úterý 14. března 2017

Moje podkladové báze a fixační spreje & propadáky

Podkladové báze a fixační spreje jsou produkty, o kterých se až tak často nemluví a přitom jsou tak užitečné. Je tedy dost těžké je hodnotit, protože každý od nich očekává asi něco jiného a každému můžou fungovat rozdílně. Když si vezmu, kam se primery posunuly od doby, kdy se v drogerii prodával jen ten silikonový od Dermacolu, je to celkem skok. O fixátorech a jiných vychytávkách ani nemluvím, protože pár let zpátky by mě ani nenapadlo něco takového používat nebo se o podobné produkty zajímat. A myslím, že je to úplně normální, protože běžný uživatel se asi dříve zajímá o rtěnky nebo make-up a ne o fixační sprej :) Každopádně bych vám dneska ráda ukázala svoje podkladové báze (primery) a fixační spreje, které používám a mezi kterými je i několik novinek, které stojí za zmínku. Ať už v pozitivním nebo negativním smyslu :)




Make Up For Ever Smoothing primer je pro mě stále ta absolutně nejlepší báze na mastnou pleť. Detailněji jsem vám o ní psala ZDE a od té doby už vypotřebovala několik balení. Stačí ho maličko, pleť krásně vyhladí a hlavně viditelně pociťuji, že mi díky němu vydrží pleť více matná a make-up také o něco déle vydrží. Zkoušela jsem i bázi v černém (možná spíš tmavě šedém) balení z této řady primerů, která byla ale hrozná a strašně lepivá, takže když se budete po bázi třeba dívat, nespleťte si jí s tou druhou :)

the Ordinary High-Adherence Silicone primer stále čeká na svou minutu slávy a i tentokrát vám o něm ještě nic nepovím :) Holt když člověk zkouší produkty jedné značky a je mezi nimi i péče, trvá to déle, než si člověk utvoří názor, takže ještě vydržte :)

Estée Lauder The Mattifier Shine control perfecting primer má krémovou konzistenci a vůbec nemáte pocit, že byste si na pleť dávaly takovou tu silikonovou kašičku. Dokáže celkem pěkně pleť zmatnit a jemně schovat póry, ale na mé pleti nemá takovou sílu jako primer od MUFE. Navíc cenově se pohybujeme už v trochu vyšších sférách, takže pokud mi funguje levnější produkt lépe, než dražší, je jasné, k čemu se přikloním a co si pak opakovaně kupuju příště :)



Dole: MUFE - the Ordinary - Estée Lauder



Jednou z posledních novinek z dílny Urban Decay je nová řada podkladových bází a fixačních sprejů. Vybírat můžete hned z několika různých verzí s různým zaměřením:

Optical Illusion primer je určený na vyhlazení pleti a měl by zamaskovat drobné vrásky a póry. Prostě byste měly mít dokonalou a porcelánovou pleť jak z Photoshopu. Primer má neuvěřitelně hutnou a až jakoby lepivou konzistenci, která mě osobně není na obličeji příjemná. Když trochu zaschne, tak vypadá trochu jak krusta a navíc mám pocit, jako by obličej pnul a kůže se o něco zmenšila. To všechno pořád ještě nezní tak hrozně, ale ta pravá hrůza teprve přijde. Při snaze nanést na obličej make-up a rozmazat ho do ztracena, zjistíte, že je to prakticky nemožné. Make-up nejde rozmazat, začne se drolit a na obličeji tvořit nepěkné mapy. Jako kdyby se s bází nechtěl spojit a vzájemně si vadili. Zkoušela jsem ho s 5 různými make-upy a pokaždé stejně příšerný výsledek, takže to není chyba make-upu, ale prostě samotného primeru. 

