úterý 5. dubna 2016

Proč miluji tuhá mýdla?

Je to možná trochu zvláštní, ale mám jednu malou úchylku. Už od dětství miluju tuhá mýdla! Jako malá jsem si je dávala do skříně, aby mi provoněly oblečení a teď jako už o něco větší jsem si našla cestu i k jejich používání. Prakticky úplně jsem přestala používat klasická tekutá mýdla a nahradila je kvádříky, oblázky nebo kytičkami z mýdlové hmoty. Užívám si jejich vůni i celý proces mytí rukou, kdy mýdlo držíte v rukou a vlastně ho tak trochu hladíte a čekáte, až vám na rukou vytvoří bohatou pěnu(jinak jsem ale úplně normální, přísahám :) Tuhá mýdla tedy nemám ráda na mytí těla, jen rukou, to je pro mě obrovský rozdíl. Ale ruce si myji opravdu tak strašně často a některá tekutá mýdla mi ruce hodně vysušují, že jsem chtěla vyzkoušet něco jiného. Samozřejmě ne každé tuhé mýdlo mi vyhovuje a zvláště taková ta hodně levná nemám ráda, protože mi ruce po umytí tak jakoby vržou a jsou stejně vysušené, jako kdybych si je umyla tekutým mýdlem. Mám ráda krémovější mýdla, které krásně pění a ruce mi nevysušují. Každý tohle vnímá asi jinak a úplně chápu, že někdo tuhá mýdla třeba nemá rád a nechápe, jak v nich někdo může mít zálibu, ale jako se vším ostatním - není mýdlo jako mýdlo :) Vybrala jsem pro vás některá má oblíbená mýdla a značky, u kterým si vždycky ráda vyberu a můžu vám je doporučit.

Ještě by se asi hodilo říct, že nejsem mýdlový expert a řídím se hlavně tím, co mi vyhovuje, voní a nevysušuje ruce :) Nemám vyzkoušené žádné prvotřídní nebo jedinečné značky a všechny kousky co tu vidíte, si můžete v klidu koupit ze všech koutů naší země :)



Které značky mýdel jsem si oblíbila? Třeba ty od Havlíkovy Apotéky. Konkrétně nejvíce si ujíždím na tom s rakytníkem nebo zeleným čajem. Koupit je můžete samozřejmě i ve větší velikosti, ale já jsem jich chtěla zkusit více, abych věděla, které mi nejvíce sedne, takže jsem si na zkoušku vzala tyto srdíčkové mini verze. 



Mýdla od L´Occitane jsou cenově už trochu dražší (a těžko říct, jestli jsou i kvalitně výše, než jiné značky, které tu vidíte, ale to příliš neposoudím). Miluju jejich retro balení a ráda je dávám druhým jako dárky. Ujíždím si na tom s verbenou a vůní mléka. To mám ve skříni s prádlem prakticky pořád :) Seženete je i v různých dárkových setech za výhodnější cenu a často mívají i různé limitky.



Lush a jejich krájená mýdla jsou prostě klasika největší. Právě přes tuto značku jsem se dopracovala k tomu, že jsem do naší koupelny i kuchyně dala právě tuhá mýdla. Miluju jejich klasiku v podobě Honey I washed the kids, která voní po mléku s medem a někdy mám chuť se do mýdla spíše zakousnout. Skvělá byla i jejich marcipánová vánoční limitka nebo růžička na Valentýna. Mýdla si kupujete na váhu, takže pokud si nejste jistí, jestli je to pro vás to pravé ořechové, můžete si koupit menší kus a pak vyzkoušet třeba více.




Manufaktura u mě osobně už nějaký čas boduje svými peelingovými mýdly. Není to zrovna věc, co by dělala každá druhá značka a i když to není pro každého, já je miluju. Nejvíce jsem si dříve kupovala oranžové mýdlo s meruňkou a teď zkouším i další. Mýdlo je tedy poměrně dost hrubé a pevné částečky jsou docela velké, takže na každodenní používání to není, ale kdo potřebuje čas od času trochu víc obrousit, tak určitě zkuste. Objevila jsem, že prodávají i menší velikost peelingového mýdla, takže jestli si nejste jistí, jestli je to pro vás, tak zkuste menší verzi. Novinkou jsou mýdlo-kameny, které jsem objevila někdy začátkem letošního roku. Zatím je ve skříni a čeká až vypotřebuji aktuálně načaté kusy, ale jsem na něj zvědavá :)



A jedna taková zajímavost na závěr - mýdlo na vlasy s heřmánkem od Havlíkovi Apotéky. Čili něco jako tuhý šampon :) Zatím ho mám schované a čekám, až ho použiju, ale chtěla jsem vám ukázat, jak je zabalené - strašně mě to baví a líbí se mi to. S tuhými šampóny mám zatím docela dobrou zkušenost, tak jsem zvědavá, jaký bude tento.




