středa 8. června 2016

Odličovací oleje srovnání | Balea - Uriage - Bobbi Brown

Už nějaký čas používám k odličování make-upu čistící oleje a balzámy. Balzámy si nechám do dalšího pokračování, kde se budu extra věnovat jen jim a dneska se podíváme na oleje. Svůj menší průzkum a zkoušení praktikuju zhruba od loňského podzimu a zatím jsem vám o tom nikam nepsala ani produkty záměrně nefotila, abyste měly taky jednou nějaké překvápko a nevěděly o všem :) 



Testovala jsem oleje různých cenových relací a paradoxně mě výsledky překvapily. Od toho, u kterého jsem čekala fail na prvním místě, by se mnohem dražší značky mohly učit. Však čtěte dál a dozvíte se více :)

Oleje jsem používala na odlíčení obličeje, zejména ve dnech, kdy jsem měla na tváři make-up. Nechci příliš hodnotit odličování očí, protože ty mám extrémně citlivé a používám na ně odličovač speciálně určený na oči, ale u všech jsem několikrát vyzkoušela, jak si poradí třeba s řasenkou nebo voděodolnou tužkou. Až na jednu výjimku byly reakce v pohodě a moje oči to přežily, ale pokud bych si měla vybrat, dávám pořád přednost dvousložkovému odličovači očí. S olejem je fajn řasenku třeba jen lehounce "rozšmudlat" a důkladně dočistit až právě dvoufázákem, ale samozřejmě to je postup, který vyhovuje mě a ostatním může stačit olej na odlíčení všeho. Zajímalo mě, jak bude reagovat moje mastnější pleť a zda se dočkám nějakých negativních reakcí nebo třeba zhoršení výskytu pupínků. Toho jsem se naštěstí nedočkala, i když je samozřejmě někdy obtížné určit, co přesně za jejich výskyt může a zda to nezhoršuje nějaký konkrétní produkt.




Balea Pleťový čistící olej (100ml) - prodává DM drogerie, cena do 80 Kč

Ze začátku jsem k němu přistupovala dost skepticky a říkala jsem si, jestli ho budu vůbec zkoušet, nebo ho dám na vyzkoušení třeba kamarádkám. Když jsem ho ale držela v ruce a podívala se na složení, dost mě překvapilo, že na prvním místě není minerální olej. Nevím proč, nějak automaticky jsem to u tak levného produktu očekávala. Helianthus Annuus hybrid oil na prvním místě nemá ani jeden ze zbývajících olejů a ne že bych si zakládala na složení produktů (až na výjimky) a nebo mu rozumněla do té míry, že bych vám teď mohla dát nějakou přednášku, ale jako totálního laika mě to zaujalo. Možná jestli se tu najde někdo vzdělaný, kdo by nám to mohl více osvětlit a třeba nám říct svůj názor na složení všech olejů, tak budu moc ráda. Každopádně když jsem olej poprvé vyzkoušela, byla jsem opravdu mile překvapená. Necítím z něj žádnou parfemaci a odličování s tím bylo pohodlné a příjemné. Pumpička se tedy sem tam zasekává a chce to občas pořádně zmáčknout, ale na druhou stranu zas není potřeba použít tolik produktu (v mém případě 2-3 na celou tvář). Po obličeji pěkně klouže a ze všech produktů, co vám dneska ukazuji, jsem s tímto měla tak nějak největší pocit, že si obličej čistím olejem. Nevím, jak lépe to popsat, ale u zbylých dvou jsem to tolik necítila. Po smytí vodou jsem na obličeji maličko cítila, že je takový měkký a hebký. Nedělaly se mi po něm pupínky ani mi neucpával póry a když jsem zkoušela odstraňovat i silnější make-up nebo voděodolné linky, tak si se vším v pohodě poradil. I když na oči zásadně používám dvoufázové odličováky, tak jsem jsem samozřejmě neodolala a vyzkoušela, jestli mě nebude v očích iritovat a byl úplně v pohodě, žádná negativní reakce se nekonala. Musím říct, že za ty peníze je to vážně skvělý produkt, do kterého bych to asi ze začátku vůbec neřekla. Za ty peníze rozhodně stojí za vyzkoušení.




