pátek 2. prosince 2016

Nejlepší zimní péče o pleť - moje rutina

I když mám normálně pleť smíšenou až mastnou, tak v zimě se to trochu změní a začíná být mnohem sušší. Zejména pak čelo a tváře se často vysušují a kůže nepříjemně pne a musím vytáhnout mnohem výživnější krémy nebo olejíčky. Chtěla bych vám ukázat své oblíbené produkty a zároveň několik kategorií produktů, které se v zimě neztratí a pokud máte pleť suchou normálně, tak se vám tipy můžou hodit i celoročně :)



Hydratační masky

Pleťové masky jsou pro mě nepostradatelným pomocníkem v mé kosmetické rutině po celý rok. Zejména ale v zimě se přesouvám spíše k těm hydratačním, které nechávám na obličeji působit i klidně několik hodin. Aktuálně mám tyto dvě:




Maska HydraQuench cream mask od Clarins je z mé oblíbené hydratační řady. Byla to tedy sázka na jistotu, protože z této řady miluju jejich pleťový krém i balzám na rty. Maska má krémovou texturu a na obličeji je velice příjemná. Jak jsem psala výše, masku nechám na obličeji klidně i pár hodin a pleť je pak úžasně hydratovaná a jemná. Zároveň se pleť více nemastí a póry se nijak neucpávají.

Havlíkova Apotéka je vyhlášenou svou 3 minutovou maskou a tato verze je založená na podobném principu. Královská snídaně pro pleť je více výživnější a slibuje až 72 hodinovou hydrataci. Při pravidelném používání se zbavíte suchých šupinek kůže a povrch pleti bude jemnější. Maska se nanáší ráno na nevyčištěnou pleť, nechá se tři minuty působit a pak se smyje vodou nebo setře ubrouskem. Citlivější povahy můžou při použití cítit jemné brnění nebo začervenání pleti, ale je to tím, že maska obsahuje vysokou koncentraci účinných látek. A její vůně asi taky nebude pro všechny, takže před případným nákupem doporučuji vyzkoušet vzoreček, ať pak nejste třeba zaskočené.



Pleťové oleje

V mém případě opět zejména zimní záležitost a nezbytnost. V létě je pro mě skoro zbytečné je používat, možná jen v době po dovolené, kdy je pokožka hodně utahaná ze sluníčka, moře nebo chlorované vody. Nezapomínejte, že oleje se nanáší na vlhkou pleť, protože při nanášení na suchou pleť by vás paradoxně mohly i vysušovat a hlavně byste jich spotřebovaly o dost větší množství.



Pokud pleťové oleje z jakéhokoliv důvodu na obličeji nesnesete nebo je nechcete používat a přesto chce vaše pleť něco trochu víc, tak mám pro vás tip v podobě Boosteru od Clarins. Podrobněji jsem o všech verzích psala ZDE, takže vám nebudu znovu popisovat význam a používání tohoto produktu, abych vás nenudila. Každopádně pokud si na zimu nechcete kupovat třeba nové balení krému, který je výživnější nebo hydratační, můžete to vyřešit používáním právě tohoto Boosteru, který je trochu olejový a můžete si ho kapat do vašeho běžného krému a dodat mu právě něco navíc a pleť pořádně zavlažit. Používat ho můžete samozřejmě celoročně a sáhnout po něm právě ve chvílích, kdy je pleť vysušená nebo vystavená náročnějším vlivům.



Onest a jeho žhavá novinka v podobě pleťového oleje Squalane. Je tedy úžasný nejen po designové stránce, ale i obsah stojí za to! Olej je určený na všechny typy pleti a nemusíte se bát, ani pokud máte jako já mastnější pleť a sem tam vás potrápí nějaký ten pupínek. Olej je čirý, bez parfemace a je velice lehký a nemastný. Což zní u oleje možná trochu zvláštně, ale je to tak :) Ráno je pak pleť úžasně jemná a bez jediné suché šupinky.



