pátek 15. července 2016

Beauty blender vs. Real Techniques houbička

Beauty blender milují tisíce lidí po celém světě a není to zrovna žádná novinka. Vidíte ho v make-up tutorialech snad všech top světových youtuberek i youtuberů už nějakou dobu a mám pocit, že se s ním dá na obličej nanést snad cokoliv. Občas nějakému trendu nebo oblíbenému produktu propadnu hned a někdy mi cesta k němu trvá delší dobu. To byl stejný případ i u Beauty blenderu a myslím, že to bude stejný případ i s aktuálně velice oblíbenými "kartáčky" k nanášení make-upu, u kterých čekám stejný vývoj :) A protože mě zajímalo, jaká je také velice oblíbená houbička od Real Techniques, tak jsem si jí také pořídila a chtěla jí s BB porovnat :)


Beauty blender - prodává např. Sephora (cena okolo 400 Kč)

Trvalo mi celkem dlouhou dobu, než jsem si ho pořídila a odolávala jsem tomu obecnému hypu okolo něj. Svůj negativní podíl na tom mělo i používání několika levných napodobenin, které se ale s originálem dají srovnat maximálně po vzhledové stránce. Materiál ze kterého je většina napodobenin vyrobených, je strašně tuhý a až skoro takový gumový, takže jejich používání nepřináší ten požadovaný výsledek a efekt. Když jsem několik napodobenin vyzkoušela, říkala jsem si, co lidi na tom Beauty blenderu vidí, když se s ním make-up nanáší tak blbě. A až když jsem se odhodlala ho koupit, tak jsem pochopila, jak hrozné ty všechny napodobeniny jsou. Nakonec jsem si ho pořídila v americké Sephoře, kde měli "nude" verzi (na fotce možná vypadá, že je šedý, ale má vážně béžovou barvu). Nelíbí se mi ten klasický sytě růžový a hrozně mě irituje, že je na všech barvách tolik vidět, když je houbička špinavá. Jsem v tomhle ohledu prostě Sheldon a vadí mi to :) U nás se tato nude verze zatím neprodává, ale mají samozřejmě ty ostatní jinak barevné a pokud vím, materiálem se nijak neliší. Značný rozdíl je z mého pohledu tedy v materiálu, ze kterého je Beauty blender vyrobený, protože jsem se zatím nesetkala s žádnou napodobeninou, která by se originálu vyrovnala. BB je neuvěřitelně měkký a snadno se zmáčkne a není tak tuhý a gumový, jako napodobeniny. I když jsou pro mě štětce na make-up pořád top a nepřestanu je používat, tak jsem zjistila, že některé make-upy vypadají na mém obličeji lépe, pokud je nanesu právě Beauty blenderem. Mám prostě vyzkoušené, že některé make-upy mi vyhovují nanášet spíše štětcem a jiné zase Beauty blenderem, ale tenhle aspekt je dost subjektivní a každému to asi vyhovuje jinak. BB prodává i mini verze na nanášení korektoru, nad kterými docela vážně uvažuji a asi si je pořídím. Tvarově mi BB vyhoduje, prože spodní zakulacenou částí nanáším make-up na větší plochy a špičatou částí se pak dostanu okolo nosu nebo očí.




Real Techniques Miracle complexion sponge (stojí okolo 150 Kč)

Původně jsem si tuto houbičku vůbec kupovat nechtěla, ale protože mi hodně lidí psalo, že jí má rádo a že se prakticky Beauty blenderu vyrovná, nebo je minimálně ze všech "napodobenin" nejlepší. Kupovala jsem ji v americké Ultě, ale u nás se dá normálně sehnat přes e-shopy, které nabízejí zbytek sortimentu RT. A víte jak to je, nemůžete něco hodnotit jen na základě toho, že někdo o tom říká, že je to dobré nebo srovnatelné. Takže jsem houbičku nakonec koupila, abych si je mezi sebou mohla porovnat. Tak začnu asi tím pozitivním a to je určitě cena. Je mi jasné, že spoustu lidí to naláká a naprosto chápu, že ne všichni si chtějí za několik stovek kupovat originál Beauty blender. Fajn je určitě i tvar houbičky, protože má jednu stranu zkosenou a druhou do špičky, takže se s ním jde dobře dostat i třeba okolo nosu a jiných zákrutů obličeje :) Tím pro mě ale pozitiva tak nějak končí, protože pro mě se Beauty blenderu bohužel nevyrovná. Není sice tolik tuhá a gumová jako jiné houbičky, ale pořád není tak měkká a poddajná jako BB. Ze všech napodobenin mi přijde rozhodně nejlepší a nejkvalitnější, ale pro mě s BB není srovnatelná ani omylem. Znovu bych si jí tedy nekoupila a až se tato zničí, tak jí prostě vyhodím a novou si kupovat nebudu. Přijde mi to zbytečné a raději si připlatím za originální BB, který mi dělá lepší službu a vidím rozdíl, jak nanesený make-up s ním vypadá. 



