úterý 27. prosince 2016

KOSMETIKA ROKU 2016 | Dekorativní kosmetika

Ahoj krásky!

Jak jste si užily Vánoce? Doufám, že v pohodě a že vám salát a řízky netečou i ušima :) Konečně vás vítám u přehledu kosmetiky roku 2016, který jsem letos chtěla pojmout maličko jinak, než v předchozích letech. Tentokrát vás budu hodně odkazovat na hromadné přehledy, které jsem letos o jednotlivých kategoriích vytvářela a díky kterým se teď tady už nemusím tolik rozepisovat a tvořit kilometrový článek. Jako vždy je toto první část a o pečující kosmetice si přečtete nejspíše v lednu (čti jako co nejdříve). Aby to bylo co nejvíce přehledné, dekorativní kosmetika je rozdělená do jednotlivých kategorií a u všech fotek najdete názvy vyobrazených produktů a případně i odkazy na články o nich, které se do této doby na blogu objevily.

Možná si říkáte, že je v některých kategorií více produktů, ale je to záměr, protože jednak za rok vyzkouším obrovské množství kosmetiky a tudíž nemám v každé kategorii jen jednoho oblíbence a také se snažím v každé kategorii vybrat i oblíbence z levnější kategorii. Chápu, že ne každý chce nebo může utrácet tisíce za kosmetiku a vyhovují mu značky z drogerie, takže jsem se snažila vybírat od každého něco. Produkty níže jsou pro mě kosmetikou roku, nejoblíbenějšími produkty, které jsem letos používala nebo si prostě myslím, že byste je měly vyzkoušet i vy. O některých jste na blogu mohly číst pravidelně, některé se do výběru dostaly až třeba ke konci roku, ale i tak vám o nich chci něco napsat.


Pokud jsem se někdy o nějakém produktu nevyjádřila, tak teď to určitě napravím. Někdy se stane, že si myslím, že jsem vám nějaký produkt ukazovala a nakonec zjistím, že to tak není :) Ale vy se umíte zeptat, takže i pokud by vás dneska cokoliv zajímalo, nebojte se v komentářích ptát! A samozřejmě pochopte, že co je pro jednoho kosmetika roku, je pro jiného třeba propadák a je třeba brát ohled na individuální potřeby nebo třeba pleť a zvyky každé z nás :)


PS: vybírala jsem jen produkty, které jsou součástí stálé nabídky a nejedná se jen o limitované edice. A samozřejmě neznamená, že ostatní produkty, které doma mám, nemiluju a nepoužívám je, ale chci přehledy dělat zajímavé i pro vás a neukazovat vám třeba produkty, které už neseženete nebo jste je viděly milionkrát :)

Teď si už ale udělejte pohodlí, uvařte si kafe a zjistěte, co mě letos nejvíce bavilo a co z dekorativní kosmetiky miluju!


Make-upy

Mým oblíbeným make-upům jsem poměrně nedávno věnovala samostatný článek, kde jednotlivé make-upy popisuji podrobněji, takže se nebudu opakovat a odkážu vás TAM. Je jich tam ještě o něco více, ale tady jsem chtěla vybrat ty nej nej, od kterých jsem si třeba už opakovaně koupila více balení a mé smíšené až mastné pleti nejvíce vyhovují.



1. MUFE Mat velvet+  2. M.A.C Studio Sculpt 3. Clarins Everlasting foundation+ 4. NARS All day luminous weightless foundation  5. Estée Lauder Double Wear stay-in-place make-up 6. Bourjois Healthy mix 7. Rimmel Lasting Finish



Korektory

Dělat přehledy o jednotlivých kategoriích kosmetiky má své výhody a zúročí se zejména při tvoření tohoto přehledu! I o korektorech jsem letos vytvořila extra článek, kde jsou swatche, odstíny a podrobnější popis produktů. Pokud by vás to zajímalo, tak mrkněte ZDE a dozvíte se více detailů. Moje top korektory jsou hodně pigmentované i rozjasňující, tekuté i krémové a také v různých cenových kategoriích. Kdybych si měla jeden vzít na pustý ostrov, bude to asi ten od NARS, ale to už asi všichni víte a já vám chci prostě vybrat více alternativ a oblíbenců :)






