pátek 28. října 2016

Jaké štětce používám nejčastěji?

Před nedávnem jsem docela dost protřídila svoje štětce. Některé jsem rozdala kamarádkám a některé vyhodila, protože už přestaly sloužit svému účelu nebo jsem je prostě nepoužívala. Štětce na obličej jsem zredukovala asi nejvíce a zjistila jsem, že není nutné jich mít tolik. U štětců na oči jsem sice taky redukovala a vyhazovala nebo rozdávala, ale přece jen, těch je podle mě fajn mít více, pokud štětce nemyjete obden nebo nepoužíváte stále dokola ty samé stíny :) Rozhodla jsem se vám ukázat ty nejoblíbenější štětce na tvář a kdyby vás článek bavil, tak můžu udělat i pokračování se štětci na oči. Určitě mi dejte vědět, jestli by vás to nějak zajímalo :)



Článek bych ráda věnovala jen klasickým štětcům a vynechám zmínku o houbičkách na make-up (článek byl ZDE) nebo kartáčkovým štětcům (článek byl ZDE), které na líčení také ráda používám.



MAKE-UP

Na make-up mám štětců asi nejvíce, ale jelikož jsou tvarově prakticky stejné, vybrala jsem jen jeden, ale mám je od různých značek. Nejvíce mi vyhovují flat top kabuki, které jsou rovně střižené a husté. Osobně mi tolik nevyhovují stippling brushe, které má spousta lidí ráda, ale štětce jsou prostě hodně individuální. Taky samozřejmě záleží na konkrétním make-upu, protože některé vypadají lépe po nanesení houbičkou, štětcem nebo prsty.


Flat top kabuki Buffing Bodyography PRO (vlevo) a M.A.C č.170 (vpravo)





PUDR 

Zjistila jsem, že u štětců na pudr mi maximálně vyhovuje značka Sephora. Zejména štětec č.46, který je sice určený na konturování, ale pro mě je perfektní právě na pudr. Má široký průměr a je hodně hustý, což je tedy i jeho menší bráška s číslem 44, který je i ultra plyšový a občas mám chuť si s ním jen tak přejíždět po tváři :)


Sephora č.46 Contour bronzer (vlevo) a Sephora č.44  Bronzer (vpravo)





TVÁŘENKA

U tvářenkových štětců jsem počet osekala snad úplně nejvíce. Zjistila jsem totiž, že by mi do konce života stačil jen boží štětec od Nars. Je to asi úplně nejdražší štětec, který mám (je ale ručně dělaný) a mohla bych ho používat na tvářenku, bronzer i rozjasňovač. Takže kdybych měla časem třeba 2-3, tak můžu dalších 5 jiných štětců zredukovat :) Druhým oblíbencem je štětec Zoeva, který má trochu zkosený tvar a je také jemňoučký a příjemný. Ale nebudu lhát, vedle Yachiya hraje jen druhé housle a není to hlavní hvězda této kategorie.


Zoeva č.127 Luxe sheer cheek a NARS Kabuki Yachiyo



BRONZER

Používání bronzerů a konturování obecně není úplně moje parketa a jsem v tomhle ohledu rozhodně začátečník. Bez bronzeru dokážu jít vyhodit odpadky a dokonce jít třeba i na Václavák :) Zatím bez úhony a taky bez pochopení, proč někdo tráví konturováním polovinu svého líčení. Každopádně když už si řeknu, že dneska je pro bronzer ten ideální den, sahám nejčastěji po těchto dvou štětcích. NYX štětec mě zaujal hned na první pohled a i když jsem s ním původně měla jiné záměry, nakonec se mi nejvíce hodí právě na bronzer. Štětec od M.A.C má pro mě takový typický tvar právě k nanášení bronzeru a mám ho také ráda. Štětce střídám spíše podle konkrétních produktů, protože každý se mi zdá lepší na jiné značky bronzerů :)


NYX č.05 a M.A.C č.125SE


ROZJASŇOVAČ

Myslím, že tyhle updaty mají něco do sebe, protože se občas i něco málo změní. Třeba i to, že jsem konečně pochopila kouzlo fan brushů (vějířových štětců), které nejsou super jen na odmetení opadaných stínů pod okem, ale právě i k nanášení rozjasňovače. Člověk s ním dokáže nanést i hodně pigmentovaný a výrazný rozjasňovač jemně a decentně. Hledala jsem si k němu cestu dlouho, ale teď po něm sahám denně. Na některé rozjasňovače mi pak zase vyhovuje štětec č.114.