Rexaline Line killer X-treme fusion je detoxikační noční olej určený spíše už pro starší ročníky, protože bojuje i proti vráskám. Na můj vkus je tedy trochu dost parfémovaný a vůně mě na obličeji maličko ruší, než přestane být úplně cítit. Používám ho tedy na dekolt a krk, protože i tyto partie si zaslouží pořádnou péči a často se na ně zapomíná.



Oční krémy

Oční krém vám tedy rozhodně doporučuji používat celý rok, nehledě na počasí, ale v zimě si můžeme dopřát trochu výživnější texturu. Čím jsem starší, tím víc se snažím o oční okolí maximálně pečovat a oční krém používám ráno i večer. Momentálně je mým oblíbencem Rosa Arctica eye od Kiehl´s, která má hutnější texturu a o oční okolí skvěle pečuje a dokonale ho "zavlaží". 




Pleťové krémy

Ty jsou v mé péči naprostý základ celoročně, ale v zimě a chladnější části roku sahám po výživnějších texturách. Na noc používám klidně i mastnější a hutnější, na den pak o něco lehčí, ale přesto dostatečně hydratační.



Kiehl´s a jeho Skin Rescuer krém používám už prakticky od podzimu a i když jsem si ze začátku říkala, že o něm nejde říct něco superlativního, tak vidím, že mé pleti prostě vyhovuje. A to je někdy dostačující a víc člověk vlastně nepotřebuje. Krém nemá žádnou parfemaci, což sice není vlastnost, co bych nutně vyhledávala, ale pleť nijak nezmastí, neucpává póry a přesto jí skvěle zhydratuje. Je super na noc i na den pod make-up a je to pro mě takový univerzální krém, který podle mě sedne hodně typům pleti. Na hodně suchou by byl asi slabší, ale pro normální, smíšenou i mastnou pleť myslím naprosto v pohodě. Balení s pumpičkou jako vždy oceňuji a krém by měl též redukovat viditelné příznaky stredu na pleti. Jestli to opravdu dokáže těžko říct, to by musel posoudit asi někdo jiný, jestli na něj působí moje pleť vystresovaně nebo ne :)





Hydrabio Creme od Biodermy je jejich letošní novinka a první krém v kelímku, který od této značky můžete sehnat. Chtěla jsem ho zkoušet už v létě, ale to byl ještě moc hutný a výživný. I teď v zimě je pro mě trochu na hraně, ale myslím, že pro suchou pleť to bude lahoda. Tak trochu nenápadně mi ho bere i manžel, který má právě hodně suchou pleť a když po něm sahám, tak hlavně na noc. Na den pod make-up je pro mě až moc hutný a make-up by mi nedržel dobře, ale pokud jste sušenky a hledáte pořádný krém, tak tenhle omrkněte.



Hydratační pleťový krém Cetaphil jste mohly vidět už v tomto článku a toto mini balení mám ve své cestovní taštičce a když teď častěji pendluji mezi domovem číslo jedna a domovem číslo dva, tak ho vozím s sebou :) Krém je bez parfemace a vhodný i pro atopiky a ekzematiky. A i když má hutnější konzistenci, tak není mastný a pleť nezatěžuje a můžu ho používat i pod make-up.




Jaké produkty v zimě používáte nejraději vy? Preferujete spíše pleťové krémy nebo oleje či jiné přípravky? :)


*

9 komentářů:

  1. U mňa vedú pleťové oleje a najmä marulový a arganovy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Plet mám asi stejnou. Normálně smíšenou a ted poměrně suchou. Nově jsem si oblíbila masku od NUXE, je vážně skvělá a nechávám ji přes noc.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten olej od Onest mě hodně zaujal. Ráda v zimě používám hydratační krémy. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Oleje teď také používám, já tedy arganový.

    OdpovědětVymazat
  5. Havlíkovu apotéku bych ráda vyzkoušela :)

    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  6. taky mám pleť s přicházející zimnou spíš sušší, na noc se mi hodně osvědčily oleje, na den pak hydratační sérum a krém...a funguje to dobře, trápí mě spíš suché rty, ty nějak pořád nemůžu dohydratovat :-/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)