Pudry

Jestli jsem v některých kategoriích hýřila produkty, tak v této jedu dosti minimalisticky. Pudry používám prakticky už jen ty transparentní a střídám sypké s klasickými kompaktními. Z levnější kategorie byl jasný vítět pudr od NYX, který jsem objevila díky Lou a který si oblíbila zjevně tuna lidí, protože je non-stop vyprodaný. Z dražší kategorie si mé srdce získal sypký pudr od NARS, který dokáže vytvořit božsky krásnou a vyhlazenou pleť (navíc mám pocit, že je snad bezedný a skoro neubývá).



1. NYX HD Finishing powder 2. NARS Light reflecting loose setting powder



Tvářenky

Tvářenky jsou má slabost a tak trochu sběratelská záležitost. Raději už jejich počet neřeším a nedávno jsem vám ukazovala své úplně nejoblíbenější značky ZDE. Tam je řečeno asi úplně všechno, i to, kterou značku bych si vybrala, pokud bych musela zvolit jen jednu! Celou tvářenkovou sbírku si můžete prohlédnout ZDE, ale je fakt, že se to dost mění a po novém roce udělám asi menší update :) A pozor, i v této kategorii se mi podařilo vybrat jednu z levnější kategorie, takže doufám, že budete mít radost, i když víte, že mé srdce bije spíše pro dražší značky tvářenek :)




Rozjasňovače

Jestli tvářenky miluju, tak rozjasňovače zbožňuju! Musím si neustále pořizovat nové a mám velkou slabost pro různé limitované edice, které jsou často i sběratelským skvostem. Bylo neskutečně těžké vybrat ty letošní top, ale podařilo se mi to a dokonce jsem letos propašovala do přehledu i pár těch levnějších a ne jen pudrových :) Absolutně boží je ten od Beccy, který není žádný troškař na tváři vám dodá super šajn! Nádherný je i ten od Urban Decay nebo M.A.C, které seženete v zajímavých odstínech, pokud vás klasické zlatavé nebo růžové odstíny nebaví. Jedním ze splněných beauty snů byla paletka od ABH a kupodivu se jeden slušný rozjasňovač letos objevil i ve stojanu Trend It Up. Ne-pudrové zástupce tu mám letos také a zastupují je povedené kousky od Maybelline a Sephory.



1. Urban Decay Afterglow highlighter 2. Anastasia Beverly Hills Glow kit 3. Trend it up Natural Radiant Highlighter 4. M.A.C Extra Dimension skinfinish 5. Becca Shimmering skin perfector 6. Sephora Wonderful Cushion 7. Maybelline Master strobing stick


Bronzery

Přes bronzery expert vážně nejsem a začala jsem je více používat prakticky až v letošním roce. O všech těchto jsem vám psala ZDE a u všech můžu shodně říct, že je mám ráda a můžu je doporučit i úplnému začátečníkovi, jako jsem já :) Mají skvělý odstín, nejsou přehnaně pigmentované, aby si člověk po jednom přejetí štětcem vytvořil na obličeji šmouhu a neobsahují ani žádné třpytky nebo shimmer. 




Úprava obočí

O produktech, kterými upravuji své obočí jsem vám letos také psala samostatný článek, takže pokud budete chtít vidět úplně všechny produkty, tak mrkněte ZDE. Tyto jsou pro mě úplně top a nejlepší a jak vidíte, je to fifty-fifty levnější i dražší značky.





