čtvrtek 4. srpna 2016

Opalovací speciál | nejlepší a nejhorší opalováky

Opalovací speciál jsem chtěla vydat už před několika týdny, ale to zvláštní ne-letní počasí mě od toho stále odrazovalo. Nebudeme se ale omezovat jen na naše zeměpisné šířky, protože spousta z vás cestuje a má dovolené ještě před sebou a možná stále řeší téma opalovacích krémů či olejů a nějaké tipy by se mu hodily. Článek je tak trochu časosběrný dokument, protože mapuje všechno od dovolené do současné doby a některé fotky ve mě vzbuzují příjemné vzpomínky. Zkoušela jsem toho dost a ne všechno podle mě stojí za to, tak se na to ve stručnosti pojďme mrknout :)




Opalováky jsem letos začala používat už na začátku května na dovolené a mazala s nimi nejen sebe, ale celou rodinu i kamarády. Proto jich tu vidíte tolik :) Tentokrát se nechci věnovat vyloženě jak často se natírat a dohadovat se, jestli má smysl se mazat SPF 50 nebo 10, když jste na koupališti v Podolí a sluníčko tolik nesvítí :) Je to každého věc a musíte samy zvážit, jestli chcete mít zdravou kůži nebo se chcete během hodiny sežehnout a následně pak týden loupat. Snažila jsem se co nejstručněji popsat všechny opalovací krémy, spreje i oleje, které mi letošní sezónu prošly rukama a třeba vám některé tipy budou k užitku :)

A jelikož jsem se letos ještě ani jednou nespálila, tak můžu o všech níže prohlásit, že co se týče ochrany, tak fungují. Moje doporučení nebo nedoporučení pak většinou pramení z různých dalších vlastností, které krémy a oleje mají.



La Roche-Posay Anthelios SPF 50

- sprej není pocitově na obličeji absolutně nijak cítit
- lze ho aplikovat během dne i přes make-up
- má maličké balení a můžete ho s sebou nosit v kabelce

Pokud vám na obličeji vadí jakékoliv opalovací krémy nebo se vám po nich tvoří akné či ucpávají póry, tak tento sprej si zamilujete. Není nijak cítit ani vidět a je neuvěřitelně lehký a zároveň poskytuje vysokou ochranu. Jedna z nejpovedenějších novinek na opalování letošního roku a pro mě jasný must-have.




Sun dance MED Ultra sensitive SPF 30 (DM Drogerie)

- je bez parfemace
- konzistencí je něco mezi krémem a mlékem
- je transparentní a nezanechává na kůži bílý film


Bohužel se zdá, že u Sun Dance mám trochu smůlu na ten alkohol, protože i u tohoto krému je bezprostředně po použití cítit (ve složení je na třetím místě). Po natření maličko lepká, ale není to tak hrozné. Kůže je celkem příjemně nakrémová, ale efekt moc dlouho nevydržel a měla jsem pocit, že se ním musím natírat častěji, než s jinými krémy. Ten alkoholový závan mu ale nemůžu odpustit a proto mu své požehnání nedám.



Dermacol Sun Kids SPF 50

- mléko je voděodolné
- má velice příjemnou parfemaci
- obsahuje allantoin a D-panthenol, které zklidňují pokožku a podporují její regeneraci
- má hutnější krémovou texturu, která se ale dobře a snadno rozmazává a nezanechává viditelný bílý film na kůži

I když je tento opalovák určený pro děti, tak jsem ho používala a velice mile mě překvapil. Nemám žádnou předchozí zkušenost s opalováky této značky, takže nemůžu posoudit s jinými, ale tento jsem si opravdu velice oblíbila. Líbí se mi, jaký efekt zanechá na kůži, protože mám pocit, jako bych se namazala nějakým tělovým máslem a efekt vydrží poměrně dlouhou dobu. Celkově nemám co vytknout a dávám palec nahoru.




Bioderma suchý olej Photoderm Bronz SPF 30

- má nádhernou parfemaci, která mi evokuje pláž a moře
- lze ho stříkat i do vlasů
- snadno a rychle se aplikuje a má kvalitní rozprašovač

Toto je jeden z mých úplně top opalovacích přípravků. Používám ho už tuším 3.sezónu a miluju ho. Dokáže urychlit opálení (mám to vyzkoušené) a můžu ho používat i na vlasy. Ve svém okolí jsem na něj naučila už několik lidí, kteří si ho také zamilovali. Je jedním slovem skvělý a jestli milujete oleje na opalování, tak tenhle rozhodně někdy vyzkoušejte!