Bobbi Brown Soothing cleansing oil (200ml balení stojí cca 900 Kč)

Tato 30ml verze byla součástí setu miniatur, který se dal sehnat minulý rok na podzim. Tento olejíček patří k bestsellerům z pečující řady a velice jsem se na něj těšila. Cítím z něj lehkou vůni levandule, ale nic co by mi vadilo a jeho balení se mi líbí nejvíce ze všech, co tu dneska vidíte. Dávkuje i opravdu maličké množství a pumpička jde mačkat dobře a lehce. Bohužel ale na jednu aplikaci vypotřebuji docela velké množství a odličování obličeje bylo s malým množstvím celkem nesnadné. Neměla jsem pocit, že by mi po obličeji jakoby klouzal a nějak jsem očekávala, že bude víc olejový, jestli mi rozumíte. Po smytí vodou na obličeji nezůstanou prakticky žádná rezidua oleje, což třeba pro někoho s mastnější pletí může být výhoda a může mít tak lepší pocit. Nicméně pokud bych měla suchý obličej, asi bych chtěla, aby byl na pleti více cítit a očekávala bych nějaký efekt. Po mytí s ním jsem měla spíše pocit, že jsem si obličej odlíčila čistící vodou a ne olejem. Tenhle pocit je značně subjektivní a neberu to jako vyložené mínus produktu, protože pro někoho to může být plus. Mě ale toto balení ke koupi plné verze rozhodně nenalákalo.




Podařilo se mi dohledat foto složení oleje. Ten můj byl v setu miniatur bez krabičky a na obalu přesné složení není





Uriage  Cleansing face oil (150ml) - info ZDE - cena 429 Kč

Naposledy jsem si nechala asi to nejhorší. U kosmetiky z lékárny vždycky nějak automaticky očekávám, že bude mít "lepší" složení a když na prvním místě vidím minerální olej, tak si myslím své (opět z mého laického pohledu). I vzhledem k ceně a faktu, že se jedná o lékárenskou kosmetiku, to neumím nějak pochopit nebo ocenit. Olej je parfémovaný a i když je vůně jemná, tak mi stejně nějakým způsobem vadí a irituje. Konzistence je dost řídká a pro mě osobně je při aplikace nejméně příjemná. Po opláchnutí vodou cítím na obličeji nepříjemný olejový povlak, který není rozhodně stejný jako u Balea oleje. Vážně se to těžko popisuje a někdo jiný by to možná cítil jinak, ale mě to prostě není příjemné. Mám pocit, že si musím obličej jít hned očistit micelárkou, jinak se pleť začne dusit. Při testu odlíčení řasenky jsem se bohužel dočkala iritace a začervenání očí, takže znovu jsem to už nepokoušela a okolí očí se vyhýbala. Celkově jsem značně zklamaná a i vzhledem k ceně a složení nemůžu za sebe doporučit. Možná jsem úplně mimo, ale přijde vám normální, že výrobce na webu lékárny, ve které se Uriage prodává, udává, že minerální olej je účinná látka? Klidně mě poučte, ale není mi jasné, co je na ropě na obličeji účinného. Zvláště u lékárenské kosmetiky. Za mě bohužel ne.




Něco více i minerálním oleji třeba ZDE



Tak to vidíte, čekaly byste, že ten nejlevnější olej to nakonec vyhraje? Určitě můžete namítnout, že se dají sehnat ještě mnohem kvalitnější a možná i levnější alternativy olejů, ale já se zaměřila právě na tyto tři, které se dají běžně sehnat. Olejů na čištění/odličování je na trhu strašně moc a dnes je nabízí každá druhá značka, takže si určitě můžete vybrat. Z těchto tří je u mě vítěz určitě Balea olej. Bobbi Brown bych si asi vzhledem k plné ceně nekoupila a přišlo by mi zbytečné za něj vyšší částku dávat. A Uriage poletí rovnou do koše, protože bych ho nedoporučila ani svému nepříteli.

Co vy a odličovací oleje? Používáte je? Můžete nám doporučit nějaký svůj osvědčený nebo nám třeba víc rozebrat složení těchto? :)


*

34 komentářů:

  1. O oleji Balea už jsem četla a mám ho na seznamu věcí, které chci určitě vyzkoušet. Na silnější vrstvu makeupu jsou olejíčky super věc, zatím mám zkušenost se Saloos (jak jinak :-)) a kokosákem. U obou spokojenost
    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsem ráda že to takhle dopadlo :) Určitě jednou vyzkouším. Teď používám odličovací olejíky od Saloos a za mě taky super. Krásně odlíčí i řasenku

