neděle 5. března 2017

Jak skladuji kosmetiku & sbírka kosmetiky

Tak jo. Je tu po dlouhé době update toho, jak skladuji svoji kosmetiku :) Osobně mám podobný typ článků nebo i videí moc ráda a vždycky se ráda inspiruji i jiných blogerek, jak skladují kosmetiku nebo jaké vychytávky na to používají. Nevím, jestli mám pro vás nějaké vyloženě vychytávky, ale tak jak mám kosmetiku momentálně uskladněnou, mi vyhovuje a neměnila bych to. I tak doufám, že vám článek přijde zajímavý nebo něčím třeba trochu přínosný, uvidíme :)

Moje skladování rozhodně není to nejpraktičtější a nejvychytanější na světě a určitě by šla spousta věcí schovat do šuplíků a zachovat mnohem větší "čistotu" a jednoduchost celého prostoru. Nicméně zcela upřímně mám ráda po ruce všechny věci, které používám, protože kdybych je měla někde hluboko schované v šuplících, zapomněla bych na ně a nepoužívala je. Jedinou výjimkou jsou větší věci, jako jsou např. paletky stínů, které mám ve vedlejší skříňce a které si vždycky vyndavám předem.

A vzhledem k tomu, že plánujeme stěhování, nechávám skladování zatím v této formě a k naprosté dokonalosti ho doladím, až bude po všem a můj kosmetický koutek bude mít nové působiště :) 


Začnu asi se štětci, které jsou zastrčené vzadu u nástěnky. Mám je v keramických kelímcích IKEA a jsou rozdělené podle kategorií (štětce na tvář, na make-up, menší štětce na oči atd.)


Nejpoužívanější štětce na oči mám v tomto plastovém stojánku z DM drogerie. V zadní části (2) jsou čisté a vyprané štětce a do levé přihrádky (1) dávám vždy použité štětce. Osvědčilo se mi to rozdělovat, protože když ráno pospíchám, vím kam sáhnout a nemusím v jednom kelímku lovit čisté štětce od těch použitých. V druhé části stojánku (3) mám pak štětce na korektor a spirálu na pročesávání obočí.


Co na stolku určitě nesmí chybět, je pleťová péče, která předchází jakémukoliv nanášení make-upu. Možná se toho na první pohled zdá moc, ale je tam několik produktů, které jsou už skoro vypotřebované a pak zase několik nových, které teprve čekají na vyzkoušení :) Ale ve zkratce mi stačí jen oční a pleťový krém a balzám či olej na rty. Plus tam nechybí ještě lokální péče na akné, protože někdy se ráno člověk probudí a nestačí se divit, co se mu na obličeji vyrojilo :)



V malé lahvičce s rozprašovačem mám přelitý Jarischův roztok, kterým ráno pleť potírám a na fotce ještě chybí velká lahev pleťového tonika, které se do záběru už nevešlo :) 


Vatové tamponky mám v uzavíratelné dóze (H&M home) a uchošťoury pak v prázdné skleničce od Diptyque svíčky.


Na stolku mi nechybí ani kovová destička (Inglot) na nanášení make-upu (případně korektoru, stínů, pigmentů... prostě čehokoliv čím si nechcete zapatlat ruce a nechcete to nanášet rovnou z lahvičky).


Na úplně horní poličce mám dva organizéry a pár dalších věcí. Větší organizér (Bonami) zabírají tekuté rtěnky a menší šuplíčky (Jysk) pak jumbo tužky a stíny v tužce na oči. Na poličce mám ještě dezinfekční sprej na kosmetiku a památky na backstage s M.A.C na pražském fashion weeku. 




Zrcadlo (Ikea) není sice úplně ideální a do budoucna bych chtěla nějaké větší a více polohovatelné, ale tohle zatím musí stačit :)


Na stolku mě baví, že má kromě magnetické nástěnky ještě několik menších poliček, kam se dají různé věci uskladnit. 


Úplně dole mám košík s make-upy a tónovacími krémy. Jsou tam světlejší odstíny na zimu i tmavší na léto a také několik podkladových bází.


Hned vedle košíku jsou pak Strobe creamy, fixační spreje a taky ještě báze, které se do košíku už nevešly.


O příčku výš si pak lebedí klasické rtěnky. I když se je snažím pořád třídit a rozdávat kamarádkám, mám jich pořád dost :) Stojánky uprostřed jsou z Tigera a ty po straně jsem kupovala před pár lety na Interbeauty. 




