pondělí 10. října 2016

Jak si vybrat tu pravou paletku očních stínů?

Kdyby existoval nějaký žebříček nejčastějších dotazů, tak po "poraď mi ten nejlepší make-up nebo tvářenku", by byl i dotaz "jak si vybrat tu nejlepší paletku očních stínů?". Paletky jsou moje oblíbená část dekorativní kosmetiky a radši ani nebudu počítat, kolik jich mám :) Beru to už spíše trochu sběratelsky, ale každopádně bych vám ráda sepsala pár "rad" (i když to možná zní až moc důležitě), které se týkají výběru paletek očních stínů. Univerzální návod na výběr té nejlepší bude mít každý asi maličko jiný a mé tipy jsou jen čistě subjektivní :) Klidně mi napište vaše kritéria výběru a to, jak si paletky vybíráte vy. Mohla by z toho být docela zajímavá anketa :)




1) Kolik chci za paletku utratit peněz?

Tuto otázku bych si položila asi jako úplně první, protože od toho se další výběr odvíjí. Neberu osobně cenu jako jediný ukazatel kvality a i drahá paletka může být nekvalitní nebo srovnatelná s mnohem levnější alternativou, ale je fajn si na začátku určit strop, přes který se nechcete dostat. Berte v potaz i různé akce a slevy, při kterých občas můžete něco ušetřit.



2) Jak velká má paletka být?

Sháníte maličkou a skladnou paletku, kterou budete nosit v kabelce a používat během dne nebo velkou paletku s několika patry stínů? To je taky celkem důležitý fakt a je fajn si ujasnit, co chcete. V případě, že jste někdy jako já a když přijdete do parfumerie nebo drogerie a chcete všechno a vlastně nic :) 



3) Chcete neutrál nebo divočinu?

Výběr odstínů je u paletek stěžejní a nemá cenu si pořizovat paletku, ve které polovinu stínů nevyužijete. Podle mě s neutrální paletkou nešlápnete nikdy vedle a beru jí jako základ, po kterém člověk sáhne často. Pokud si naopak na výraznější odstíny netroufáte nebo je využijete 2x za rok, asi nemá do takovéto paletky cenu investovat příliš mnoho peněz, protože by vám ležela na dně šuplíku. Je fajn také vědět, jestli chcete třeba vyloženě matné stíny nebo mix různých finišů a zda chcete hodně pigmentované stíny nebo se naopak spokojíte s něčím jemnějším.



4) Sestavte si paletku podle sebe!

Marně vybíráte paletku stínů podle svého přání a žádná se vám nelíbí? Nevadí, sestavte si svojí vlastní a buďte s ní na 100% spokojené. Na našem trhu je dost značek, které nabízejí pouze refily stínů (čili jen stín samotný bez obalu), které si dáte do magnetické paletky nebo do paletky, kterou nabízí přímo dotyčná značka. Výhodou těchto paletek je to, že si vyberete odstíny i finiše stínů podle svých preferencí a podobnou paletku můžete kombinovat i třeba s refily pudrů nebo tvářenek. Můžete tak mít svou ideální paletku třeba na cestování a často vám podobná sestava ušetří skladovací prostory. Dejte si jen pozor na cenu a předem si spočítejte, na kolik vás jednotlivé refily přijdou, ať pak nejste ve výsledku nemile překvapené. Z těch známých značek nabízí refily např. M.A.C, Inglot nebo NYX.



5) Je to opravdu to pravé pro mě?

Když už si vyberete nějakou konkrétní paletku a stále váháte, jestli si jí pořídit nebo ne, tak udělejte jednoduchou věc. Sečtěte si, kolik stínů určitě budete využívat a kolik naopak tolik ne a hned budete vědět, jestli je paletka to pravé ořechové. Zvažte, jestli potřebujete další paletku, když polovinu odstínů už máte v různých variacích v jiných paletkách nebo mono stínech.



6) Chci něco víc!

Máte doma už spoustu paletek a jste spíše jejich sběratel? Sledujte speciální limitované edice, se kterými spousta značek přichází a udělejte si radost něčím, co nebude mít doma každá druhá :) Předvánoční čas je na tohle jako stvořený, protože značky přicházejí s naprosto kouzelnými kolekcemi a přece musíte Ježíškovi trochu napovědět, čím vás má pod stromečkem potěšit. Další variantou jsou kombinované paletky, které v sobě skloubí třeba i tužky na oči, tvářenky, rozjasňovače nebo třeba mini řasenky. Podobné paletky jsou pak fajn na cesty, protože vám ušetří místo v kufru a díky tomu často můžete od jedné značky vyzkoušet více produktů a rozhodnout se, jestli je pak chcete i ve velkém balení.

A samozřejmě nezapomeňte projít i své oblíbené blogy nebo youtube kanály, kde máte často paletky detailně nafocené či natočené a youtuberky s nimi často dělají i samostatné tutorialy, které vás můžou nejen inspirovat, ale také ukázat, jak se stíny v akci chovají.



Bohužel podle mě neexistuje jednoznačný návod na to, jaká paletka stojí za investici a jaká je pro vás ta nejlepší, ale pokud jste zrovna ve chvíli, kdy nad koupí nějaké nové uvažujete a nevíte si rady, tak vám třeba některé z tipů trochu pomůžou. Než zbrkle nějakou koupíte, tak se zkuste zamyslet, jestli se vám paletka jen vizuálně líbí nebo je pro vás zároveň i praktická a využitelná :) Pokud nejste notorický sběratel a nejde vám jen o počet kousků v šuplíku, tak je fajn o výběru paletky trochu přemýšlet.

