spomínaš, takže sa na nich rada pozriem, ďakujem za inšpiráciu :)

    Candy | C a n d y G r a n t

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Rendy, dlouho jsem si dřela obličej micelárkou a vyhazovala kupu tamponků... Až nákup odličovacího pleťového oleje Take the day off od CLINIQUE mi ukázal, že to jde dělat jinak a o moc lépe. :) A krásné balení s pumpičkou je jako bonus navíc! ;)

    OdpovědětVymazat
  13. ja som si už dávnejšie obľúbila odličovanie s olejmi..je to úplne pohodlné,rýchle..a navyše neznášam sa odličovať mliekami a podobne ..a potom ešte samozrejme s penovým alebo gélovým "umývačom" :))

    BeautyMuffin

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Rendy, a nezkouselas Double Ckeanse od Pixi?

    OdpovědětVymazat
  15. Micelární gel mám doma v zásobách, zaujalo mě praktické pumpičkové balení, tak jsem si ho pořídila. Brzo na něj dojde, snad budu taky spokojená. Odličovací balzám od The Bodyshop je už dlouho na mém pomyslném wishlistu, ale je velká škoda, že jsou produkty této značky tak málo dostupné pro nás vesničany :D

    OdpovědětVymazat
  16. Urcite mokreho odlicovani, me prijde ze na sucho se to poradne neodlici ale to je jen muj nazor :) Moje nejoblibenejsi kombo je micelarka zelena od biodermi a zeleny gel od biodermy :) kasparova_zdenka@szas-ostrava.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Já na odlicovani nedám dopustit na odlicovaci gel od La-roche posay! Jinak me hrozně láká celkově značka Kiehls, ale ta cena už je horší :D

    http://littlethingsforem.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Rendy, jak kdy, když mám více makeupu , tak preferuji mokrou metodu a když mám jen pudr a kontury a tvářenku plus rozjasňovač (nepočítám oči , ty odličuji zvlášť), tak si vystačím jen s micelárkou a pleťovým tonikem.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Rendy, tenhle článek přišel pro mě v pravou chvíli, protože mám zrovna obsesi s článkama/videama a odličovací a čistící skin care, zkrátka to get unready, nevím, jak to popsat, ale hrozně mě to uklidňuje. No a o zkouškovým se klid v duši hodí! :) K odličování samotnému, já používám jak mokrou verzi tak suchou, tu tedy v krajním případě, když se vrátím večer/v noci/nad ránem z nějakého dýchánku a jsem velmi společenky unavená, na to používám tu dvoufázovou micelárku od Garnier a jsem maximálně spokojená. No a na mokrou verzi miluju odličovací olej od Balei, kterej se bohužel v ČR prodávala tak rok dva zptáky a pak ho přestali prodávat. Naštěstí jsem ho našla v německým DMku (jedna z mnoha výhod mít přítele Němce). No a dneska na nákupech jsem na základě tohoto článku zavítala do Body Shopu, že si koupím ten heřmánkovej odličovač a zrovna měli akci, když udělám útratu nad 149 zl, tak mbudu mít 50 zl slevu (jsem ted studijně v Polsku), no neužij to, takže jsem si odnesla ještě Mojito boby butter a miniaturku Pina Colada body butter :D

    OdpovědětVymazat
  20. pleť odličuju namokro...nejdřív odličovací olej, pak čisticí gel...ráno jen čisticí gel (jemnější)

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, já mám radši spíše odličování micelárkou, protože vždy odličuju jen řasenku a nějaké ty stíny :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)