Podkladové báze na tvář a oči

Tato kategorie měla své vítěze jasné prakticky celý rok. U bází pod oční stíny už roky neexperimentuji a myslím, že jsem našla tu svojí, kterou je Too Faced Shadow Insurance. Jako jediná ze všech, které jsem kdy měla, mi stíny dokáže opravdu udržet celý den v perfektním stavu. To samé platí i u báze pod make-up od Make Up For Ever, která dokáže udržet skvěle make-up i na mé mastnější pleti a zajistí mi, že rozšířené póry nebudou tolik viditelné a nemusím make-up tak často pudrovat. Nejlepším fixačním sprejem roku a zároveň celé mé make-upové éry je pro mě letošní novinka od Clarins. Na mé pleti funguje nejlépe a narozdíl od jiných fixátorů opravdu vidím rozdíl s a bez :) Poslední fixační zázrak je také od Clarins a nikdy nepřestanu děkovat, že jsem ho objevila a že zachránil můj make-up během svatby. Jedná se o fixátor řasenky, který dokáže opravdu řasenku zafixovat a zabránit jejímu rozmazávání! Must-have pro všechny (nejen) nevěsty :)



1. Clarins Fix make-up 2. Too Faced Shadow Insurance 3. MUFE STEP 1 base Smoothing primer 4. Clarins Double fix mascara


Mono oční stíny

Mono očním stínům jsem věnovala letos také extra článek ZDE, takže opět pokud vás zajímá o stínech více, mrkněte tam :) Letos byly mé top tyto níže a kromě jejich pigmentace, kvality a výdrže je důležitý i zajímavý odstín. Nejvíc pigmentovaný a zrak vypalující je rozhodně ten od Kat von D! Totálně jsem propadla i NYX stínu odkazující na malou mořskou vílu a pokud chci oči nalíčit rychle a efektně, sáhnu po stínech Colour Pop nebo jako topcoat na jiné stíny vrznu Moondust stín od UD. Stíny Clarins nebo Make Up For Ever jsou zas pro mě spíše basic stíny, které vytvoří skvělý základ pro další (třeba efektové stíny).




Paletky očních stínů

U paletek také vybírání nebylo snadné! Pokud člověk vyloučí limitované edice (letos např. Too Faced Totally cute) a zaměří se na ty, které nejvíce používal a které jsou podle něj top, tak mu zbyde asi toto :) Po broskvích vonící paletka od Too Faced se dokonce stala takovým hitem, že se od ledna vrací do stálé nabídky i u nás. Pokud chcete kvalitní matné stíny, podívejte se po paletce u the Balm a pokud vás žádná paletka za srdce nezvala, tak si u M.A.C složte nějakou přesně podle vašeho gusta. Úžasnou pigmentací i texturou se můžou chlubit paletky Zoeva, Make Up For Ever nebo Urban Decay, který letos přinesl i tu nejvíc třpytivou paletku na světě :) A pokud bych měla vybrat jen jednu mini univerzální paletku na cesty nebo do kabelky, říkám jednoznačně Tarte!


1. Too Faced Sweet Peach 2. Zoeva Blanc Fusion 3. the Balm Meet Matt(e) Nude 4. Tarte Tartelette Tease 5. Urban Decay Moondust palette 6. MUFE Artist palette volume 1-nudes 7. Urban Decay Naked Smoky 8. M.A.C mnou sestavená paletka očních stínů


Řasenky

Řasenky jsou kategorií, od které každý rok vyzkouším asi nejvíce kusů. Snažím se to eliminovat a nemít načatých 15 řasenek najednou, ale někdy je to těžké. Jestli kosmetické firmy chrlí něco ve velkém, tak jsou to právě řasenky! Vybrat ty top je každý rok velice těžké a hlavně bohužel tento přehled nejde brát jako univerzální doporučení pro všechny, neboť řasenky jsou tak ukrutně individuální, že to až pěkné není :) Tyto níže byly moje úplně top, všechny bych si koupila znovu, nedrolí se, nedělají šmouhy a skvěle mi drží.