    OdpovědětVymazat
  3. Odporucam urobit si zasoby tohto oleja od Balea, pretoze sa ma udajne stahovat z predaja.
    Uplna novinka je odlicovaci olej Alverde. Planujes vyskusat? ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Rendy, mám Baleu i Uriage, ale narozdíl od tebe mám suchou pleť. Minerální olej v Uriage mě taky dost překvapil, ale v zimě mi vyhovuje na suchou pleť víc než Balea. Právě ten mastnější povlak mi vyhovuje. Ale teď když se oteplilo, tak už povlak není žádoucí a zase jsem se vrátila k Balei :) Každému sedne podle typu pleti něco jiného.. Ale z minerálního oleje v Uriagi nejsem nadšená. Chystám se vyzkoušet ještě odličovací olej od The Body Shop, tak uvidím, jaký bude..

    OdpovědětVymazat
  5. Také si nejraději čistím pleť oleji. Občas jen samotným olejem na navlhčený tampon (např. avokádovým nebo konopným). Momentálně používám hydrofilní odličovací olej od Saloos a i když jde o relativně malé balení, vydrží velice dlouho. U většiny čistících tonik nebo micek mám pocit nepříjemného pnutí. Balea odličovací olej vyzkouším na dovolenou, díky za tip! ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Ten baleáckej používám už celkem dlouho a jsem s ním maximálně spokojená. A po pravdě řečeno, za ten od Bobbi Brown, i kdyby byl sebeúžasnější, bych teda devět stovek nedala, to už mi přijde hodně přes čáru. Ale evidentně o nic nepřicházím :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ani jeden z uvedených jsem zatím nezkoušela. Už roky používám odličovací oleje od Saloos, na které nedám dopustit kvůli ceně a složení. Hlavně ten s meduňkou je perfektní i pro pleť, kterou trápí akné. Též mohu doporučit oleje od Karla Hádka. Recenze zde: http://slecnajahodova.blogspot.cz/2013/02/nova-laska-hydrofilni-odlicovaci-olej.html

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám ten Baleácký a špatný rozhodně není, ale zatím si na něj moc nemůžu zvyknout. Nejspíš to bude doopravdy o tom zvyku, protože doteď jsem používala jen odličovače nebo micelárky, tak tomu dám čas a uvidím, třeba se s ním ještě sžiji:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Je super že vlastně Balea vyhrála :) Protože ten olej mám v plánu si pořídit :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  10. Ten Balea olej asi vyzkouším, zrovna mi dochází micelárka a ráda vyzkouším něco nového. Super recenze, díky :)

    OdpovědětVymazat
  11. Musím povedať, že ten odličovací olej Balea je môj top produkt pre tento rok. Som z neho tiež nadšená a po pol roku používania ho mám stále na dne a až teraz sa mi míňa. Akurát, že u nás ho stretávam úplne zriedkavo v drogérii a ďalšie balenie som dokupovala v Rakúsku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urob si zasoby, v Nemecku uz ho dopredavaju, tak to za chvilu bude koncit aj na Slovensku...ja som si tak urobila zasobu odlicovacieho fluidu...

      Vymazat
  12. Ve složení to bývá tak, že první položky by mělo být v přípravku nejvíce a pak se to postupně snižuje. To znamená, že Balea olej je vážně založený na oleji, proto ten hebký pocit, oleje se nedají smíchat s vodou, po opláchnutí by na pleti měli zůstat a pokrýt jí tenkou vrstvičkou. Za druhé podle pravidla podobné se rozpouští v podobným by měl rozpustit maz na obličeji. BB má podle mě klasickou čistící složku a oleje jen přidané pro vůni, desinfekci, proti akné. A počítám i vysoké kvality, oleje se dostávají mnoha metodami za studena (ten nejkvalitnější), za tepla (horší) nebo také z různých části rostliny, z plodů jako tomu je u olivy u BB je kvalita vysoká. Uriage, který obsahuje na prvním místě parafín- olej technický a produkt z ropy, si podle mě hraje na vysokou kvalitu, ale cena produktu ve výrobě je nulu nula nic. Parafín je velice levná surovina, levnější než slunečnicový olej (helianthum) a struktura je jiné než u rostlinných olejů. Označení jako účinná látka je zavádějící, jelikož účinná látka se používal vnitřně (ústy) jako dooost prudké projímadlo za doby krále klacka.
    Ufff, doufám, že jsem něco nezapomněla :)

