pátek 19. února 2016

Scrapbooking | moje album + tipy

Slibovala jsem vám, že vám povím něco víc o scrapbookingu, kterému jsem propadla zhruba před rokem. Byl zhruba leden 2015, když jsem projížděla youtube a náhodou jsem narazila na video, které se věnovalo tomuto tématu. Strašně se mi líbila myšlenka, že si vytváříte své album vzpomínek, kam kromě fotek lepíte i jiné vzpomínky, které se vážou k určité situaci. Pokud v sobě máte trochu kreativního ducha, jste maličko sentimentální a schováváte si různé výstřižky, letenky, pohledy nebo lístky z kina a rádi si podobné vzpomínky připomínáte, tak vás scrapbooking určitě pohltí. Je to skvělý relax a zároveň možnost, jak dát vzpomínkám zase trochu novou dimenzi a jak si kromě fotek připomínat i něco dalšího. Neexistuje návod na to, jak by vaše album mělo vypadat, je to jen na vaší fantazii a chuti.

Stejně jako třeba na pletení nebo háčkování, i na scrapbooking si můžete nakoupit speciální propriety - alba, dekorace nebo papíry. Není to úplně nejlevnější záležitost a pokud začínáte od nuly, bude vás to něco stát, než si postupně nastřádáte různé dekorační věci. Ale samozřejmě není podmínka, že si své album musíte vyšperkovat jen drahými dekoracemi. Spoustu věcí si můžete vyrobit samy a není potřeba se ohlížet jen na známé značky. Počáteční investicí pak je asi album, které je základem. Existují speciální alba na scrapbooking, já si koupila celkem obyčejné v papírnictví, které má velké a čisté stránky. Každá stránka tak většinou patří nějaké vzpomínce - dovolené, události nebo třeba více menším akcím. Osobně mě nebaví alba se stovkami fotek a než mít 150 fotek na jedno brdo, tak si raději vyberu třeba 5 nejoblíbenějších fotek, které si potom ještě dozdobím a doplním je dalšími vzpomínkami, které se k této události pojí. Scrapbooking je pro mě hezká forma vzpomínek, kterou si vytvářím já sama a která pro mě není fádní a nudná. Ráda bych vám ukázala pár tipů, kde seženete materiál na tvoření, co ráda používám já a čím si album zdobím. Berte to samozřejmě jako inspiraci, protože se vám nemusí líbit stejné věci nebo způsob zdobení a tvoření, který se líbí mě. Někdo z vás si možná řekne, že je to super způsob, jak dát své vzpomínky dohromady a nebo třeba samy už nějaké album máte a může vás inspirovat to, co na zdobení alba používám já :) To už je jen na vás, ale věřte, že pokud vás to taky tak pohltí, začnete vyhledávat na internetu fotky pro inspiraci i eshopy, které nabízejí na scrapbooking všechno možné :)



Shánění barevných nebo efektových papírů mě strašně baví. Pokud nechcete utrácet za ty vyloženě scrapbookingové, tak se poohlídněte v klasickém papírnictví nebo třeba v Tigeru, kde mají obrovské množství jak papírů, tak dekorací za příjemné ceny.


Každá kapitola v mém albu má vždycky svůj nadpis z písmenek. Tyto jsou z Tigeru a várku předtím jsem kupovala na Davona.cz . Ta má pobočku i na Letné, kam vám fakt doporučuju jít jen s omezeným rozpočtem, nebo tam necháte půlku výplaty a budete chtít všechno :)



Celkově je vytváření scrapbookového alba velice individuální záležitost. Neexistuje nějaký konkrétní návod, jak ho vytvářet nebo jak by mělo vypadat. Jsou to vaše vzpomínky, vaše zážitky a taky vaše představa, jak chcete, aby to všechno vypadalo :) S tím se pojí i to, jestli si chcete všechny dekorace vyrábět samy nebo si je nakoupit hotové ve specializovaných obchodech. Počítejte s tím, že pokud budete nakupovat vyloženě věci na scrapbooking, tak si většinou připlatíte. Jako třeba za tyto papíry, které většinou tvoří pozadí celé stránky. Můžete je samozřejmě i stříhat na menší části, tvořit z nich koláže nebo třeba rámečky k fotkám, je to jen na vás. Já osobně si vždycky vyberu jeden barevný papír jako pozadí, na které potom skládám zbytek fotek nebo výstřižků.


