neděle 6. listopadu 2016

Youtube made me buy it | Co jsem si koupila kvůli youtube?

Znáte to - čtete si svou oblíbenou blogerku nebo se díváte na nové video beauty youtuberky a jen si na papírek píšete názvy produktů, které vás zaujaly a které chcete vyzkoušet. Pustíte si pár videí a zjistíte, že se některé produkty často opakují, někdo je chválí, miluje a doporučuje. A v tu chvíli vás lapí a vy zatoužíte doma tu tvářenku, rtěnku nebo pudr vlastnit. Někdy díky tomu objevíte svůj svatý grál a jindy zase dotyčnou proklínáte, protože make-up, za který dáte čtyřmístnou částku, stojí pěkně za prd a nesedí vám. To všechno se může stát, ale je to součástí toho milého procesu zkoušení a hledání té nejlepší a nejkrásnější kosmetiky na této planetě :) Lhala bych, kdybych tvrdila, že se neinspiruji u jiných blogerek nebo youtuberek a že nesleduji jejich oblíbence měsíce nebo doporučení a tutorialy. Inspiruje se každý a proto asi i většina z nás čte blogy nebo sleduje youtube beauty videa. Hledáme něco, co nám časopisy polepené placenou reklamou a úryvky z tiskových zpráv neřeknou a neporadí.

A právě o tom je tento tag - ukázat, co jste si koupily díky jiným blogerkám nebo youtuberkám. Nejdříve jsem si říkala, co sem vlastně zařadím a ze začátku mě napadlo jen několik produktů. Když jsem si ale sedla ke svému kosmetickému stolku, začala jsem do košíku dávat spoustu věcí a vlastně si uvědomila, kolik z nich jsem chtěla vyzkoušet díky někomu jinému. Položky, které bych v drogerii nebo parfumerii třeba přehlédla a nikdy nevyzkoušela a navedl mě na ně někdo jiný. Ne všechny jsem si koupila a některé jsou i dárky nebo produkty ze spoluprací, ale to nic nemění na faktu, že mě k jejich vyzkoušení inspiroval někdo jiný :) Bylo by toho určitě mnohem více, přece jen za těch více než 5 let blogování by to byla už hromada věcí, ale něco jsem už dopoužívala a doma to nemám, případně pokud mi to třeba hodně nevyhovovalo, tak jsem to poslala dál a nechtěla to doma zbytečně skladovat. Takže tohle je takový výběr, věci které mi připomínají mé cesty za oceán, mé kosmetické začátky i doporučení mých blogerských kamarádek nebo kolegyň :)

Ne u všeho si pamatuji, díky komu jsem po produktu zatoužila, protože je to třeba už dlouho nebo produkt doporučovalo více lidí, ale to není vůbec podstatné :)



V kategorii make-upů byl pro mě asi jedním z prvních inspirací super známý Revlon Colorstay, který jsem si ze začátku vozila z Ameriky, pak si od něj dala pár let pauzu a vrátila se k němu zase s příchodem Revlonu do naší země. Z korektorů je to rozhodně Catrice Camouflage, který je v kategorii z drogerie jednoznačně top záležitost. Což se tedy nedá říct o jeho tuhé formě, která je snad ještě známější a kdo z nás si ho díky blogo-masírce nekoupil? Tuhý make-up stick od MUFE jsem si koupila zase díky Nikkie tutorials, která ho chválila až do nebe, ale bohužel se zdá, že my dva nebude kamarádi na život a na smrt. To se prostě někdy stává :)


Úplně první pudr z kategorie "to musím díky těm youtuberkám vyzkoušet" byl minerální pudr Skinfinish od M.A.C. Druhý byl rozhodně známý Smooth skin od NYC, který byl jednu dobu mega hit a pamatuju si, že jsem po něm zatoužila po recenzi z Sofastars! Od té doby se můj žebříček pudrů značně změnil, ale kdybych si měla z drogerie nějaký pudr kupovat opakovaně, tak je to právě tento. Další na řadě byl legendární sypký pudr Laura Mercier, který ve svých tutorialech ukazují snad úplně všichni beauty gurus na světě. Upřímně si nemyslím, že by to byl ten nejlepší sypký pudr na světě a můj svatý grál od Glazel rozhodně nepřekonal. Nicméně i tak si myslím, že si drží takový ten status, že ho lidi touží vyzkoušet díky tomu obecnému hypu, který za sebou táhne. Posledním hype pudrem je rozhodně HD transparentní pudr od NYX, který jsem objevila díky Lou a mám doma už další balení! 


