sobota 18. března 2017

Jak na dokonalé fotky? Capture your style

Jsou knížky, které se stanou trendem a všichni si je houfně kupují, aniž by je třeba potřebovali nebo chtěli. Trend je ale trend a na fotce to vypadá přece dobře, nezdá se vám? :) Je spousta knížek, které podle mě lidi ani nečtou, ale používají je jen jako dekorace v pozadí svých dokonalých fotek. A o dokonalých fotkách je vlastně i knížka Capture your style od Aimee Song (@songofstyle).

Jde vlastně díky stylové knížce známé blogerky zdokonalit svoje fotky a posunout jejich styl na nový level nebo na svůj insta profil přitáhnout tisíce nových fanoušků? Rozhodla jsem se, že se s vámi podělím o svůj názor na knížku a nějaké svoje postřehy.



Capture your style - nejlevněji koupíte ZDE

Jako u kosmetiky hodnotím obal, tady si to také neodpustím. Nemám nic proti brožovaným knížkám, ale tahle konkrétně by si podle mě zasloužila pevné a tvrdé desky. Už když mi na Vánoce dorazila, bylo na obale pár škrábanců, protože vazba není pevná a časem bude hůř. Knížka je v angličtině, ale není psaná nijak složitě a myslím, že i průměrný angličtinář všechno pochopí a porozumí všemu. Líbí se mi, že je knížka plná fotek, i když jsem asi očekávala trochu více takových těch "how to do it", kde by byly víc rozebrané třeba návody, kompozice nebo pózy. Knížku přečtete celkem rychle, protože textu v ní ve výsledku tolik není. Takže co se vzhledu týče, knížka je moc pěkná a oku lahodící.



Co v knížce najdete?

- objasnění pojmů, které se k Instagramu vážou. Např. se dozvíte, co je to #OOTD, Lategram, #TBT atd.
- tipy na aplikace na úpravu fotek (nic nového, prostě zas dokola VSCO Cam, Snapseed nebo Facetune)
- jak vymyslet svůj nick na Instagram
- kompozice fotek, správné světlo i úhly
- tipy na zajímavé insta profily a influencery
- tipy na focení outfitů & lokace
- #SelfieSchool
- flat-lays fotky
- insta klišé
- Hashtag vs. geotag
- spoustu fotek & komentáře k nim nebo třeba za jakých okolností vznikly




Pro koho je určená?

Nechci psát, že je tohle knížka jen pro blogerky nebo tvůrce či influencery, ale na druhou stranu si neumím představit, že by jí třeba ocenila jakákoliv z mých kamarádek. Ne každý má úchylku si fotit pěkně naaranžované jídlo nebo kosmetiku na stole a je to spíše výsada právě influencerů, kteří svými fotkami chtějí oblažit své fanoušky a sledovatele. Zároveň pokud chcete inspiraci na pěkné fotky, stačí vám projet Pinterest nebo listovat fotkami na Instagramu, takže vážně těžko říct, kdo je přesně cílová skupina této knížky :)



Naučila jsem se něco nového?

Zcela upřímně vůbec nic. Kochala jsem se spíš krásnýma fotkama, než že bych si odnesla nějaké praktické dovednosti nebo se něco přiučila. 


Budete mít díky knížce lepší fotky?


To si nemyslím, protože jednak cit pro pěknou fotografii se nejde tupě naučit stejně jako třeba německou gramatiku. Fotografie je forma umění a člověk pro ní musí mít od přírody trochu vlohy, protože ani prvotřídní vybavení, návštěvy luxusních restaurací nebo spousta drahé kosmetiky z nikoho neudělá guru krásných fotek. Věřte mi, mám ve svém okolí několik takových "dřeváků", co nikdy nepochopí kompozici fotky nebo to, že není třeba fotit s bleskem během slunečného dne :) To neberu jako urážku, ale prostě každý má vlohy na něco jiného a někdo vyniká ve sportu a někdo prostě umí naaranžovat fotogenické pozadí fotky. Takže pokud si myslíte, že si koupíte podobnou knížku a po jejím přečtení bude váš insta feed dokonalý, tak asi nebude. Je třeba brát ohled na to, že jiné fotky asi zachytí někdo, kdo neustále cestuje po celém světě, navštěvuje zajímavá místa, chodí do zajímavých restaurací a má okolo sebe tým lidí, co ho fotí na každém kroku atd. Nejde to srovnat a přijde mi, že běžný smrtelník se tomu nikdy asi nepřiblíží.


Dokonalé fotky?

Na ty asi recept nehledejte v žádné knížce ani kurzech. Navíc je spousta lidí, kterým se dokonale naaranžované fotky nelíbí a spíše je to popuzuje, takže by jim asi stejně k ničemu přišla i tahle knížka. A ti, kteří se rádi na krásné fotky dívají a třeba neřeší, že jsou některé až příliš stylizované nebo až směšně umělé, mají různé fígle už nacvičené a odkoukané od jiných influencerů a ví, jak zhruba fotit nebo sestavovat flat-lay zátiší :)


Celkový dojem z knížky?

Vizuálně je samozřejmě krásná a líbí se mi, ale po obsahové stránce mi nic moc nedala. Když se chci dívat na krásné fotky, jdu na Pinterest nebo se podívám na oblíbené profily lidí na Instagramu. A informace, které jsou v knížce napsané, nejsou žádným zaručeným receptem na to, jak mít perfektní profil, který zaujme miliony lidí. Navíc jde všechno najít na internetu a pokud se člověk ve světě Instagramu pohybuje, asi ví, co je to zkratka #TGIF nebo #FOTD a nepotřebuje si k tomu kupovat knížku. Jestli chcete knihovnu obohatit vizuálně pěknou knížkou a nečekáte, že se dozvíte něco neočekávaného, tak si jí klidně kupte. Jestli ale čekáte nějaké podrobné návody nebo tipy, jak technicky nastavit třeba foťák, aby byly vaše fotky hezčí a kvalitnější, tak se bohužel nedočkáte. 



