čtvrtek 1. prosince 2016

Tipy na balení vánočních dárků

Letos jsem s tím balením dárků nějak pozadu! Jindy mám touhle dobou už všechno zabalené a přesouvám se spíše už k přípravě cukroví, ale letos nemám ještě část dárků ani nakoupenou :) Snažím se tím nestresovat a tolik to neřešit, takže si místo antistresových omalovánek vybarvuju (teda spíš lepíma balím) po večerech dárky (ty už sehnané). Asi ne každého baví se s balením dárků nějak více zabývat nebo vymýšlet, jakou barvu stuhy sladíte s papírem, ale pokud to máte naopak, tak vás některé tipy možná budou zajímat :)

Už druhý rok v řadě balím dárky do neutrálního balícího papíru bez potisku v přírodní barvě a díky tomu mám pak větší prostor pro nějakou kreativitu nebo použití různých dekorací a barevných stužek a provázků :) Minulý rok byl tento papír celkem hit a používalo ho strašně moc lidí a mě neomrzel ani letos! Velkou roli papíru jsem koupila v Ikee (mají ho tam celoročně) a dala se do balení.

Sama mám ráda, když si někdo dá trochu práce se zabalením dárku, ale na druhou stranu chápu, že ne všechny tohle baví. Takže každou mašli i stužku vítám a přináším vám pár svých tipů, kde nakupuji materiál na balení dárků a jejich zdobení :)

PS: jestli jste ještě nečetly článek s tipy na dárky, tak je čas to napravit a podívat se na něj - KLIK. Ať pak máte po večerech taky co balit :)



Nejsem profík, jen zapálený amatér, kterého to baví a po večerech si lepím a stříhám :) Moje tipy teda nejsou nijak profi a nenajdete v nich asi nic prudce jedinečného, ale ostatně nejsem ani profi vizážista a přesto vám o kosmetice ráda píšu. Takže tak :) 



Letos jsem ani nekupovala žádné nové jmenovky na dárky a vytunila pár obyčejných a jednoduchých. Snažím se je sladit s celkovým stylem zabalení dárku a na některé použiju třeba stejné stužky nebo dekorace, které jsem použila i na dárku samotném.



Pro letošní Vánoce jsem vytáhla do boje i razítka. Jelikož používám papír bez potisku v přírodním odstínu, můžu si ho libovolně zdobit a přikrášlovat. Můžete si vytvořit úplně jedinečný papír právě i díky razítkům a samy si na papír natisknout, co se vám líbí. Jestli si nechcete kupovat razítka, různé tvary si můžete vyřezat třeba z brambor a jimi pak potisknout papír nebo jmenovky. Je to časově náročnější, než si koupit nějaký barevný papír v obchodě, ale ta radost z dárku zabaleného s láskou je k nezaplacení :)



Razítka jsem letos kupovala v Tigeru a Lidlu




Obyčejné jmenovky bez potisku koupíte třeba v Ikee, ale nemusíte je ani kupovat, jen si nějaký vhodný tvar vystřihněte z pevnějšího papíru a samy ozdobte. Razítka jsou asi úplně nejrychlejší způsob, jak je ozdobit, ale fantazii se meze nekladou :)



Výhodou je, že často ani nemusíte kupovat speciální materiál na výrobu jmenovek nebo dekorací na dárky a vystačíte si s provázky, stužkami nebo třeba knoflíky, které najdete doma. Na podobné doplňky jsou pak super obchody jako je Nanu Nana, Tiger, Tchibo nebo Lidl. 


Jedna ukázka sladění jmenovky se zabalením dárku :)



Tyto provázky, které jsou prakticky zabalené ve sklenici, jsem kupovala letos v povánočním výprodeji v Nanu Nana a byl to super kup. Obecně se po Vánocích vyplatí nakoupit levně věci, které upotřebíte v následující sezóně. Zní to možná ujetě, ale ušetří vám to dost peněz a ono než napočítáte do deseti, další Vánoce jsou za dveřmi :)



Ozdobné stužky jsou pro mě takový základ při balení dárků a myslím, že v kombinaci s přírodním papírem vypadají pěkně. Tyto sady barevných stužek jsem kupovala v KIK a jedna stála jen něco okolo 30 korun.