Tvářenky a rozjasňovače jsou kategorie, kde se ráda inspiruju snad úplně nejvíce. Na našem trhu těch skvělých značek ještě spousta není a inspirace tedy přichází nejvíce ze zahraničí (a je podle všeho úplně nevyčerpatelná). Z tvářenek jsem se rozhodně mega moc inspirovala s legendou Orgasm od NARS, ke které asi není co dodávat a každá z vás ji asi zná. Velký boom je vždy i okolo tvářenek Benefit a dodnes si pamatuji ten den, kdy jsem si v Macys v NYC nesla pyšně k pokladně verzi Bella Bamba, která byla moje úplně první benefití tvářenkou. Velký fame je i okolo Bronze Goddess bronzerů od Estée Lauder a určitě mi velkou inspirací byly i články o srdíčkových tvářenkách od Too Faced.


V kategorii rozjasňovačů bych vám mohla jmenovat asi spoustu kousků, ale vybrala jsem asi ty úplně top, které znají asi všechny z vás :)
Z těch levnějších je to určitě Mary-Lou Manizer od the Balm nebo minerální rozjasňovač v odstínu Soft and Gentle od M.A.C, který najdete ve sbírce snad každé beauty guru. Mezi legengy pro mě patří i tekutá Copacabana od NARS nebo pudry Ambient lighting powder od Hourglass. Miláček a strašně provařený je i Becca rozjasňovač, který znám hlavně díky Jaclyn Hill a zapomenout nemůžu ani na bronzer vonící po kakau od Too Faced.


I při hledání té nejlepší báze jsem se inspirovala na internetu a po několika nepovedených pokusech jsem nakonec zakotvila u klasické Shadow Insurance od Too Faced, které se roky držím a zatím jsem lepší bázi pod oční stíny neobjevila. O Pore fessional bázi od Benefitu se hodně mluvilo před lety a upřímně jsem ho dříve milovala, ovšem od té doby se objevilo strašně moc bází a já našla tu svojí top u jiné značky.


Kategorie tekutých rtěnek by asi mohla být ještě mnohem obsáhlejší a vyjmenovala bych tak dalších 10, ale vybrala jsem na ukázku tyto. Kat von D tekuté rtěnky jsou jedny z mých top rtěnek a jsem neskutečně ráda za to, že jsem tuto značku právě díky zahraničním youtuberkám objevila a mohla něco vyzkoušet. Velký hype je i okolo tekutých rtěnek Sephora, zejména pak odstín č.13, který je občas beznadějně vyprodaný a lidi si ho vozí i ze zahraničí. Tekuté rtěnky od M.A.C oblétly beauty svět tam a zpátky a jeden čas byly prostě všude (a to je pak těžké ignorovat). A úplně nejnovější úlovek je tekutá rtěnka Jordana, za jejíž nákup můžou hlavně české youtuberky a blogerky a upřímně kdyby se o ní tolik nepsalo, asi by mě nikdy nenapadlo po ní sáhnout a chtít jí vyzkoušet.


I v řadách klasických rtěnek bych našla té inspirace spoustu, ale za všechny musím zmínit rtěnky YSL Rouge Volupté, které se díky ikonickému obalu staly napůl spíše sběratelským kouskem a vypadají prostě krásně a fotogenicky. I když podle mě najdete mnohem levnější a kvalitnější kousky, tak tohle už je prostě taková legenda. I rtěnkám od M.A.C jsem propadla po blogo-masírce a tunách videí, kde je zahraniční blogerky měly za sebou jako pozadí po desítkách kusů. Podobně jsem to měla i s rtěnkami Audacious od NARS, kde jsem kdysi viděla nějaké swatch video a do rtěnek jsem se hned zamilovala a nějakou chtěla mít!


