úterý 7. února 2017

Photodiary II v Moskvě s Make Up For Ever

Jak jsem slíbila, dáme si pokračování photodiary z Moskvy. Jestli vám unikla první část (najdete ZDE), tak jsem se koncem ledna vydala s Lou a Make Up For Ever do Moskvy. A v tomto článku se s vámi chci podělit více o fotky z Moskvy samotné, protože třeba samy plánujete její návštěvu nebo vás prostě jen baví podobné články a chcete si trochu odpočinout od kosmetiky :) Kdyby vám nestačily fotky, mrkněte i na vlog, který Lou točila - KLIK 





Jsem moc ráda, že jsme měli tour městem se skvělým průvodcem, protože si úplně neumím představit, že se Moskvou pohybuju sama nebo s někým, kdo neumí rusky :) Jsem z velkých měst zvyklá na to, že nápisy třeba v metru bývají vícejazyčné a rozumí jim co nejvíce lidí. V Moskvě je prakticky všechno psané azbukou a když ji neovládáte, tak jste trochu v háji :) A stejně jako na Floridě každý předpokládal, že rozumím španělsky, tady všichni předpokládali, že hovořím plynně rusky a naprosto všemu rozumím. Tak bohužel nerozumím ani nemluvím :) 





Moskevské metro je vyhlášené a myslím, že jestli se do tohoto města někdy vydáte, byl by hřích se tam nepodívat. 




Stanice Mayakovskaya nebo třeba Kievskaya jsou v top přehledech nejhezčích stanic metra na světě. Máte spíš pocit, že jste někde v muzeu nebo galerii a ne v metru. Všude je mramor, sochy, lustry nebo různé nástěnné malby, které si s metrem asi úplně typicky nespojíte. Minimálně když si srovnám špinavé new yorské metro prolezlé krysama s tímhle skvostem, tak to je nebe a dudy :)



Najdete mezi stanicemi něco povědomého? :)




Ano, stále jsme ještě ve stanici metra a ne ve vestibulu divadla :)


Jak už jsem zmiňovala třeba i na Instagramu, ještě nikde na světě jsem neviděla tak moc vyzdobené ulice různými světelnými instalacemi nebo světýlky jako měli tady. Předpokládám, že to takhle nevypadá celý rok a bylo to způsobené hlavně tím, že v Rusku měli v lednu Vánoce. Za tmy to bylo neskutečně krásné a i když to na některých místech bylo na hranici kýče a nevkusu, tak se na to člověk pořád rád díval a kochal se tím :)




Náš hotel byl pěšky od Rudého náměstí asi 5 minut, takže jsme bydleli prakticky v centru a všude se pohybovali pěšky (kromě prohlídky stanic metra,kde jsme se trochu svezli).







O Moskvě jsem nikdy nepřemýšlela jako o destinaci snů a na svém top 10 cestovatelském seznamu mám mnoho dalších míst, které chci navštívit dříve, ale jestli jsem někdy něco chtěla vidět, tak to bylo Rudé náměstí. Od malička mě fascinovaly stavby na něm a chtěla jsem fotku před bazilikou Vasila Blaženého. Tu můžete vidět níže a jsem ráda, že jsem Moskvu mohla navštívit, protože než bych se sem sama jednou dostala, uplynula by spoustu let :)



Barevná výzdoba byla všude! Na Rudém náměstí bylo navíc i obrovské kluziště a všude okolo něj vánoční stromečky a ozdoby.








Po prohlídce Rudého náměstí jsme se přesunuli do přilehlého a velice známého obchodního domu GUM.




I když venku mrzlo jak blázen, průvodce nám vysvětlil, že nemůžeme odjet, aniž bysme ochutnali místní vyhlášenou zmrzlinu :) Byla vážně moc dobrá!



Obrovský obchodní dům je prý výkladní skříní Moskvy. Najdete tam snad každou luxusní značku, na kterou si vzpomenete.




Nechyběla ani společná večeře v oblíbené restauraci Dr.Zhivago, kde nabízejí typicky ruskou kuchyni a také výhled na Kreml a Rudé náměstí.


Nikdy bych nevěřila, že budu večeřet u jednoho stolu se zakladatelkou Make Up For Ever, vizážistou celebrit a jednou z nejtalentovanějších evropských beauty youtuberek!




Interiér restaurace byl tak trochu divoký, ale asi to tak designér zamýšlel :) Nemůžu bohužel porovnat s jinými místními restauracemi, ale můžu vám říct, že mě neustále fascinovaly ty kontrasty. Všude rudé karafiáty, křišťálové lustry, zvláštní sochy... prostě takový nesourodý mix, od kterého nejde odlepit zrak :)




Spojení ryby a granátového jablka bylo skvělé! Vřele doporučuji vyzkoušet nebo si doma něco podobného uvařit :)



Jednou z členek naší výpravy byla i talentovaná a známá blogerka/youtuberka Linda Hallberg. Společné foto proto nesmí chybět  :)


Poslední momentka z paluby a byl čas se zase vrátit do reality



Vždycky se špatně vyjadřuje ta radost, nadšení a pocta, jakou cítím, když můžu být součástí něčeho takového. Někdy si říkám, že to vlastně ani není doopravdy, že jen spím a něco pěkného se mi zdá. Že se probudím a nic z toho nebude pravda. Zatím se ale zdá, že to vážně pravda je a já opravdu v Moskvě byla a potkala jsem tam úžasné lidi, viděla zase něco úplně nového a navštívila novou zemi :) Díky Lou za skvělou společnost i týmu MUFE za neuvěřitelný výlet, protože jsem si ho neskutečně užila <3 



Byl se někdo z vás v Moskvě také podívat? Máte tohle město třeba na svém cestovatelském seznamu nebo vás lákají více jiné destinace? :)

20 komentářů:

  1. Krásné dopoledne. Děkuji Rendy za zajímavý článek o Moskvě. Rusko není destinace, kterou bych měla na svém wíshlistě. Vím, že jsou tam nádherné památky, viz fotky i Petrohrad je nádherný, nicméně v této zemi stále vládne totalitní režim .... a to je pro mne důvod, proč tam ne.