    OdpovědětVymazat
  13. Balea je pro mě z těchto tří rozhodně nejzajímavější a vyzkouším ji. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Olej od Baley mají zrovna v DM akci kolem 70 Kč, tak bych ho ráda vyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  15. Vyskusala som len olej od Balea, ale zas tak na vetvi z neho nie som. Prekaza mi, že je prilis riedky a tekuty, mam rada, ked su oleje hustejsie az gelovite. Necitim ho vobec pod prstami a na jedno odlicenie si musim dat tak 7 pumpiciek, preto sa mi mina raketovou rychlostou. 2-3 mi rozhodne nestacili (treba povedat, ze nim odlicujem tvar aj oci). Mimochodom pumpicka sa zasekava aj mne.

    Pre mna ostava top olej od Shu Uemura a z tych lacnejsich The Body Shop.

    Co sa tyka mineralneho oleja, netreba ho demonizovat, k pleti je inertny a este ak je obsiahnuty v produkte, ktory sa zmyva, tak nevidim dovod na paniku. V lekarenskej kozmetike (aj v tej pre citlivu plet) ma svoje pevne miesto a urcite nie bezdovodne :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj...Abych osvětlila ten minerální olej :-) jak taky slečna Esthe Jones píše, že se nejedná o účinnou látku není tak úplně pravda. Účinná látka je látka, která je nositelem požadovaného účinku toho daného přípravku, a to jak pro vnitřní, tak vnější použití. Mycí olej od firmy Uriage je dle mého názoru určeny spíše pro suchou pleť, kde je mastný film, který zanechává žádoucí, aby se zabránilo dalšímu vysychání pokožky. Přírodní oleje jsou samozřejmě taky vhodné, ale ten účinek je trochu jiný (ale to bych to rozepisovala na dlouho). Takže opravdu není třeba se ho bát. Pro kůži není rozhodně nebezpečný, i když ucpává póry. Minerální olej je součástí mnohé lékárenské kosmetiky. S pozdravem Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samosebou existuji lecive pripravky. Ktere maji ucinnou latku parafin. Napr. Oilatum ktery se redi do koupele pro atopiky. Ale z hlediska definice ucinne latky v lekarne. To nejde povazovat za ucinnou latku. Nechtela jsem parafin totalne zhanit. Ale top to podle mne neni. Asi vec nazoru :).

      Vymazat
  17. Bílá vazelína, což je laicky řečeno hustší minerální olej, je fakt léčivá. Používá se třeba pro lepší hojení ran a popálenin. V odličováku od Uriage je minerální olej nejspíš proto, že je a) neškodný a b) mastný. Neškodí citlivé pleti a mastnota odličuje voděodolné produkty a ještě promázne suchou kůži. Že štípe, to je buď špatným složením nebo tvýma očima, ale nechtělo by se mi teda zkoušet, jestli štípe jen tebe nebo každého, zůstanu u modrého YR :)

    OdpovědětVymazat
  18. Mám olejíček od balei .. myslela jsem si,že bude hned pryč protože jim nešetřím a dávám si 5-6 pumpiček. překvapuje mě,že už ho mám 4. měsíc a stále je tam dostatek. mám suchou plet s mastnější t-zonou a dle mého je to to nejlepší na odlíčení. vždy si tím promasíruju obličej i oči a ve sprše jednoduše spláchnu. za mě je to 100ml dokonalosti na odličování obličeje. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Rendy
    Taky jsem podlehla trendu olejového odhalování,a musím říct,že jsem naprosto spokojená s olejem od loccitane s bambuckým máslem a clarins,který je sice na počátku gel ,ale v průběhu odličování se v olej promění.Ten je prostě nej a budu si ho kupovat pořád dokola
    Jinak děkuji za krásný článek a blog.

    OdpovědětVymazat
  20. Teda tak to jsem fakt nečekala, že to Uriage tak projede. Líp pro mou peněženku. Přidávám si Baleu do seznamu must have a až dopotřebuji, co mám, určitě po něm skočím.

    OdpovědětVymazat
  21. Používám Baleacky a spokojenost. Ve sprše musim dávat pozor, abych ho nanasela na suchý obličej suchýma rukama. Krasne se naváže na vodu a příjemne se mi tak smyva. Zkoušela jsem i olej ze Sephory a to je pro me tragéd roku. Při smyvani vytvoří na obličeji takový bily povlak, který absolutně nejde smyt. Jsem rada, ze se opět potvrdilo, ze nejlevnější neznamená nejhorší.

