středa 8. března 2017

Má oblíbená místa v Praze | kavárny & bistra

Už uplynula nějaká doba, co jsem vám psala o svých oblíbených místech v Praze a protože jsem jich od té doby zase několik nových navštívila, chtěla jsem se s vámi podělit o nějaké tipy. Mám pocit, že není měsíc, kdy by se neotevřelo nové bistro nebo stylová kavárna, jejíž fotky brzy poté zaplaví Instagram :) Nejsem kávomil ani znalec, abych vám řekla, kde si dáte lepší kafe a z jaké je pražírny, ale na to je tu myslím dost jiných lidí. Možná taky vždycky uvažujete, kam si jít s kamarádkou v Praze sednout a hledáte nějaké nová místa, kde jste ještě nebyly, tak možná některé z těchto ještě neznáte a brzy budete chtít navštívit :)

Pro mě osobně jsou na tohle nejlepší Holešovice, Karlín a Letná, kde je kaváren i bister nespočet a stále se objevují další. I na Vinoharedech jich je dost, ale to přeci jen není čtvrť, kde bych vyloženě bydlela nebo tam často jezdila, takže tam mám ještě spoustu neodškrtnutých položek :)



Urban Café (Na Poříčí 37)

Poměrně nedávno otevřená malinká kavárna je přímo naproti tramvajové zastávce Bílá labuť a její interiér je plný rostlin. Chodím okolo často a netrpělivě jsem čekala, až otevře své brány a já se tam podívám :) Kavárna není úplně intimní a třeba na rande bych tam asi nechodila, protože oddělených stolů pro dva je tam minimum a nejvíce židlí je okolo dlouhého společného stolu. V nabídce mají kromě různých nápojů také dorty, které jsem ale zatím nestihla ochutnat, protože při poslední návštěvě byly už trochu probrané a z nabídky mě žádný nezaujal. Další důvod se tam brzy znovu vrátit :)









Styl & Interiér (Vodičkova 708/35)

Tohle místo je jako oáza uprostřed rušného centra Prahy. Zejména v létě je to absolutně must-have místo, protože ke kavárně patří i zahrada s altánem, kde se dá vegetit a relaxovat celé hodiny. A vůbec při tom nemáte pocit, že jste v samém centru velkoměsta. Přes zimu si můžete užívat útulný interiér, který je takový domácí a máte pocit, jak kdybyste byly u někoho v obýváku. Bývá tu hodně plno a rozhodně doporučuji udělat předem rezervaci. Můžete se tu i dobře najíst, ale menu je spíše jednoduché a často se mění. A výhodou je, že pokud se vám něco uvnitř kavárny bude líbit, můžete si to klidně i koupit, protože je to kavárna s designovým showroomem v jednom :)







Sweet & Pepper days (Anglická 390)

Malé a nenápadné bistro blízko I.P Pavlova nabízí snídaně i něco dobrého během dne. Naprosto boží byl krůtí bagel s avokádem, na který si co nejdřív musím zajít znovu. Místo je fajn na pohodovou víkendovou snídani s kamarádkou nebo i pár drinků k večeru. A kamarádky mi také doporučovaly jejich "pusinky", které jsou rozhodně tedy i fotogenické :)










Café Letka (Letohradská 44)

Ultra hipster place na Letné, kde je snad pokaždé úplně narváno. Když manžel viděl interiér, tak se nechápavě zeptal, proč na ty "plesnivé" zdi nepoužijí nějaké Savo, aby se toho zbavili :) Není zrovna vyznavač podobných prostorů, ale pokud vy ano, tak se sem určitě vydejte. Zajít sem můžete na víkendový brunch nebo večer na drink a pak se jít třeba projít na Letnou a užít si úžasný výhled na celou Prahu.






Bistro Špejle (Jindřišská 16)

O Špejli jsem vám nedávno psala a moje nadšení pro tohle místo rozhodně nevyprchalo. Naopak jsem s ním nakazila několik lidí ve svém okolí, se kterými tam můžu vyrážet :) Koncept bistra je odlišný od jiných, protože tady máte jídlo na špejli a když odcházíte, platíte právě za počet špejlí, které sníte (1 špejle = 29 Kč). Menu se mění podle denní doby (snídaně, obědy, večeře) a kromě dobrého jídla si tu můžete dát i neuvěřitelné množství ginů v různých kombinací. Třeba tento s bazalkou, který chutná skvěle (a to na alkohol už moc nejsem :)






Phill´s Corner (Komunardů 32)

Holešovice jsou prostě ráj stylových bister nebo kaváren a stačí projít dvě, tři ulice a máte o zábavu na celý den vystaráno :) Phill´s corner je takový bratříček Twenty7, které je hned za rohem a také patří mezi má oblíbená místa. Můžete sem zajít na lehkou snídani, oběd i večeři a mají i svojí vlastní pekárnu, takže si můžete koupit i něco na doma. 





