čtvrtek 19. ledna 2017

Večerní čistící rutina | oblíbené balzámy, gely a peelingy

Večerní čistící rutinu jsem vám už docela dlouho neukazovala a dost se toho změnilo, tak je fajn si to všechno zase trochu oprášit a projít :) Několik produktů jste už mohly vidět v Kosmetice roku 2016, protože se produkty staly mými oblíbenci. A několik produktů je relativně nových a do mé večerí rutiny se přidaly teprve nedávno. Zaměřila jsem se hlavně na proces odličování a čištění pleti, protože o pleťových krémech, olejíčkách a sérech jsem vám psala poměrně nedávno a zase tolik se toho nezměnilo, takže dneska bych vám chtěla ukázat vyloženě peelingy, balzámy a čistící gely, které aktuálně používám :)



Čistící gely a pěny

Bez čistících gelů si svoji čistící rutinu už neumím představit a třeba pleťová mléka nebo vlhčeé ubrousky na odličování u mě v koupelně nenajdete. Dávám přednost mokrému čištění i odličování pleti a podle toho to i v mé koupelně vypadá :) Nedávno jsem dodělala svůj čistící gel od Biodermy (taky ho můžete znát z Kosmetiky roku) a od té doby jsem začala experimentovat s několika novými produkty. Někdy to tak mám a i když několik měsíců používám třeba jen dva nebo tři produkty pořád dokola, tak po jejich dopoužívání mám zase chuť na zkoušení něčeho nového :)





Biotherm Biosource fresh foam hydra-toning cleanser

Konzistencí je to našlehaný a pevný krém, ale po kontaktu s vodou vytvoří pěnu a moc příjemně voní. Na někoho by to možná mohlo být až moc navoněné, takže jestli jste na to citlivé, určitě před případným nákupem očichejte. Pleť čistí až do takového stavu, kdy "vrže", což se ne všem může líbit a mě docela vysušuje pleť. Po jejím použití se musím docela rychle namazat pleťovým krémem, jinak pleť začne docela pnout. Bohužel kvůli tomu se zrovna nezařadil mezi mé top favority a o plném balení spíše neuvažuju.



Starskin Detoxing sea kelp leaf cleansing foam

Musím říct, že miluju obal této čistící pěny, který je rozhodně originální a skladný! Pěna odstraňuje nečistoty i make-up a dokáže viditelně rozjasnit pleť. Hlavně vážně funguje jako takový detox a doporučuje se používat v době, kdy třeba málo spíte nebo máte náročnější období (třeba hodně paříte a tak :) Výrobce slibuje, že by pěna měla jít do hloubky pleti a zdá se mi, že to není úplně kec na obale. Nevím jak to popsat, ale pleť je po použití vážně hezčí, svěží, odpočatá a důkladně čistá, takže další balení bych si určitě pořídila (i když je celkem drahé). Konzistence je něco mezi krémem a pěnou a na pleti je velice příjemná. Po opláchnutí necítím pocit pnutí nebo jakékoliv nepříjemnosti. Naopak mám pořád tendenci se dívat do zrcadla a pozorovat, jak najednou vypadám o dost odpočatější :)



Peter Thomas Roth Cucumber de-tox čistící pěna 

Čistící pěny moc často nepoužívám a osobně dávám přednost čistícím gelům, ale byla jsem zvědavá a chtěla jsem něco od PTR vyzkoušet, tak jsem si ji na zkoušku koupila. Pěnu používám tedy po ránu, kdy pleť chci spíš osvěžit a ne vyloženě čistit jako večer. U podobných přípravkům mám problém, že pěna bývá často řídká a hrozně vodová, takže mě její používání vyloženě nebaví. V případě této ale musím říct, že je pěna celkem hustá a krémová, takže palec nahoru. Voní jemně po okurkách, což se mi líbí a obličej po ráno příjemně osvěží a probudí. Víc po ní ani nechci a jelikož u nás tato značka již končí a nebude dostupná, tak už si asi další balení pořizovat nebudu :)