Líbí se mi kombinovat více stužek dohromady a taky pokud dávám třeba menší dárek do větší krabičky, tak ho ráda zabalím do hedvábného papíru, aby v krabičce nelítal a třeba se neponičil. Papír jsem kupovala v Ikee, myslím, že ho tam mají celoročně a v několika barvách.



Další alternativou pro zdobení dárků můžou být washi pásky, se kterými jde dekorování ultra rychle a snadno. Tyto jsou z Ikey



A docela fajn jsou i tyhle raznice, které seženete v různých tvarech a v různých velikostech. S vykrojenými motivy můžete zdobit třeba přání, polepit s nimi dárky a nebo je využít při vánoční výzdobě. Je to strašně snadné a věřte, že se každý pak bude ptát, jak jste ty vločky tak pěkně vystříhaly :)


Raznice mám už asi tři roky z Tchiba a flitrované papíry jsou z Tigera.





Další možnost jak dárky balit, jsou různé dárkové krabičky. Pokud kupujete nějaké vyloženě dárkové, tak jsou většinou trochu dražší a vyplatí se do nich balit třeba luxusnější a hodnotnější dárky. Třeba peníze, šperky, drobnou elektroniku apod., které si nějaké pěkné balení určitě zaslouží. Výhodou je, že dárek zabalíte za pár sekund a většinou vám stačí třeba jen stužka na převázání a máte hotovo, protože krabička samotná udělá dost parády :) 

Krabičky jsou z Tigera a seženete je třeba i v Nanu Nana a podobných obchodech.




Moje nejpoužívanější pomůcky při balení dárků :) Izolepu je super mít v nějakým podobném stojánku, protože její používání je pak mnohem snadnější a rychlejší. Není větší otrava, než neustále lovit konec izolepy, stříhat jí a nechat si jí omylem obtočit okolo celé ruky :) Jestli balíte více dárků najednou, je to neocenitelný pomocník. Super je i Herkules lepidlo, které používám hlavně na lepení větších dekorací a výhodou je, že se prodává i v takovémto praktickém balení, ze které se dobře dávkuje a po zaschnutí je bezbarvé. Na nadepisování jmenovek mám ráda lihovky, které dobře drží a nerozmazávají se a jde s nimi popisovat i tvrdší papír nebo dřevo. Pravítkem pak většinou plus mínus odměřuji okraje papíru, aby byly při balení dárku na každé straně zhruba podobné a nestříhala jsem zbytečně velký kus, který bych pak třeba vyhodila do koše. Neberte to jako úkol z geometrie, ale opravdu jen jako takového pomocníka (pravítko i dobře drží papír, který se jinak třeba kroutí do ruliček a manipulace s ním je pak složitější).



A ještě nějaká letošní inspirace z balení mých dárků :)



Letos mě nějak nejvíc baví barevné stužky, které buď nechám úplně samotné nebo je třeba doplním nějakou menší dekorací a jmenovkou. Líbí se mi i balení s provázky a kdyby to bylo časově možné, některé dárky bych ozdobila třeba i živými větvičkami ze stromu, ale obávám se, že bych to z logistických důvodů nestihla a protože na Vánoce jezdíme vždycky za rodinou mimo náš domov, tak jsem ráda, že dárky stíhám zabalit už doma a pak je jen dát pod stromeček :)




A jestli fandíte eko záležitostem a balení do papírů vám nepřijde ekologické, tak můžete dárky zabalit trochu netradičním způsobem. Japonská metoda balení dárků zvaná Furoshiki je šetrná k přírodě a tzv. zero waste záležitost. K balení využíváte látku nebo šátky, které se dají používat opakovaně a balit je můžete několika způsoby. Tento způsob balení podporuje třeba i značka Lush, kde můžete tyto šátky přímo koupit nebo do nich nechat dárky zabalit na prodejně.









