pátek 27. května 2016

Co si balím na cesty | moje tipy & triky

Poslední dva měsíce se nesly docela v cestovatelském duchu a kufry jsem si balila hned několikrát. Vždycky samozřejmě řeším, co zabalit, na co nezapomenout nebo co je třeba zbytečné a na cestách to nevyužiju. Ráda bych se s vámi podělila o pár tipů, které se mi během cestování a balení kufrů osvědčily. Budou zaměřené hlavně na oblast kosmetiky, protože co si sbalit za oblečení nebo doplňky vám moc neporadím :)



Vždycky je důležité si uvědomit, co všechno bude člověk na cestách dělat a co bude potřebovat. Pokud jedu na dovolenou k moři, budu potřebovat úplně jiné věci, než na prodloužený víkend v Londýně. Samozřejmě taky záleží na tom, jestli mám jen příruční zavazadlo nebo velký kufr, do kterého toho můžu nacpat víc. Předem si tedy sepisuji klasicky seznam, co potřebuji a pak jen odškrtávám a postupně si všechno balím. Na internetu seženete miliardu předem připravených seznamů, které si můžete vytisknout, ale pokud cestujete často, ideální je si vytvořit svůj vlastní. Ušetří vám to vždycky spoustu času a riziko, že něco zapomenete, je tak minimální.



Jako první začínám balit kosmetickou taštičku do příručního zavazadla. Pokud letíte letadlem, jste limitované počtem 10 kusů o max. 100ml velikosti všech vašich tekutin. Beru si tedy vždy jen to nejnutnější a vše si balím do průhledné kosmetické taštičky (tekutiny musíte mít vždy při kontrole v průhledném obalu).


Co mi nikdy nesmí chybět?

- oblíbená vůně v mini balení (poslouží případně i takové ty samply, co dávají k nákupu v parfumeriích)

- termální voda ve spreji

- balzám na rty

- deodorant

- krém na ruce

- dezinfekce na ruce

Pokud se jedná o delší let, beru si vždy i mini oční a pleťový krém. Pokud je nemám zrovna v mini balení, tak si je odmačkamám do cestovních dóziček, které šetří místo. Skvělá je i univerzální mastička na všechno od Havlíka, která se dá použít na rty, obličej nebo třeba nehtovou kůžičku a ušetří vám tak další místo a prostor.




Extra mám pak ještě taštičku, kde mívám takové ty praktické věci, které se během letu neztratí. Opět to platí spíše pro delší lety, protože při kratších letech nepotřebuji mít třeba ponožky nebo masku na spaní :)

V taštičce pak nechybí také gumička, žvýkačky, zrcátko, kapesníky, vlhčené ubrousky, další záložní balzám na rty, power bank nebo matující ubrousky na obličej. Plus pro jistotu ještě jeden prášek na bolest, kdyby mě třeba chytla hlava.



Když balím kosmetiku (ale i nějaké další věci), tak si na pomoc beru tyhle praktické sáčky, které se dají uzavřít. Seženete je například v Ikee nebo Tigeru a hodit se vám budou jinak i kdykoliv v domácnosti. Balím do nich tekutiny, u kterých hrozí, že by se během letu mohly třeba otevřít a nikdo z nás určitě nechce odličovač na oči rozlitý po celém kufru :)






V Tigeru jsem objevila i tyhle praktické taštičky z pevného materiálu, kam se skvěle hodí uchošťoury nebo štětce. Těch si beru vždy jen pár a pokud možno v co nejmenší velikosti, aby mi zbytečně nezabíraly místo.



Pokud se chystám na dovolenou k moři, většinou trochu více řeším produkty na vlasy. Moře i chlorovaná voda je dost zatěžují a nikdo nechce odjíždět se slámou na hlavě :) Vozím si vždycky svůj mini Tangle Teezer na česání vlasů a taky tuhý šampon (tzv.šampuk) od Lush. Ušetří vám spoustu místa v kufru a nikdy nehrozí, že vám dojde nebo se rozlije. Miluje ho i můj manžel, takže na společné dovolené nebo cesty si ho vozíme společně a ušetříme tak další místo v kufru :) Kromě klasického kondicionéru si beru i masku na vlasy nebo olej. Olej si z větší lahvičky přeliju do menší a masky na vlasy se dají koupit takto v jednorázovém balení, které vám také ušetří spoustu místa a na dovolenou je naprosto ideální.