De-Slick je určený na mastnou a lesknoucí se pleť a také by jeho použití mělo usnadnit nanášení make-upu (to si dobře zapamatujte, protože pár řádek níž se tomu výroku docela vysmějete). Má o něco příjemnější fluidní konzistenci a není tak moc hutný a lepivý jako předchozí primer. Když uschne, tak dokáže pleť dobře zmatnit, ale bohužel výsledek je podobně dost tragický, jako v předchozím případě. Nepříjemný krusta na obličeji, pnutí a make-up, se kterým nejde skoro nijak pracovat a který se začne drolit. Nejdřív jsem si říkala, že to je možná jen mojí pletí nebo že primeru dávám moc nebo že to dělá make-up samotný. Na internetu si ale tyhle primery vyslechly už dost hejtů, takže se zdá, že nemám blbou pleť ani make-up, ale nevyhovující jsou prostě jen ty primery. 

Bohužel za mě jsou to strašná zklamání a spíše propadáky. Za sebe nemůžu bohužel rozhodně doporučit, protože podle mě najdete funkční primery za mnohem příjemnější cenu, které vám neoloupou make-up z obličeje.



Trochu lepší představu o konzistenci obou primerů si myslím můžete udělat i z fotky níže. Optical Illusion primer je taková hodně hutná a lepivá hmota (vlevo) a De-Slick je lehčí.



Clarins Fix Make-up

O tomto fixačním spreji jsem vám už psala v minulém roce a moje láska k němu trvá stále. Za mě je tohle prostě nejlepší fixační sprej, který viditelně prodlužuje výdrž make-upu, jaký jsem doteď vyzkoušela. Ale popořadě :) Miluju jeho balení, které je krásné, elegantní a skleněné. Má absolutně boží dávkování a je to spíše mlha, než sprej. Po nastříkání na obličej vám na něm nezanechá velké kapky, jako to umějí některé jiné spreje. Necítím z něj žádnou specifickou vůni a není potřeba ho na obličej stříkat příliš mnoho. Prakticky nijak jeho existenci na obličeji necítíte, ale jeho účinky poznáte už po několika hodinách. Nemůžu mluvit za pleť někoho jiného, ale u mě se projevují účinky tím, že se mi pleť nezačne mastit a lesknout tak brzy (jako když ho nepoužiju). A jeho účinky pociťuji zejména v teplejší části roku, kdy bývá s výdrží make-upu obecně problém. Za mě je prostě nejlepší a vřele doporučuji vyzkoušet.




Novinkou od UD je i tento hydratační a zklidňující sprej, který byl vytvořený ve spolupráci se značkou SKINDINÄVIA. Pleť by měl připravit na nalíčení a zvláčnit ji, zjemnit, redukovat póry a obnovit ztracenou hydrataci. Zároveň sprej můžete použít i během dne přes make-up, aniž byste ho nějak poničily.

Sprej obsahuje např. i kokosovou vodu, po které i jemně voní a člověku evokuje letní večer na pláži u moře. Po použití není na obličeji nijak cítit, obličej nelepí a cítíte jemnou kokosovou vůni :) Nemůžu říct, že bych zaznamenala nějakou změnu, co se lepší výdrže make-upu týče, ale sprej je na pleti příjemný a třeba když v práci cítím únavu nebo když mi obličej začíná trochu pnout kvůli klimatizaci v kanceláři, tak sprejem obličej přestříkám a je to hned lepší. Není to asi úplně must-have, je to spíš takový ten doplňkový produkt, který nutně k životu nepotřebujete, ale když ho máte, tak vám ho zpříjemní.




Fixační zmatňující sprej byl též navržený ve spolupráci se SKINDINÄVIA a měl by make-up chránit před poškozením, redukovat množství mazu a tlumit lesk pleti. Kdysi dávno jsem zkoušela úplně prapůvodní fixační sprej All Nighter, který je už celkem legenda a spousta lidí ho miluje. Vůbec jsem jeho kouzlo neodhalila a tenkrát mi nefungoval a neviděla jsem důvod, proč používat něco, co mi na pleti nic nedělá. Od té doby uplynula dlouhá doba a UD má teď zbrusu nové fixátory, na které jsem byla zvědavá a čekala, jestli budou zázračné. A bohužel ani De-slick mě nepřesvědčil, že bych ho nutně ve své make-up rutině potřebovala. Nevidím v něm tu přidanou hodnotu, kterou mi dává třeba Clarins fixátor a necítím, že by mi make-up vydržel hezčí nebo se mi pleť méně leskla. Je to samozřejmě hodně individuální a jestli vám třeba All Nighter funguje, tak tyhle nové verze klidně vyzkoušejte a třeba budete mnohem spokojenější. Fixátor mi na pleti není nijak nepříjemný nebo nepohodlný, ale přijde mi zbytečné ho používat, když nevidím žádný rozdíl oproti tomu, když ho nepoužiju.




