čtvrtek 17. března 2016

Jak čistím své štětce | šikovné vychytávky

Už je to nějaký pátek, co jsem vám psala o čištění štětců a poslední článek si můžete připomenout ZDE. Od té doby se některé věci možná maličko změnily a pořídila jsem si i nějaké vychytávky, které mi celý proces trochu usnadňují a vám by ho také mohly ulehčit :)






Velký pomocník je pro mě rozhodně tento stojánek na štětce, kam je dávám po umytí uschnout. Podle mě je to úplně nejlepší možnost, jak můžou štětce schnout, protože ve vertikální poloze štětinami dolů nehrozí, že vám voda nateče do kovových spojů a štětce rozlepí. Stánek jsem kupovala ZDE, ale sehnat ho může určitě i na jiných stránkách. Stojánek je rozkládací a jeho nožičky můžete rozložit a skladovat všechno v placaté podobě, ale mě upřímně nevyhovovala nestabilita stojánku a když jsem ho zvedla, tak nožičky zůstaly na stole a podobně, takže jsem je prostě k sobě přilepila a hotovo. Není to tak skladné, ale nebavilo mě se pokaždé rozčilovat, když se stojánek začal samovolně rozkládat, když jsem do něj zastrkávala další štětce :) V pohodě do něj dám i štětce, které mají širší rukojeť a dobře drží na svém místě.




Když se dostanu k části čištění štětců, nedávno jsem trochu upgradovala svůj čistící arzenál. Došel mi totiž dětský šampon, kterým štětce běžně myji a protože jsem tak trochu neměla čas jít do drogerie pro další, objednala jsem si čistič z internetu. Chtěla jsem vyzkoušet něco nového a zajímalo mě, jak budou fungovat "pevné" čističe, které vypadají jako mýdlo v kelímku. Nikdy předtím jsem žádný neměla a nemám ho s čím srovnávat nebo vám doporučovat další značky. Nicméně jsem si koupila Brush Bath od Freedom (ZDE) a zatím musím říct, že jsem moc spokojená. Konzistence čističe mi připomíná staré pěny na holení, které se aplikovaly štětkou a můžete je znát třeba od svých dědečků :) Štětec normálně namočíte do vody, v kelímku s ním trochu zašmrdláte a já štětec pak ještě otřu o rukavici, se kteroum štětce čistím. Někdo štětce mne třeba mezi prsty, ale já bych měla rozmáčené ruce, než bych všechny štětce vždycky umyla :) O mé vychytávce s rukavicí si můžete přešíst článek ZDE. Je to už nějaký čas, ale doteď mám velkou radost, když u někoho vidím, jak s ní štětce myje :)




Čistič na štětce vytvoří pěnu, jakobyste štětec otíraly o mýdlo. Na umytí stačí strašně malé množství a po několika sériích mytí se zatím zdá, že z kalíšku skoro nic neubylo. Troufám si tedy říct, že mi čistič nějaký čas vydrží.



Tématu čištění jsem věnovala už několik článků a kromě těch, na které odkazuji výše si ještě můžete připomenout článek o tom, jak správně čistit vaší kosmetiku - KLIK. Možná by to pro někoho mohlo být také zajímavé :) 

Jestli máte doma více štětců a stejně jako mě vás vždycky štval celý proces mytí a schnutí štětců, tak vřele doporučuji pořídit podobný stojánek. Nejen, že máte jistotu, že se vám štetce nerozlepí a mají možnost dobře proschnout, tak ušetří i spoustu místa. Předtím jsem vždycky musela rozložit ručník přes celý stůl a štětce jsem na něj pokládala a teď si jen stojánek postavím na kosmetický stolek a do rána mám štětce suché a připravené k dalšímu použití. Stejnou radost mám i z nového tuhého čističe, protože je celý proces rychlejší a nemusím nikam přelívat šampón a jen štětce napěním přímo v krabičce.

Tak třeba i pro vás to budou zajímavé tipy a někomu z vás třeba ušetří čas nebo zpříjemní celý proces mytí štětců :)

Používáte při mytí štětců nějaké vychytávky? Čím nejčastěji své štětce čistíte vy? :)

17 komentářů:

  1. To mi pripomnelo, ze si musim konecne umyt stetce :D A ten stojanek je super, po nem urco mrknu.
    Beauty of pink / Soutěž

    OdpovědětVymazat
  2. ja používam detské mydlo a nechám uschnúť voľne na uteráku :) štetce nemám nejaké drahé a za ten rok a pol čo ich takto čistím sa im nič nestalo :) a používam na čistenie silikónovú kefku od Ebelin na pleť :D

    OdpovědětVymazat
  3. Čistím bud čističem MAC nebo mýdlovým z Douglasu. Stojánek je super věc, netušila jsem, že už se dá sehnat i u nás. To je dobrá zpráva

    OdpovědětVymazat
  4. Já je nejčastěji myju dětským šamponem a čas od času vydesinfikuju čističem ze Sephory. Na ten stojánek se musím podívat :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám štětce poměrně nové, takže jsem zatím nečistila, ale určitě se tvoje rady budou hodit.

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Ten stojánek vypadá fajn, kouknu po něm.:)

    OdpovědětVymazat
  7. Ten stojánek určitě časem pořídím. :-)
    SimonetaBlog

    OdpovědětVymazat
  8. Ten stojánek se mi líbí, to je suprová vychytávka:-) Já čistím štětce buď čističem Ebelin, to hlavně když nemám čas nebo se mi nechce prát a další varianta čištění je u mně klasika s dětským šamponem a vodou:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem si teď oblíbila "kombo" nejprve nastříkat štětce čističem Ebelin a tak za dvě minutky je umýt normálně namokro (používám na ně nějaký čistící gel/krém na obličej od Uriage ve vzorečku). A takhle čisté jsem je teda ještě nikdy neměla! Ale ten tuhý čistič mě docela zaujal, zkusím se po něm kouknout.

    OdpovědětVymazat
  10. Tento čistič chci také ozkoušet :).

    OdpovědětVymazat
  11. ta vanička je naprosto roztomilá :D pěkný článek, super vychytávky:)
    http://of-goldbook.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Na nějaký ten tuhý čistič se taky chystám, zatím používám jemný dětský šampon.

    OdpovědětVymazat
  13. ten stojánek je super vychytávka a i tu vanu bych brala :-D

    OdpovědětVymazat
  14. U mňa frčí akýkoľvek šampón bez silikónov a papierová utierka, na ktorú rozkladám, ja sa s tým moc neprdím teda :D

    OdpovědětVymazat
  15. Ten Freedom čistič asi vyzkouším

    OdpovědětVymazat
  16. Zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi mytí speciálním tuhým čističem na štětce a obyčejným tuhým mýdlem. :-) To totiž používám já a jsem maximálně spokojená. Obzvlášť na štětec používaný na tekutý make-up to funguje parádně, štětec je umytý kvalitněji než šamponem. Kupuji jemná dětská mýdla (nejradši Babylove z dm nebo Babydream z Rossmanna, cena asi 15 Kč), která používám i na mytí rukou. Speciální čističe na štětce mi přijdou jako komerční tah a zbytečnost.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)