neděle 17. července 2016

My skincare routine | jak pečuji o svou pleť

Krásné nedělní ráno krásky a krasavci :) Dlouho jsem neupdatovala svou pleťovou rutinu a říkala jsem si, že je zase na čase vám ukázat své oblíbené a často používané produkty. Od doby co jsem se vrátila z dovolené, musím uznat, že jsem se stavem své pleti celkem spokojená. Nemůžu samozřejmě říct, že by byla perfektní a že bych nepotřebovala vytáhnout make-up až do podzimu, ale po delší době bojů a horším období, mám pocit, že jsem konečně našla produkty, které mi sedí a všechny dohromady fungují. Svůj podíl na tom má určitě i moře, které mi vždycky obličej dokáže uzdravit a neuvěřitelně mi pomáhá.

Níže máte všechny produkty, které aktuálně používám, ale nelekejte se množství, protože některé používám jen když je to potřeba a nepoužívám všechno najednou. Snažím se produkty kombinovat podle potřeb pleti a a taky už příliš neexperimentuji s novou pečující kosmetikou a držím se hlavně těch osvědčených.



Začala bych s péčí o pleť, která je pro mě takový základ. Už druhou sezónu jsem věrná UV Plus s SPF 50 od Clarins, který kombinuje vysokou ochranu pleti před škodlivým zářením s ultra příjemnou texturou, která mi neucpává póry a na pleti není skoro cítit. Je určený především do města a nejedná se o klasický opalovací krém, jen aby si to někdo nespletl :) Na den pak střídám krémy Rexaline Hydra-dose a Hydrabio Perfecteur s SPF 30 od Biodermy. Rexaline krém jsem si velice zamilovala a je to moje první zkušenost s touto značkou (dá se sehnat v Sephoře). Neuvěřitelně krásně voní a báječně hydratuje, aniž by mou mastnější pleť jakkoliv zatěžoval nebo mastil. Mám už 3/4 vypotřebované a budu nutně asi potřebovat další, protože je vážně parádní! Hydrabio od Biodermy nabízí také vyšší ochranu pleti, což je zvlášť teď v létě maximálně žádoucí a oba krémy mezi sebou střídám. Kromě SPFka nabízí i rozjasňující komplex, který pleť viditelně osvěžují a jemně rozzáří. Aktuálně nemám žádný krém, který by na sobě měl nápis "noční" a momentálně jsem si oblíbila nové Boostery od Clarins, které používám hlavně na noc a kapu je do krému Rexaline. Nemám pocit, že bych teď speciální noční krém potřebovala a třeba Repair booster, který je trochu jako olejíček, mi bohatě stačí. Boostery jsou skvělé v tom, že je používáte hlavně v případě potřeby vaší pleti a není to péče, kterou používáte samostatně nebo každý den. Jako poslední musím zmínit Hraběnčino sérum od Havlíka, které je pro mě přesně jako DDML od Clinique, jen s trochu přírodnějším složením. Myslím, že jeho podstatu a účel skvěle shrnula Ája v tomto článku, takže pokud vás zajímá více, tak na něj určitě mrkněte, protože souhlasím úplně se vším :)



U očních krémů se dlouho nic skoro nezměnilo. Na den používám stále Eye contour balm softens fine line od Clarins, který má lehčí texturu a jde skvěle používat i pod make-up a není nijak mastný. Už skoro rok používám báječný a super hutný oční krém Eye repair cream od Bobbi Brown. Je to sice dražší záležitost, ale i po tak dlouhé době používání mám stále polovinu obsahu krému, což beru jako skvělou investici. Používám ho na noc, protože je opravdu hutnější a trochu mastnější, ale na noc mám přesně takové oční krémy ráda. V poslední době jsem si oblíbila i Priming moisture eye balm z kolekce Genuine Glow od Estée Lauder, který používám na den, protože má také lehčí konzistenci.


Micelárek mám většinou načatých více, ale od doby, co jsem se vrátila z dovolené, jsem používala prakticky jen tuto od Simple. Mezitím jsem jí stihla už dopotřebovat a objeví se ve vypotřebovaných produktech, kde vám o ní povím více :) Naopak rozepsat se musím o Pixi Glow Tonic, který jsem už taky skoro dopotřebovala a vím, že nutně potřebuji plné balení. Dokáže pleť viditelně rozjasnit a tak nějak rozzářit a ještě i zjemnit. Prakticky od prvního použití cítím a vidím její efekt a vážně jsem se do ní zamilovala. Dokonce mám pocit, že na obličeji nemám tolik červených flíčků po pupíncích a celkově mám pocit, že mi používání této kouzelné vodičky tak nějak sjednotilo tón pleti. Nevím, jak lépe to popsat, ale prostě na mě to funguje a chci další balení :) Opomenout nesmím ani můj jediný odličovač na oči, který mám a žádný jiný jsem hoooodně dlouho nevyzkoušela. Jedná se o expresní dvoufázový odličovač s chrpou od Yves Rocher, který používám už roky a maximálně mi vyhovuje. Není potřeba dodávat víc, protože desítky vypotřebovaných balení hovoří za vše.