Houbičky se doporučuje před používání navlhčit (vodou nebo třeba i něčím jako je Fix+ od M.A.C). Po navlhčení obě houbičky trochu zvětší svůj objem, což jsem se vám pokusila nafotit níže.

Dole: vlevo jsou houbičky v suchém stavu a vedle jsou houbičky namočené


Co se životnosti týče, je těžké říct, jak dlouho vám taková houbička vydrží. Z hygienického hlediska by se déle jak 3 měsíce neměla používat (někdo tvrdí, že i 2 týdny používání je moc), ale co jsem tak sledovala ohlasy jiných uživatelek, tak někdo říkal, že houbičku používal i půl roku. Je asi na vás, co snesete a jak moc jí budete prát a dezinfikovat, protože asi nejhorší co můžete udělat je, že jí budete používat špinavou a roznášet si tak různé bakterie a nečistoty po obličeji. Já houbičky peru po každém druhém použití a ještě na ně stříkám dezinfekci, protože je mi jasné, že se mi nikdy nepodaří je perfektně umýt a odstranit 100% nečistot. Beauty blender se podle mě začne postupně trhat a vlivem častého čištění bude tak jako tak za pár měsíců na odpis, takže to určitě není věc, co by vám vydržela roky. Já mám zatím obě houbičky v perfektním stavu bez potrhání nebo jiných defektů, takže jsem spokojená.


Suma sumárum tedy vidím smysl investovat peníze jen do originálního Beauty blenderu, protože žádná z napodobenin mi neudělala stejnou službu. Naopak mě celou dobu od nákupu originálu odrazovala, protože jsem si říkala, že jsou houbičky na prd a nanášení make-upu s nimi je spíše peklo a vypadá to děsně. Ani RT houbička mi nepřijde tak wow, jak jsem o ní často slýchala nebo četla a přijde mi prostě jen jako věc, co se veze na vlně úspěchu originálního BB. Pokud nějaká jiná firma přijde na trh s houbičkou, co se bude materiálem podobat BB a bude třeba levnější, tak klidně přesedlám na jiný model, ale momentálně nevím o ničem, co by se BB mohlo vyrovnat (jestli víte, tak se určitě podělte :)

Není to úplně levná záležitost, ale když si člověk počká na nějakou slevu, tak to není tak hrozné. Určitě budu i nadále používat své oblíbené štětce na make-up a jak jsem psala výše, BB mi přijde super k nanášení některých make-upů, u kterých mi třeba aplikace štětcem nepřijde tak dobrá nebo mi neudělá tak pěkný a přirozený výsledek na obličeji. Ale obecně můžu rozhodně říct, že jsem si BB oblíbila a konečně pochopila, co na něm všichni mají :)

Jaký je váš názor na houbičky na make-up? Máte BB třeba doma nebo vám přijde zbytečné za něj utrácet a napodobeniny vám stačí? :)

33 komentářů:

  1. Já zrovna patřím k těm, které si BB odpustí. Když se dívám na jeho cenu, tak si raději trochu připlatím a pořídím si sadu štětců třeba od Petry. Mám houbičku od Oriflame, všehovšudy jsem ji použila dvakrát - ne, že bych byla nespokojená s konečným výsledkem, ale nemůžu si zbavit toho vnitřního hlásku, který mi našeptává, že nanášení make-upu houbičkou není ani trochu hygienické...

