pondělí 2. ledna 2017

KOSMETIKA ROKU 2016 - pečující kosmetika

Ahoj všem! Vítám vás u první článku roku 2017 :) Začneme hned pěkně pozitivně a rovnou s tím nejlepším z loňského roku. Je tu pokračování kosmetiky roku, která se týká pečující kosmetiky. Jestli vám utekla první část, kde je přehled nejlepší dekorativky, tak ho najdete ZDE.

Opět jsem kosmetiku rozdělila do jednotlivých kategorií a ano, i tady mám více top produktů a nedokážu prostě vybrat jen jeden šampon nebo třeba sprchový gel :) Některé kategorie jsou početněji zastoupené a jiné zase ne a držím se svých osvědčených produktů. Některé jsou už takové mé svaté grály a našlo se i pár objevů letošního roku. A jak si možná všimnete, několik značek se opakuje a mám jejich produkty velice ráda. Myslím, že každý z nás má nějaké oblíbené značky, jejichž produkty mu vyhovují a sedí více, než jiné a je jasné, že pečující kosmetika je velice individuální záležitost. I tak si nemyslím, že můj přehled je určený jen pro někoho se stejným typem pleti nebo vlasů, protože jsou tu produkty, které podle mě může používat i někdo s opačnými požadavky nebo potřebami. Tak doufám, že bude užitečný pro co nejvíce z vás a třeba mezi produkty najdete nějaké zajímavé tipy nebo inspiraci :)

Tak se pěkně usaďte s něčím dobrým k jídlu nebo pití, bude toho zase dost :)



Balzámy na rty

Balzámy na rty patří snad mezi jedny z mých nejoblíbenějších položek pečující kosmetiky vůbec. Asi nemusím psát, že je miluju, nemůžu bez nich žít a mám je všude od kabelky po pracovní stůl! Začnu letošním nejnovějším objevem, kterým je balzám od Blistexu, který obsahuje tři druhy másel a dokonce i tak voní. Je vážně boží, neuvěřitelně hydratační a vážně ho chcete vyzkoušet! Následují moji dlouhodobější favorité od Clarins - olej na rty a balzám na rty z mé oblíbené hydratační řady. Co víc dodat, jsou to moje must-have záležitosti a miluju je! Balzám od Onestu potěší ty z vás, co rády podporují české značky s přírodním složením a čistým designem. A samozřejmě i kvalitním složením :)



Odličovač na oči & micelárky & čistící vody

U odličovače na oči je to každoroční nuda a pořád ten samý produkt :) Nekomentuji tedy a přecházím rovnou na další produkty. Ani o klasické růžové micelárce Bioderma nemá cenu nic říkat, je to prostě legenda a v mém košíku s čistícími produkty nikdy nechybí. Letos jsem s micelárkami moc neexperimentovala a držela jsem se jen Biodermy a Dermacolu, jejichž nová micelárka mi maximálně vyhovuje a z kategorie drogerkových značek je pro mě jedna z top. Objevem letošního roku je pro mě Glow tonic od Pixi, který je naprosto úžasný a už mám jeho další balení. Dokáže pleť neskutečně rozzářit (viditelně!) a po použití je navíc božsky jemná a hebká. Ne nadarmo je to svatý grál mnoha beauty gurus! 






Čistící gely & balzámy

Naprosto boží byl i nový čistící gel od Biodermy, který se používá neskutečně příjemně, pleť nevysušuje ani nedráždí a skvěle ji vyčistí. Druhým úžasným produktem je čistící gel (nebo spíš pěna) od Starskin. Odstraňuje make-up, nečistoty i odumřelé buňky z pleti a působí jako takový detox. Doporučuje se ho používat třeba v dobře, kdy málo spíte, jste ve stresu a celkově toho máte prostě hodně. Pleť báječně čistí a dokáže ji viditelně rozzářit. Pokud jsem měla silnější nános make-upu či líčidel, vždy jsem sahala po odličovacím balzámu Estée Lauder, který make-up i nečistoty skvěle rozpustil a obličej pak stačilo jen utřít navlhčeným ručníkem a bylo hotovo! Žádné brutální drhnutí pleti nebo nesmyslná spotřeba vatových tampónků a nijak nevadí ani mé mastnější pleti.


