středa 21. června 2017

Morphe štětce | HOT or NOT?

Okolo značky Morphe je celkem humbuk už nějaký čas a nebýt zahraničních youtuberů, asi bych ani netušila, že existuje. Právě spolupráce s youtubery bývá často kritizována, protože dotyční hromadně tlačí svoje promo kódy na nákup produktů, ze kterého mají nemalé zisky. Zajímalo mě, co je na tom všem humbuku pravdy a jestli je Morphe opravdu levná značka nabízející kvalitní produkty nebo jen navoněná bída se skvělým marketingem. A protože Morphe koupíte snadno i přes evropské eshopy, není třeba řešit nějaké clo nebo jiné poplatky z USA. Postupně jsem si objednala několik štětců na tvář i oči a čekala, co mi domů přijde. Plus jsem si objednala i jejich známou paletku stínů, ale tu si nechám až na někdy jindy, protože by byl článek až moc dlouhý :)

Ceny Morphe štětců jsou od několika málo dolarů/euro až po zhruba 20 dolarů/euro za kus. Záleží jakou řadu štětců si vyberete, protože jich existuje několik. Sama se v tom trochu ztrácím a při výběru mi oči přecházely a nevěděla jsem, po jakém dřív sáhnout. Nakonec jsem si řekla, že se vykašlu na jednotlivé řady a budu se prostě orientovat podle tvaru štětců. Chtěla jsem si vybrat takové, které při běžném líčení využiju a samozřejmě jsem se dívala, jaké štětce doporučují i zmiňovaní youtubeři :) Takže na moje dojmy a všechny štětce se můžete podívat právě teď!



M405 Contour Blush brush - koupíte ZDE

Začala bych asi jedním z těch nejlepších kousků. Poměrně klasický zkosený štětec, který jde využívat k nanášení tvářenky nebo bronzeru má přírodní chlup (konkrétně z kozy). Přijde mi úplně v pohodě, štětiny jsou jemné a nijak pichlavé. Štetec má klasicky lehce zkosený tvar a k nanášení tvářenky nebo bronzeru mi to vyhovuje. Hustota štětin je také v pohodě, není ani příliš řídký nebo příliš huňatý a pevný. Konkrétně tento za sebe můžu doporučit.




Větší M501 Pro pointed blender brush a menší M575 Pro blender brush

Větší ze štětců můžete často vídat v různých make-up tutorialech k nanášení rozjasňovače. Chtěla jsem vyzkoušet, jestli si ho taky tak zamiluju a k nanášení rozjasňovače mi bude vyhovovat. Bohužel musím říct, že u mě stále ven fan brush (vypadá jako malý vějíř). Nevím proč, ale u tohoto tvaru štětce mi přijde, že rozjasňovač nerozprostře tak přirozeně a do ztracena jako právě fan brush. Asi je to víc o zvyku a co každému vyhovuje, ale hledám pro něj spíše jiné uplatnění. Jinak štětec jako takový je v pohodě, nijak nepelichá a jeho štětiny by měly být z nějakého typu kuny. Neptejte se mě na detaily, víc se mi vygooglit nepodařilo a nerada bych vám říkala přesný název zvířete, když této problematice tak neholduju :)


Menší M575 má syntetické štětiny a je to klasický blending brush na rozmazávání barevných přechodů očních stínů. Stále hledám ten nejlepší blending brush, který bych bezmezně milovala a proto neustále zkouším nějaké nové. Tento je trochu užší a do špičky, takže se stín nanáší dobře třeba do ohybu oka a podaří se mi ho lépe vykreslit, ale pokud chci stíny hodně ztratit a rozmazat, tak mám raději huňatější tvary štětců, co mají spíše zakulacené špičky. Tudíž jsem si spíše tvarově obohatila sbírku štětců, než že bych našla milovaný blending brush. Ale nevzdávám to a budu zkoušet dál :) Jinak kvalita také v pořádku, nepelichá ani nejeví žádné známky jiného defektu.




Pencil brush M574 má maličko větší průměr a trochu jsem doufala, že bude o něco drobnější. Je z kozích štětin, ale bohužel musím říct, že na oku docela píchá a škrábe. Tím, že jsou štětiny od shora postupně kraší po okrajích, tak píchají a jeho používání mi není příjemné. Pokud by chlupy byly v jedné délce, tak si myslím, že by to bylo v pohodě, ale takhle jak jsou sestříhané, tak to prostě není dobré. A jsem zastáncem toho, že jemné oční okolí není třeba vystavovat nějakému zbytečnému násilí nebo pichlavým štětcům, takže tento za mě pochvalu ani doporučení rozhodně nedostane.


E18 má syntetické a velice jemné štětiny. To je opravdu jiné kafe, oproti pichlavci výše. Štětec má zakulacenou špičku a přijde mi fajn k nanášení stínů na celé víčko nebo do ohybu. Za mě palec nahoru.