Kam v Praze chodíte rády vy? Budu moc ráda za vaše tipy, protože i když v Praze bydlím už roky, mám pocit, že nikdy nestihnu projít všechny krásné a útulné kavárny nebo zajímavá bistra a že se stále objevují nové a nové podniky, které stojí za návštěvu :)

21 komentářů:

  1. Letka je výborný místo. Ještě doporučuju podniky jako café louvre a národní kavárna pro trochu té nablýskané atmosféry. Jinak Bistro 8 klasicky, teď tam začali i pořádně vařit (víc než předtím). Kavárna, co nemá jméno, Můj šálek kávy, One sip coffee, EMA (výborná káva), Coffee room, Café Nuestadt, Kavárna místo, Kafemat. Je toho fakt hodně. A jestli jsi nebyla 100% doporučuju navštívit ted v červnu otevřenou kavárnu Momoichi Coffetearia neskutečně skvělý místo. A na víno vinotéka Bokovka. Jinak doporučuju projít Vinohrady. Já tu bydlím a sama nevycházím z údivu jak se do takový malý pražský čtvrti může nacpat tolik kaváren a bister. Ale většina z nich vážně stojí za to.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tipy, hipster kavárny mám moc ráda, ale poslední roky musím vybírat jen podle toho, jestli je tam dětský koutek:-)
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tenhle článek jsem zhltla na jeden zátah ! :) Vidím, že mám stále co dohánět ;).


    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  4. Rozhodně díky za tipy, zase o pár kaváren navíc na mém seznamu.:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tie kaviarne vyzerajú super 😊 Už musím len prehovoriť nejakú kamošku aby sme sa niekdy vybrali 😉😊

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek :) osobně Prahu miluju a ráda získávám nové tipy kam zajít :)

    -A- from thatismylifeandblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. mám ráda tyhle zajímavý hipsterský koutky, sice se jich teď rojí jako hub po dešti, ale pořád mě baví objevovat a navštěvovat nová a nová místa

    OdpovědětVymazat
  8. Byla jsem jen v Phill's Corner, takže se mám očividně co učit!

    OdpovědětVymazat
  9. Všechna místa vypadají skvěle! Do Prahy bohužel moc často nejezdím a při mých posledních návštěvách se jednalo o vyloženě "otočku" takže jsem nestihla navštívit žádné pěkné místo. Nejvíce mě láká Styl&Interier, to místo vypadá tak klidně a uvolněně :) Tak snad příště! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ked pojdem najblizsie do Prahy, tak sa mozno niekde z tychto miest zastavim 😉

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za tipy, já mám nejradši kavárnu Alchymista na Letné

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj, až pojedeme do Prahy rozhodně se někde zastavíme, skvělé typy :)

    OdpovědětVymazat
  13. Byla jsem jen v styl a interiér, jen je to tam trosku drahzsi. Ovsem pracuji v centru, takže to je jedine misto kam jit a kde je v lete supr posezení . Do cafe letka se chci uz dlouho podívat a urban cafe mam u práce, tak tam mrknu.
    Ja mam rada jeste nove Cafefine na jiraku, Casanostra- výborná kava, známy Vnitroblok a Ifcafe.

    OdpovědětVymazat
  14. díky za tipy, také články se vždy hodí ;)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky do Urban café bych zašla hned, bydlet někde poblíž, krásné to tam mají jarně vyzdobené, jinak díky za tipy.

    OdpovědětVymazat
  16. Díky za inspiraci, v dubnu nebo v květnu bych ráda vyrazila na víkend do Prahy a takhle alespoň vím, kam můžu případně zajít :)

    OdpovědětVymazat
  17. Nejsem sice pražská, ale kdykoliv se vydám za kamarádkou do Prahy, snažíme se navštívit nějaké ty kouzelné kavárny, protože u kávy se povídá nejlépe :) V Café Letka se mi moooc líbilo, krásné prostředí, výborná káva i občerstvení a nečekala jsem, že je to tam tak "malinké", fakt komorní nálada.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak nejvíce si mě nalákala na Phill´s Corner, Špejli a i na ty "plesnivé stěny" v Cafe Letka :) :D takže tam musím co nejdříve vyrazit na kafe!

    OdpovědětVymazat
  19. Já teda obrážím snídaňárny a nejradši mám Cafe Savoy, Esca, Bistro proti proudu a Můj šálek kávy...všechny doporučuju.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)