Na nákup tužek na rty Color Drama od Maybelline si vzpomínám doteď a vím, že jsem se akorát vracela z Ameriky a u nás bylo takové menší šílenství, protože byla v drogerii zrovna akce 1+1 a všichni si je kupovali, chválili a já si pro ně taky musela naklusat a zjistit, co na nich teda je :) I konturku na rty od Essence jsem si koupila díky českým blogerkám a i když je hodně levná a v nabídce jsou moc pěkné odstíny, tak mezi mé super oblíbené zrovna nepatří a svým kamarádkám bych jí asi nedoporučila.


Jumbo bílou tužku v odstínu Milk od NYX si kvůli blogerkám koupil snad každý druhý člověk na téhle planětě. Další svatý grál nejedné beauty guru a skvělý pomocník, když chcete ze stínů vytáhnout maximum barvy a sytosti. První tužku na oči od Urban Decay jsem si před lety přivezla z New Yorku ještě dávno předtím, než se u nás tato značka začala prodávat a od té doby jsem jejich sbírku značně rozšířila a jsou to vážně jedny z top tužek na oči, jaké jsem kdy měla. A chybět tu nesmí ani legendární Tattoo Liner od Kat von D, který je pro mě absolutně nejlepší fixa na oční linky a zatím jí nic nepřekonalo.


Spousta očních stínů se stala legendárními díky blogům a youtuberkám a všichni je moc dobře znají. Pro mě do této kategorie patří rozhodně Solstice od Urban Decay nebo Mermaid od NYX. A rozhodně nesmím zapomenout na stíny a celkově značku Colour Pop, kterou v naší zemi podle mě jednoznačně proslavila Lou z kanálu GetTheLouk. Díky ní jsem zjistila, jak můžou být tak levné stíny skvělé a dostávat na ně komplimenty kdykoliv, když je mám na očích :)


Paletek stínů bych tu mohla ukázat asi mnohem více, ale takové ty top 3 jsou určitě Naked paletky od Urban Decay, čoko paletky od Too Faced a Garden of Eden od Sleek


Takovou speciální kategorií jsou pomůcky při líčení. Díky beauty blogům a make-up tutoriálům jsem se po strašně dlouhé době dokopala vyzkoušet skvělý Beauty blender, kartáčkové štětce nebo kouzelnou vodičku Duraline od Inglotu, díky které proměníte jakékoliv pudrové stíny třeba v tekuté oční linky nebo s ní naředíte suché gelovky apod. A taky jsem díky zahraničním blogerkám objevila jeden z mých nejoblíbenějších štětců na oční stíny č.239 od M.A.C.


A jako úplně poslední nesmím zapomenout na čistič na štětce od M.A.C
a taky na Fix+ od stejné značky, který byl pro mě jedním z prvních fixačních sprejů, které jsem zaznamenala. On tedy vlastně ani není tolik fixační a není to jeho primárním účelem, ale podle mě je to legenda a určitě jste ho už musely v různých make-up tutorialech vidět milionkrát :)


No, tak vidíte. Bylo toho nakonec dost a to je opravdu jen zlomek. Možná bych mohla udělat pokračování i s pečující kosmetikou, ale uvidíme, jak se vám bude líbit toto vydání :)

Strašně mě zajímá, jaké produkty byste zařadily do tohoto tagu vy osobně a moc mě zajímá, jak často se necháváte inspirovat nebo i strhnout davovým šílenstvím okolo některých produktů? :) Někdy je to návykové a člověka to stojí spoustu peněz. Ale taky díky tomu objeví skvělé produkty nebo si díky těm horším uvědomí, co vlastně od kosmetiky chce a jaká jsou jeho očekávání :)

PS: omlouvám se, že jsem byla teď trochu neaktivní a více offline, bude to ještě asi pár dní trvat, protože mě teď čekají takové nepříjemné věci, které se s on line světem trochu vylučují, ale určitě vám to nějak vynahradím, slibuju :)

21 komentářů:

  1. Tyy jooo, toho je fakt dost! :D Já si koupila kvůli youtubu Lush I Love Juicy a Honey od Marc Jacobs (a to jsem ani nevěděla, jestli mi vůbec bude vonět - ale přišla a naštěstí mi voněla). :D I Love Juicy používám už třetím rokem, takže taky naprostá spokojenost. :)
    Mr. Kev

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek a spousto produktů máme společných. Dříve jsem se inspirovala více, ale i teď se občas nechám ovlivnit. Koupila jsem si například Naked paletku, Becca rozjasňovač, Nars rtěnku, Clinique Pop rtěnku, MAC rtěnky, MAC Pro Longwear korektor, Mary Lou, MUFE makeup, Too faced rasenku, Clarins stíny, Too Faced chocolate bar, tarte Tartelette atd.. takhle bych mohla pokračovat do nekonečna :P

    OdpovědětVymazat
  3. Skvely clanok a dobry napad! Osobne som dost ovplyvnitelna a co vidim, ze ostatni chvalia, to musim tiez vyskusat :) popravde ma ani "nezname" produkty nelakaju, pokial ich osobne nechcem vyskusat teda. Namiesto Milk tuzky od Nyx som si ale kupila Purple Velvet fialovu, kde som zistila, ze mi na vieckach proste nedrzi. Posledne som si kvoli osialu kupila puder MUFE - high definition, Nuxe - suchy olej a bronzer TF - milk chocolate :) ono by toho este bolo.. vdaka tebe som vyskusala odlicovac od YR s chrpou :) a momentalne skusam odlicovac od sephory... atd :)
    S clankom si ma trocha prebrala a pozeram, ze si musim rozsirit zbierku :)

    Beauty shopaholik Tili

    OdpovědětVymazat
  4. Catrice Camouflage som si aj ja kúpila kvôli milión pozitívnym recenziám na blogoch :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  5. já jsem v tomhle docela odolná, takže nějakým davovým šílenstvím se jen tak strhnout nenechám, i když někdy jsem hodně nahlodlá :-D Určitě pár věcí jsem si pořídila na základě recenze, ale rozhodně toho bude méně.

    OdpovědětVymazat
  6. Mě osobně youtube scéna hodně ovlivňuje ve vybírání produktů, vždy se ráda inspiruji. Dříve, když jsem sledovala videa nebo četla články, tak jsem měla potřebu hned letět do obchodu a utratit všechny peníze do poslední koruny, ale jak jsem čím dál více dospělejší, tak si více uvědomuji hodnoty a vím, že vše hned utratit nemůžu, mnohdy jsem pak byla i zklamaná. Teď dávám hlavně na svou intuici. Ale jak jsem říkala, vždy se ráda inspiruji :).
    Já bych k paletkám zařadila ještě Zoevu a Nude Tude a na tvář ještě Bahamu Mamu.
    http://blinddatebylucie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek, také jsem vyzkoušela spoustu produktů díky blogerkám. Za mne určitě ano: UD Soltice, Colourpop stíny, Jordana matné rtěnky, Too Faced -tvářenky, bronzery, čoko paletky, makeup MUFE (Velvet Matt), miluju od Nyx tekuté linky a matné tekuté rtěnky, pudr HD, na tužku Milk se chystám. Rozjasňovač The Balm Mary Lou pro mne bezkonkurenční. Pořád zvažuji Beauty Blender, jsem zvyklá nanášet makeup prsty :o)) Musím vyzkoušet Kat von D, ještě nebyla příležitost, ale asi musím. Benefit tvářenky top, na obočí Ka Brow vřele doporučuji.

    OdpovědětVymazat
  8. Produktů, které jsem si koupila na základě toho, že byly vychvalovány na blozích/youtube/instagramu.. byla celá řada, strašně ráda se takhle nechávám nejen inspirovat, ale i strhnout k nákupu:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Já na ty hype produkty moc nejsem. Určitě jsou věci, které mám díky recenzím, ale většinou mě to zaujme samotnou i bez recenze a ty pak dohledávám vzápětí. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Naposledy jsem si koupila zelený Larin na spáry podle Áji a je to naprostá pecka. Za 38,- :)

    OdpovědětVymazat
  11. wau tak bola mi jasne, že si toho odskušala vela a le toto je riadne dosť
    Ale na druhu stranu aj ja keď niečo kupujem tak si prečítam kopec recenzií a často sa necham zlákať na hype
    galantosfun

    OdpovědětVymazat
  12. Nekolik jmenovanych produktu mam. Rada se necham ovlivnit a inspirovat.