Holení či epilace je před dovolenou také klíčová a nikdo nechce mít na pláži strniště na nohou. Pokud jedu na delší dobu, použiju vždy epilátor, díky kterému pak následnou údržbu nemusím řešit tak rychle. Vždy si pak ještě beru klasické žiletkové holítko a kdyby byla potřeba, tak ho použiju. 

Nezapomeňte na soutěž s Braunem na mybraunworld.jenprozeny.cz






Jednotlivě zabalenou kosmetiku pak dávám do větší cestovní taštičky




Pokud jedu na delší cestu a vím, že by mi miniatury nestačily, tak si beru produkty v plné velikosti nebo ty, které mám třeba načaté nebo z nějaké části vypotřebované. Například sprchové gely, tělová mléka nebo třeba odličovací ubrousky. Zpátky je už pak nevozím a vypotřebované je tam vyhodím, takže mám pak místo v kufru (třeba na zbrusu novou kosmetiku :) V plném balení vozím vždy i opalovací krémy, které by vám stejně měly vydržet jen po dobu dovolené a na další sezónu by se používat neměly.



Pokud má nějaký produkt například velké a těžké balení a vím, že bych ho během dovolené nedopotřebovala, tak si ho prostě přeliju do menšího balení. Praktické cestovní lahvičky nebo kelímky dneska seženete všude možně od Sephory po Tigera a je to otázka pár korun.
Když nemám třeba mini balení pasty na zuby, tak si vezmu velké načaté balení a to pak taky zpátky domů nevozím. Zvlášť pokud jedeme ve více lidech na delší dobu, tak některé produkty nemá cenu brát v mini verzích a v pohodě vypotřebujete celé velké balení.



U dekorativní kosmetiky je to hodně individuální a někdo si vystačí třeba jen s řasenkou a někdo chce plnou polní i na dovolené :) Já osobně si na dovolenou k moři moc líčidel nevozím, protože mi přijde zbytečné se na pláž nebo k bazénu malovat a pokud například večer pak vyrazím do města, stačím si jen s pár základními produkty. Mám ráda rozkošné miniatury produktů, které právě na cesty nejraději používám a opatruji si je. Speciální článek věnovaný právě kosmetickým miniaturám jsem vám psala ZDE a můžete si ho připomenout. 

Naopak když jedu třeba do nějakého města, tak si make-upu beru trochu více, ale i tak se to snažím nepřehánět a ze své zkušenosti vím, že člověk pak spoustu produktů vezme "jen pro jistotu" a potom je stejně nepoužije. 




Na cestách se vám budou kromě miniatur hodit i různé cestovní paletky, které kombinují například oční stíny, tvářenky a lesky na rty nebo různá multifunkční líčidla. Skvělé je, když máte v jedné paletce například tvářenku, rozjasňovač i bronzer a osobně mám ráda i možnost si vzít třeba jen magnetickou paletku s refily stínů, tvářenek nebo pudrů, protože si můžu odstíny nakombinovat podle potřeby nebo chuti. Když mám extrémně málo místa nebo nechci tahat zbytečně moc věcí, vezmu si třeba jen barevné linky na oči nebo oční stíny v tužce a nemusím s sebou tahat ani žádné štětce na oči a vystačím si s málem :)

Také nutně nevozím jen dražší věci, protože se bojím, aby se mi v kufru třeba nezničily nebo nerozbily. U make-upů pak dávám přednost těm, které obsahují SPF faktor (a jsou třeba v tubě, která není tak těžká jako skleněné balení), který se nikdy neztratí a řasenky vybírám podle toho, jestli jsou například voděodolné nebo mám vyzkoušené, že se během dne nerozmazávají nebo naopadávají. Pokud budete na dovolené hodně u vody nebo třeba sportovat a make-upu se vzdát nechcete, tak volte voděodolné produkty, které odolají potu i vysokým teplotám a zajistí, že až vylezete z bazénu, nebudete vypadat jako rozteklý klaun :)


Každý během cest nebo dovolené potřebuje samozřejmě jiné produkty, ale jsou určité základní, které si myslím, že by neměly chybět nikomu. Záleží taky samozřejmě jestli jedete v zimě na hory nebo někam do tropů a tomu bude obsah vaší kosmetické taštičky odpovídat. Takhle nějak vypadá moje cestovní kosmetická taštička a některé produkty z ní. 