1. Bioderma Sensibio gel moussant 2. Estée Lauder Advanced Night Micro cleansing balm 3. Starskin Detoxing sea kelp leaf cleansing foam


Pleťové krémy

U pleťových krémů zdaleka neexperimentuji tolik jako dříve. Mám své oblíbence, ke kterým se vracím, sem tam vyzkouším nějaké nové produkty, ale rozhodně na sebe neplácám každý týden jiný krém. Obecně můžu prohlásit, že mi sedí spíše krémy dražších značek a není to z žádné rozmazlenosti, ale prostě jen proto, že po těch z drogerie se často osypu, mám alergické reakce nebo se mi krémy z obličeje drolí. Proto v mém přehledu nesmí chybět miláček HydraQuench od Clarins, který používám už několik let a pokaždé se k němu vracím. Je na něm úžasné i to, že se prodává v několika texturách pro různé typy pleti a sedne tak prakticky úplně každému. Druhým miláčkem a objevem roku 2016 byl krém Rexaline Hydra Dose, od kterého jsem vypotřebovala už dvě balení! Výborně se osvědčil i pleťový krém Cetaphil, který též počítám do objevů v mé péči. Jako takový doplněk mé péče (zejména v zimě) beru letošní novinky v podobě Boosterů od Clarins a také nový pleťový olej české značky Onest, který si též získal mé srdce.



Oční krém

Jestli u pleťových krémů moc neexperimentuji, tak u očních krémů to platí trojnásob! Mám prakticky vždy načaté jen dva - na den a noc. Letos jsem svou péči obohatila i o oční sérum, protože přece jen ta třicítka pomalu a jistě klepe na dveře a jestli mě něco děsí, tak jsou to vrásky okolo očí! Na noc jsem celý rok používala pouze krém od Bobbi Brown, který mi vydržel celkově rok a půl každodenního používání! Miluju jeho bohatou texturu a rozhodně ho chci někdy v budoucnu znovu! Na den jsem používala oční sérum od Clarins, které si dokáže poradit i s tmavými skvrnami a nateklými kruhy pod očima, má ultra lehkou texturu a jeho účinky jsou viditelné velice brzy. Druhým krémem na den byl ten od Kiehl´s. Je akorát hydratační, aby uspokojil mé sušší oční okolí a šel zároveň používat i pod make-up. Mám hodně citlivé oční okolí a všechny tyto krémy snáším výborně, oči nijak neslzí a vrásky se zatím také neobjevují, takže si nemůžu stěžovat :)


1. Bobbi Brown Eye repair cream 2. Clarins Enhancing eye lift serum 3. Kiehl´s Rosa Arctica eye


Péče o vlasy

Během roku jste mohly sledovat moje pečující rutiny všeho druhu a ZDE si můžete připomenout i tu nejnovější, co se týče vlasové péče. Některé produkty můžete znát z blogu už delší dobu a některé jsou letošními objevy. Např. olejíček na konečky vlasů od Dove, do kterého bych neřekla, že bude lepší jak olejíčky mnohem dražších značek. Mám už druhé balení a výborný je i olej od Kiehl´s, který funguje jako zábal na vlasy, který nanesete před mytím vlasů. V přehledu nevidíte kondicionéry, ale je to jen tím, že používám ke každému šamponu vždy stejný kondicionér (z téže řady jako šampon) a není na nich nic extra zajímavého. Někdy kondicionér i přeskočím a raději do vlasů nanesu masku, která jim podle mého dá mnohem více. Jinak stále platí, že upřednostňuji šampony bez silikonů a že je stále dokola střídám. Pantene šampon používám už asi milion let a kupuji si ho stále dokola. Letošním objevem je řada s jíly od L´Orealu, která mé vlasy vždy skvěle vyčistí a ty pak vydrží bez umytí minimálně o den déle. Na cestách stále nejraději používám tuhý šampuk od Lush a manželovi občas kradu jeho milovaný Cien, který je v poměru cena-výkon bezkonkurenční a nedivím, že v testech porazil i různé drahé značky šampónů. A když mě vlasy zlobí a dermatitida se zhorší, dám si takovou ozdravnou kúru s oblíbenou řadou Nodé S od Biodermy.