Neberte cenu jako jediný ukazatel, protože pokud jsou stíny např. hodně drobivé nebo prášivé, tak vám paletka celkově nevydrží tak dlouho, jako paletka třeba dražší, ale kvalitativně o dost lepší. Je určitě fajn paletku i vyzkoušet a trochu si jí osahat, abyste zjistily, jestli vám vyhovuje pigmentace i konzistence stínů a jestli se vám s nimi bude pohodlně pracovat :) A taky nezapomínejte na to, že by se jednotlivé stíny měly dát dobře kombinovat a barevně k sobě nějakým způsobem ladit. Pokud si s paletkou neumíte představit třeba tři různé looky, tak se raději poohlédněte po nějaké jiné, protože ve výsledku byste jí třeba ani nepoužívaly a nevěděly si s ní rady.

Takže dvakrát měř a jednou řež - u paletek to platí dvojnásob!

Podle čeho vybíráte paletky stínů vy a jaké jsou vaše úplně top nejoblíbenější? :)

19 komentářů:

  1. Myslim, ze paletek moc nemam, ale dost na to, abych je nestihala pouzivat :D Vede u me Sleek. Samozrejme koukam na cenu a odstiny.
    Beauty of pink / Soutěž

    OdpovědětVymazat
  2. Já se teda ještě hodně řídím tím, zda jsou stíny teplé, nebo studené, protože studené mi moc nesluší, sahám co nejvíce po teplých, spíše high-end a obecně chválených stínech. Za mě vedou klasické Naked, nejsou nějak šíleně drahé, srtínů obsahují dost a kvalita mi vyhovuje. :-) Ale občas si udělám radost i nějakým luxusnějším kouskem. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Hm, aych řekla pravdu, tak já ještě nevlastním paletku, se kterou bych byla 100% spokojená, ikdyž jich mám hodně a miluju je. Chtěla bych, aby obsahovala matný světlý stín pod obočí, matnou černou, světle hnědou se shimmerem a matnou hnědou do záhybu a na spodní linku. Stačili by mi tyto čtyři stíny a mohla bych s paletkou cestovat všude. Jenže nikdy ty odstíny nejsou přesně podle mých představ, a v paletce často narazím na několik odstínů, které jednoduše nevyužiju. I tak ale mezi mé oblíbené patří Chocolate Bar od Too Faced, Gwen od Urban Decay a Tartelette od tarte :). Moc bych ale jednou chtěla Lorac PRO paletku.

    OdpovědětVymazat
  4. Mně jako nejlepší řešení přijde vytvořit si paletku sama, už to teď docela dost značek nabízí, a nebo prostě depotovat stíny od různých značek do své vlastní koupené paletky.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Já vybírám čistě podle odstínů, vždycky se dívám na to, abych z ní využila co nejvíc odstínů, v ideálním případě všechny. Dřív jsem skupovávala paletky bezmyšlenkovitě, teď už se snažím přemýšlet, aby se mi nejen líbily, ale byly pro mně i plně využitelné.

    OdpovědětVymazat
  6. Já si všechny paletky zakázala ! Ale teď mě mooc láká nová UD :).

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  7. No když já si už vyberu paletku tak beru odstíny hnědých a nějaké takové světlé jako je třeba paletka peach :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  8. Hlavně koukám na kvalitu a cenu. Nejvíce mě láká Naked.:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Síce sa s očnými tieňmi moc nelíčim, skvelé tipy, ako si poradiť s problémom výberu! :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  10. Fajn článek, vybírám přesně jako ty! ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak, co se meho vyberu paletek tyka, tak sem ze zacatku kupovala vsechno, co me okem zaujalo, ale ted uz nad tim premyslim a ridim se hlavne podle toho zda bych nosila odstiny, nebo ne. Moc by se mi libilo, kdy treba znacka colourpop mela svoji paletku stinu <3.

    OdpovědětVymazat
  12. některý máš vážně krásný

    OdpovědětVymazat
  13. Verejne se priznavam. Ze jsem sberatel :D neskutecne frcim na limitkach a potrebuju je vsechny. moje nej je urcite tf chocolate bar

    OdpovědětVymazat
  14. nie som moc zaťažená na paletky, mám ich asi 8 ( čo je aj tak dosť :D ) a najviac z toho vedú klasické s nude odtieňmi :)

    OdpovědětVymazat
  15. Pekny navod :) u mna to tak nejak aj funguje, nechce sa mi investovat do niecoho, na co sa budem len pozerat :) zalezi na cene, na recenziach, kvalite a samozrejme od farieb :) moja topka je Chocolate bar, ta je podla mna tip top :)

    Na blogu sutaz :)
    Beauty shopaholik Tili

    OdpovědětVymazat
  16. Paletek mam dost a take si je kupuji uz spíše sberatelsky :) nejraději mam NAKED 2 a čokoládku :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ja mam zatím Gabriela salvate a jsem spokojena za tu cenu. Uz jsem byla natuknuta na Naked/the balm ci chocolate bar, ale ve finále jsem se nerozhodla.

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem za to si paletky skládat (pokud samozřejmě nevyužijete všechny stíny v paletce) a nejvíce mi vyhovují MAC

    OdpovědětVymazat
  19. vybírám srdcem :-D dobrá rada co? každopádně musí se mi líbit všechny odstíny a velkou většinu musím vědět, že budu používat, pak se mi musí líbit design, prostě chci aby paletka byla hezká nejen uvnitř ale i navenek

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)