Sun Dance SPORT SPF 30 (DM Drogerie)

- je vhodný na používání při sportu
- vhodný pro citlivou a neopálenou pokožku
- po nastříkání na kůži nezanechává žádný bílý film a je transparentní

Bohužel hned první dojem z opalováku kazí alkoholový závan, který je dost cítit a který zrovna u tohoto typu produktu nemám ráda. Ve složení je hned na druhém místě, takže mé senzorické smysly nezklamaly. Na kůži zanechává mastnější a lehce lepkavý efekt, takže to není tak úplně příjemné. Celkově mi není jeho používání příjemné ani kvůli textuře a alkoholovému závanu, takže za mě nedoporučuji.



Bioderma Photoderm MAX SPF 50+ Sun mist

- jedná se o opalovací mlhu, která slibuje vysokou ochranu bez roztírání
- po nastříkání na kůži je bezbarvý a kůže vypadá jen jakoby mokře
- je vysoce voděodolný
- má velice jemnou a nevtíravou parfemaci

Opalovací mlhy letošní sezónu zažívají boom a ani se vlastně nedivím. Myslím, že spousta lidí se nerada maže opalováky, protože jim vadí buď aplikace/roztírání krému nebo pocit, že krém na sobě cítí a na kůži zůstává třeba viditelný film. Na tohle všechno zapomeňte, protože tento opalovák není na kůži nijak vidět, ultra rychle ho aplikujete, protože ho snadno a rychle nastříkáte a buď necháte nebo lehce rozmažete. Kůže je po aplikaci jakoby lehce natřená olejem, takže je to velice komfortní pocit a mě osobně maximálně vyhovuje. Bioderma podle mě vyrábí jedny z nejlepších opalováků vůbec a nikdy jsem s žádným z nich nešlápla vedla a byla jsem vždycky maximálně spokojená.



Vichy Idéal soleil SPF 50

- hodně lehká gelová textura
- nezanechává na pokožce mastný film nebo bílý povlak
- má velice jemnou a nevtíravou parfemaci
- je možné ho používat i na vlhkou kůži těla nebo obličeje

Pokud nemáte rády klasická opalovací mléka, která mohou zanechávat bílý film na kůži nebo jsou trochu mastnější, tak tento opalovák vám bude vyhovovat. Naopak pokud máte např. hodně vysušenou kůži, která v létě ještě více trpí, bude pro vás lepší sáhnout po jiném produktu, který kůži bude lépe hydratovat. Myslím, že tento krém by sednul třeba i chlapům, kteří podle mě obecně oleje nebo cokoliv mastného na těle nemají rádi :)



Clarins Sun care oil spray SPF 30

- suchý olej je určený na tělo i vlasy
- má jemnou vůni, kterou nedokážu blíže popsat 
- měl by dokázat prodloužit opálení
- je voděodolný a bezbarvý

Oleje na opalování jsem si za posledních pár let velice oblíbila a tento spolu s olejem od Biodermy patří mezi mé nejoblíbenější. Pochválit musím i jeho dobrý rozstřikovač a celkovou aplikaci. Plus co se mi líbí a co asi spousta lidí neřeší - olej nemá klasicky nalepenou etiketu, ale všechno je natištěné přímo na lahvičce, takže se díky oleji nic neodlepuje. Nevím jak vás, ale mě to vždycky irituje a jsem v tomhle ohledu prostě Sheldon :) Na kůži je olej velice příjemný, nejsem příliš umaštěná, takže se nebojím ani hned třeba obléknout. Plus ho stříkám i na vlasy (hlavně na pěšinku, kterou si v létě pravidelně spaluju) a je fajn, že můžete vyrazit na pláž jen s ním a nic dalšího nepotřebujete. Z loňska mám výbornou zkušenost s jejich opalovacím krémem a ani letos nemám co vytknout a jsem maximálně spokojená.