Péče o tělo

Svojí mazací rutinu jsem také velice nedávno shrnula v tomto článku. Je tam vysvětlené, proč používám na různé části těla různé krémy a proč mi nevadí kombinovat produkty z lékárny s jinými značkami produktů. Toto jsou moje úplně top produkty, které můžu vřele všem doporučit a které mi vyhovují.





Speciální péče - mastná pleť a pupínky

Pokud máte mastnou či smíšenou pleť jako já, tak vás nejspíše také sem tam pozlobí nějaké ty pupínky. V mém případě je to někdy lepší a někdy horší, ale znáte to, jsou okolnosti, které člověk neovlivní a občas pleť prostě zlobí. Nejlepší lék na pupínky je pro mě moře a sluníčko, ale pokud ani jedno není na dosah, spoléhám na trio těchto produktů. Jsou to pro mě takové anti-akné svaté grály a o všech jsem vám více psala ZDE, takže se nebudu znovu opakovat :)






Deodoranty

Tady budu stručná - u deodorantů/antiperspirantů mi stačí, když příjemně voní a fungují. Což všechny níže splňují a já je střídám stále dokola :) Dove tedy používám jen v létě, když jsou obří vedra, ale během zbytku roku mi bohatě stačí Borotalco nebo Rexona.


1. Rexona Invisible Aqua 2. Borotalco Invisible deo stick 3. Dove Maximum protection



Pleťové masky a peelingy


Pleťové peelingy jsou kategorie produktů, kterých nemám načatých většinou více a vydrží mi i docela dlouhou dobu. Snažím se to s nimi nepřehánět, ale na druhou stranu vím, že jsou v péči o pleť nezbytné a je třeba odumřelou kůži pravidelně odstraňovat. Oba produkty jsou vlastně letošní objevy a oba jsem si neskutečně zamilovala. Čajový peeling Teaology je jemnější, úžasně voní a je i takový relax ho používat. Pokud chci drsnější exfoliaci a obličej obrousit trochu více, sáhnu po M.A.C peelingu, který obsahuje lávový prach a jemné krystalky cukru. Dokáže uvolnit póry a pleť je po použití neuvěřitelně jemná a hebká.






O pleťových maskách chystám brzy článek, takže v něm se o všech produktech rozepíšu asi detailněji. Top maskou pro mě stále zůstává GlamGlow, které se zatím nic nevyrovnalo a i když je pekelně drahá, pro mě svou cenu má. I další oblíbené masky jsou jílové, což pro mastnější pleť beru asi jako nejlepší možnost očisty. I když se sice ani jedna z masek nevyrovná GlamGlow, tak jsou pořád skvělé a hlavně i cenově dostupnější. Letos to u mě vyhrála maska Sephora a Body Shop, které pleť dokážou vyčistit, zbavit ji přebytečného mazu a při dlouhodobějším používání i trochu omezit výskyt pupínků. Nezapomínám ale i na hydratační masku, protože hydratovat potřebuje i pleť mastná. Jedničkou je pro mě maska Clarins, která je opět z mé milované HydraQuench řady.




Krém na ruce

Bez krémů na ruce bych se stejně jako bez balzámů na rty neobešla. Jsem tak trochu posedlá mytím rukou a tudíž musím ruce hodně a často mazat, aby se mi nevysušovaly. Za rok jich vypotřebuji celkem dost a mám je všude od kabelky po pracovní stůl v práci i doma :) Letos mě nejvíce bavily tyto krémy, které už z blogu asi důvěrně znáte. L´Occitane vytahuji vždycky když se ochladí, protože je to asi nejvíce hutný krém, který může klidně suplovat i masku na ruce a můžete si s ním dělat zábaly. Krém od O Way je sice původně balzám na tělo, ale já ho používám na ruce a miluju jak jeho krásnou vůni, tak i hutnější a výživnou konzistenci. Balea krém je cenově velice dostupný, božsky vonící a na každodenní používání ideální. Na pracovním stole mám zase krém od Rituals, který má sice lehčí konzistenci, ale má zase praktickou pumpičku, kterou se snadno dávkuje a když se s ním namažu, tak vím, že si neupatlám klávesnici a je skvělý na takové to běžné mazání rukou. 



