středa 10. srpna 2016

Aby rtěnka lépe držela | moje konturky a báze na rty

Článek o mých konturkách jsem vám slibovala už před nějakou dobou a trochu se vám omlouvám za to, že se objevil on-line až dnes. Mělo to jediný důvod - já trubka si smazala fotky a pak mi strašně dlouho trvalo je znovu nafotit, takže tak :) Zjistila jsem, že je docela těžké konturky a tužky na rty mezi sebou porovnávat a říkat, která je jednoznačně nejlepší, nejvíce pigmentovaná nebo nejdéle vydrží. Někdy to záleží na různých faktorech a prakticky dokážu označit jen ty slabší a ne tolik vyhovující kusy, ale u těch co mi vyhovují, pak už takové rozdíly nedělám a mám jich ve výsledku ráda hned několik. Takže je tu další pokračování série článků, které se týkají jednotlivých kategorií mé kosmetické sbírky a třeba nějaká inspirace pro vás :)

Ráda bych ještě podotkla, že třeba tak rok a půl zpátky jsem doma neměla ani polovinu všech současných tužek a jejich počet se rozrostl hlavně až s množsvím rtěnek, které vlastním. Jak si můžete všimnou, je většina z nich v docela neutrálních odstínech a nutno také říct, že je primárně nepoužívám jen na obkroužení tvaru rtů, ale i plošně na celé rty jako takový základ pod rtěnku a někdy klidně jen tak (protože matných rtěnek doma tolik nemám a tohle v případě potřeby poslouží dobře).




Začneme tužkami z drogerie, které jsou cenově nejvíce dostupné. Bezkonkurenčně nejlevnější je konturka Essence, která stojí snad 30 Kč, což je tedy pecková cena. Tužka je celkem měkká, v nabídce je docela dost pěkných odstínů a pokud neočekáváte super dlouhou výdrž, tak si myslím, že si tužka své fandy najde. Bohužel v porovnání s dražšímu tužkami jiných značek prakticky nic na rtech nevydrží a snadno se rozmaže. Což tedy bohužel musím říct i o ostatních konturkách z drogerie a svou výdrží se bohužel těm dražším nevyrovnají. U Rimmelu se jedná o vysouvací konturku, která má naprosto krásný odstín starorůžové, který jsem si oblíbila okamžitě. Bohužel mínus je, že se tuha tužky docela dost láme a je hodně měkká, takže jí případně tolik nevysunujte a kreslete jen s minimem vytažené náplně. Tužka Bourjois mi svou výdrží z těchto tří přijde asi nejlepší, ale v rámci celku a v porovnání s dražšími tužkami to bohužel pořád taky není žádná hitparáda. Plus mají všechny tři za to, že nejsou tvrdé a když s nimi kreslíte, tak si neuděláte na rtech rýhy a příjemně se nosí. Kdybych ale ani jednu doma neměla, tak to asi přežiju a raději bych měla třeba jen jednu dražší, která by dobře držela.





Dole: Essence 12 Wish me a rose - Rimmel Eastend Snob - Bourjois 04 



Přesuneme se k trochu dražším značkám. Tužka od Urban Decay byla sice z limitované kolekce, která se už nejspíš neprodává, ale předpokládám, že ve stejné kvalitě jsou i ostatní tužky ze stálé nabídky. Musím říct, že výborně drží a rozhodně by si vysloužila místo v mé top 5 tabulce nejlepších konturek na rty. Kdybych měla vybrat jednu úplně top, co se výdrže týče, tak vyberu asi Make Up For Ever Aqua lip. Drží úplně nejdéle a je navíc voděodolná . MAC Pro longwear má taky velice dobrou odolnost vůči rozmazání a drží solidně, plus je seženete v široké nabídce odstínů. Všechny jsou samozřejmě pěkně měkké a dobře pigmentované, takže tady není nic, co bych vytkla.







Dole: MUFE 14C - Urban Decay Ex-girlfriend - M.A.C Posy Perfect



Druhou dražší trojkou jsou konturky od Clarins, Bobbi Brown a Clinique. Když bych to měla brát od nejhorší, tak bohužel musím říct, že nejslabším článkem je pro mě tužka Bobbi Brown. Je poměrně dost tvrdá a svými vlastnostmi mi bohužel evokuje některé o dost levnější tužky z drogerie, které jsou jak z kamene a jejich aplikace je velice nepříjemná. Jako jediná z této dražší kategorie má pro mě bohužel i slabší výdrž a vzhledem k běžné prodejní ceně mi nepřijde jako věc, co byste ve své kosmetické taštičce potřebovaly. U Clinique tužky mám zase jiný problém a to je celý systém, jak náplň konturky vysouváte ven. Nahoru to jde v pohodě, ale zpátky už ne. Tužku prostě neschováte zpátky a zůstane vysunutá ven. To beru jako velké mínus a pokud si člověk omylem třeba vytáhne zbytečně velký kus, tak má smůlu a zpátky už ho nezatlačí, takže čistě z technického hlediska jí taky nemůžu doporučit, i když jinak s tužkou jako takovou nemám problém, je pěkně měkká a slušně vydrží. Poslední je tedy Clarins tužka, kterou bych srovnala ke trojici tužek výše a také ji mohu zařadit do své TOP 5 a patří mezi mé nejoblíbenější kousky.