V poslední poličce mám pak tři kelímky, které jsou plné korektorů, tužek a konturek na rty a taky řasenek. I když to tak asi nevypadá, zjistila jsem, že je takové skladování ideální, protože člověka nutí používat jen množství věcí, které se do kelímku vejde. Zejména u řasenek je to praktické a velice rychle tak třídím, které mi vyhovují a které za to nestojí a jdou z kola (kelímku) ven :)

Kelímek s korektory je z lifestylové kolekce Zoelly, mramorovaný kelímek je z H&M home a původ posledního kelímku si bohužel už nevybavuju.


Velký kulatý organizér (bohužel už nevím odkud je) je v rohu stolku a jsou v něm tužky na oči (1), barevné tekuté linky (2), produkty na úpravu obočí (3), černé tekuté linky (4) a černé tužky na oči (5). Plus báze pod oční stíny a pinzeta na úpravu obočí.


Největší šuplík, který je skoro přes celou šířku stolu, zabírají tvářenky, rozjasňovače, bronzery a pudry. Do šuplíku jsem dala polystyren, který nám po stěhování zbyl a všechny produkty jsou v jeho záhybech tak různě poskládané :) Vlastně jsem až překvapená, jak skvěle to funguje a jak si díky tomu dokážu v produktech udržet přehled. Asi to působí chaoticky, ale mě to vyhovuje a naopak by mě iritovalo skladovat třeba tvářenky na výšku nebo poskládané za sebou.



Menší šuplík ukrývá mono oční stíny a gelové linky na oči. V zadní části šuplíku mám krabičku, kde mám větší paletky tvářenek, které se do hlavního šuplíku nevejdou a taky menší paletky stínů, které momentálně používám (případně aktuálně nové paletky, které zkouším a chci je mít po ruce). Aktuálně je mezi stíny trochu chaos a tak svoje pevné místo mají jen Colour Pop stíny, kterých mám víc a jsou pěkně narovnané za sebou. U zbytku se snažím vytvořit nějaký řád, ale je to těžké, když má každý stín jinak velké balení :) Takže je to maličko taková přehrabovačka, ale slibuju, že na tom do budoucna zapracuju :)


Jak jsem už zmiňovala, výhodou tohoto stolu je to, že zadní část tvoří magnetická nástěnka, kde se člověk může kreativně vyřádit a pozadí si měnit klidně každý týden. Já si vytiskla pár pěkných obrázků z Pinterestu, nastříkala magnety stříbrnou barvou a všechno to dala dohromady :) Písmeno "R" je z Tigeru a bílé keramické lístečky jsem kdysi dostala od Rouge Bunny Rouge jako dárek. A jsou tak krásné, že jsem je přilepila na magnety a dělají mi na nástěnce parádu :)




Co se skladování týče, je jen na vás, co vám vyhovuje a kolik do toho chcete vložit peněz. Můžete si nakoupit různé kosmetické organizéry, které se budou hodit spíše někomu, kdo má větší množství kosmetiky a chce mít ve všem přehled. Osobně se mi líbí průhledné verze, protože vidíte, co je uvnitř a snadněji produkty najdete. Je fajn, že už i v drogeriích podobné organizéry najdete (zatím spíše ty menší), ale třeba na Aliexpressu najdete tuny organizérů za relativně pár korun. Za ty kvalitnější a bytelnější si ovšem většinou trochu připlatíte a samozřejmě existují i české eshopy, které se specializují jen na organizéry (je fajn si předem udělat srovnání cen, protože některé jsou podle mě nesmyslně předražené).

Pokud nechcete organizéry nebo za ně nechcete utrácet peníze, tak se podívejte třeba v obchodech typu Ikea nebo Tiger, kde mají cenově dostupné nádoby, košíčky apod., kam kosmetiku můžete ukládat. Případně se podívejte doma třeba po nevyužitých sklenicích nebo třeba prázdných skleničkách od svíček, které po vyčištění můžete dále využívat. 



A kde to všechno vlastně skladuji? Stůl jsem kupovala před 3 lety v Ikee a je to verze s názvem Micke. Prodává se i samostatný stůl bez nástavby s poličkami a nástěnkou, ale já jsem chtěla tuto rozšířenější verzi. Vedle tohoto stolu mám i klasické šuplíky Alex, které mají snad všechny blogerky na světě a asi není třeba je nějak speciálně představovat :) Tam mám uskladněné hlavně větší věci - paletky stínů, laky na nehty, věci na vlasy (kulmy, fény) a náhradní produkty do zásoby.