Nechci vyloženě tvrdit, že by mě knížka zklamala, protože samozřejmě neznamená, že když jsem si z ní nic neodnesla já, tak někdo jiný to může mít naopak. Ale mě osobně informace v ní nedaly nic nového a znám všechny aplikace na úpravu fotek, používané # nebo různé jiné zákonitosti, které je fajn dodržovat, pokud vám jde o to, aby váš insta profil působil třeba nějak uceleným dojmem. 

Takže za mě to není knížka, kterou by každý doma potřeboval, ale určitě mi dejte vědět váš názor. Líbí se vám podobné knížky a cítíte se samy jako jejich cílovka? Znáte tuto knížku nebo máte doma nějakou jinou, která je také od jiné známé blogerky? :)

19 komentářů:

  1. No, upřime todle neni typ knizky kterou bych nutne potrebovala :D Jako napad na knizku zajimavy, ale nic pro me :) kasparova_zdenka@szas-ostrava.cz

    OdpovědětVymazat
  2. než knížku bych momentálně ocenila kvalitnější foťák a né naši vykopávku :-D Navíc nemám ráda knížky s měkkými vazbami, jsem spíše na klasický typ knihy

    OdpovědětVymazat
  3. Přiznám se, že Instagram ani nevedu, a když už si ho prohlížím, tak mám jiné oblíbence než uměle naaranžované fotky.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tak toto ide uplne mimo mna a z toho ruzoveho obalu je mi mdlo 😁 Jedina kniha od blogerky/youtuberky, ktora ma laka je Bloom od Estee Lalonde.

    OdpovědětVymazat
  5. Popravdě mi to přijde celkem šílené a zpřekvapuje mě, že Aimee Song si fakt řekla: ,,Hele, tohle sepíšu!" Pokochat se hezkýma fotkama můžu na Insta a knížku nepotřebuju... Ta doba letí, najednou si připadám stará, že jsme si na základce ještě posílali psaníčka a prozváněli se, protože smsky stály moc peněz :D

    OdpovědětVymazat
  6. Jej, vypadá to skvěle! Děkuji moc za tip!! :) Ale máš pravdu, že když se chci kouknout na krásné fotky, tak si otevřu Pinterest a nemusím si kvůli tomu něco kupovat...
    Mr. Kev

    OdpovědětVymazat
  7. Knížka vypadá hodně zajímavě. Škoda, že ty desky nejsou tvrdé. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  8. no a já jsem právě jedna z těch neblogerek co by si takovou knížku s radostí koupila, takovou ale jinou...z týhle bych podle toho co píšeš vyřadila tak polovinu obsahu jelikož by pro mě byla úplně o ničem :-( škoda no, kdybys někde narazila na nějakou která za to bude stát, určitě dej vědět

    OdpovědětVymazat
  9. Naprosto s Tebou souhlasim, co se týče té knihy....�� A pro tipy na super styling bych mohla doporučit stránku barelytherebeauty.com ...ale jak pises, myslim, ze žádná uni ráda jak na to neni, je to o tom jaký má každý z nás cit pro estetiku a taky foťák ....�� hezký víkend!! H.

    OdpovědětVymazat
  10. O knížce slyším prvně, ale přijde mi, že zrovna ty to moc nepotřebuješ, protože tvoje fotky vždycky obdivuju :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Rendy,
    O knížce jsem slyšela, ale myslím, že ji ve svém životě nepotřebuji. Jsoz knihy, které mi dají mnohem víc :)

    OdpovědětVymazat
  12. Skvelý článok, opäť, ako vždy. :))
    Ja by som ti len chcela oznámiť a dať najavo, že tvoj blog je jeden z tých mojich najobľúbenejších. Dokážem tu stráviť pomerne dosť veľa času, a to vôbec nepreháňam :))

    Môj BLOG-KLIK♡

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, slyšela jsem o ní, ale nemyslím že bych ji úplně potřebovala :)

    OdpovědětVymazat
  14. O knížce jsem neslyšela, ale využití bych pro ní stejně spíše neměla. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji za tento článek! Byli mi jasné, ze tato knihu nebude pro mě a ty si mě v tom jen utvrdila a tím mi ušetřila nějaké ty peníze! Ještě jednou děkuji! :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj, myslím, že tato kniha je pro většinu čtenářů, přečíst jednou, dvakrát, a pak založit do knihovny :). Nedávno jsem sháněla knihu o fotografování (jako dárek) a překvapilo mě, jaké je jich obrovské množství... Tak jsem sedla a četla všechny možné recenze, aby nakonec nějakou dobrou vybrala :). Díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  17. knížka působí dost zajímavě:))
    http://of-goldbook.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Barzoolka: určitě bych dala, kdybych na nějakou narazila :)
    Hana Parmova: děkuju za tip na moc pěknou stránku :)
    Anna: moc děkuju za takový kompliment <3

    OdpovědětVymazat
  19. Tak jako půjčit si v knihovně, proč ne, ale na nákup to nevidim. O focení se trochu zajímám a tak proč to neprolistovat, ale znám teda zajímavější knížky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)