Papíry na scrapbooking níže jsou z Pretty papers a blok vzorovaných papírů na fotce výše je z Tigeru.



Písmenka a číslice z měkké pěny, které mají z druhé strany samolepku ráda používám na nadpisy nebo třeba odatování událostí.



Když připravuji další stránku do alba, tak si vždycky nejdříve vyberu barevný papír na pozadí, sestavím si nadpis z písmenek a vyberu si, do jaké barvy nebo stylu budu celou stránku ladit. Protože jsem typ člověka, co si rád schovává různé letenky, lístky, mapy nebo pohledy, tak si je pak ráda vylepuji právě i do alba. Dám si tedy všechny fotky i výstřižky na hromadu a potom dávám všechny dohromady.



Své album můžete zdobit a šperkovat čímkoliv - třeba razítky, samolepkami, efektovými papíry, peříčky, kamínky nebo knoflíčky. Fantazii se meze nekladou! Můžete si vyrobit klidně vlastní vzor papíru nebo použít třeba výstřižky z časopisu.



Razítka níže jsou z Lidlu a Tigeru



Když mám vybraný papír na pozadí, tak si na něj rozvrhnu jednotlivé fotky a další výstřižky (mapy, letenky, lístky do divadla...) a umístím je na papír. Až když jsem s rozmístěním spokojená, tak všechno nalepím a potom začnu dekorovat. 



Washi pásky jsou na scrapbooking skoro nutnost :) Můžete s nimi fotky nedbale lepit, vytvářet z nich rámečky nebo na ně psát. Dneska je seženete všude možně, já jsem tyto kupovala na washipasky.cz



Pečeti na dopisy jsou z Tigeru a dekorační knoflíky z Lidlu



Mám tu pro vás i pár fotek z mého alba. Víte, že moje soukromí je pro mě svaté a proto vám nebudu fotit osobní fotky nebo své kamarády či rodinu, tak to prosím pochopte :) Myslím, že jako malá ukázka to stačí a na internetu najdete miliony nádherných fotek, podle kterých se můžete inspirovat a podívat se, jak si ostatní vytváří svá vzpomínková alba :)



Vzpomínky na setkání s Pat McGrath a loňský Utubering. Někdy si říkám, že si založím extra album jen na blogerské akce a zážitky :)





Vzpomínky na dovolenou v New Yorku


Dejte mi určitě vědět, jestli scrapbooking znáte a třeba si samy nějaké album vytváříte. A pokud ano, tak se s námi určitě podělte o tipy, kde nakupujete dekorace a různé doplňky na dozdobení vašich vzpomínek a fotek :)

23 komentářů:

  1. Wow, tak to je velká PECKA!!!! Fakt super. Já si strašně ráda vše schovávám, letenky, mapičky a tak .... jen mi to leží v šuplíku, ale je mi líto to vyhodit. Chtěla jsem si třeba dělat fotoknihu, a do ní je pak vložit, ale tohle je ještě lepší. Musím to taky vyzkoušet, a doufám, že moje album bude alespoň trochu vypadat tak pěkně jako to tvoje. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní! Já scrapuju už asi 6 let a nově jsem začala točit videotutoriály, tak budu moc ráda, když nakoukneš :)

    OdpovědětVymazat
  3. MS Design: tak to je super, pošleš mi prosím odkaz? Nějak jsem ho na stránkách nenašla :) Moc ráda se podívám a přiučím něco nového :)