Jsem zastánce "mokrého" odličování a čištění pleti, takže u mě v koupelně nechybí ani čistící gely či balzámy. Deep Pore Charcoal cleanser od Bioré jsem si také přivezla z dovolené a tajně jsem doufala, že mi nějak zásadně vyčistí póry. Zatím z něj ten dojem nemám, ale dávám mu ještě nějaký čas a uvidíme. Dalším čistícím gelem, který střídám s Bioré, je Hempz Purifying Facial cleanser. Gel má dost hustou konzistenci, takže je výborný na čištění s Clarisonicem, který každý večer používám. Zatím mu nemám co vytknout a určitě ho tu nevidíte naposledy. Co jsem si naopak zhruba v posledním roce moc oblíbila, jsou odličovací másla či balzámy, kterými dokonale rozpustíte i silnější make-up nebo nános líčidel. Aktuálně je mým miláčkem tento od Estée Lauder, který i jemně voní po levanduli. Nemusíte se ho bát ani pokud máte mastnější pleť jako já, protože neucpává póry, pleť nezatěžuje ani nemastí. Vždycky si trochu balzámu naberu, nechám ho maličko zahřát ve dlaních a potom nanesu na pleť, kde ho krouživými pohyby "rozprostírám" po celém obličeji. Potom vezmu mini ručníček, který používám jen na obličej, který namočím do teplé vody a všechny zbytky balzámu z obličeje setřu. A je to vážně pecka a vždycky mám pocit, jako bych byla na kosmetice :)


Pleťové masky používám pravidelně a je to pro mě vždycky chvilka, kdy nic nedělám a jen si s maskou na obličeji relaxuji a čekám, až zaschne. Na fotce chybí má oblíbená GlamGlow (článek byl ZDE), kterou jsem měla zrovna u kamarádky. Trochu podobná je řekněme i Sephora Mud mask, kterou jsem si sice koupila poměrně nedávno, ale vzhledem k tomu, že mi GlamGlow dochází a stojí takový balík, tak jsem chtěla vyzkoušet, jestli by se jí nevyrovnala nějaká levnější verze. Obávám se, že GlamGlow se asi jen tak něco nevyrovná, ale každopádně na Sephora masku zatím nemůžu říct křivé slovo. Jestli máte mastnější pleť, tak by vám v koupelně nějaká podobná maska chybět neměla. Když chci obličej spíše rozjasnit a dodat trochu života, tak sáhnu po Turmeric & cranberry seed energizing radiance masque od Kiehl´s. Po opláchnutí je obličej svěží a jak po 10 hodinách spánku, akorát tedy to oplachování je celkem peklo. Maska obsahuje drobná zrníčka, která se vážně namáhavě oplachují z obličeje a kdyby maska nedělala tak pěkný efekt, dávno bych se na ní vykašlala a nepoužívala jí :) Jako poslední tu mám Baking sodu od Bioré, která vážně vypadá i se chová jako baking soda :) Je to prostě peeling v prášku, který mají v nabídce i jiné značky a vy si do dlaně trochu nasypete a smícháte s vodou, čímž si vytvoříte takovou kašičku, kterou pak nanesete na vlhký obličej. Kasička trochu nabublá a vytvoří jemnou pěnu, která v sobě má jemné částečky, kterými si vydrhnete obličej. Zjistila jsem, že momentálně doma nemám jiný peeling na obličej, což je fakt skoro neuvěřitelné, protože od většiny produktů mám většinou více různých značek a balení :)