    OdpovědětVymazat
  2. Já si nejdříve zakoupila nějakou obyčejnější od Makeup Revolution, líbí se mi, že je hezky měkká ne jako takové ty kopie za dvacku. Zjistila jsem, že mi houbičkování vyhovuje a určitě mám v plánu pořídit originální BB, protože se fakt těším na ještě lepší efekt a to že jsem s touhle obyčejnou houbičkou fakt spokojená. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvěle napsáno. Tohle srovnání je hodně užitečné. l.jerlingova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Bez origoš BB nedám ani ránu! Jo, kdysi jsem si ze zvědavosti koupila Ebelin, je to děs, strašně tuhé a gumové... Klasické BB používám strašně ráda, když ho myju pravidelně, tak je furt jak nový, akorát po čase se začne lehce trhat, ale i tak jde používat (ten první, růžový, mám už přes dva roky). Ty malinké mi nepřijdou jako must have, nějak mi to s nima nejde, jsou asi fakt až moc mrňavé... a časem si chci k růžovému a červenému pořídit i černý, profi :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já BB nemám a nějak mě to neláká. Stačí mi v tomhle ohledu štětce. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vyhovuje mi houbička z DM drogerie, ze začátku jsem z jejího efektu byla nadšená, takže se na Beauty Blender určitě chystám, stejně nemám v plánu ho používat denně, takže myslím, že mi vydrží a vyplatí se.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem od kamarádky dostala houbičku z Primarku a přesně, říkala jsem si, co na tom všichni mají. Efekt to neudělalo vůbec žádný, resp. to vypadalo, že jsem si na obličej vůbec žádný makeup nedala.. Pak ale přišla možnost sehnat pravý BB za 300,- a do toho jsem tedy šla! A byla jsem moc zvědavá. A musím říct, že mé očekávaní se naplnily :) Jak píšeš, nemůžu použít BB na všechny makeupy, ale na tu hutnější je moc fajn, dělá mi na pleti moc hezký finish, kterého prostě se štětcem nedocílím :) Naopak na tekutější makeupy se mi osvědčily více štětce. Rozhodně budu ale potřebovat další kousek, až bude zase nějaká akce :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ráda bych vyzkoušela ten na korektor!

    OdpovědětVymazat
  9. Já mám nějakou nou nejmáckou za pár korun a spokojená nejsem ani trochu, ale výhledově si chci pořídit originální, to už doufám bude jiná liga:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ty jo, tak já mám fialovou houbičku od Ebelin a jsem spokojená. Tak si říkám, jak bych byla teprve spokojená s BB :D Tak možná, až se k němu někdy dostanu v nějaké akci.

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám houbičku za pár korun, na makeup jí nepoužívám, ale s čím jsem spokojená, tak je zapracování korektoru pod oči , na to je naprosto dostačující, čistím ji klasickým mýdlem na ruce a horkou vodou , a za chvilku je čistá, nečekám , že mi vydrží věky, nebo že je top, ale 400 Kč za BB prostě nedám.

    OdpovědětVymazat
  12. Ja som zatiaľ ešte stále verná štetcom, pretože sa stále nemôžem preniesť cez to, koľko nečistôt v BB bude ostávať aj pri snahe o dokonalé čistenie....porovnanie som si však rada prečítala, do budúcna sa bude určite hodiť.

    OdpovědětVymazat
  13. tyhle houbičky jdou naprosto mimo mě, zatím mne nijak neoslovily a tak neplánuji ani nákup.

    OdpovědětVymazat
  14. Zatím jsem zkusila pouze RT houbičku a levnější napodobeniny např. z DM, a mám stejný názor, že RT houbička je z napodobenin nejlepší. Ale teď jsi mě hodně nalomila na originál BB :)

    OdpovědětVymazat
  15. Fantasticky napisane. BB chcem uz davno vyskusat, kedze mam velke pory a urcite sa bude lepsie nanasat makeup ... Super dik za poucenie sylvinka@ymail.com

    OdpovědětVymazat
  16. príde mi to dosť toľko peňazí dať za originál, hlavne keď vydrží len pár mesiacov :) trošku si priplatím a mám kvalitný štetec na make-up a vydrží roky :) takže za mňa nie, hoci to môže byť fajn :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ja mám od RT a som nadmieru spokojná, predtým som mala zopár hubičiek z drogérie, ale boli hrozné :)
    Simona | liveinfoxworld.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  18. Mám obě a zrovna jsem si na ně nachystala článek, naštěstí bude trochu jiný než ten tvůj, tak to nebude vypadat tak hloupě. :-D Za mě je je rozhodně nejlepší originální BB a RT je hned v závěsu, přijde mi opravdu dobrý. Jiné houbičky jsem ani nezkoušela, protože od nich už kvůli vzhledu vůbec nic nečekám.