Odličovací balzámy

Odličovací balzámy jsou úžasné v tom, že s nimi snadno a šetrně rozpustíte make-up a načistoty a ještě si pěkně promasírujete obličej. Nanáším je na suchý obličej a krouživými pohyby je rozetřu do všech zákoutí obličeje a jakmile k nim přidáte trochu vody, tak se z balzámu stane olej, který potom setřu ručníkem namočeným v horké vodě. Mám tedy ručníky speciálně jen na obličej a určitě si obličej neutírejte do ručníku, který běžně používáte na zbytek těla. Někdo používá na setření i mušelínové ubrousky (prodává je např. Body Shop). Nakonec obličej opláchnu ještě studenou vodou a dočistím gelem. A rozhodně se balzámů nebojte ani v případě, že máte mastnou pleť, protože já jí mám taky a balzámy jí nijak neškodí, ani nezpůsobují např. akné apod.


Estée Lauder Advanced night micro cleansing balm voní po levanduli a je jedním slovem úžasný. Příjemně se nabírá a není příliš tuhý, jako některé jiné balzámy. Jak vidíte, už ho mám skoro dopotřebovaný a právě začínám zkoušet jiný balzám, který možná znáte, protože je poměrně rozšířený a známý. Je to Camomile Sumptuous cleansing butter od The Body Shop. Ten zatím moc hodnotit ještě nemůžu, protože ho používám chvíli, ale po nějakém čase ho určitě na blogu ještě zahlédnete :)





Pleťové peelingy

Dlouhou dobu jsem měla v koupelně jen jeden peeling a jakmile jsem ho vypotřebovala, přepadla mě chuť zase trochu experimentovat a zkoušet nějaké nové. S peelingem se to snažím nepřehánět a určitě ho nepoužívám každý den :) Jak vidíte, mám jich hned několik a mají různou hrubost a schopnosti.
 


Clinique 7 day scrub cream jsem měla v tomto menším balení už několikrát a mám ho ráda. Hrubost je velice jemná, takže jde používat častěji, ale 7 dní v týdnu bych ho ani tak nepoužívala :) Je to krémový peeling, což mi vyhovuje a používá se příjemně. Po použití není pleť začervenalá nebo podrážděná, takže mu nemám co vytknout. Možná by mohl nějak příjemně vonět, ale to by byl spíš jen takový bonus navíc.

Clinique Pep-Start 2-in-1 exfoliating cleanser mi svou hrubostí velice připomíná právě 7 day scrub a na pleti mezi nimi rozdíly nijak necítím. Tento by měl pleť vyčistit a jemně obrousit, ale já osobně ho používám jen jako peeling, tedy ne každý den. Konzistence je trochu tekutější oproti 7 day, ale výsledky pro mě mají oba stejné.





Pleťový peeling s lávovým prachem a krystalky cukru má sytě černou barvu, takže když ho vymáčknete z tuby, máte pocit, že máte v ruce vážně nějaké uhlí nebo sopečný prach. Je to asi jeden z nejhrubších peelingů, co jsem kdy na obličej měla a asi bych ho nedoporučila na velice časté používání. Zdá se mi, že po nějakém čase používání čistí dobře póry a nemám tolik černých teček, ale je vždycky těžké určit, který přípravek má na tom hlavní podíl. I když není nejlevnější, tak jsem přesvědčená o tom, že balení vydrží na velice dlouhou dobu, protože na jednu aplikaci ho stačí velice málo. Pokud chcete něco, co vám důkladně vydrbe obličej a zároveň to neobsahuje ostré částice, které by vám obličej poškrábaly, tak tenhle peeling určitě omrkněte.



O čajovém peelingu od Teaology jsem vám podrobněji psala ZDE, takže pokud vás zajímají podrobnosti, mrkněte tam :) 



Do článku jsem nezařazovala pleťové masky, protože jich používám víc a myslím, že by si zasloužily samostatný článek :) 

Co při večerní očistě používáte vy? Dáváte přednost mokrému čištění pleti nebo raději saháte po odličovacím mléku nebo ubrouskách? :)

32 komentářů:

  1. Já už jsem si také zvykla na mokré odličování, ikdyž ubrousky stále používám do fitka, když se chci rychle odlíčit. Ted mám na odličování olej ze Sephory, není špatný, ale znovu si ho asi už nekoupím a ráda bych příště zkusila právě EL odličovací balzám. Čtu o něm minimálně jednou týdně, tak už se docela těším, až ho taky vyzkouším. Článek o maskách bych ocenila, ted se mi dost zblíznila plet, tak jsem ráda za každé tipy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky dávám přednost čistícím gelům a ten obal je naprosto boží. Ten čajový peeling chci určitě vyzkoušet! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
  3. taky u mě vede mokré čištění, odličím oči YR dvoufázákem a zbytek už zvládám ve sprše - odličovací olej, Clarisonic s čistícím gelem, vzhledem ke Clarisonicu mi tolik nevyhovují čistící pěny...jo a hodně mě překvapil ten MAC peeling, vůbec jsem netušila, že MAC něco takového má v sortimentu

    OdpovědětVymazat
  4. Já používám odlíčovací mléko, do čisticích gelů se mi nikdy moc nechtělo investovat. Ale po přečtení tvého článku asi zněním nazor a nějaký gel si pořídím.

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna včera mi na blogu vyšel článek má večerní péče o pleť :) Když se sprchuji tak používám na pleť gel od Biodermy a kdyz se zrovna nesprchuji tak stačí obyčejná pleťová voda :))) Nanesu oční krém a potom regenerační olej na pleť a jdu spát :)
    Giveaway Saloos

    OdpovědětVymazat
  6. Já preferuji mokré odličování, odličovací ubrousky používám hlavně na cestách nebo když jsem unavená a chci se rychle odlíčit. Naopak odličovacím mlékům jsem na chuť úplně nepřišla.

    OdpovědětVymazat
  7. Peeling na obličej bych také měla používat, ale vždycky jsem po něm zčervenala :-( tak používám jen ten na rty

    OdpovědětVymazat
  8. Já pomalu, ale jistě přecházím taky na mokré odličování. Na oči někdy používám dvoufázový odličovač od Ryoru, který mi přijde naprosto srovnatelný s tím od YR a líbí se mi, že není mastný a přitom odlíčí úplně všechno. Čistící gel, mám také od Ryoru. Z těch drogerkovejch je naprosto nejlepší a opět odlíčí úplně všechno. Nakonec používám micelárku od Garnier.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem také pro "mokré" čištění pleti. Mléko jsem neměla ani nepamatuji, takže používám gely a dočistím tonikem. Nalákala jsi mě na gel Starskin, ten jsem už okukovala, prozatím je na wish listu. Peeling Mac vypadá také dobře, určitě prubnu. Díky za tipy.

    OdpovědětVymazat
  10. Moje vecerni pece je cistici mleko, miceralka a krem. K mokremu cisteni jsem se jeste nedopracovala, ale chtela bych :-) Jinak MAC peeling vypada moc dobre.

    OdpovědětVymazat
  11. Jsem zvedava na recenzi toho hermankoveho z Body shopu, uz o nem dlouho uvazuju, tak me zajima tvuj verdikt.

    OdpovědětVymazat
  12. Aha, tak to já používám každý večer všechny :D - odličovací mléko AVON (chtěla bych lepší), pak micelární vodu od Biodermy a nakonec to umyji ještě gelem od Biodermy. Místo peelingu 1-2x týdně používám gommage. Na článek o maskách se už těším :D.

    OdpovědětVymazat
  13. Jsem zvyklá na mokré čištění pleti. Hodně mě z tvého článku zaujal pleťový peeling od M.A.C.

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, já mám radši ,suché čištění' s kombinací ,mokrého' přijde mi to jako takový zlatý sřed :)

    OdpovědětVymazat
  15. Já se nejradsi odlicuji ve sprse s pěnou nuxe. Odlicovaci balzam od estee bych si chtěla poridit.

    OdpovědětVymazat
  16. Taky "namokro" přijde mi to lepší a vyloženě mi to tak vyhovuje.

    OdpovědětVymazat
  17. Upřimne neumim si predstavit ze bych se odlicovala jen cisticimi ubrousk, proste bych si neprisla dukladne odlicena :D Pouzivam Micelarku od biodermy, cistici gel od biodermy a tak obden nejakou masku :)

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj,
    já se neustále vracím k micelárce od Mixy. Také mě velmi pozitivně a nečekaně překvapil dvoufázový odličovač z Avonu, který stál 69 Kč. Z gelů mám nejraději duo čistícího a hydratačního gelu a čitící pěny od Locitanne z řady Andělika.
    Hanka z www.ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Jsem zastance mokreho cisteni. Po mlece se citim hodne upatlana a ubrouzky mi plet dostatecne nevycisti. Na rano ted pouzivam penu Bioderma Hydrabio, ta je fest hutna a kremova, plet po ni neni vysusena ale hladka a na zimu mi ptijde skvela. Pak mam jeste Vichy rozjasnujici penu, ta je spis vodova a takovy prumer. Hodne jsem premyslela o Body Shop hermankovym odlicovaci, asi pro jen skocim :).