    OdpovědětVymazat
  22. S odličovacíma olejema mám problém.Vždy se mi dostanou do očí a já mám pak pocit,jako bych měla na očích povlak a špatně vidím.Takže za mě ne.

    OdpovědětVymazat
  23. Na pleť používám výhradně odličovací oleje (na oči dvoufázák) a dlouhodobě jsem spokojená s oleji Saloos a Karel Hádek, ty jsou naprosto báječné, že nemám ani potřebu hledat dál

    OdpovědětVymazat
  24. Bobbi Brown mám hodně ráda a už mám asi čtvrté balení. Ovšem koupím ho jen buď v hodně výhodné akci nebo když na nej narazím v bazárku. Baleu jsem měla už taky dvakrát, a konstatuji, že je zéměř srovnatelná, jen mi chybí ta krásná vůně BB. Vzhledem k ceně ovšem není co řešit. Ovšem přelévám si Baleu do lahvičky s davkovacem od BB, která je skvělá. Co mně hodně zklamalo, byl olej od Lancome, který byl hrozně mastný. Ale možná někomu s hodně suchou pletí by naopak mohl vyhovovat. Tolik k mým poznatkům.

    OdpovědětVymazat
  25. Top určitě není. A je to věc názoru :-) Při některých kožních problémech je potřeba ho použít. Jen si nemyslím, že zrovna v tomto výrobku je ideální volbou ve složení. Pro suchou pleť bych ten přípravek doporučila, ale pro normální až mastnou rozhodně ne. Tam je podle mě rozhodně lepší olej od Baley.

    OdpovědětVymazat
  26. odličovací olej používám moc ráda, mám heřmánkový z Body shop a je moc fajn. a voní nádherně! s těmito třemi vůbec zkušenost nemám, myslím, že zůstanu věrná tomu z Body shopu :)

    OdpovědětVymazat
  27. jéé, tak to je telepatie. začátkem týdne jsem měla Balea olej v ruce jako možnou alternativu pro můj odličovací olej od Lierac, který naprosto zbožňuju, ale bohužel není jednoduché ho v ČR sehnat. za sebe určitě mohu maximálně doporučit. je jemně voní a odličuje narposto skvostně. http://www.lierac.com/int/index.php/demaquillant-velours.html. na odličování olejem jsem přešla začátkem roku s tím, že uvidím, co to udělá s mojí smíšenou pletí a rozhodně nic v negativním smyslu ba naopak. takže tenhle rituál už měnit nehodlám :) a letím do DM. super článek a těším se na další. Iveta

    OdpovědětVymazat
  28. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  29. Rozhodně doporučuju The Body Shop odličovací olej. Používám ho teď už asi rok a jsem nadmíru spokojená, i když po tvé recenzi asi dám šanci tomu od Balei, tak uvidíme. :-) Mám taky extra citlivé oči, ale tenhle olej mi odlíčí bez problémů, třeba tvůj oblíbený odličovák s chrpou mě pálil, takže to je hrozně individuální. Zjistila jsem, že ideální je pořádně pošmudlat s olejem zavřené oči a pak rovnou setřít mokrým hadříkem - ručníkem / případně navlhčeným tamponem / a oči otevřít až po setření. Myslím, že olej jako takový oči nepodráždí, ale ta roztékající se řasenka, stíny, linky a humáč - to asi nebude úplně ono. Ten Body šopácký mi odlíčí i voděodolné produkty, jediné s čím má trochu potíž jsou některé extra odolné tmavé tekuté rtěnky - třeba Dose of Colors nebo ty od Sephory, které jsou hodně pigmentované. Takže sečteno podtrženo, určitě stojí za zkoušku :-) Navíc tam často mívají akce.

    OdpovědětVymazat
  30. Mám ráda odličovací olej Bobbi Brown, dokonce jsem si koupila i to velké balení a na cesty ho přelévám do cestovního :-). Ale znovu už si ho kupovat nebudu, protože jsem objevila kouzlo čistících balzámů a těm se tekutý olej určitě nevyrovná, aspoň pro mne :-)

    OdpovědětVymazat
  31. O odlicovacom oleji pocujem prvykrat. Moze mi, prosim, niekto ozrejmit, co potom? Treba aj micelarku ci tonikum pouzit po odliceni olejom? Alebo rovno nocny krem a hotovo? Dakujem za odpoved.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)