    Hlavne diky za pripomenuti duraline! Mam ho nekde hluboko a potrebuji naredit gelovky! Diky!

    OdpovědětVymazat
  13. tohle je snad můj nejoblíbenější tag vůbec, super článek! asi se tím svým královstvím taky prohrábnu, jsem zvědavá na co všechno přijdu

    OdpovědětVymazat
  14. Fuha, tak to je naozaj veľa produktov! Ani neviem, ktoré by som chcela vyskúšať prv, asi všetky naraz:D

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  15. Je pravda, že Revlon Colorstay jsem si koupila snad jako úplně první výrobek na něčí doporučení,a ještě pigmenty Nyx to snad tehdy ani nebylo z blogu, ale na doporučení z diskuse na Aukru, ani omlazení tehdy ještě nefrčelo:-)
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Když jsem četla článek, připadalo mi, že je toho opravdu obří množství a u mě toho tolik není. Pak jsem se ale zamyslela a musím se přiznat, že jsem se až zastyděla jak strašně moc jsem ovlivnitelná. Jako první mi vystanulo na mysli, jak jsem před dvěmi měsíci dostala nutkavou potřebu mít doma UD Vice XX a obešla jsem asi 4 sephory, kde byla vyprodaná. Jako šílená jsem lítala po celé Praze a hledala ji :-D. Jedinou útěchou mi je, že ji miluju a nebyly to vyhozené peníze :-).

    OdpovědětVymazat
  17. Za mě jednoznačně vede The Balm Mary-Lou manizer. Tohle byla pro mě osobně jednoznačně největší youtube/blogová masírka, tolik peněz bych za rozjasňovač v životě nedala, taky jsem odolávala dost dlouho, a přesně si pamatuju, kdy jsem podlehla. Krátce poté, co podlehla Kristýna z IYF. :-))) Na závěr musím říct, že zmiňovaný rozjasňovač používám minimálně (pokud už tak do vnitřních koutků), protože prostě nemůžu rozjasňovačům na tvářích pořád tak nějak přijít na chuť. :-(

    OdpovědětVymazat
  18. Tak ty paletky jsou patí mezi mé oblíbence též, ale nedostaly se tam dík blogerkám či youtuberkám. Většinou to mám tak že mne nějaký make-up look zaujme a když vidím produkt se kterým bych ho mohla vytvořit tak si ještě najdu nějaké recenze a pak ho koupím.

    OdpovědětVymazat
  19. Já sleduji hlavně tebe (i když jsem ještě nikdy nic nekomentovala, tak fakt pravidelně :-)) a díky tobě už jsem utratila pěkných pár tisíc. Prakticky jsem díky tobě začala používat mnohem víc kosmetiky než dřív. Nemá cenu to vypisovat, to by bylo na román :-) Tak z 80% se vyplatilo. Zbytek beru jako statistickou odchylku :-) Hodně věcí jsem používala už dřív a ty si mě utvrdila v tom, že jsem dobře vybrala. Tímto ti velice děkuji za inspiraci. Moc mě baví tě sledovat. Poslední dobou ještě koukám na videa GetTheLouk, které mě taky moc baví.

    OdpovědětVymazat
  20. Po přečtení článku musím tedy ještě dodat. Díky tvému blogu jsem z výše uvedeného také objevila Revlon Colorstay, Catrice Camouflage, Smooth skin od NYC a paletky od Sleek. Všechno super. Chystám se na HD transparentní pudr od NYX, bázi od Too Faced, tekutou rtěnku od Sephory, stíny Colour Pop a mnoho a mnoho dalšího :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Kvůli YouTube jsem si zatím moc věcí nepořídila, to spíše blogy mě rádi ovlivňují při nákupu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)