1. L´Occitane krém na ruce s bambuckým máslem 2. O Way Velvet body fluid 3. Balea krém na ruce Q10 4. Rituals krém na ruce Rituals of sakura



Sprchové gely a tělové peelingy

Sprchové gely jsou rozhodně položky tělové péče, kterých za rok vystřídám snad nejvíce. Miluju je, jsem jejich sběratel a neustále mám načatých třeba 5 různých, které střídám podle nálady i ročního období. Nikdy mi nechybí můj svatý grál v podobě gelu od Palmolive, který používám už přes 10 let a můžu ho používat celý rok non stop. Velkou slabost mám i pro Borotalco sprchový gel, který voní jako aviváž a evokuje mi čistotu a svěžest. V létě jsem si velice oblíbila Sprchové mléko po opalování od Dermacolu, které bylo výživné a zejména po opalování dokázalo pokožku zklidnit a úžasně zvláčnit. O produktech Naturalium jste na blogu už asi také četly a moc se mi líbí jejich jednoduchá filozofie a krásné autentické vůně ovoce. Objevem roku je pak pro mě pěna na sprchování od značky Nivea, která u nás zatím sice ještě není, ale něco mi říká, že to bude jedna z novinek roku 2017 (seženete jí kdyžtak v Německu) a svou kvalitou se vyrovná pěnám od Rituals, které ale stojí několikanásobně více.


V kategorii tělových peelingů jsem našla také několik favoritů. Nejvoňavějším je asi Mark kokosový peeling, který dělá sice ve vaně maličko binec, ale do té vůně se člověk prostě snadno zamiluje. Je to kávový peeling, který po opláchnutí zanechá takový trochu olejový film, což mám u tělových peelingů ráda. Co se vůně a úžasného pocitu po použití týče, vede i peeling od Rituals ze sakurové řady, který je strašně návykový a je také olejový. Super svěží záležitostí je peeling od Lush, který seženete i v tuhé formě a je jen na vás, která vám více vyhovuje.

1. Lush RUB RUB RUB 2. Rituals - Ritual of sakura 3. Mark Coffee Coconut






Miš maš 

Poslední kategorií je takový mix různých produktů, které úplně nezapadaly do zbytku rozdělení. Zmínit tu musím své oblíbené odličovací tamponky od Ebelin, které jsou podle mě bezkonkurenčně nejlepší, co se týče cena vs. kvalita. Druhým mým velkým oblíbencem je termální voda od Uriage, která je pro mě osobně nejlepší svého druhu (a že jsem termálek vyzkoušela vážně už hodně). Je prostě jiná a od jiných značek se liší, ale to asi pochopíte ve chvíli, kdy ji vyzkoušíte. Za nejlepší odlakovač považuji ten od Dermacolu a jen škoda, že se nedělá v trochu praktičtějším balení s pumpičkou. Posledním produktem, který v tomto přehledu nechybí už pár let, jsou absolutně nejlepší dezinfekce na ruce! Nemají konkurenci a vždycky si je z Ameriky vozím do zásoby po desítkách. Mají nejlepší parfemace, ruce po nich nelepí a necítíte z nich alkoholový odér. 