Tužky na oči 

Tužky dělím na černé a barevné a nic mezitím není :) Do této kategorie jsem zařadila i pár očních stínů v tužce a jedny tekuté linky, které se už do jiné kategorie nevešly. Od černých klasických tužek vyžaduji výraznou pigmentaci, měkkou tuhu, snadnou aplikaci a dobrou výdrž. Oči mi často slzí a třeba obyčejné kajalové tužky si u mě moc nevrznou. Tužky UD, MUFE i Zoeva mé požadavky splňují na jedničku a není náhodou, že je mám i ve více odstínech. I u tekutých linek jsem letos měla jasného vítěze od NYX a o svých jumbo tužkách jsem vám psala extra článek ZDE.




Rtěnky

Tato kategorie je naopak jednou z nejvíce obsáhlých a bylo velice těžké vybrat jen zlomek těch nejlepších rtěnek. Extra jsou ty klasické a pak tekuté, kterým jsem v posledním roce dost propadla. O klasických rtěnkách jsem vám psala ZDE a o těch tekutých zase ZDE.

Letos mělo premiéru hned několik nových řad rtěnek, mezi kterými zářily Vice rtěnky od UD, Liptensity od M.A.C a také Artist Rouge od MUFE. Od všech těchto zmíněných jsem měla možnost vyzkoušet více jak 5 odstínů, různých finišů a udělat si názor na základě dlouhodobějšího zkoušení, takže vám je můžu doporučit s čistým svědomím :) U tekutých rtěnek mám jasného vítěze, který pokořil i favority z předchozích let a staly se jím novinky letošního roku od Too Faced. Nebylo by ale fér nezařadit i ostatní, protože je používám také moc ráda a podle mého názoru jsou stále úžasné a o několik tříd výše, než třeba všechny tekuté rtěnky z drogerie.


Laky na nehty

Co se laků týče, pokud mám své dva oblíbence od Flormaru a Sally Hansen, je mi skoro jedno, jaké barevné laky pak použiju. Díky urychlovači zasychání laku a topcoatu mi drží prakticky všechny laky perfektně. Pak už pro mě rozhodují více zajímavé odstíny nebo praktické štětečky jednotlivých značek laků. Dlouhodobě oblíbené jsou pro mě laky Sally Hansen, Bourjois nebo Nails Inc. A objevem letošního roku jsou jednoznačně laky Trend It Up z DM drogerie, které obletěly blogosféru sem a tam třikrát!







Štětce &  pomůcky


U štětců jsem se rozhodla vybrat jen ty top a úplně nejpoužívanější a podle mě prostě boží. NARS štětec je absolutně skvělý na tvářenku či bronzer a i když tak možná nevypadá, vystrnadil prakticky všechny tvářenkové štětce a plánuji si časem pořídit ještě minimálně jeden další, protože pak můžu vyhodit dalších 10 štětců, co doma mám. Štětce od M.A.C pak pro mě byly jedničkami na nanášení očních stínů a make-upu. Na umytí všech štětců jsem si oblíbila tuhé mýdlo od Freedom, které též vystrnadilo dětský šampon, kterým jsem do té doby štětce myla. Tohle je mnohem praktičtější a lepší! A posledním objevem roku 2016 byla slavná houbička Beauty blender. Žádná napodobenina mu nesahala ani po kotníky a pokud chcete fakt dobrou houbičku k nanášení make-upu (sypkého pudru atd.), kupte si jen originál a na ty ostatní kašlete.




A to je všechno! Jestli je toho málo nebo hodně, to nechám na vašem posouzení, ale snažila jsem se zařadit všechny nejvíce oblíbené a podle mě skvělé produkty :) Tajně doufám, že jsem nějaký zásadní produkt nezapomněla, protože stát se může cokoliv! 