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Rendy, dříve jsem vice používala gely, ale jak šel čas tak, jsem přešla na mléka, odstraní make-up, ale nijak zvlášť hloubkove necisti, takze masky jsou nutností, momentálně zkouším odlicivaci balzámy zrovna teď od clinique a ted čistí do takového efektu vrzave pleti, tak uvidime pleť mi trošku blázní, tak se těším až bude jaro.

    OdpovědětVymazat
  21. Mleko na cisteni rada nemam. Vyhovuje mi micelarka od Biodermy H2O Sensibio a nebo take cistici pletova voda od Astrid. Momentálně pouzivam nejakou od Garnier a je take fajn.

    OdpovědětVymazat
  22. Teď po čase vůbec nechápu, jak jsem dřív mohla žít bez odličovacích olejů a balzámů, stejně tak jak jsem se mohla jeden čas odličovat jen micelárkou.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  23. :D ja neznasam vecernu rutinu a o to viac milujem rannu... vecer klasicky micelarka+dvojfazovy odličovač , potom gelom a vodou , tonikum , krem/olej a séra na riasy a krem na pery :D

    OdpovědětVymazat
  24. Ja take preferuji mokré čistění pleti, nejlépe gelem, pak použiji micelarku a docistim tonikem. Na oci pouze jen dvoufazovy odlicovac.
    Hodne casto ted čtu všude chválu na ty odlicovaci balzamy a to bud od Estee Lauder nebo od Clinique. Vždycky uz si ho chci koupit, ale pak si vzpomenu na sve železné zásoby (doma mam 3- LRP, Kiehls a Clarins) a tak se zase placnu přes ruku a řeknu si, ze ted ne :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Ja take preferuji mokré čistění pleti, nejlépe gelem, pak použiji micelarku a docistim tonikem. Na oci pouze jen dvoufazovy odlicovac.
    Hodne casto ted čtu všude chválu na ty odlicovaci balzamy a to bud od Estee Lauder nebo od Clinique. Vždycky uz si ho chci koupit, ale pak si vzpomenu na sve železné zásoby (doma mam 3- LRP, Kiehls a Clarins) a tak se zase placnu přes ruku a řeknu si, ze ted ne :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Dávám přednost mokrému odličování, mám pak pocit, že pleť je opravdu čistá a umytá. Po ubrouskách se cítím opatlaná a tak většinou ještě použiju i něco dalšího. Docela mě podle tvého popisu zaujal ten peeling od Macu a čajový peeling.

    OdpovědětVymazat
  27. Moc pekny clanek:-) Nalakala jsi me na gel od Starskin a peeling od MACu. Hermankove maslo od The Body Shop patri mezi me oblibence, jsem zvedava jak s nim budes spokojena.

    OdpovědětVymazat
  28. pěkný článek. Já preferuji mokré čištění když si umývám vlasy. Pokud si vlasy nemyji, tak sahám po odličovací vodě/mléku a tamponku. K používání masky se vždy musím přemluvit, ikdy se mi do toho nechce, ale snažím se, alespoň 1x za 14 dní ji použít

    OdpovědětVymazat
  29. Pěkně napsáno :-) Já používám Efaclar mycí gel a Cien peeling - ale ten až mi dojde, tak už si další kupovat nebudu :-) l.jerlingova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  30. Ten obal Starskinu vypadá moc prakticky. anezka.koroze@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  31. Už delší dobu preferuju mokré čištění. Jednak se po čemkoli mám stejně nutkání ještě opláchnout vodou, abych měla pocit opravdu čisté pleti a druhak nerada spotřebovávám kvanta vatových tamponků a ubrousků. Takže aktuálně je to Misha odlič. olej, Laidbare čistící gel a nakonec Kivvi tonikum.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)