1. Odličovací tamponky Ebelin (DM drogerie) 2. Uriage termální voda ve spreji 3. Dermacol Express odlakovač 4. Bath & Body works dezinfekce na ruce




A to je všechno! Dejte mi vědět, jaké pečující produkty jsou pro vás ty nejlepší a jestli máme některé společné nebo jste je třeba v roce 2016 také objevily? :)

21 komentářů:

  1. Pro mě je taky letošním objevem Pixi glow tonic, zkusila jsem ho poslední měsíce nahradit exfoliačním tonikem Clinique, které je i levnější, ale bohužel, takové účinky zdaleka nemá.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. V této kategorii máme spoustu společných oblíbenců - Dermacol odlakovač, Onest balzám, YR odličovač, Bioderma micelárka, Mark scrub a další. Já si ještě moc oblíbila pletový krém od Havlíka, celkově jeho ranní masky a sérum Mylo :). Loccitane krém na ruce mám moc ráda, ikdyž jsem ho už neměla docela dlouho.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tohle ti muselo dát zabrat to všechno sepsat! :) No na ten Pixi glow tonic se chystám ho vyzkoušet. :) Cien šampony jsem některé vyzkoušela a musím je jen a jen pochválit. :) Deodorant je muj oblíbenec tuhý od Dove, teď momentálně zkouším rexonu, ale za mě teda nic moc. Krém na ruce jsem si oblíbila Dove krémy, ale teď mám SOS od Dermacolu a je ještě lepší než ten od dove :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  4. Ten Pixi glow tonic budu muset určitě vyzkoušet. Jinak podle mě si vážně vybrala ty top produkty, skvělej článek. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jdu v péči hodně po přírodce tak toho mnoho společného nemáme, i tak mě ale čtení moc bavilo. Mým největším objevem byla vloni čistící maska Tarika, ta je bezkonkurenční.

    OdpovědětVymazat
  6. Samé skvělé produkty. Pro mě objevem byl šampon pro citlivou pokožku od Vichy a Biodermy. :)

    lifestyle and beauty

    OdpovědětVymazat
  7. Super článok,rada by som sa opýtala kde sa dajú kúpiť produkty značky Borotalco?? Lebo u nás na Slovensku som ich zatiaľ nevidela tak neviem či pre ne ísť do zahraničia :) Ďakujem za odpoveď :))
    saska.zigova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  8. Určitě máme hodně produktů společných a to tak, že jsem stihla vypotřebovat už několik balení a jen je průběžně dokupovávám - odličovací tamponky Ebelin, sprchový gel Palmolive, Rexona MP, kterou kombinuji i s klasickými antiperspiranty Rexona, odlakovač Dermacol, šampon od Pantene a antibakteriální gely Bath & Body works, chystám se si nějaké další objednat, protože jsem zjistila, že už mám ve svých zásobách poslední.
    Určitě bych chtěla vyzkoušet olejíček na vlasy od Dove, krém na akné od Avéne a nový balzám na rty Blistex.

    OdpovědětVymazat
  9. Alexandra Žigová: u nás se Borotalco prodává normálně v drogeriích a myslím, že i ve větších obchodech typu Tesco apod. Určitě ne v nějakých speciálních obchodech nebo eshopech, prostě jsou běžně dostupné :) Ale bohužel se přiznám, že nevím, jestli jsou i na slovenském trhu :(

    OdpovědětVymazat
  10. péče roku mne baví snad více než dekorativka, vždycky tolik nových položek na wishlistu :) po rexaline jsem dlouho koukala a přišel mi hodně drahý, ale teď jsem ho sehnala v palladiu v povánočních slevách s 60 % slevou, vzala jsem i masku. těším se na ně jak malá :)

    OdpovědětVymazat
  11. Skvělé shrnutí, hodně mě teď začala bavit pečující kosmetika, takže teď aspoň vím, co za to stojí vyzkoušet :)
    HAUTE BASICS giveaway

    OdpovědětVymazat
  12. tyhle shrnující články mám ráda. Z uvedených produktů mám také některé velmi v oblibě (př. výrobky od biodermy), na některé si teprve brousím zuby

    OdpovědětVymazat
  13. Niektore oblubence mame spolocne ako napr clarins krem a maska, bioderma micelarka a sampon atd...