    OdpovědětVymazat
  2. Už jsem se dívala u Lucky na videoblog a moskevské metro mě teda uchvátilo.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Mě víc láká Petrohrad, ale tohle musel být boží výlet! :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je nádhera! Na fotkách ti to moc sluší. do Moskvy bych se chtěla podívat.

    OdpovědětVymazat
  5. Moskva mě určitě láká...a speciálně tedy moskevské metro, pokud jsi nečetla Metro 2033 a další od Glukhovskyho, tak rozhodně doporučuju

    OdpovědětVymazat
  6. Rada by som sa do Moskvy pozrela, ale velmi realne to v blizkej dobe nevidim. Tiez mam ine destinacie, kam chcem ist viac a skor. O GUM mi rozpravala mama 😉

    OdpovědětVymazat
  7. V Moskvě jsem nebyla a přiznávám, že to ani není můj cestovatelský cíl, aspoň pro příštích pár let, ale ráda jsem se pokochala fotkami:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moskva je moc pěkná a jednou bych ji ráda navštívila.:-)

    OdpovědětVymazat
  9. tak to je nádhera. do Moskvy bych se taky jednou chtěla strašně moc podívat. sice jak píšeš nám ruský styl připadá kýčovitý, ale má něco do sebe a koukat na něj je zážitek :D

    OdpovědětVymazat
  10. Váš výlet som sledovala na InstaStories a bolo vidno, že si to poriadne užívate. Do Moskvy by som sa tiež raz rada pozrela :).

    OdpovědětVymazat
  11. Pekne fotky, do Moskvy bych se take rada podivala, ale momentalne to na vylet kamkoliv za hranice nevypada.

    OdpovědětVymazat
  12. Takže se mi to nezdálo, že jsem viděla v newyorském metru proběhnout krysu... No fuj, ještě teď mám husí kůži! To ruské opravdu vypadá jako zážitek, je fakt krásné. Moskvu bych určitě ráda navštívila, už kvůli tomu, že s ní naše historie je tak spjatá, kolik společných znaků by tam člověk viděl, zda by vůbec bylo co srovnávat, zda je tam komunismus cítit nebo ne.. Zkrátka určitě ano!

    OdpovědětVymazat
  13. Mně spíš jako kýč přijdou ty ruské chrámy, nebo jak to nazvat. Ta výzdoba je krásná.:) Určitě to musel být super výlet a s těmi pocity to mívám stejné, když někam jedu.:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Rendy. Hezký článek i fotky. Je vidět, že sis výlet užila. Teda, nejlepší mi přijde ten zážitek ze společného stolování s takovými osobnostmi. To je neuvěřitelné.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, nádhera, jednou bych se chtěla podívat do Ruska, dokud to ještě jde:)

    OdpovědětVymazat
  16. ahoj, krásne fotografie.
    Manžel bol v Moskve, aj v Leningrade, určite sa oplatí vidieť.
    Tá zmrzlina, tak to je zážitok :)

    OdpovědětVymazat
  17. Je vidět ze SIS to velice užila, skvěle fotky. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Renčo, upřímně mě Rusko ani neláká , ale vzdycky jsem si říkala, ze Rudé náměstí je fakt krásné! Budovy jak malované...proste nádhera!

    OdpovědětVymazat
  19. Ahojky. V Moskvě jsem nějakou dobu žila a byla jsem velmi mile překvapena, že to vůbec není takové ošklivé šedivé město, jak jsem si představovala. V teplejších ročních obdobích tam mají krásné parky se spoustou květin a fontánami, kam lidé chodí ve volném čase. A v zimě tedy zase mají super bruslení v Gorkeho parku. Majakovská je podle mě nejhezčí stanicí moskevského metra.
    Jak píšeš, že všichni očekávají, že umíš rusky a nápisy v jiných jazycích chybí, tak to je přesné. :D Já rusky umím, takže jsem neměla problém zorientovat se v metru, objednat si v restauraci nebo se kdekoli domluvit, ale anglicky tam opravdu moc lidí neumí. Což se dalo naopak využít, pokud mě někdo otravoval, odpověděla jsem mu anglicky a byl klid. :D V tomhle je přátelštější Petrohrad, kde alespoň v centru, kam chodí turisté, nápisy anglicky jsou. Ačkoli Moskva se polepšila a loni už hlásili alespoň stanice metra v centru anglicky.
    Restauraci Dr. Zhivago mi někdo i doporučoval, ale nebyla jsem tam.
    Vždycky si hrozně ráda čtu články, když na ně někdy narazím, od lidí, kteří Moskvu navštívili. Za prvé proto, že se tam můžu na chvilku zase podívat díky jejich fotkám a za druhé, protože mě zajímá, jak se jim tam líbilo a nějaké postřehy. Takže jak jsem zaznamenala, že jedete s Lou do Moskvy, byla jsem zvědavá na dojmy. Díky za článek a ať se Ti daří.

    OdpovědětVymazat
  20. super. Musel to být neskutečný zážitek. Také bych se chtěla do moskvy jednou vydat :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)