Zoeva č.114 Luxe face focus a Zoeva č.129 Luxe fan



KOREKTOR

Na korektor mi kromě mini beauty blenderů vyhovují i štětce Zoeva a Sigma. Tvarově je pro mě Zoeva č.142 asi úplně nejoblíbenější ze všech a Sigma štětec má zase výhodu toho, že má tvar stříšky a dobře se s ním pracuji i v okolí nosu. Prostřední štětec od Real Techniques pak nejraději používám na zapudrování korektoru (hlavně v okolí očí a nosu, kam se velkým štětcem hůř dostává).


Zoeva č.142 Concealer buffer - Real Techniques Settig brush - Sigma 3DHD Precision




Letos třídím docela dost, ale zrovna u štětců je to úleva, protože někdy mě už nebavilo se prohrabovat tunou štětců a stále dokola hledat ty samé (a ty ostatní mít jen do počtu). Určitě nechci tvrdit, že si nikdy žádný další štětec na obličej nekoupím, ale momentálně jsem s touto sestavou maximálně spokojená a všechny stále dokola využívám :) A hlavně některé už mám opravdu dlouho a vidím, že jsou stále jako nové a není na nich používání ani mytí nijak vidět.



Jaké jsou vaše oblíbené štětce na obličej? Kolik jich zhruba na jedno líčení potřebujete a máte taky potřebu hromadit spíše ty menší na líčení očí? :)

12 komentářů:

  1. Na článek se štětci na oči se určitě ráda podívám, já jsem dřív používala na makeup taky flat top, ale poslední dobou používám jen a jen stipple brush.. ;) Už nepoužíváš štětce od PLH?

    OdpovědětVymazat
  2. Kateřina Trnovská: kamarádka neměla žádné štětce a ta sada se jí líbila, tak jsem jí ji darovala ještě s několika dalšími štětci :) Z původního množství mi teď štětců zbylo už jen pár :))

    OdpovědětVymazat
  3. Fajn štětce a souhlasím, že jich méně stačí. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám štětců nejvíce jen na oči tam mám okolo 6 štětců jinak tvarovaných. Jinak na makeup mi stačí jeden, na pudr také, na rozjasňovač také a jsem spokojená :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  5. moc se mi líbí od zoevy 114 a mac 170. já mám štětců už jen minimum od haruko a jsou v hrozném stavu, protože je mám už nějakých pět let. na líčení očí mám jen jeden. na nejvíc kroků stejně používám beauty blender, protože ten zvládne téměř vše. ráda bych si jak to bude možné koupila štětce od zoevy a sephory.

    OdpovědětVymazat
  6. Líbí se mi štětce od Sephory a Zoevy. Poslední dobou když se dívám na své štětce, tak mám taky pocit, že by potřebovaly protřídit, mám pár svých oblíbených po kterých sahám nejčastěji a ty ostatní moc nevyužívám.

    OdpovědětVymazat
  7. přijde mi, že co se týká štětců na obličej, stačí mít tak dva od každé kategorie...na makeup mám hodně ráda Morphe M439, tvářenkový mi vyhouje MAC a zkosený od Sigmy (kdybys mě zabila, na čísla si nevzpomenu), na rozjasňovač miluju Sigmu F35, mám od nich i fan brush ale ten je příšerný, tak možná zkusím ten od Zoevy...jinak na wishlistu mám skvosty jako Nars Yachio a Artis oval 6, tak uvidíme jestli si ke mě najdou cestu

    OdpovědětVymazat
  8. Jasně, tak to si hodná, je asi fajn být tvojí kamarádkou, že... :D :D

    OdpovědětVymazat
  9. Já jich už taky používám mnohem méně, na běžné líčení asi 8, což se zdá i tak dost, ale ddříve jich bylo mnohem více :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ja mam stetcu doma okolo padesati ale pouzivat z toho pulku?:D na makeup je nej nej zoeva buffer, drive jsem pouzivala hakuro ale ten uz mi jen tak lezi ladem

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)