Ještě pohled na celý stůl, jak vypadá a jak ho mám ve stručnosti zhruba rozdělený :)

1) tvářenky, rozjasňovače, bronzery, pudry

2) korektory, řasenky, tužky a konturky na rty

3) rtěnky

4) make-upy, podkladové báze, fixační spreje 

5) mono stíny, gelové linky

6) cestovní verze produktů, kosmetické taštičky

7) tekuté rtěnky, jumbo tužky na oči




To je z mého skladování kosmetiky asi všechno :) Další update bude asi až z nového bydlení, ale to bude ještě trvat. Kdyby vás cokoliv na toto téma zajímalo, tak se určitě v komentářích ptejte, protože mám stále pocit, že jsem na něco zásadního zapomněla :)


Jak máte uskladněnou kosmetiku vy? Máte podobný systém nebo dáváte přednost úplně něčemu jinému? Nechám se moc ráda inspirovat :)

34 komentářů:

  1. Mě se Tvoje skladování líbí, také mám ráda věci po ruce, i když třeba make-upy mám schované, jelikož většinou používám jen dva současně. Se svým skladováním moc spokojená nejsem, potřebuji mnohem větší stolek, ale to někdy do budoucna, do nového :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Máš to nádherné Rendy a všechno pěkně po ruce, to se mi líbí. S radostí bych ke stolku zasedla a tou kosmetikou se prohrábla :D S přítelem začínáme stavět domeček, tak se ráda do budoucna tvým skladováním kosmetiky inspiruji. Ten stůl z Ikey se mi moc líbí a vůbec jsem netušila, že vyrábějí i verzi s tím nástavcem nahoře, díky za super tip.

    OdpovědětVymazat
  3. Mám to podobně zařízený a je to dostačující. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Rendy. Moc hezký článek. Já mám stolek maličký a skladování složité. Ale rozhlížím se po něcěm jiném.
    Při čtrní článku mě mapadla otázka - jak máš vyřešené světlo? Docela by mě to zajiímalo. Já stolek k oknu prostě nenapasuju. Tak se světlem bojuju nejvíc. Díky.

    OdpovědětVymazat
  5. Lenka: to je dobrá otázka :) Stolek mám asi metr a půl od okna, takže v době, kdy je brzy ráno světlo to neřeším a světla mám dostatek a je to v pohodě. V zimě mám pak na stolku ještě lampičku, kterou si svítím, protože stropní světlo mi moc nestačí. Není to teda ideální a právě tohle bych pak na novém místě chtěla pořešit lépe nějakou zářivkou nebo něčím podobným :)

    OdpovědětVymazat
  6. jej, to je kosmetiky :) tolik já nemám už jen z toho důvodu, že nemám ráda hodně rozdělaných věcí, které pak nestíhám spotřebovat :) stolek a rozdělení se mi ale moc líbí, přijde mi též praktické.

    OdpovědětVymazat
  7. Mna najviac zaujala na nadobka na vatove tamponky z H&M home. Take nieco zhanam uz roky 😉

    OdpovědětVymazat
  8. Wow, Rendi to je ráj ! Krásný článek, krásný fotky a perfektní uspořádání !

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  9. Tvoje skladování kosmetiky se mi hodně líbí! :)
    Soutěž o pečující produkty

    OdpovědětVymazat
  10. Tenhle typ článků mě nikdy neomrzí. Sama jsem měla dlouho naprosto bordelářský stůl, který by se dal nazvat snad stolem pařana her a sysla všeho možného. A přesně tenhle typ článků mě dokopal to změnit. Jsem teď spokojenější a klidnější. U stolu jsem vždy trávila spoustu času, protože u něj mám i počítač. Ten chaos prostě na člověka nepůsobí dobře. I když oproti všem blogerkám jsem měla jeden zásadní problém. Mám ráda černou a bílá se nám do bytu zoufale nehodí. Navíc mám opravdu rozměrné pc(cca 70 na výšku) a v našem pidi bytě nebyla reálná možnost, že by mohlo stát jinde než pod stolem. Chtělo to tedy dost vymýšlení a představivosti. Nakonec se zadařilo. IKEA má černou solní desku a Alex šuplíky. Takže na jedné straně místo nohou stolu jsou šuplíky a na druhé PC. Jako největší problém se ukázal nástavec na stůl. Ten dělají jen bílý. No mé punkové já to vyřešilo přestříknutím sprejem. Bohužel po třech dnech sprejování a zasychání jsem zjistila, že na tom barva moc nedrží a snadno se odře. Nicméně svůj vysněný kosmeticko hráčský koutek nebe mám, miluji ho každým coulem a hlavně je mi v tom organizovaném a uklizeném prostoru dobře. Díky za článek. Doufám, že pomůže i někomu dalšímu si uspořádat prostor okolo sebe.