Zajímalo by mě, co si na cesty vozíte vy a zda si vystačíte s několika produkty nebo se třeba svých oblíbených líčidel nechcete vzdát ani během cest nebo na dovolené? Máte nějaké své osvědčené tipy nebo oblíbené produkty na cestování? :)

13 komentářů:

  1. Super článek! Rendy, neudělala bys před sezónou zase nějaký článek s tipy na voděodolné produkty prosím prosím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento typ článků mám moc ráda a vlastně i balení. Mám vypracovaný univezální seznam, podle kterého jedu už pár let a jen občas nějakou položku odškrtnu nebo přidám :-) Takový ten základ do letadla máme stejný

    OdpovědětVymazat
  3. Tady mi někdo splnil velké přání o tento článek, moc díky Rendy :) Já jsem nikdy necestovala na víc než dva týdny a je pravda, že kosmetiky se vzdávám těžko. Loni pro mě byl rekord si vzít na sjíždění řeky jen BBčko, produkty na obočí a voděodolnou řasenku. Letos se chystám ně tři měsíce za oceán, takže je to pro mě úplně novej level a popravdě ještě moc nevím, co si vzít a co ne a to odjíždím víceméně za chvilku :/ Ve velkém kufru je doufám jedno, jestli si tam vezmu celou drogerku nebo ne :D

    OdpovědětVymazat
  4. Milý článek :)
    Pro mě je vždycky hrozný problém se kamkoli sbalit - ať dělám, co dělám, vždy mi něco chybí a přebývá, ale tak to je snad klasika pro všechny. :D
    Seznam si také dělám, vždy na delší cesty. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Martina Urbanová: přemýšlela jsem o něčem takovém, takže si píšu a když jich najdu dostatek, tak něco vytvořím :)

    Eliška Horká: tak to si za oceánem moc užij :) Jestli tam budeš tak dlouho, tak si určitě nakoupíš spoustu nové kosmetiky a z domova si toho moc vozit nemusíš, to je velká výhoda :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek, já už pár let balím podle seznamu, má to tu výhodu, že mi zpravidla nic nechybí. Podle délky cesty volím buď produkty v mini balení a nebo už načaté produkty, abych je rovnou vypotřebovala, ušetřené místo v kufru znamená předzvěst nákupů:-D

    OdpovědětVymazat
  7. Vždycky si před cestou udělám seznam, ale postupem času zjišŤuju, že si na dovolenou beru míň a míň věcí a řeším to tak, že i volím cestovní balení, to jsem třeba dřív nedělala a volím takový produkty, který se pak budou dát i multifunkčně použít :) Skvělý článek Rendy

    OdpovědětVymazat
  8. jezdím podobně, většinu kosmetiky mám v cestovním balení, vezu už skoro dopotřebované balení nebo si ho přeliji do menších lahviček. Do malých kelímků si dávám i krémy na ruce, které jsou ve velkém balení a nechci ho sebou tahat v kabelce.
    Z make-upu se mi osvědčily pěnové, které se pak nemusí pudrovat (zas o pudr víc místa v tašce), a tvářenky spíše tmavší a do hněda nebo jen bronzer (vybronzovaná tvář mi příjde hlavně v létě hezčí a tvářenku často ani nemusím použít). Na oči mi uplně stačí barevná tužka nebo linka s řasenkou a čau.
    Ve výsledku si toho beru malinko,abych si toho mohla víc koupit :)).
    Esthe Jones

    OdpovědětVymazat
  9. Krásně napsaný článek! Určitě se mi tvé rady, tipy a triky budou na letní prázdninové cestování hodit! Ty pytlíčky z Ikei používám a jsou skvělé :)

    Nela Agáta z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  10. páni dobré typy:) hodně se mi líbí ty sáčky, ty musí fakt pomoct:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  11. já zbožňuji cestovní balení, ale pokud mám rozdělaný nějaký výrobek ve velkém balení a vím, že jej vypotřebuji a je ho akorát, tak vezmu i velké balení, sice velký obal zabere dost místa, ale zase na cestu zpátky se to místo uvolní :)

    OdpovědětVymazat
  12. V balení jsem špatná, vždycky beru všeho hrozně moc

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)