sobota 28. ledna 2017

Jak čistím štětce? Update oblíbených produktů

Když jsem se dívala do archivu, tak jsem zjistila, že jsem zase dlouho neupdatovala svoje čištění štětců :) Některé věci se nezměnily, ale na produkty na čištění jsem si za tu dobu mohla určitě utvořit jednoznačný názor a podělit se s vámi o to, které mi vyhovují nejvíce.

Poslední update si můžete připomenout ZDE a najdete tam i vychytávku na sušení štětců, kterou stále používám a podle mě je úplně geniální :)




Freedom PRO studio brush bath - seženete ZDE

Možná si toto tuhé mýdlo na štětce pamatujete z posledního updatu a jsem s ním stále spokojená. Na dně už mám vykroužený solidní kráter a na cestě už mám náhradu. Obecně musím říct, že jsem si ho oblíbila a zdá se mi jako ideální produkt na čištění štětců. Stačí štětcem zakroužit po povrchu mýdla a pak ho napěnit na silikonové podložce. Párkrát zakroužíte, opláchnete vodou a štětec je dokonale čistý.



Ecotools Make up brush shampoo (DM drogerie)

Okolo tohoto šamponu na štětce se nese docela pozitivní ohlas a všichni ho strašně chválí, ale mě z nějakého důvodu úplně na zadek neposadil. Není úplně levný a podle mě vám stejnou službu udělá i dětský šampon, který koupíte v drogerii za pár desítek korun. Nepřijde mi, že by štětce čistil nějak zázračně nebo ultra snadno a rychle, proto bych osobně do něj v budoucnu neinvestovala. Mnohem více mi vyhovuje tuhé mýdlo na čištění a za mě tohle za tu vyšší investici nestojí. Pokud by stál do stovky, tak proč ne, ale tento šampon stojí snad okolo 200 Kč, což je podle mě zbytečně moc.




Čistící podložky

Tyto silikonové podložky na čištění štětců jsou absolutně geniální vynález (obecně myšleno). Přejížděním štětin přes různé výstupky štětce vyčistíte snadno a rychle a ani si u toho nemusíte namočit ruce :) Od doby, co jsem vám psala o rukavici na čištění z Ikea (ZDE), která se docela ujala a viděla jsem jí u hodně lidí, je to posun zase trochu jiným směrem :)

Fialová ve tvaru vajíčka je od Makeup Revolution a kupovala jsem jí v Rossmannu. Trochu paradoxně tam stála asi o stovku méně, než jaká je cena na oficiálním webu, což trochu nechápu, ale tak tip pro vás, kde jí kdyžtak kupovat :) Můžete jí navléct na prsty a štětce pak čistit. Výhodou je, že je maličká a může sloužit klidně jako cestovní záležitost. Jak vidíte, má 2 druhy výstupků - na špičce jsou drobnější, které používám na menší štětce a zbytek výstupků je pak lepší na čištění větších štětců na obličej.

Růžová podložka je z Primarku, kde stála asi 1,50 eura a ze spodu má úchytku, kterou můžete přicucnout třeba k umyvadlu a štětce pohodlně čistit. Má také 2 druhy výstpků, ale jsou o dost jemnější a pro mě vhodnější spíše na menší a drobnější štětce. Tím tedy nechci říct, že by s ní nešly čistit i velké štětce, ale na ty mi vyhovují hrubší výstupky.






M.A.C Brush cleanser je taková čistící legenda. Myslím, že minimálně jedno balení vyzkouší za život snad většina kosmetických nadšenců :) Pro mě má tedy trochu nepraktické dávkování a podle mě by mu slušel více rozprašovač. Sahám po něm v případě, že nemám zrovna umytý nějaký konkrétní štětec a potřebuju ho mít co nejdříve čistý. Nakapu pár kapek čištiče na papírový kapesník a pak s ním štětec vyčitím a prakticky hned je možné ho i použít (když ho člověk v tom čističi nevykoupe samozřejmě :) Neberu ho jako adekvátní produkt pro důkladné vyčištění štětců, ale spíše pro chvíle, kdy člověk potřebuje co nejdříve a rychle štětec vyčistit a ihned použít. Vím, že ho ale spousta lidí používá na pravidelné čištění štětců a jestli to někomu vyhovuje, tak ať v tom rozhodně pokračuje. Já na důkladné čištění dávám přednost tuhému čističi.