    OdpovědětVymazat
  11. Máš to moc hezké, ráda jsem se pokochala Tvým královstvím:-) Já osobně jsem typ, co má potřebu pořád něco vylepšovat nebo přeorganizovávat, hlavně ve skladování kosmetiky. Úžasné jsou všechny možné organizéry, díky nim mám na stolku relativně pořádek a všechno má tak nějak své místo.

    OdpovědětVymazat
  12. Rendy, děkuju. Já mám u stolku na zdi zrcadlo, na stolku klasiku z Ikey, kde je z jedné strany zvětšovací a z druhé obyčejné zrcadlo. Nad zrcadlem na zdi mám zářivku. Měla by to být barva denního světla. No jistá si nejsem. Každopádně ideální to není a už chvíli dumám, jak to vylepšit. Největší sranda je, že právě na tomhle světle všechno vypadá hodně výrazně - stíny, kintury...... Jakýkoliv nádech jemné barvy je extra vidět. A přitom vedle v místnosti po běžným umělým světlem nebo i na denním světle to tak řvavé není. Musela jsem si zvykat.

    OdpovědětVymazat
  13. Tyhle články mám moc ráda a asi nikdy mě nepřestanou bavit. Moc krásná sbírka :-) Já mám kosmetiku v koupelně v šuplíkové komodě, na toaletní stolek nezbylo místo. To jsme uvolnili dětem :-D

    OdpovědětVymazat
  14. já mám veliký Alex a v něm všechno od zásob tělové i pleťové péče, přes produkty a přístroje na vlasy, laky a nehtovou péči a veškeré šminky, navrchu mám pouze dvě přihrádky "na dopisy" kde skladuju paletky...štětce pak mám v koupelně kde se líčím, bohužel nemám prostor na toaletní stolek...s uspořádáním jsem docela spokojená, vyhovuje mi, že je všechno "ukryto"...vím totiž, že kdybych měla vyndaných třeba 10 rtěnek ze svých padesáti, tak používám dokola těch deset...takhle otevřu šuplík a vybírám ze všech

    OdpovědětVymazat
  15. Já skladuji taky v různých sklenicích, plastových šuplících, rtěnky v plastovém organizéru. Ale zatím se chodím líčit do koupelny a na denním světle to jen pak zkontoluju. Už se těším, až budu mít v ložnici svůj koutek, zatím tam máme dětskou postýlku.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Mas to moc pekne usporadane :) Ja to mam v jednom vetsim organizeru z ikei a nak mi i tak prijde ze toho mam hodne 😁 kasparova_zdenka@szas-ostrava.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, chtěla bych se zeptat, při líčení se sedíš nebo stojíš? :)

    OdpovědětVymazat
  18. No teda! Tohle já miluju, takový náhled na uspořádání kosmetiky, dost často pak přemýšlím nad uspořádáním té mé.:) Jinak stůl je pecka, škoda, že bych neměla kam dát ten díl s poličkami.:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  19. agata.bohata@gmail.com: u líčení sedím :)

    OdpovědětVymazat
  20. Parádní článek wow!!! Taky budeme barák předělávat, tak přemýšlím, jak a co ♥

    OdpovědětVymazat
  21. Máš to hezky uspořádané, já jsem docela bordelář, takže by to u mě asi nevydrželo :D

    OdpovědětVymazat
  22. Wau,tak v tomto článku bola teda veľká inšpirácia na skladovanie kozmetiky :) Ten organizér v ktorom máš tekuté rúže by mi stačil na celú kozmetiku a asi nad ním budem aj uvažovať pretože je fakt praktický :) Fakt super článok,ja tento tip článkov úplne milujem ;)Maj sa pekne. :)