Super je, že všechny spreje a fixátory seženete i v menším travel size balení, takže pokud si nejste jisté účinky, můžete vyzkoušet nejdříve menší verzi.


Na společné fotce chybí slavný Fix+ od M.A.C, který jsem v té době neměla doma. K tomuto produktu jsem se propracovávala pár let, protože ze začátku používání jsem tak úplně neviděla jeho benefity a pořád jsem od něj očekávala něco úplně jiného. Název je možná maličko zavádějící, ale nejedná se o klasický fixační sprej, který by vám měl prodloužit výdrž make-upu. Je to takový "osvěžovač" make-upu, kterým pleť přestříkáte během dne a nebo ho nastříkáte ještě než make-up vůbec nanesete, jako takovou přípravu pleti. Je super ve chvílích, kdy máte pocit, že váš make-up a pudr už spolu nechtějí komunikovat, protože Fix+ je přinutí, aby spolu zase drželi a vypadali na obličeji lépe :) Plus určitě můžete znát od beauty youtuberů trik, že ho stříkají na štětec, když chtějí zvýraznit intenzitu třeba očních stínů nebo jiných pudrových produktů.

Opět ho můžete na zkoušku koupit i v travel size verzi a vyzkoušet si, jestli vám vyhovuje nebo ne.


Tak jak vidíte, není primer jako primer a známá značka vždycky nemusí být 100% záruka spokojenosti. Když bych to měla hodně vyselektovat, tak jako primer by mi stačil ten od MUFE, který bych střídala s the Ordinary (už zase trochu napovídám, ale detaily budou v extra článku, slibuju). Fixační sprej mám prostě nejraději od Clarins a dělá mi nejlepší službu a pak Fix+, který používám během dne pro osvěžení pleti. 

Co vy a podkladové báze, fixační spreje a různé "osvěžovače" make-upu? Používáte je nebo vám přijdou zbytečné a nejsou součástí vaší make-up rutiny.

16 komentářů:

  1. Pouzivam je na kazdodeni bazi, ale jeste jsem nenasla ten svuj top primer :D Jeste mam zalusk na ten od MUFE a na fixacni od clarins :) kasparova_zdenka@szas-ostrava.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Podkladové báze určitě používám, momentálně mám od Bareminerals, ale chystám se na MUFE. Fixační sprej používám od nějaké profi vizážistické značky a přijde mi jako zázrak, nepoužívám ho každý den, ale ten make-up s ním opravdu vydrží znatelně víc.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, já primer nepoužívám. Zjistila jsem, že nejlepší je pro moji pleť nanesení hydratačního krému (aktuálně Bioderma Hydrabio Créme) a pak je pleť připravená na nanesení make upu. Fixační spray požívám už zmíněný All nigher od Urban decay, ten mi vyhovuje. Mám cestovní verzi, která mi už vydržela dlouhou dobu. A hlavně mi příjdou fixační spreje zbytečně předražené, proto je pro mě travel size takovým finančně přívětivějším kompromisem:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Rendy, super článek, bohužel bázi od MUFE jsem hrozně chtěla a protože máme podobný typ pleti, sázela jsem na ní hodně, naštěstí mi v Sephoře dali vzoreček a bohužel jsem se pořád leskla, ale strašně chci vyzkoušet fixační sprej od Clarins :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tahle recenze mi moc moc pomohla! Pořád hledám ten pravý (který nemá ideálně silikony a nezhorší se mi po nich pleť, jako se mi to stalo u pár značek). Rozhodnuto, jdu si pro Make Up For Ever :)

    OdpovědětVymazat
  6. Primer pouzivam L'Oreal Stay matte a fixacny sprej mam iba jeden a sice Essence 😁 Matujuci primer je pre mna nutnost a s fixacnymi sprejmi iba zacinam.