I když musím říct, že teď jsem se stavem pleti relativně spokojená a po delší době můžu říct, že na pupínky až tolik netrpím, tak i tak se samozřejmě najdou horší dny v měsíci, kdy člověk musí sáhnout po speciální péči. Pokud chci zlikvidovat co nejdříve nějaký bující pupínek, namažu ho lokální péčí Anti-blemish solution spot treatment od Clinique, který už mám neuvěřitelně dlouho a pořád mi zbývá asi 1/3 balení. Na hubení pupínků se mi osvědčil absolutně nejlépe ze všech produktů, které jsem kdy vyzkoušela (a vážně jich nebylo málo). Když vidím, že se pupínky objevují trochu ve větší míře nebo lokálně objevím nějaké nevhodné seskupení, tak povolávám do akce TriAcnéal expert od Avéne, který byl navržený právě pro dospělou pleť se sklony k akné a pupínkům. Je výborný, protože pleť dokáže zklidnit, léčit a ještě i hydratovat, což je někdy slabá stránka jiných produktů na akné, protože ty mají tendenci hlavně vysušovat. A pokud čelím něčemu opravdu ošklivému nebo více rozlezlému po obličeji, tak na noc mažu ještě Sébium Sérum od Biodermy, které dokáže hotové zázraky a pomohlo už nejedné mé kamarádce. Je to sice trochu lepivý gel, ale nanáší se jen lokálně (určitě ho nedávejte na celý obličej) a do rána dokáže neskutečné zázraky. Po 2-3 dnech se většinou pohromy zbavím a používám ho už také několik let.


Celý rok mi na kosmetickém stolku nesmí chybět ani termální voda ve spreji a nějaký čas i tato Bylinná osvěžující voda od Havlíka. Teď v létě mi v kabelce termální vody nesmí chybět rozhodně a osvěžuji se s nimi v horkých dnech a doma je pak na obličej stříkám po odlíčení. Za mě je nejlepší termální voda, co jsem kdy vyzkoušela, ta od Uriage, která má i skvělý aplikátor a stříká opravdu jemnou mlhu a ne obří kapky, které vám pocákají obličej.



To je z mé aktuální péče o pleť asi úplně všechno. Nezahrnovala jsem tam klasické opalováky, které jsou teď v létě aktuální, ale o nich bude už brzy extra post, takže se tam pak kdyžtak dozvíte více.

Jaké jsou vaše oblíbené produkty? Máte některé oblíbence stejné jako já? :)

29 komentářů:

  1. Já oproti Tobě nepoužívám skoro nic :D Nebo to možná jen tak vypadá, jelikož vždy mám načatý jen jeden produkt. Jelikož mám suchou plet, tak pro mě základ krém. Teď zkouším i pleťová séra a jejich používání jsem si dost oblíbila. Neobejdu se bez očního krému, bez mám kruhy pod očima.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. na ten krém od biodermy se chystám, jakmile dopotřebuji od ziaji sensitive denní krém (tento krém neurazí, ale ani nenadchne), uriage termální vodu také toto léto používám

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ty toho používaš naozaj dosť, ja som si ale ešte nenašla svoje overené stálice, takže stále skúšam a skúšam. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám oblíbence a tou je gel od Biodermy na pleť každý vecer ho pouzivám a je fakt super a potom krém na smíšenou plet od biodermy který si dávám každý vecer na plet a spokojenost nade vše :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  5. Páni, to je věcí. Já používám přípravky na problematickou pleť, ale v čem se shodneme je odličovací voda od Yves Rocher, tak je super.

    OdpovědětVymazat
  6. Já zjistila, že čím míň toho na pleť používám, tím líp. Jinak pořád bojuju se začervenáním a černými tečkami u nosu, ale nedávno jsem objevila kouzlo enzymatickýho peelingu a je to obojí o dost lepší :) Obecně ale platí, že mi svědčí spíš minimalistická péče, k tomu občas hydratační maska a je hotovo :)

    OdpovědětVymazat
  7. Hydratační vodu od HA mám taky ráda. Uvažuji o koupi toho séra, ale bojím se, aby neucpávalo póry.

    OdpovědětVymazat
  8. Zkušenost mám s odličovačem YR, ten patří spolu s odličovačem od Mixy a posilujícím dvousložkovým odličovačem od Garnieru k mým nejoblíbenějším. Taky toho na pleť mám načatého více, přičemž po produktech sahám podle toho v jakém stavu je aktuálně moje pleť. Krém na akné od Avéne mám v plánu si pořídit.

    OdpovědětVymazat
  9. Jediný stejný produkt mám termální vodu od Uriage, je skvělá... :)
    janyska13@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  10. Musím s tebou souhlasit.Uriage voda je vážně skvělá,moc ráda jí používám.