B19 je syntetický plochý štětec, který má zakulacený okraj a je super k nanášení korektoru na menší plochy nebo k preciznějšímu vykreslení rtů. Je úplně v pohodě, není na nim nic zlého, takže za mě proč ne. U podobných typů štětců ze syntetických vláken nikdy neutrácím horentní sumy, protože mi přijdou všechny skoro stejné.

B83 je pro mě osobně ideální tvar štětce k nanášení stínů na větší plochu očního víčka. Mám tento tvar štětce asi úplně nejraději a vyhovuje mi. Mám ho v podobných variacích od různých značek a jelikož ho používám prakticky vždy při líčení očí, mám ráda, když mám několik kusů a nemusím je mýt každý den. Štětiny jsou přírodní (kombinace kozy a jezevce) a jsou příjemné na dotek. 






Na fotce vypadá trochu rozcuchaně, ale to je spíš moje chyba, protože byl čerstvě umytý a jaksi jsem ho při schnutí omylem maličko rozcuchala a on tak blbě uschnul :) Chlupy jsou z kozy a jsou na dotek příjemné a poměrně jemné. Tento tvar štětce mám nejraději k nanášení rozjasňovače a vyhovuje mi úplně maximálně. Štětec nabere i více zapečené textury rozjasňovačů, takže za mě spokojenost.





M216 je ze syntetických štětin a musím říct, že je to pro mě absolutní propadák. Nikdy jsem v ruce neměla takovou šíleně tvrdou a hrubou štětku (nebudu psát štětec, protože tím bych všechny štětce urazila). Absolutně nechápu jeho účel nebo význam. Možná kdybych chtěla někoho poškrábat nebo mu vyrýt do tváře nějaké znamení, tak bych ho použila, ale něco si tím na obličej nanášet? Ne, děkuju! Tohle je k ničemu i na kreslení pro děti na papír, natož na líčení lidských bytostí.


M515 je z kozy, ale zcela upřímně mi přijde, že je spíš z kovových drátů. Stejně jako kolega výše, je i tohle pichlavé a tvrdé peklo, které prostě na obličej používat nechcete! Doufala jsem, že si najdu drobný pencil brush do vnitřního koutku oka nebo na spodní víčko, ale tohle nechci ani na drbání chodidel. Štětec je neuvěřitelně tvrdý a vyloženě pichlavý, takže jeho využití vidím asi tak jedině jako štětec na tempery. Na obličej tohle vážně používat nebudu a ani vám to nedoporučuju.




Dole máte porovnání rukojetí štětců. Liší se podle typových řad a některé jsou lesklé a jiné zase matné. Celkově mi to zpracování přijde v pohodě a žádný ze štětců na mě nepůsobí laciným nebo šuntským dojmem. Viděla jsem spoustu videí, kde uživatelky ukazovala, jak jim štětce brutálně pelichají a pouští chlupy, ale měla jsem asi štěstí a žádný z nich mi tohle nedělá. Jsou několikrát umyté a všechno drží na svém místě. Nějaké dlouhodobější zhodnocení můžu udělat až po delší době a určitě vás neochudím o nějaký update :) V tuto chvíli můžu jen říct, že ne všechny jsou na obličeji příjemné, ale to máte rozepsané podrobněji u každého štětce.





Takže celkově HOT nebo NOT? Nemůžu říct tak ani tak, protože kvalita štětců je jak vidíte rozdílná a bude velice záležet, jaký kousek si vyberete. Morphe má spoustu řad a já vyzkoušela jen setinu jejich širokého sortimentu, takže nemůžu říct, že by všechny štětce byly kvalitní nebo nekvalitní. Věřím, že se mezi nimi najdou i nějaké méně povedené nebo pelichající kousky, ale ty jsem si naštěstí nevybrala.

U některých štětců je jejich cena vážně na úrovni štětců z drogerie, což je super a rozhodně za to palec nahoru. Najdou se ale i nějaké přešlapy, u kterých si říkám, že nechápu, že je někdo pustí do oběhu a prodává. Rozhodně mám ale chuť vyzkoušet ještě několik dalších kousků a příště chci objednat nějaké tvary z jejich zlaté kolekce, na které jsem četla několik celkem pozitivních ohlasů. Každopádně za mě za vyzkoušení stojí, ale počítejte s tím, že se můžete seknout a jestli se k nákupu rozhodnete, doporučuji googlit a hledat různé recenze na konkrétní typy štětců, protože rozhodně ne všechny za to stojí :)

Co vy a značka Morphe? Znáte jí od zahraničních youtuberů? Zajímá vás a přemýšlely jste někdy nad koupí některých produktů?