    OdpovědětVymazat
  19. Zatím jsem zkoušela houbičku Ebelin a nic moc. Mám taky RT a přijde mi úžasná a skoro si neumím představit, že BB bude ještě lepší :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Já nikdy těmto trendum neprisla na chut vystacím si se stetcem, sice jeden BB mám, ale fake z Pounlandu a celkem vyhovuje takže nějaký originál mě neláká :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  21. Houbička Ebelin mě nenadchla (přesně, říkala jsem si, co na tom houbičkování všichni mají), tak jsem nakonec zkusila RT a s ní jsem spokojená, hodně i díky tvaru. Originál BB nemám, ani o něm zatím neuvažuju, ačkoliv mě tvůj článek nalomil. :-) Porozuješ rozdíly i v mytí houbiček? Mně ta Ebelin jde blbě umývat, zatímco RT úplně krásně. Je tedy originální BB lepší i co se údržby týče - právě kvůli materiálu, jde z něj make-up snadněji dolů při mytí?

    OdpovědětVymazat
  22. Mě nelákají tedy vůbec. I když já se svými 2 štětci na stíny mám co říkat... :D
    janyska13@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  23. Já používám houbičku od RT a jsem spokojená, a jak říkáš čekám na nějakou tu slevičku, abch si mohla pořídit originál.

    OdpovědětVymazat
  24. Ja som velmi spokojna s RT, o beauty blender som nemala ani tusenie. Ale mozno to stoji za vyskusanie (;

    OdpovědětVymazat
  25. já nemám zkušenosti ani s jedním, ale pořídila jsem si takové trojúhelníčky od Dermacolu, které by měly fungovat podobně jak BB, no nefungují, nejsem s tím spokojená :-D takže určitě do budoucna si pořídím spíš BB nebo ten RT

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  26. ahoj, tak si idem asi kúpiť kozmetickú houbičku na základe Tvojej super recenzie :)

    OdpovědětVymazat
  27. Já ti nevím, na napodobeniny moc nevěřím a za originál se mi moc utrácet nechce a navíc si nemůžu pomoct, ale přijde mi to prostě nehygienický...

    OdpovědětVymazat
  28. No tak ja tieto vymoženosti nepoužívam, aj keď som už o nich veľa počula. Celkovo si make up často nenanášam, zvyčajne skončím len pri bb kréme a tam som večný lenivec a používam ruky , prípadne štetec ;)

    OdpovědětVymazat
  29. Nepoužívám ho,proto nemůžu mít na něj svůj názor. :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Já si BB chystám pořídit už hrozně dlouhou dobu, ale pořád jsem se k tomu nějak nedostala. Ale určitě si ho chci pořídit, přijde mi super :)

    OdpovědětVymazat
  31. Zajímavé a pro mě novinka :)
    Petra.Haklova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  32. Ja mam obě houbicky. První jsem pořídila RT, je fajn, ale irituje mě ten tvar, hrozne mi chybi ta zakulacena strana na zapracovani makeupu, ktera je podle mě zakladem úspěchu BB. BB mám ted doma asi týden a jyem z něj naprosto nadsena. I kdyz mi vydrží treba jen ten pul rok, pujdu do nej znovu, protoze tak prirozeny efekt zadny štětec neudela. Pouzivam tak, ze syntetickým stetcem makeup rozetru a BB pak pěkně zatlacim do pleti, to je tip od Jaclyn Hill a uz nikdy to snad nebudu delat jinak. Jeste me teda lákají ty kartackoidni artis stetce...az budou dostupne u nas, urcite zkusim!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)