    OdpovědětVymazat
  7. Fixační sprej od Clarins mně hodně láká, už jen to balení a když říkáš, že i obsahově za to stojí, tak o to víc je mi jasné, že si ho pořídím:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, super článek. Děkuji za pro mě osvětu v primerech. Kdysi jsem si koupila zmíněný primer od Dermacolu a pravda, nefungoval :(. Od té doby se mi nechce jen tak něco koupit, aniž bych věděla, že to bude fungovat :) Fixační sprej mám od UD All nigher, a taky nic moc :( Žádná mlhoviny, ale kapky jako blázen :(. Myslela jsem, že bych investovala do EL, protože make-up EL DW na mě funguje. Naivně si myslím, že když funguje jedno, mohlo by fungovat i druhé :D. No uvidím....:D Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  9. báze moc nepoužívám, moje pleť na ně nereaguje moc dobře...takže jen občas Porefessionel (ale až ho dopoužívám, nový asi kupovat nebudu), pak MAC strobe cream, ten původní klasický, ten mám ráda...a pak klasika Fix+ ten je super právě na to "spojení" makeupu...a teď se chystám na nový Milani, Tati i Kathleen ho moc chválí

    OdpovědětVymazat
  10. V obou kategoriích zatím zkouším a spíš vyřazuju než chválím. Ale pevně doufám, že něco na zmatnění jednou snad najdu.. Až budu v Sephoře, musím si říct o vzoreček MUFE a EL báze, ty jsem ještě nezkoušela a zajímá mě porovnání. Mám UD a spíš nic než moc, teda jako úplně nic!

    OdpovědětVymazat
  11. Musím souhlasit, že UD De-Slick fix sprej jsou vyhozené peníze. Investovala jsem do velkého balení, vypotřebovala a nepoznala žádný rozdíl oproti všem ostatním fixačním sprejům (levnějším drogérkovým). Kolikrát mi přišel i horší. Výdrž makeupu nijak extra neprodlouží, o matování nemůže být vůbec řeč. Je naprosto srovnatelný třeba s Essence za nějakých 90 Kč. Jediné plus u něj vidím v rozprašovači - ten je opravdu nejjemnější ze všech sprejů, které jsem vyzkoušela (drogérkových). Takže dnes kupuji 2 balení toho nejlacinějšího essence spreje a přelévám do lahvičky od UD. Jinak fix spreje používám denně...čistě pro zbavení se efektu přepudrovaného obličeje a pro lepší spojení makeupu a pudru (větší výdrž ani matování se u mě nekoná s žádným fixátorem). S klasickými bázemi si bohužel moje mastná pleť vůbec nerozumí a výdrž mi naopak zhoršují (Nicméně si zkusím říct v Sephoře o vzoreček MUFE, kterou doporučuješ. Třeba se stane zázrak.). Lepší to je s primery ve spreji. Kvůli vysoké spotřebě (a tím pádem i vyšší útratě za ně) jsem je ale nahradila termální vodou ve spreji (Uriage, Serozinc...) a ty mi zatím vyhovují. Hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Já mám nějaký obyčejný od Rimmelu a používám ho tak jednou za měsíc, když si zrovna vzpomenu. Ale o Fix+ přemýšlím už dlouho, tak se možná rozhoupu :)

    OdpovědětVymazat
  13. Všetko to vyzerá luxusne ♥

    http://blog-de-la-licorne.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  14. toto jsou věci, které zatím nepoužívám a v blízké době s ek tomu ani nechystám

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj. Báze nepoužívám vůbec. Myslím si, že to není pro pleť nic moc (hlavně ty silikonové). Navíc v případě mé mastné pleti, čím méně vrstev, tím lépe a ještě ušetřím čas, což se ráno vždycky hodí. :D Momentálně používám Clinique Moisture Surge a ten mi jako podklad pod make-up plně stačí. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)