Oriflame Sun zone Sand repellent body spray SPF 50

- měl by "odpuzovat" písek
- je voděodolný a na kůži transparentní
-  není příliš mastný ani lepivý


Vybrala jsem si ho hlavně kvůli tomu "sand repellent" efektu a dost jsem byla zvědavá, jaký bude. Asi jsem nemohla očekávat, že něco, co je na kůži trochu mastné, bude odpuzovat písek, který po styku s kůži odstřelí metr daleko :) To by bylo asi dost naivní a samozřejmě při testu s pískem nějaký na kůži zůstal. Očekávání tedy splnil tak na půl a rozhodně bych si ho nekupovala s tím, že se na vás nepřilepí ani zrnko písku. Mínus mu dávám hlavně bohužel za aplikátor, protože sprej se strašně těžko mačká a je potřeba velkou sílu na jeho aplikaci. Na kůži je příjemný, není ani mastný a ani úplně suchý, ale měla jsem pocit, že ho potřebuji stříkat častěji, než jiné opalováky. Bohužel hlavně kvůli nepohodlné aplikaci nepatří mezi moje favority a nemůžu ho doporučit.




Od Astridu jsem měla hned tři produkty a u všech musím zmínit jejich typickou vůni, která mi už od dětství evokuje dovolenou u moře. Úplně nejlepší mi přijde jejich tělové mléko s SPF 30, které je podle mě prostě totální klasika, která uspokojí všechny věkové kategorie. Je sice maličko hutnější a rozmazávání zabere trochu víc času, ale ta vůně a nostalgie se prostě počítá k dobru :) S opalovacím mlékem ve spreji s SPF 20 jsem byla spokojená po stránce jeho hodně lehké konzistence. Byl jako hodně lehké a tekuté tělové mléko a zejména můj muž si jeho konzistenci velice oblíbil (je přesně ten typ, co nesnáší cokoliv mastného). Bohužel sprej se strašně rychle vypotřeboval a při pravidelném mazání vydržel celkově asi 3 dny. Což tedy beru jako rekord ve spotřebě a z tohoto důvodu bych po něm asi znovu nesáhla. Pleťový krém s SPF 30 je na mě už docela mastný a na obličej ho používat nemůžu, protože mi hned vyskakují pupínky a pleť se mi pod ním potí a dusí. Opět si ho oblíbil můj muž, protože má pleť naopak velice suchou a krém byl na něj úplně akorát. Pokud máte mastnější pleť nebo sklony k akné, tak se po opalovácích na obličej podívejte spíše do lékárny, kde nabízejí spoustu speciálních přípravků.



Neutrogena Wet Skin kids SPF 70+

Multifunkční tyčinky s vysokým faktorem jsou vhodné na rty, nos, uši nebo jiné vystouplé části obličeje či citlivá místa, která se snadno a rychle spálí. Myslím, že by vám doma minimálně jedna chybět neměla a nabízejí je prakticky všechny lékárenské značky od Biodermy po Daylong. Vyzkoušela jsem jich už spoustu a příliš mezi nimi rozdíl nepociťuji, takže mám každý rok nějakou jinou. Tuto jsem si přivezla z Ameriky a měla jsem pocit, že u bazénu a na pláži s ní snad všichni rodiče mazali svoje děti (a natírali jí klidně přes celý obličej).



Pokud máte hodně citlivé rty a trpíte třeba na opary, tak by vám v létě neměla chybět ani nějaký tyčinka s vysokým faktorem speciálně na rty. Letos mám tuto od Sun Dance a je fajn, že po aplikaci nemám bílé rty jako mrtvola.


Pár vzpomínek z dovolené a nutnosti na pláž :)




Jaké opalováky jsou vaše nejoblíbenější a jaké se vám letos osvědčily? Používáte krémy s vysokým faktorem i v našich zeměpisných šířkách nebo to trochu flákáte? :)

*

17 komentářů:

  1. Opalovací krém používám i když jdu v létě do města, protože jsem typ, který se dřív spíš spálí než opálí :D Letos jedu poprvé na dovolenou k moři, tak se bojím co s mou pokožkou udělá "jiné slunce" takže díky za článek! :) Tipy na opalováky se mi teď hodně hodí a vypadá to, že zainvestuju do Biodermy, protože na jejich olejové opalováky zatím čtu jen dobré věci :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já používám už několik let fluid od La Roche Posay a je to asi to nejlepší z opalováků, co jsem zatím vyzkoušela. Nemám ráda ty klasické hutné krémy, které ani pořádně nejdou rozetřít.