18 komentářů:

  1. Objednávala jsem si teď Jeffreeho rozjasňovač, tak jsem si k němu rovnou přihodila fan brush, ten z dražší řady, ale nijak extra nadšená nejsem... ale to není ani tak tím štětcem jako celkově tvarem, asi si na něj budu muset teprve zvyknout :D ale jako musela jsem ho mít ve stojánku, to bych byla houby beauty addict :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vyzerajú celkom zaujímavo, no asi radšej zostanem pri Zoeve. To je overená klasika u mňa :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak o Morphe štětcích jsem v životě neslyšela a myslím, že zůstanu u své klasiky, u Zoevy a RT.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem o značce zaslechla, ale upřímně, ještě mně nenapadlo se nějak víc pídit, zůstávám věrná štětcům od Zoevy.

    OdpovědětVymazat
  5. Od Morphe mě lákají hlavně paletky, ale ještě jsem se neodhodlala si nějakou ze zahraničí objednat. A jak koukám na ty štětce, asi to nebude nic pro mě, ten na tvářenku mi přijde moc malý, oba ty blending brushe moc dlouhé a ohebné... No nevím, ani jeden mě moc nezaujal :-)

    Hanča
    since-2015.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. O produktech této značky jsem nikdy moc nepátrala a asi to tak i ponechám. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Část vypadá zajímavě, ale asi by bylo lepší si je prohlédnout přímo v kamenné prodejně než kupovat naslepo :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ano, znam, mam, jsem spokojena. Brala jsem stetec na bronzer a nekolik ruzne tvarovanych blendicich na oci a po 2 mesicich vazne palec nahoru. Ty same stiny ted vykazuji uplne jine vlastnosti.

    OdpovědětVymazat
  9. Značku znám, ale abych pravud řekla, nikdy jsem se o ni nijak blíže nezajímala, možná to stojí za poohlédnutí. Zaujam mě ten fan brush, vypadá hezky malince, to by se mohlo hodit :)

    OdpovědětVymazat
  10. Značku znam ale nikdy jsem nic nezkousela :) kasparova_zdenka@szas-ostrava.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Já od nich mám už 12 štetců, všechny na oči (+ jeden ten větší bílý kozí blending na rozjasňovač - paráda) a všechny jsou super. Vybírala jsem ne ty úplně nejdražší, ale v akci jsem pořídila i 5 z té Elite řady. Ty jsou syntetické, větší a jemňoučké, další mám různé, většinou přírodní, menší, i blending.. chce to vybírat, ale za mě určitě srovnatelné se Zoevou, často za mnohem lepší peníze.

    OdpovědětVymazat
  12. Mna Morphe stetce nejako neberu, ale zato paletky ocnych tienov ma lakaju velmi. Mam 35T a spokojnost. Neurazila by som sa, keby som dostala este nejaku dalsiu 😁

    OdpovědětVymazat
  13. Značku poznám ale nejako som nikdy neuvažovala nad tým že by som si nejaké štetec od nich kúpila. Momentálne si robím menší zoznam štetcov, ktoré si kúpim a určite sa pozriem lepšie aj na tieto 😊

    OdpovědětVymazat
  14. Podrobná a úžasná recenze :) Štětce jsem od Morphe nikdy neprožívala. Nemyslela jsem si nic špatného, jen mě prostě nezaujaly. A paletky? Popravdě mě taky neberou. Tisíc podobných stínů, které mě nelákají k tvořivosti. Jediný, do čeho jsem se zamilovala (a bohužel prošvihla) byla paletka ve spolupráci s Kathleen Lights. Jak měla ta paletka míň stínů, tak mi prostě připadala zajímavější.

    OdpovědětVymazat
  15. Před asi dvěma lety jsem si v USA koupila no-name štětec, pro mě v ideálním tvaru, s jemnými štětinkami, asi za 8 dolarů. Koukám v podstatě jen na českou YT scénu, proto jsem do té doby značku neznala. Po nějakém čase používání štětce jsem se ale do něj tak zamilovala, že jsem si chtěla koupit ještě aspoň jeden. Tak jsem se začala o značku zajímat, ale v té době, pokud se nepletu, se u nás nedaly tyto štětce koupit. Nebo jsem hledala špatně :-) Mezitím jsem si však koupila jiné štětce a tenhle v dalším vydání nepotřebuji. Pokud ho ale někde na cestách potkám, ráda si ho koupím a klidně i další štětce. Pokud by to někoho zajímalo, mám štětec G18. Co víc říci; miluju ho!

    OdpovědětVymazat
  16. Úplně souhlasím, je to kus od kusu. Obecně mám ale nejradši štětce z G řady :-)

    OdpovědětVymazat
  17. pro mě je to tak so-so...štětce mám dva a jsou fajn, M439 na makeup je vlastně moc fajn...M510 je tvarově báječnej na rozjasňovač ale štětiny jsou k produktům docela hrubé (na tváři už mi to tak nepřijde) takže je fakt třeba vychytat, se kterými produkty se dá použít a které už spíš ničí

    OdpovědětVymazat
  18. z jezevce?? no to snad ne... to by melo popichat kazdyho, kdo si koupi stetce ze zvirat... mame super synteticke stetce, nevidim duvod proc podporovat tenhle business.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)