A ještě nějaké další tipy a inspirace na balení dárků :)








Jak nejraději balíte dárky vy? Patříte mezi ty, co si jejich balení užívají nebo tiše trpíte a raději všechno nenápadně naházíte do dárkových tašek? :)

28 komentářů:

  1. Já si balení dárků každý rok užívám a dárky balím už několikátým rokem pro celou rodinu, kteří jsou rádi, že to nemusí balit sami a já z toho mám obrovskou radost! :) A máš moc krásně zabalené dárečky! Už se těším na víkend, až se do toho taky pustím :).
    BeautyOfLife blog

    OdpovědětVymazat
  2. Já si balení dárků vyloženě užívám a letos bych to chtěla pojmout trochu jinak. Tak nějak minimalisticky, a sháním na to ten správný papír a stuhu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, jsi vážně šikovná a nápaditá. Já jsem vždycky trošku smutná, protože u nás v rodině jsem dycky všem balila dárky já, protože ostatní na to jak oni sami říkají nemají talent a nápad a ani nervy :-D Takže jsem nikdy nedostala takhle nádherně zabalený dárek :-D Já letos dávám hodně nápadité dárky a vypovídající něco o obdarovaném a zároveň dělám tyto Vánoce hodně hand made věci, protože mě to nějak chytlo a navíc myslím, že věci od srdce jsou mnohdy mnohem lepší a hezčí dárek :-) a Tento rok, budu dárky balit taky do totoho papíru, v Ikee jsem byla, ale na papír zapomněla :-D Naštěstí mě napadlo, že v Kik mají všechno, proč by tam neměli papír, a štěstí se na mě usmálo :-) nakoupila jsem stuhy všech barev a lýko a provázky, dokonce i razítka jsem v Kik sehnala s jednoduchými jmenovkami, takže radost :-) btw ty stužky z Kik mám stejné , nakoupila jsem je tam v létě ve výprodeji, taky scháním věci na dárky celý rok, lépe řečeno jakmile mi něco padne do oka, beru to :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Na tenhle článek se každoročně vždy u tebe moc těším. Nezklamala jsi, děkuji. Nejspíš to bude znít jako výmluva, ale mnohem raději balím dárky k narozeninám a svátku, protože to obvykle balím jeden dárek a mohu si s tím vyhrát (a baví mě to).
    Naopak na Vánoce se toho balí kvanta (ono to množství naskáče, maličkosti kolegyním do práce, rodina, příbuzenstvo, kamarádky, moje mamka je zvyklá dávat třeba i drobnost kadeřnici, pedikérce - sháním a balím to samozřejmě já) a vždycky si vysílená oddechnu, když už mám nakoupeno a balení beru spíš už jako tu nutnou povinnost - ladí mi stužky s papírem, nijak extra už ale dárky nezdobím.
    Z druhého úhlu - nikdy jsem takhle hezky zabalený dárek nedostala a obávám se, že bych ho nechtěla ani rozbalit. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za inspiraci. Já ještě potřebuji dokoupit část dárků, ale už teď se těším, až je budu mít komplet nakoupené, vytáhnu balící potřeby, k balení si pustím koledy a uvařím svařák a budu mít pohodu:-)

    OdpovědětVymazat
  6. to máme stejné, po vánocích naběhnu na slevy papírů a mašlí a dalších ptákovinek, ušetří se neskutečně peněz. pamatuji si loni, že jsem koupila tunu vánočního papíru v tescu za celých 5 kč:-)))
    a super je taky aliexpress . hezké vánoce Rendy a hodně inspirativních článků i příští rok
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. super nápady! Máš nejkrásněji zabalené dárky ze všech lidí, které znám :-). Letos jsem také ve skluzu, ráda jsem se u tebe inspirovala!

    OdpovědětVymazat
  8. Jsi moc šikovná Rendy, máš to krásné! Taky si s balením ráda vyhraju :D a jelikož mě to hrozně baví balím pak dárky všem okolo, samozřejmě mimo těch pro mě :D :) Já letos zatím koupila jen zlatý balící papír s bílými vločkami z C&A, byl sice dražší, ale přispěje se jeho koupí na dobrou věc :) Jinak taky už ladím vánoční atmošku :D

    OdpovědětVymazat
  9. Balení vánočních dárků zbožňuju. Takže moc děkuju za tipy.:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Takové balení dárků se ti moc povedlo! Musím také něco vymyslet :))
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  11. tyjo, ja vzdycky nakoupim dva druhy papiru, k tomu adekvatni maslicky a nazdar :D jsi sikovna, ze takhle krasne balis darecky!