    OdpovědětVymazat
  23. Perfektní sbírka a uložení, závidím koutek jen pro sebe. My máme v ložnici místo toaletního stolku počítač, takže nemám takové královstvíčko. I když možná naštěstí, protože kdybych měla tolik úložných prostor co ty, taky bych je asi toužila zaplnit a dala bych do toho majlant. Už takhle mi přijde, že za kosmetiku utrácím až moc a mám toho hodně, každou chvíli prostě něčemu neodolám. Ale zásuvky v koupelně nejsou nafukovací, takže to vypadá, že bych si mohla dát na chvíli pokoj... Uvidíme! ;-)

    OdpovědětVymazat
  24. Musím říct, že to máš docela pěkně zorganizované a je důležité aby to vyhovovalo tobě :) Já si kosmetiku skladuji ve skříňce v různých krabičkách. Máš opravdu moc pěknou sbírku produktů, taková by se mi taky líbila a určitě i více ženám :D

    OdpovědětVymazat
  25. Mám to jednoduché. Mám doma 3 mačky, z toho jednu vo verzii skokan, takže u mňa rozhodne nehrozí skladovať kozmetiku niekde na verejnosti :). To keď ku mne niekto zablúdi, asi by ani neveril, že je v byte beauty-blogerky :).
    Samozrejme ak otvorí niektorú zo skriniek, to už je inááá :D na kozmetiku mám vlastne celú obývačku, kúpeľňu aj spálňu, takže sa rozhodne nesťažujem :D

    OdpovědětVymazat
  26. Tak teď je mi úplně hanba. Nemám moc kosmetiky, takže štětce, tužky na oči i na obočí mám dohromady ve sklenici od svíčky, a zbytek mám v krabici v šuplíku... jednou za čas to srovnám, ale po chvíli je v tom zase chaos. Kdybych toho měla víc, asi bych tomu taky dala větší řád, ale takhle hezký a organizovaný bych to nejspíš nikdy neměla :)

    OdpovědětVymazat
  27. Máš to super. My momentálne prerábame byt takže mám v kozmetike fakt chaos ale už sa teším na to keď spravíme spálňu a ja si tam bude môcť urobiť svoj kozmetický kútik 😊

    OdpovědětVymazat
  28. Tedy u Tebe to vypadá jako v Sephoře :-). Až se stydím za svých pět rtěnek, dva lesky na rty a dvě tvářenky :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Prezeranie takýchto fotiek mám veľmi rada a asi ma to nikdy ani neomrzí. Vyzerá to perfektne, oproti mne to u teba vyzerá ako v drogérii alebo parfumérii, naozaj krása :) xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  30. Super článek, Rendy... budu ho muset přeposlat svému ex, který si myslel, že mám hodně šminek, což samozřejmě vůbec není pravda:D
    http://beautybookbyhana.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  31. Máš teda moc hezkou sbírku, ikdyž jsem ji čekala tak trojnásobnou, vzhledem k množství kosmetiky, kterou recenzuješ :). A rozložené to máš taky hezky, já už jsem sbírku poměrně zmenšila, takže mám jen kosmetickou taštičku, kde mám denní makeup. Potom jeden stojánek na rtěnky a průhledný organizér na zbytek kosmetiky. Jen teda paletky musím nějak vymyslet, těch mám hodně. A pletovou kosmetiku mám v koupelně :)

    OdpovědětVymazat
  32. Petra Vitaskova: jéé, tak to děkuju :) kéž by, to bych toho musela mít asi trochu víc, aby se to nějaké parfumerii vyrovnalo :)

    Hana Parmova: haha, to mě vždycky pobaví, protože to říká většina mých kamarádek, že jim posílají fotky mojí kosmetiky, když se jim jejich chlap snaží naznačit, že toho doma mají moc :))

    Sasha: to je tím, že si nechávám jen věci, co mi vyhovují a hodně to všechno třídím a rozdávám všem okolo :) Nechci mít tunu kosmetiky jen do počtu, aby mi zabírala místo a jednoho dne se stala nepoužitelnou a chci mít jen produkty, které mám ráda a sedí mi :)

    OdpovědětVymazat
  33. hezký článek a díky za inspiraci - hlavně se mi líbí ten organizér na čisté/špinavé štětce...já se zatím přehrabuju. Ten stůl vypadá takto moc pěkně, taky si musím takový pořídit. Já mám poličku se šperky, pár organizérů na rtěnky a v dalším mám makeupy, houbičku atak, stětce, tužky na oči, řasenky i těkuté rtěnky mám ve slavným ikea krajkových květináčích, tvářenky, paletky v krabičce ze sephory, ve které chodí zboží z eshopu, jo a osvětlené zrcadlo :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)