Milujete také tuhá mýdla? Dáváte si taky třeba do skříně nebo si k nim jen tak rádi přivoníte? Řekněte, že nejsem jediný podivín a mýdlový fetišista :)

37 komentářů:

  1. Tuhým mýdlům nemůžu přijít na chuť, vysušují. Takže dávám přednost tekutým.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Istý čas som na tuhých mydielkach s premakaným dizajnom celkom frčala, v súčasnosti mám už zasa tekuté, ani neviem prečo... Písala som o pár z nich tu.

    OdpovědětVymazat
  3. Jednu dobu jsem ujížděla na mýdlech Lush, protože jejich vůně je prostě nepřekonatelná. Jenže mě nebaví, jak mýdlo ztratí tvar a stane se z něj taková olepená kostka. Takže používám obojí, ale častěji tekuté.
    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhá mýdla jsou mi moc sympatická, ale bohužel mě všechna při mytí těla vysušovala, na mytí rukou mi přijdou nekomfortní, takže je používám opravdu jen na provonění oblečení do skříně.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Odkdy tekutá mýdla vysušují? Vždyť to je právě naopak. Tuhá mýdla nemůžu ani vidět.

    OdpovědětVymazat
  6. Vysušovat může jak tekuté tak tuhé mýdlo. Já preferuji tekuté, nějak jsem tuhému nepřišla na chuť. Každopádně zajímavé a málinko překvapující :) mýdlo do skříně asi vyzkouším :)
    tilkanudzikova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  7. Mýdla do skříně si dávám, když jsem byla malá, tak jsem to viděla u babičky a ona mi říkala, že tak prádlo pěkně provoní, tak si je od té doby dávám do skříní taky. Doma jsme dříve používali tuhá mýdla, teď už používáme spíše jen ta tekutá :)

    OdpovědětVymazat
  8. já zbožňuji tuhé mýdla, na ruce ani jiné nepoužívám, marně bych pátrala v paměti, kdy jsem měla naposledy mýdlo tekuté. Na rukou trpím atopickým ekzémem, takže potřebuji mýdla nedráždivá, které nevysušují. Nejvíce mi vyhovují přírodní olivové mýdla, ty si pravidelně nechávám vozit z Řecka. Z výše uvedených mýdel, mám dobrou zkušenost s mýdlem od Loccitane s bambuckým máslem. Od lush jsem měla zatím jen jedno tuhé mýdlo a to mě moc neoslovilo, vůně úžasná, ale na pokožce zanechávalo taký divný pocit, nevím, jak to popsat, ani vysušené, ani podráždené, ale prostě bylo to divné :-D musím mrknout na ty havlíkovy mýdla :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ja tuhe mydla zboznujem a neviem im odolat. Mam poriadnu zasobu :) Tiez ich pouzivam iba na umyvanie ruk. Ale nedavam ich do skrine. Bavia ma hlavne tie rucne vyrabane, ktore aj uzasne vyzeraju a krajane mydla.

    OdpovědětVymazat
  10. Nejvíce mám ráda tuhá mýdla Lush, ta vůně je nepřekonatelná!

    OdpovědětVymazat
  11. K tuhým mýdlům jsem nepřilnula, protože mi přijde, že všechny vytváří na rukou povlak, který mi prostě vadí.
    noadela@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Mýdla si dávám do skříní, naučila mě to mamka, teď to beru jako samozřejmost. Osobně preferuji tekutá mýdla, ale ráda používám peelingové mýdla na tělo.

    OdpovědětVymazat
  13. Tuhá mýdla nejsou úplně moje parketa, raději mám ty tekutá. Mně osobně tuhá mýdla dost vysušují a ani použití není tak komfortní jako u tekuté varianty.

    OdpovědětVymazat
  14. Nejsi jediný podivín, také používám tuhá mýdla na mytí rukou.:D Zrovna používám Sea Vegetable od Lush, ale mám ráda i zmíněný L´Occitane nebo Yves Rocher. Na druhou stranu se nebráním ani tekutým mýdlům.

    OdpovědětVymazat
  15. Mýdla pouze vkládám do skříně.

    OdpovědětVymazat
  16. Nejsem fanda tuhých mýdel, ale ty od Havlíka mě celkem zaujaly tak uvidíme ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Já mám tedy radši ty tekutá. Ale ty tuhá od Lush vypadají pěkně. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Zkus mýdla (i balzámy na rty jsou dobré) Jazzberry cosmetics :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Suhlasim :D Jazzberry cosmetics mydla aj balzam na pery su uzasne. Odporucam.