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkný článek, u tebe se člověk vždy inspiruje :o) Určitě chci vyzkoušet sérum na oči od Clarins, stejně tak jejich hydratační masku, krém od Rexaline a peeling od M.A.C. :o) Mezi mé oblíbence patří 3 minutová ranní čistící maska od Havlíka, micelárka od Uriage, která je pro mě jednoznačně nej. Odličovače na oči střídám, buď heřmánkové máslo od BS nebo poslední dobou dvoufázový odličovač od Mixy, který odlíčí vše a vůbec nedráždí. Ten od YR má též ráda, ale Mixa mi vyhovuje ještě o něco víc. Mé top krémy jsou Visionnaire - Lancome, Aqua source gel pro normální a smíšenou pleť - Biotherm a DEPIDERM Fluide Anti-Taches SPF15 - Uriage. Sérum, na které nedám dopustit je Mission Perfection od Clarins. Oční krémy od Rexaline, Strivectine a BB - tam máme společného oblíbence :o) Masky na obličej - zklidňující od Avene a jílová maska od Sephory. Nad Glam Glow stále přemýšlím. Sprchové gely - stejný jako ty od Palmolive a Naturalium kokos, pak Nivea s kakaovým máslem. A na pupínky jsem konečně zkusila tebou vychválený Antiblemish Solutions a je vážně nej.

    OdpovědětVymazat
  15. Články shrnující pečující kosmetiku patří mezi mé oblíbené. A musím říct, že tento článek je opravdu tak dobře napsán. Rozdělen do kategorií. Takže se neskáče od jednoho k druhému a stručně řečeno. Nádhera. :) navíc právě teď přišel čas, kdy opět budu muset jít koupit novou pečující kosmetiku. Takže mám teď spoustu tipů. Děkuji. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Zaprvé ti chci moc poděkovat za tento článek, ráda se nechám inspirovat :). Mezi mé objevy tohoto roku patří jednoznačně značna cetaphil!!!. Už od ledna jsem si ji začala vozit z německa na doporučení kamarádky a když je teď tato značna dostupná i u nás je to skvělé!!. Stejně jako tvoje i moje nejoblíbenější kategorie jsou balzámy na rty. Vyzkoušela jsem jich nespočet, ale stále zůstávám věrná svému obyčejnéhu jelenímu loji asi za 30 kč, protože mi zatím dělá tu nejlepší službu. Dokonce ani všemi opěvovaný carmex pro mě není takový zázrak, protože já se prostě nedokáži přenést přes jeho chuť. Oleje na rty mě taky velmi lákají, obvzláště ten od clarins, ale tam jsem si zase nedokázala vybrat vůni :D. Alespoň v této kategorii tolik neutratím. Ještě jednou děkuji za článek a přeji příjemný den. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Rendy, skvělej článek :) máme toho hodně společného, né že bych těch balzámů měla mámo, ale ten od Blistexu mě hodně zaujal, i když teď pořád když jsem venku sahám po Clarins rose wax, ten je fakt skvělej.

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj, výborná inšpirácia v tomto článku, musím povedať, že niektoré výrobky máme spoločné :)

    OdpovědětVymazat
  19. Díky za inspirativní článek. Pro mě je letos objevem krém Moisture Surge od Clinique, dělá krásně hebkou pleť, a také Krásná slečna od Havlíka. Odličovač na oči YR už několik let kupuji taky a jiný nepoužívám. :) Sprcháčů mám obvykle taky načatých několik, momentálně nejoblíbenější je mango a koriandr od YR a čokoládový Palmolive.
    Do budoucna se chystám vyzkoušet hydratační krém od Clarins, protože ho všichni moc chválí, a stejně tak čistící masku od Sephory.

    OdpovědětVymazat
  20. Tyhle přehledové články miluju, ráda v nich hledám inspiraci, když mi nějaká věc dojde. Teď zrovna oční krém na noc, tak možná zkusím tu Bobbi Brown. Já loni věrně používala dvoufázový odličovač od Mixy, na kterém mi vyhovuje, že není mastný, a šampon La Roche Posey Kerium, ten mi pomáhá na dermatitidu, a sprchové pěny Imperial Leather Foamburst, které si různě vozím nebo nechávám vozit z Británie.

    OdpovědětVymazat
  21. Dove olejicek na vlasy pouzivam a je fajn. Mam doma par produktu od Cetaphil tak uz je musim vyzkoušet, kdyz je u tebe vidim.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)