    OdpovědětVymazat
  12. měla bych se stydět, ještě nemám ani jeden dárek:D musím se na to vrhnout, co nejdřív ať mám také co balit. Dneska jsme se zrovna bavily s kamarádkami a ta jedna balí obdobně dárky jako ty:) celkem se mi líbí, že si někdo s tím tak vyhraje a baví ho to:) škoda, že já nejsem na to tak dobrá.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  13. Michaela Šorelová: jsem moc ráda, že se ti článek a tipy líbí :)

    Katerina: u nás je manžel taky rád, že to on balit nemusí, protože on je přesně ten typ člověka, co by to nacpal do taštiček a hotovo :)

    Jana Švábová: moc děkuju <3 Jsem ráda, že někdo taky nakupuje podobné věci v předstihu a nepřijdu si jako úplný blázen :))

    OdpovědětVymazat
  14. já tohle strašně obdivuju, jsem nešikovná...obě ruce levý :-D

    OdpovědětVymazat
  15. Já si balení hrozně užívám, ale nechávám to až na poslední chvíli, ovšem rozmyšlené to mám už dopředu. Mám ráda, když na zabalení úplně všech dárků používám tytéž věci. Loni jsem taky balila do hnědého papíru, ale na každém dárku byl i kousek jiného. Na jmenovkách jsem měla sobíky ze skořápky z arašídů: https://cz.pinterest.com/pin/574068283726160286/. Letos budu mít dárky bílostříbrné s motivy trochu 3D sněhových vloček, převázané stříbrnou holografickou stužkou a místo jmenovky chci udělat něco takového: https://cz.pinterest.com/pin/574068283729955205/. Hrozně se na to těším :)

    OdpovědětVymazat
  16. Chtěla bych nebýt tak líná a mít dárky zabalené tak krásně jako ty :-D dárky sice do dárkových tašek jen tak nenaházím , ale balení si ulehčím koupeným balícím papírem :-D ale ty je máš rozhodně hezčí :-D

    OdpovědětVymazat
  17. Jéé, ty krabičky se stromečky z Tigeru mám doma taky. :D Zbožňuju balení dárečků do krabiček. A ta razítka jsou super nápad. Příští Vánoce se po nich poohlédnu. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Mám ráda balení darků, ať už jsou to dárky vánoční nebo narozeninové. Sama nemám ráda, když dostanu dárek hozený v taštičce, přijde mi, že to dotyčná osoba odbyla. Balení si teda užívám. Ty jsi dárky balila fakt krásně

    OdpovědětVymazat
  19. Moc hezke tipy. Musim si s tim letos konecne trosku vyhrat. Nakonec vzdy balim darky na Stedry den a nestiham to.

    OdpovědětVymazat
  20. Nadherne zabalene darceky ☺️ Keby to ludia v mojom okoli vedeli ocenit, tak by som sa do toho pustila aj ja.

    OdpovědětVymazat
  21. Ja jsem si letos oblibila trpitive krabicky s tigeru, do kterych dam "umely snih".❄🎄 Bude se to perfektne balit diky obdelnikovemu tvaru takzee se asi i tesim na baleni 😁😙

    OdpovědětVymazat
  22. Letos sázím na "přírodno", takže mne tato tvá vánoční inspirace potěšila :) Blýskavé si nechám zase na někdy jindy :)

    OdpovědětVymazat
  23. Takové přírodní balení je moc pěkné. No já akorát lepím a skládám hvězdičky z čajových sáčků (těch papírových, ne přímo s čajem :D).
    zejzen@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  24. Pamatuju si, že máš každé Vánoce to balení opravdu vymazlené, já na to nemám trpělivost a hlavně to u nás doma vůbec nikdo neocení:-)
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  25. Moc hezké věcičky na ozdobení :) Abych se přiznala, tak si balení dárků neužívám a mám ráda již vyrobené krabičky nebo taštičky :) Nejvíce je mi pak líto nějaký takhle pěkně zabalený dárek roztrhat a dostat se dovnitř :D Ale obdivuji každého, kdo je schopný se s tím vyhrát :)
    email:misa.machalikova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  26. Super tipy s vypadá to opravdu krásně 👍

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)