      Vymazat
  19. Tuhá mýdla používá většinou můj přítel. Já je dávám akorát do skříně mezi oblečení :D
    SimonetaBlog

    OdpovědětVymazat
  20. Já prakticky vyrostla na tuhém mýdlu, protože mamka tekutá nemá ráda. Ale v poslední době si tekutá kupuji, i když jen na ruce. Jinak mám na tělo radši sprcháče :)

    OdpovědětVymazat
  21. Mě osobně u tuhých mýdel vadí to, že zůstávají jakoby "opatlaná" a nemůžu je umýt :-D :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  22. ja pouzivam tuhe mydla na spinavsie casti tela - ako podpazusie, ruky, ci chodidla, nakolko mi pridu "agresivnejsie". ale presne naopak mam rada tie lacne, lebo po pouziti uschnu a ostavaju pevne. tie s "pridanym hydratacnym kremom" sa po case zmenia vzdy na rozbrblanu hmotu

    OdpovědětVymazat
  23. Trpím atopickým ekzémem, takže tekutá mýdla mám zakázaná, taky mě vysušují a i složením jsou úplně někde jinde, takže já jsem taky fanda tuhých mýdel, nejlépe nějakých přírodních a nejlépe si je vyrobit sám :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Zbožňuju tuhá mýdla a ničím jiným se nemeju. Ulítávám na Jazzberry Cosmetics :)

    OdpovědětVymazat
  25. Nejsi v tom sama! Trpím stejnou obsesí jako ty.. :) Miluji tuhá mýdla. Tekutá nepoužívám a nikdy jsem je ani nepoužívala. Miluji mýdla z Lushe, Manufaktury, Loccitane... Prostě všechna krásná a voňavá. Teď nově i Almara Soap. Ráda si s nimi myji ruce, ráda s nimi myji štětce, ráda si je dávám do šuplíků s prádlem... :) Normálka :D Dokud jsi nenapsala tento článek, nepřišlo mi na tom nic divného. :)

    OdpovědětVymazat
  26. Moja mamina je tiež úchyl na tuhé mydlá a myslím si, že je vás omnoho viac. :)
    Victoria's secrets

    OdpovědětVymazat
  27. Tuhá mýdla mám na mytí rukou taky nejradši. Z těch levnějších má moc fajn mýdla Alverde a rossmannovská verze Alterra. Ale ráda mám i miminkovská mýdla Babylove a Babydream. :-) Tebou zmiňované budu muset taky vyzkoušet, vypadají dobře. Ale na vlasy, na ty jsem si ještě netroufla.

    OdpovědětVymazat
  28. Já mám na umyvadle jak tuhé tak tekuté a střídám dle nálady. Na tělo jen tekuté. Jinak tuhá mám také ve skříni na provonění, to dělala už moje babička i mamka. Pár tuhých roztomilých mýdel mám dovezených z Francie a nově i od kamaráda z Bali tak na ty se těším ale šetřím si je :-) Tuhé šampony "mýdla na vlasy" jsou skvělé na cestování - jen s Lush nemám dobrou zkušenost - obsahují ve velkém SLS a příšerně mi vymývají barvu z vlasů o což vážně nestojím, ale např. od mýdlárny Rubens jsou fajn a SLS neobsahují.

    OdpovědětVymazat
  29. Mám moc ráda tuhá mýdla,tekutý mi nic neříkají.Manufaktura je pro mě jednička.Jsem zvědavá,jak budeš spokojená s tím mýdlem na vlasy,už jsem o něm taky přemýšlela,počkám na tvůj názor.

    OdpovědětVymazat
  30. Zkus rucne vyrabena mydla z Carovny mlyn, ty se mi strasne libi.

    OdpovědětVymazat
  31. Zamilovala jsem se do Mydla z kozi farmy, dnes nova recenze

    andreabblog

    OdpovědětVymazat
  32. Taky mám na ruce radši tuhá mýdla a mám jich plnou skříň :)

    OdpovědětVymazat
  33. Tuhé mydlo som už nemala strašne dlho, ale naposledy ma dosť zaujali tie od Havlíkovej Apotéky, takže určite vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
  34. Tuhá mýdla miluju doma používám jenom je. Verbena od Locitane a Manufaktura merunka peelingovémýdlo jsou moji oblíbenci. Ještě tady mám mýdlo od Pure Fiji už se na něj těším..měla jsem karambolu a ta byla super..teď na mě v šuplíku čeká bílý zázvor.

    OdpovědětVymazat
  35. Promiň za gramatický nacizmus, ale juj... 'od Havlíkov"i" apotéky'?

    OdpovědětVymazat
  36. sandra.xx: v pořádku, jsem ráda, když mě někdo upozorní na chyby, které přehlédnu :) To editování kolem půlnoci mi občas ujede :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)