Dole: Clarins 02 Nude beige - Bobbi Brown Brownie Pink - Clinique 02 Intense Café








Nejen díky klasickým konturkám vám rtěnky mohou lépe držet. Docela v kurzu jsou různé báze, které vám rty vyhladí, rtěnka se k nim lépe "přilepí" a bude déle držet. Čím více rtěnek mám, tím více vidím smysl v tom nějakou takovou bázi mít a doma mám aktuálně hned tři. 

Všechny jsou transparentní a nejsou na rtech skoro vidět a všechny dokážou rty lehce vyhladit a připravit je na nanášení rtěnky. Jejich samostatné používání by bylo asi k ničemu a nesuplují třeba funkci balzámu nebo výživy pro rty.

M.A.C Prep+Prime báze narozdíl od ostatních ještě příjemně vanilkově voní a pro mě má asi nejpříjemnější konzistenci, která mi maličko evokuje balzám. Zanechává lehounce bílý film na rtech, což ale nijak nevadí, protože ho rtěnka poté překryje. Clarins Lip perfecting base nijak nevoní a konzistence je trochu tužší a jakoby voskovější, takže pocitově na rtech není tolik příjemná. Bílý film je maličko patrnější, ale opět to není nic, co by mi primárně vadilo. Rty dokážou obě vyhladit stejně a co se výdrže týče, necítím mezi nimi rozdíl. Přijde mi že obě fungují skvěle a dokážou výdrž rtěnky prodloužit a v případě rtěnek, které mají tendenci rty stahovat nebo vysušovat, dokážou zajistit příjemnější pocit při jejich nošení. Čistě pocitově je pro mě na rtech příjemnější M.A.C báze, ale obě fungují stejně dobře a nedokážu říct, že by pro mě jedna byla vítězem.


O tužce Ultimate Ozone od Urban Decay jsem psala extra už ZDE, takže se nebudu opakovat a jestli vás více zaujala, tak mrkněte na článek :)




To je asi všechno, co se týče mých tužek a bází na rty. Jak to máte vy? Používáte konturky nebo báze pod rtěnky? Jaké jsou vaše nejoblíbenější a podle vás nejlepší?

U mě to dneska vyhrávají spíše ty dražší, protože ty levnější mi bohužel tak dobře nedrží. I když jak vidíte, tak i mezi dražšími se najdou slabší kusy, ale tak je to vždycky a všude :)

25 komentářů:

  1. Viděla jsem, že docela dost lidí chválí právě drogerkové od Bourjois a Rimmel, tak možná vzhledem ke svému rozpočtu vyzkouším jednu z nich. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Me se libi ta od Bourjois a ta barva💋💄

    Andreablog

    OdpovědětVymazat
  3. Ta rimmel konturka ma zaujala uz davnejsie na YT u KaushalBeauty, tak sa po nej urcite poobzeram :)
    Tims.sobotova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  4. Já miluju konturky od MAC a používám je i normálně místo rtěnky. Drží skvěle, jsou matné a nevysušují mě. Naopak nemám ráda konturky od UD, přijde mi, že hrozně vysušují, na rtech lepí a po hodině nevypadají dobře. Jsou sice krémové, ale bohužel mi vůbec nevyhovují.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásne farbičky, každopádne ja som ešte kontúrku exkluzívnejšej značky nemala. Úprimne mi zatiaľ stačia tie drogerkové. Mne napríklad vyhovuje aj tá nová Rimmel, je mäkkšia, ale pekne drží, a teda ešte sa mi nezlomila, ani nevyzerá, že by sa k tomu schyľovalo:))

    OdpovědětVymazat
  6. Mám nude konturku od Clarins, a pak bezbarvou konturku od Essence a nějakou obyčejnou bezbarvou bázi na rty od Elf. Ale určitě se chystám na prep and prime od MAC.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Mě postačí ty od rimmel, mám je ráda. Jinak ten odstín u konturky Bourjois je krásný.

    OdpovědětVymazat
  8. O bazach na pery pocujem teda po prvy krat :) hned si ma tym zaujala.. Zaujimali by ma ceny produktov.. Musim sa na to hned pozriet s vzdelat sa :)

    Beauty shopaholik Tili

    OdpovědětVymazat
  9. Mám jen pár od Essence a jednu od Avonu. A abych pravdu řekla ani je moc nepoužívám, nějak mně nebaví.