Ebelin sprej na štětce koupíte v DM drogerii a myslím, že tím, že je tak levný a dostupný, si našel své fanoušky. Abych se vám přiznala, po delší době používání zjišťuju, že pro mě není až tak užitečný. Jsem zastánce pořádného mytí štětců mýdlem/šampónem a podobné spreje plné alkoholu beru opět spíše jako rychlou dezinfekci štětců a ne jako jejich důkladný čistič. Navíc pokud máte štětce z přírodního chlupu, tak ty se nedoporučuje namáhat alkoholovými čističi, protože se rychleji ničí a vysušují.  Takže ve výsledku podobný sprej až tolik nepotřebuji, protože nejsem vizážista, který by za den líčil několik lidí a potřeboval si štětce dezinfikovat a pokud chci štětec rychle a hned vyčistit, tak sáhnu spíše po M.A.C čističi.



A úplně poslední tip od Rendy. Pokud rády nakupujete na webech typu Aliexpress, tak věřte, že tam podobné podložky na čištění štětců koupíte za pár korun. Tuhle větší, která se pokládá do umyvadla, mám už objednanou a kdyby to někoho zajímala, tak odkaz na ní najdete ZDE.



Štětce se snažím čistit pravidelně a než je obden přestříkávat dezinfekcí plnou alkoholu, tak je raději důkladně jednou za týden umyju mýdlem. Je samozřejmě fajn, když oblíbené štětce máte ve více kusech a nemusíte je tak mýt třeba obden. Zejména třeba štětců na make-up mám hned více, protože se hned zašpiní a člověk je používání úplně každý den :)

Jak často a čím myjete a čistíte své štětce vy? Jste v tomhle ohledu poctivé a nebo na mytí občas zapomínáte a nejste v tom až tak důsledné? :)

25 komentářů:

  1. Ahoj Rendy, také myji štětce přibližně jednou za týden. Zatím jsem si vystačila s klasickým tuhým mýdlem a asi u něj zůstanu, pracuje se mi s ním dobře a vyčištěné jsou během chvilky.

    OdpovědětVymazat
  2. Bohužel toto je vec na kterou strasne zapominam a pak se to projevi i na pleti kde mi vyskace naky ten pupinek :D Cistim vetsinou mydlem nebo sprejem z ebelin, ale planuju vyzkouset prave tuhe mydlo od freedomu na tve doporuceni :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já používám čistič štětců od Ebelin, to hlavně na takové rychlé použití, ale jinak preferuji klasický způsob za pomocí šamponu, vody a takové pomůcky, kterou jsem si koupila na Aliexpressu. Jinak bych ráda vyzkoušela to mýdlo od Freedom.

    OdpovědětVymazat
  4. Týmto článokm si mi dnes strašne pomohla, lebo som hľadala nejaké dobré produkty na čistenie, takže ďakujem za inšpiráciu! xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  5. Štětců mám víc, ale ty na make-up, pudr a tvářenku se snažím mýt častěji. Používám dětský šampon a pak je ještě pro dezinfekci přestříknu alkoholovým čističem od Elf.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Snazim se je myt jednou tydne, docela se mi dari to dodrzovat, pouzivam detsky sampon z dm nebo nove cien a kombinuju sprej ebelin, tu pomucku od make up rev. mam taky a spokojenost :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, já občas na čištění zapomenu a občas si vzpomenu, takže je to různé. Ale snažím se 1x za týden. :) Čistím s tekutým jemným mýdlem ph neutrální a silikonovou pomůckou jako tady ukazuješ.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně sepsaný článek :) Nějakou čistící podložku na štětce si musím pořídit!