Které produkty byste do svého přehledu zařadily vy? Máme nějaké společné nebo lišíme se naopak třeba v nějaké kategorii? :)

19 komentářů:

  1. To je ohromné množství. Tolik produktů nebudu mít dohromady ani s pečující :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. V každé tvé kategorii je i nějaký můj oblíbenec a naopak jsem načerpala inspiraci na další produkty.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné produkty hlavně se mi moc líbí paletka od Too Faced Sweet Peach

    OdpovědětVymazat
  4. Ach tolik překrásné kosmetiky. Rimmel makeup je taková klasika a rada bych právě chtěla konečně vyzkoušet Palermu od Zoevy, maji krásné odstíny.


    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  5. Když vidím Tvůj přehled, tak si říkám, že je toho tolik, co bych chtěla a musím vyzkoušet:-) Shodneme se v make-upu Rimmel, korektoru Catrice a rozjasňovače Trend It Up. HD pudr od NYX jsem objevila pod stromečkem, tak už se nemůžu dočkat, až vyzkouším:-)

    OdpovědětVymazat
  6. och toto je perfektný článok, máš tam mnoho vecí, ktoré mám ja vo wishliste :)
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný ilustrující přehled :)oceňuju zařazení drogerkových produktů a moc se těším na pečující kosmetiku. doleckova.r@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Sweet peach je boží a ta vůně :)

    OdpovědětVymazat
  9. Docela hodně produktů máme společných a na spoustu dalších jsi mě nalákala. Hlavně teda MUFE bronzer, který je dokonalý a určitě mám v plánu si ho někdy pořídit. Stejně tak jako ColourPop stíny, kterým jsem zatím úspěšně odolávala :). Já si tento rok oblíbila zejména produkty na obočí od Benefitu, BB Cream od Bobbi Brown, Clinique řasenku a konturky od MAC, které miluju a další jsem si právě dneska objednala :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tolik úžasných produktů. :-) Už se těším na pečující kosmetiku.

    OdpovědětVymazat
  11. Já jenom zírám, kolik produktů máš mezi oblíbenými :-). Ale na druhou stranu jsi taková naše "chodící recenze" :-), takže toho musíš hodně vyzkoušet, abys nám pak mohla referovat :-)

    OdpovědětVymazat
  12. jej, to je věcí. Dost z toho jsem nezkoušela, ale tenhle výběr mne celkově láká :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj rendy, spoustu produktů které ukazuješ taky zbožňuju :), z tekutych rtenek bych přidala colour pop, do stínů the balm jsem se zamilovala na poprve :), z tuzek ba oči flormal a také nyx, v rasenkach sem se našla u bourjois, tak uvidime, co novy rok přinese :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tyhle články miluju, je to skvělá inspirace. Moje peněženka pak ale tolik nejásá :) Můžu se prosím zeptat, jaký máš odstín MUFE bronzeru?

    OdpovědětVymazat
  15. O některých zmiňovaných produktech uvažuji už delší dobu, vypadá to tedy, ze si je budu muset pořídit :)
    Opět skvělý článek:)

    OdpovědětVymazat
  16. Potěšilo mě, že jsi zmínila dost produktů NYX, ráda bych jejich sortiment příští rok blíž prozkoumala :). Také oceňuji tip na Trend it up :). Vždy ráda zkusím oblíbence z drogérky. Shodly jsme se na spoustě oblíbencích, namátkově třeba na Benefit Dallas, Beauty blenderu, Catrice nebo Avon korektoru nebo Colourpop :). To jsou produkty, které mi taky moc sedly. Ještě mě dost zaujalo Freedom mýdlo, to musím zkusit :). A nalákalas mě na nějaký pořádný bronzer, mám Bahama mama a je to prostě moc tmavé a pro začátečnici jako já nevhodné.
    Díky za perfektní přehled, mám od tebe tyto články nejraději ♥. Krásný nový rok! Lucka
    mail: kolodziejova.L@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Na tenhle clanek se kazdy rok tesim a je super

    OdpovědětVymazat
  18. Uf, to bylo hodně podrobné :-) Díky za skvělé shrnutí. l.jerlingova&seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Já mám tyhle články tak strašně moc ráda! :) Bezvadný!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)