    OdpovědětVymazat
  11. Také mi příjde, že proti tobě používám zlomek produktů, vlastně téměř nic :D Jílovou masku od Biodermy ze zelené edice a momentálně na čistění a promazání pleti olej Devatero kvítí od Saloos. To mi dělá tak dobře, že momentálně nic dalšího na obličej nepotřebuji :) I když... Pixi mě docela láka vyzkoušet...
    Petfruf@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  12. Napočítala jsem 8 stejných produktů, které mám ve své prakticky každodenní rutině :-). Největším objevem je pro mne Rexaline a naprosto se podepisuju pod to, co jsi o něm napsala :-). Dokonce taky momentálně nemám ani žádný vysloveně "noční" krém. Dost jsi mne nalákala na Pixi Glow. Jediné, co musím zjistit, jestli neobsahuje vitamín C... Super článek i fotky, jako vždy :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Anti-blemish solution spot treatment od Clinique jsem také měla byl dokonalý! Nakonec jsem ho ale po 2,5 letech musela vyhodit - zbývala mi asi čtvrtina, protože se zakalil. Ale byl super a asi jediné co trochu fungovalo. l.jerlingova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Avéne triacneal expert jsem si koupila na tvou radu a jsem s ním moc spokojená. Pixi glow tonic mi přijde jako zázrak, pleť mi opravdu viditelně zlepšil, jen ta cena mě drásá, zkusím ho pak na čas nahradit exfoliačním tonikem od Clinique.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Absolutní oblíbenec je YR dvoufázový odličovák a teď jsem vyzkoušela "klasický" odličovák taky s chrpou, je to takový trochu jakoby gel a jsem teda příjemně překvapená, odličuje fakt pěkně včetně očí

    OdpovědětVymazat
  16. Po Uriage termální vodě pokukuju už nějakou dobu, momentálně stříkám na obličej biorůžovku od Dulcie, která mi ale dochází...takže díky za tip!! :) Řadu Sébium od Biodermy mám taky jako stálici jak na pupínky, tak Pore refiner k zmatnění pleti (ne tak už k vyzmizíkování pórů) :)

    OdpovědětVymazat
  17. Tipy na skvělé produkty, určitě něco zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Mě už dlouho láká tenhle Glow Tonic od Pixi, ale pořád nevím, jestli do něj jít, recenze na něj jsou tak na půl... :D Co se týče mých oblíbenců na pleť, tam rozhodně patří krém od Benefitu Triple Performing nebo na pupínky Grease Lightning od Lush... :)

    Nikola Mills

    OdpovědětVymazat
  19. Super Pixi .... Ten musim vyskusat, lebo mam taku plet co tento tonic urcite potrebuje ;-) ... Dakujem za skvele rady ...

    OdpovědětVymazat
  20. Taky používám clarins spf 50 je fakt dobrý. Ještě chci i ten oční krém od clarins

    OdpovědětVymazat
  21. Já bych strašně uvítala nějaký článek, který by byl zaměřený na doporučení produktů na různé typy pleti, samozřejmě chápu, že každý máme tu svou a zkoušíme produkty jen na ní, ale tento článek ač tohle všechno vím, mi prost nějak chybí :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Pixi Glow Tonic - dá se sehnat i u nás nebo jen ze zahraničí? Díky :)

    OdpovědětVymazat
  23. Michaela Šamánková: u nás se bohužel nedá sehnat, ale můžeš objednat přes jejich ofiko stránky nebo třeba Asos :) Případně pokud máš cestu za oceán, tak v Targetu ho taky seženeš :)

    OdpovědětVymazat
  24. Tak Hempz Purifying Facial cleanser určitě vyzkouším! Mám od Hempz šampon a kondicionér na vlasy a absolutně je miluju!

    OdpovědětVymazat
  25. Moc se mi líbí kovový košíček na kosmetiku z první fotky. Je to takový jiný než ty plasťáčky, co jsou všude :)
    Petra.Haklova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  26. Nooo používám toho o dost méně,vystačím si se sérem na obličej , krémem, a očním krémem, a na odlíčení používám dvoufázovou micelarku od Garnier a konjakovou houbičku s odličovací pěnou Balea

    OdpovědětVymazat
  27. Můžu se zeptat ohledně těch termálních vod. Vím, že od Havlíka jde používat i na makeup a ta od Uriage taky? děkuji moc

    OdpovědětVymazat
  28. Veronika Blinková: Havlíka má asi větší smysl stříkat na vyčištěnou pleť bez make-upu (podle mě), ale když se chci osvěžit i během dne, tak není problém ho nastříkat i na make-up. To samé i u jiných termálních vod. Nemusíš se bát, že by ti make-up rozmazal nebo poničil :)

    OdpovědětVymazat
  29. mě osobně havlíkova hydratační voda ve spreji vůbec nevyhovuje. hrozně mi na pleti lepí a extrémně štípe v očích :( vůni má příjemnou. s uriage souhlasím, ta je skutečně nejlepší, co jsem doposud vyzkoušela. mám ráda i la roche posay. z tvého doporučení si na svůj seznam připisuju pár produktů ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)