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  9. Já čistím tekutým mýdlem :-)

    OdpovědětVymazat
  10. ty podložky jsou dobré, musím na ně mrknout, je to praktická vychytávka

    OdpovědětVymazat
  11. já myju jednou týdně, někdy i častěji...a teda mě ecotools šampon vyhovuje opravdu hodně, takže u něj asi chvíli zůstanu...a díky za tip na tu podložku, už dlouho si chci nějakou větší pořídit

    OdpovědětVymazat
  12. Moc dekuji za clanek, objednala jsem si nove stetce, tak se mi bude hodit doporuceni produktu na cisteni :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Já patřím bohužel spíše do kategorie lidí, kteří mytí štětce nesnáší a často to flákají. Na štětce používám klasické tuhé mýdlo, ale když mám opravdu hodně lípou náladu, sahám po čističi od ebelin, protože upřímně, je to proste mnohem rychlejší. Když to tu teď po obě tak čtu, tak se za sebe trochu stydím :-D. Třeba mě právem tento článek donutí, starat se o své štětce mnohem více. Děkuji :-).

    OdpovědětVymazat
  14. Myji cca jednou týdně, ten ebelin čistič mám taky, ale jak píšeš není to pro pravidelné číštění a člověk tam toho musí nastíkat tunu, aby to opravdu umyl důkladně. Na ten freedom čistič se chystám....zatím myji šampónem a silikonovou podložkou :)

    OdpovědětVymazat
  15. Hezký článek :)
    Přiznám se že v čištění nejsem až tak důsledná. Čistím ale šamponem na vlasy protože třeba takový Ebelin co jsem používala my je prostě neumyl :)

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat
  16. Snažím se mýt štětce co nejčastěji, ale občas člověk zapomene. Hodně mě zaujala ta čistící podložka. :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Ta poslední podložka je super. Už jí mám objednanou. Dík! anezka.koroze@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  18. Já momentálně hledám nějaký nový čistič, protože doteď jsem používala od Ebelin, a podezřívám ho z toho, že mi zničil štětec od Real Techniques, takže mám strach ho používat i dál.. A začínám uvažovat nad tím, že si pořídím ten od MACu.
    BeautyOfLife blog

    OdpovědětVymazat
  19. Zatím jsem střídala tekutá mýdla, dětská mýdla, intimní mýdla a šampony, ale co mě velmi zaujalo je ten tuhý čistič od Freedom, musím ho zkusit, myslím, že to bude bezva práce s ním, tahle všemožná mýdla mě moc nebavila. Je s tím dost patlačka.. A jak často se nedá říct, prostě jak je potřeba. ;-)

    OdpovědětVymazat
  20. Ja zatim myju samponem a na silikonove podlozce, ale asi si koupim ten cistic v kelimku, vypada to prakticteji.

    OdpovědětVymazat
  21. Já mám mytí štětců jako sobotní rituál :D. V sobotu ráno hlásím, že se jdu pomazlit s mými mazlíky a je jasno, že jdu čistit štětce .). Čistím je klasicky vodou, šamponem, kondicionérem a podložkou. Pro rychločistění během týdne používám sprej od Ebelin. Děkuji za recenzi na mýdlo od Freedom, delší dobu už po něm koukám v Tetě. Teď vím, že si ho mohu bez obav koupit :)

    OdpovědětVymazat
  22. Vystačím si so šampónom bez silikónov, ale to tuhé mydlo vyzerá celkom lákavo :)
    TOP mazadlo na pery – giveaway!

    OdpovědětVymazat
  23. Já používám čistič od M.A.C. a dětský sampon. :)

    OdpovědětVymazat
  24. EcoTools a ebelyn používám taky, skvělá produkty, které používám už přes rok :)

    OdpovědětVymazat
  25. Mě mytí štětců baví, ale dokopat se k tomu je horší. :D Takže myji 1x za týden. Používám dětský šampón. Přemýšlím, že asi půjdu do toho čističe od M.A.C. Už delší dobu ho chci vyzkoušet a na takový to rychlý vyčištění to určitě poslouží. Různým těmto gumovým rukavicím na čištění jsem odolávala a nějak si mě to nezískalo, ale štětců přibývá a moje ruka je na konci skoro dodřená :D tak budu muset si nějakou tu podložku jít koupit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)