    OdpovědětVymazat
  4. Priznám sa, celkom sa mi ten nápad páči, ale ja na to nemám absolútne čas. Takže všetky vstupenky a veci podobné končia maximálne tak založené v diári :)
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
  5. mňa to nikdy takto nebavilo sa s tým hrajkať, tak buď vytlačím fotky a dám ich do rámčekov/ nástenku alebo len do diára .)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak něco takového jsem poprvé viděla u své tety asi ve dvanácti letech a začala s tím také, no a už jedu desátou knihu výletů jak tomu říkám já, teta má světoběžník ;-) Kupovala jsem si na to takové ty sešity s tvrdýma barevnýma deskama, ke všemu se snažím něco napsat, tak musím mít bílý podklad. Poté jsem začala kupovat přímo knihu Kronika, která má lepší gramáž papíru, lepší vazbu i obal a vypadá fakt luxusně a hlavně bytelně. Některé starší knihy se mi pod náporem toho všeho už trochu rozpadají :-) Je to skvělé na odreagování a uchování vzpomínek.

    OdpovědětVymazat
  7. Musím říct, že tohle se mi vždycky líbí a obdivuju lidi, kteří si s tím dají tu práci. Já na to nemám ani nervy, ani nápady a vždycky mě to chvilku drží, ale nikdy to nezvládnu dokončit :) Já raději vytvořím sem tam nějakou tu fotoknihu v PC ať mám fotky i v tištěné podobě a neztrácejí se mi :)
    FitBlanka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Jeee, já si pamatuju jak jsem to dělala na základce:)) Ale takhle krásně barevný papíry jsem k tomu teda neměla:D Určitě by to mohlo vypadat pěkně s fotkami z polaroidu:)

    sweetcitruslemonade

    OdpovědětVymazat
  9. no uz som bola skoro uspesne vyliecena dakujem Rendy idem vybalit z krabice goodies :) kopec novych fotiek
    galantosfun

    OdpovědětVymazat
  10. O scrapbookingu jsem se dozvěděla teprve nedávno a jako nápad to prostě nemá chybu, je to možnost si vytvořit vlastní, originální formu vzpomínek, děkuji za velkou dávku inspirace, určitě se mi bude hodit:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Hezké,ale až na to jednou budu mít čas....:)

    OdpovědětVymazat
  12. Mas to krásné. musim si taky toto vytvorit.sve vzpominky mám nahazene v krabici

    OdpovědětVymazat
  13. Vedu si něco podobnýho :)! Není ale úplně scrapbook, mám takovej ten pětipředmětovej blog z Tigeru ze kterýho jsem odstříhla ty ,,dělítka" a lepím si tam fotky a vstupenky a hlavně vypisuju to, jak ty nejlepší akce a koncerty probíhaly a tak <3

    ZEEKO. | koreavcesku.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Já jsem si zrovna minulý týden koupila svoje první album ;) takže mi tvoje tipy přišly vážně vhod ;)

    OdpovědětVymazat
  15. Super článek a skvělá inspirace! Hrozně moc se mi to líbí, ale nemám na podobné věci bohužel čas.

    OdpovědětVymazat
  16. Rendy: odkaz na youtube je: https://www.youtube.com/channel/UCDz6305y2CL1CUqbWhHIzpw

    OdpovědětVymazat
  17. Dnes som si skoro kúpila tie srdiečkové pečate, ale nakoniec som uprednostnila srdiečkové pečiatky :D

    OdpovědětVymazat
  18. já zatím ještě nenašla nějak vhodné album... musím víc zašátrat po papírnictvích... :) ale pásky a nějaký nálepky už mám nakoupený... nechci tomu nějak podlehnout, ale jde to těžko :D navíc jestli něco miluju, tak to jsou fotky z cest :D

    OdpovědětVymazat
  19. Momentálně přemýšlím, že začnu scrapbook vytvářet. Děkuju za tipy a nápady:)

    OdpovědětVymazat
  20. já to neznala pod tímto názvem :-D nicméně zatím jsem byla dostatečně líná něco takého tvořit, ale dá se s tím pěkně vyhrát a už jsem nahlodlá, že s tím začnu snad taky :)

    OdpovědětVymazat
  21. skvělá stránka:) přímo stvořená pro mě :D
    http://of-goldbook.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)