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám zkušenost s opalovací kosmetikou SunDance, i když s jinými produkty než zmiňuješ a jsem spokojená, plně mi vyhovují. Jet k moři, tak určitě zvážím i opalovák od Biodermy, ale na naše podmínky mi postačují ty od SunDance.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja se mazu pouze na dovce, normalne by me to ani nenapadlo. A pouzivam faktor 20 ci 15. Spousta lidi hlavne nevi, ze se nejedna o vysi ochrany, ale cislo je nasobek doby, kterou krem chrani.
    Pouzivam znacku Sun Dance a jsem moc spokojena.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych ještě doporučila opalovák z Rossmanna Sun Ozon Med, který teď vyhrál v Dtestu. Na zkoušku jsem si ho koupila a musím říct, že jsem s ním fakt spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  6. Věřím jenom lékárenským značkám, takže kupuji převážně Biodermu, Daylong, Piz Buin a mažu se u nás i u moře SPF 30 a obličej 50.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jak jsi spokojená s kosmetikou Daylong, o které jsi psala minulý rok a zda bys jejich transparentní sprej doporučila i pod make up na smíšenou pleť?
    Já aktuálně používám Uriage Hyseac SPF 50: http://slecnajahodova.blogspot.cz/search/label/Uriage

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, hezký sepsaný článek :o) Já jsem maximálně spokojená s opalováky od Uriage, dcerku mažu minerálním krémem s SPF 50 a sebe suchým olejem SPF30. Na obličej používám tebou zmiňovaný Anthelios, který je bezkonkurenční. Přítel krémy používá většinou jen u moře.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak mě se nejvíce zamlouvá Bioderma a vyzkouším.:)

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem strasne vdecna za Tvuj clanek! V opalovacich se absolutne nevyznam. Asi se necham inspirovat a pujdu do te Biodermy, preci jen je mi ta znacka sympaticka jinou kosmetikou, kterou od nich uz pouzivam :) Diky za tip!
    www.lucyjirak.com

    OdpovědětVymazat
  11. Teď jsi mi otevřela úplně novej svět opalováků... o opalovacích mlhách ani multifunkční tyčince jsem nevěděla, měla jsem vždycky akorát tyčinku na rty s SPF a pak si s ní občas mazala i uši :D A někdy vyzkouším tu Biodermu, já si vždycky myslela, že je šíleně drahá, ale vidím, že se to vyplatí. Minule jsem měla na dovče nějakej hrozně levnej opalovák (mlíko) a když jsem se pak trochu zapotila, tekly ze mě bílý kapičky, to nebylo hezký...

    OdpovědětVymazat
  12. S Biodermou se plně shodneme, je skvělá :) V Evropě používám 30, blízko rovníku i 50, nemám tak světlý fototyp, abych se musela mazat extra vysokou ochranou i u nás :) Na obličej se mi extra osvědčil Daylong Sensitive Gel-sprey, vůbec nezanáší póry a netvoří se po něm akné.

    OdpovědětVymazat
  13. Od sun dance máme teď nově koupený opalovák, tak jsem zvědavá jak bude vyhovovat mně :)


    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  14. Ta Neutrogena mě zaujala.Něco takového by se mi hodilo.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jsi mě přesvědšila, abych se odhodlala konečně objednat Bioderma suchý olej :) na apotek.cz k oleji davaji zdarma gel po opalování, tak se na to těším.. Jinak skvělá recenze

    OdpovědětVymazat
  16. Mam u more 50 ve spreji od sundance a zadny alkohol necitim...ale taky zadnou extra ochranu. Priste zkusim investovat do Biodermy, kdyz ji vaichni tak chvali :-) Diky za recenzi.

    OdpovědětVymazat
  17. Na jaře jsem si koupila malý krém od Biodermy spf 50 proti pigmentovým skvrnám pod nosem (ne, fakt nemám knir) :-( Je hodně hutný ale rozmaže se a nezanechá pleť mastnou. Příště zkusím jiný, ale obávám se, že nabídka mi moc přát nebude.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)