    OdpovědětVymazat
  10. Konturky mám dvě a použila jsem každou jednou :D nějak je nepotřebuju, rtěnky mi drží dobře a nikam nelezou, je to pro mě zatím zbytečný krok navíc...ale na nějakou bázi si dělám zálusk, chtěla jsem zkusit p2, ale má blbý aplikátor (ne tenhle tvar á l balzám na rty), takže asi si připlatím a zkusím UD :)

    OdpovědětVymazat
  11. S konturkami prozatim zkusenost nemam....rtenky teprve objevuji a zarazuji :-) ale delsi dobu se chystam na essence. Cetla jsem celkem pozitivni ohlasy. Na rozjezd bude akorat ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Odkedy som si kupila konturku Gosh v odtieni Nougat crisp, tak si ani nic ine na pery nedavam. Nevysusuje, ma paradny velmi prirodzeny odtien, vydrzi velmi dlho a vytraca sa nenapadne..a hlavne sa da pretriet a nerobi cucky, to sa mi stava s rimmelom a strasne mi to vadi.

    OdpovědětVymazat
  13. Máš skvělý barvičky rtěnek a konturek.

    OdpovědětVymazat
  14. konturky nepoužívám, nějak to zatím nepovažuji za nezbytné a vystačím si jen s rtěnkou

    OdpovědětVymazat
  15. Báze pod rtěnky jsem jeste neviděla a popravdě jsem doted nevedela ze existují :) Já kontruky na rty nepouzivám, ale ráda bych si pořídila nějakou od Essence. :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  16. O té bázi jsem uz take premýšlela :) tak snad se k ni nekdy takel dostanu:)

    OdpovědětVymazat
  17. rimmel vyzera skvelo a aj urban ma laka uz dlho ale od nich hlavne tuzky na oci ta teraz neviem

    OdpovědětVymazat
  18. Ve me konturky evokuji dobu, kdy jsem byla mala holka a malovala si ji Mamka a jeji kamaradky v 90letech. Ta pusa na me působila tak nejak vulgarne. Ale vyzkouset bych to jen tak v drogerce mohla a uvidím co to ukáže. Jinak ty báze me zaujaly, to bych zkusila. Bez te pod makeup a ocni stiny uz nedam ani ranu a to mi kamaradka tvrdila, ze pod stiny to nema význam.

    OdpovědětVymazat
  19. Musím se přiznat, že bázi pod rtěnku jsem ještě nezkoušela, ale kdyby byla příležitost, tak bych určitě neodmítla :) Ve své sbírce mám konturovací tužky od Alverde, které nejen, že dobře drží a jsou příjemné na rtech, tak mají přírodní složení ... co víc si přát :)
    misa.machalikova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Já mám zatím jen ty drogerkové, protože je moc nepoužívám. Bázi mám také z drogerky od NYC a to bych řekla, že je celkem propadák!

    OdpovědětVymazat
  21. Má prosím někdo zkušenost s tím, zda jsou báze vhodné i pod tekuté rtěnky - hlavně kvůli tomu vysušování... Díky :)

    OdpovědětVymazat
  22. Milada: dávám báze i pod tekuté rtěnky :) Třeba i Lingerie od NYX to dost pomůže, protože jinak rty celkem vysušuje :)

    OdpovědětVymazat
  23. ahoj rendy. jsem rtěnkový maniak a chtěla bych tě poprosit o radu :) momentálně vybírám novou bázi pod rtěnku, jelikož ta moje stávající od Estée Lauder Prime FX Lip už dochází a nemohu ji nikde sehnat. zaujaly mě v tvém článku Mac a UD báze v tužce. kterou bys zvolila, kdybys měla vybírat z těchto dvou? jde mi především o prodloužení výdrže rtěnky :-) moc díky za tvoji odpověď a těším se na další inspirace na tvém blogu :-) hezké léto

    OdpovědětVymazat
  24. iveta slavíková: to je vážně záludná otázka :) UD tužka je taková víc lepivá, ale MAC je zase na rtech příjemnější a přijde mi, že rty o něco lépe jakoby vyhladí. U té výdrže se obávám, že nedokážu říct, že jedna je výrazně lepší. Dost taky záleží, jaké rtěnky používáš, já třeba nemám moc výrazných odstínů nebo nějakých tmavých barev, takže mi třeba přijde, že obě báze fungují stejně dobře, ale kdyby je zkoušel někdo, kdo třeba nosí rudé nebo vínové rtěnky, tak by rozdíly poznal. Jestli máš možnost obě báze předem vyzkoušet, tak to raději udělej, protože asi nedokážu jednoznačně říct, že by UD byla lepší než MAC nebo naopak :)

    OdpovědětVymazat
  25. já konturkám zas tolik nedám, mám ráda obyč Essence, ty mi fakt vyhovují...a pak teda Soar od Macu a Nude wave (aspoň myslím) od Bourjois, ty jsou super a mají skvělé odstíny...nedávno jsem si ještě koupila červenou od Nyx, ale na tu jsem ještě nesáhla :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)