středa 17. února 2016

Moje vlasová rutina | UPDATE zima 2015-16

V posledních několika týdnech se toho s mými vlasy hodně změnilo a říkala jsem si, že je zase na čase zase udělat update. Ještě ke konci minulého roku jsem se rozhodla pro trochu radikálnější změnu a zkrátila jsem délku svých vlasů. Podrobnosti o tom budete mít níže a teď se zaměřím hlavně na aktuální péči o vlasy a "nástroje", kterým se jejich vzhled snažím trochu vylepšovat :) Předchozí update si můžete prohlédnout ZDE a jelikož například stylingové produkty neměním moc často a hřebeny i gumičky používám pořád stejné, tak se na ně můžete podívat do předchozího článku :)



Začněme tím základním a to jsou pro mě šampóny a kondicionéry. Aktuálně střídám tyto dvě značky a jejich produkty. Šampon a kondicionér z řady pro zvětšení objemu vlasů od Hempz velice chválila Ája. A protože vím, že má krásné vlasy, nalákala mě na jejich vyzkoušení. Hned po prvním vyzkoušení jsem věděla, že je to to pravé i pro mé vlasy a i když běžně produkty pro zvětšení objemu nepoužívám, tyto mě nadchly. Vlasy jsou opravdu nadýchané, jemné a někdy se mi poštěstí, že je můžu umýt až po 3 dnech, což je u mých rychle se mastících vlasů skoro zázrak! Pokud něco dokáže mé vlasy trochu nadzvednout a dodat jim objem, je to hodno velkého uznání :)

Jak jistě víte z předchozích článků, které se vlasů týkají, musím produkty na vlasy často střídat, aby si vlasy nezvykly. Pokud bych stále dokola používala jen jeden šampon a kondicionér, tak bych brzy přestala pociťovat jejich blahodárný účinek. Proto Hempz střídám aktuálně s duem od Alterny - šampon Caviar anti-aging moisture intense oil creme shampoo a kondicionérem ze stejné řady. I když je v názvu "oil", tak se nemusíte bát ani vy, které máte podobný typ vlasů jako já. Ani jeden z produktů vlasy nijak nezatěžuje a díky nim jsou naopak neuskutečně lesklé a krásné. Šampon je trochu specifický, protože je nepěnivý a na olejovém základě. Před použitím ho tedy musíte promnout ve dlaních, aby se z oleje stal krém a jím si pak vlasy umýt. Pokud si šampon dáte rovnou na vlasy, tak se pěkně nadřete, než ho napěníte a vážně vám to nedoporučuju :) Habešský olej který obsahuje, na sebe váže povrchové nečistoty a nezdravé oleje a šetrně je dokáže odstranit. Tato řada je sice doporučená pro vysušené vlasy, ale za sebe můžu doporučit klidně i mastnějším typů vlasů, protože je produkty nezatíží a nijak jim neublíží. Oba produkty mi stačí použít jednou týdně a vlasy si pak chrochtají blahem :) Kondicionér je velice hutný a konzistencí se podobá trochu masce a přesně takové kondicionéry miluju a mám nejraději.





Z extra péče o vlasy, kam počítám tyto produkty, vám musím rozhodně říct o žhavé novince, kterou je Olaplex 3 na domácí použití. Jestli se alespoň trochu zajímáte o nové vlasové trendy nebo chodíte pravidelně ke kadeřníkovi, tak vám asi neunikl pojem Olaplex, který v roce 2015 totálně pohltil všechny světové kadeřníky a změnil možnosti barvení vlasů. Přejít z černé na platinovou blond během jednoho dne (a mít stále ještě vlasy na hlavě) už není utopie. A protože boom okolo tohoto revolučního produktu určitě jen tak neutichne, skvělou zprávou je právě novinka na domácí použití. 

Ať už chcete vlasy hýčkat mezi odbarvováním (barvením) nebo o ně mít dokonale postaráno, stačí Olaplex 3 použít jednou za týden jako takovou kúru. Použít se dá na jakýkoliv typ vlasů a je naprosto jedinečný a žádný jiný přípravek, který by dokázal to samé neexistuje. Proniká do vlasového vlákna a díky originální molekule, kterou obsahuje, spojuje narušené disulfidové vazby. Nejedná se tedy o klasickou masku na vlasy, která vlasy obalí jen na povrchu. Olaplex 3 necháte působit minimálně 10 minut, ale není problém ho nechat působit klidně i hodinu nebo přes noc. Aplikujete na vlasy, ty stáhnete třeba do culíku a pak si je klasicky umyjete šamponem a kondicionérem. Vlasy jsou po použití jak vyměněné, to vám slibuju! Nemám zničené vlasy po barvení, ale když vidím, co to s nimi dokáže, tak si myslím, že někdo, kdo má vlasy opravdu zničené nebo třeba vysušené, tak tohle bude považovat za zázrak! A to myslím bez přehánění :) Koupíte ho v kadeřnických salonech, které s Olaplexem pracují a cena se liší právě podle toho, kde ho koupíte. Jejich seznam najdete ZDE.

Hydratační maska na vlasy Hempz, o které jsem vám psala ZDE, je pořád stále úžasně skvělá. Asi není co dodat a z mé koupelové poličky se jen tak nehne :)

Posledním produktem je novinka z řady Moisture intense Oil creme pre-shampoo treatment od Alterny. Jedná se o jakousi podkladovou bázi, která vynásobí účinky vaší vlasové péče. Je to takové ošetření před mytím vlasů - promnete trochu produktu ve vlhkých dlaních a nanesete na suché vlasy. Necháte působit 5-15 minut, opláchnete a poté si klasicky umyjete vlasy, jak jste zvyklé. Četnost používání záleží na míře poškozené vašich vlasů a doporučuje se kúru používat 1x týdně.




Zimní období si žádá i speciální péči, kterou obstarává anti-statický sprej Alterna, díky kterému mi vlasy nepoletují všude a kdykoliv sundám čepici z hlavy, tak nemám vlasy zelektrizované a rozježené. Hlavně mi vlasy nijak nezatěžuje a dokáže je maličko uhladit a tak jakoby upravit, že pak vypadají lépe. Na konečky dávám olejíček Agave, který je ultra hustý a stačí ho jen pár kapek. Myslím, že tohle balení mám tak na rok, protože pokaždé stačí tak pidi množství a vlasy jsou pak krásně lesklé a rotřepené konečky nemají šanci :)



V sekci suchých šampónů se toho příliš nezměnilo. Stále mám své tři oblíbence od Alterny, Toni&Guy a Batiste. Sucháč od Alterny mi akorát došel, což trochu mé vlasy ranilo, protože je vážně nejlepší z nejlepších a budu muset pořídit náhradu.



Díky výzvě s webem blogerky.cz jsem dostala na testování novou žehličku na vlasy a kulmu od Remingtonu, takže to se od minula trochu změnilo. Ráda bych někdy připravila článek zaměřený extra jen na pomůcky na úpravu vlasů (i s ukázkami, když se zadaří), tak budu ráda, když mi dáte vědět, jestli by vás tohle téma zajímalo :)





Žehlička Remington PROtect se od jiných žehliček liší zejména v tom, že žehlíte vlasy pomocí studené páry, která umožňuje úpravu vlasů i při nižší teplotě. Vlasy se tak neničí tolik a zajímavostí jsou určitě i žehlící plochy. Ty jsou totiž napuštěné směsí mikro kondicionérů s keratinovým, arganovým a makadamovým olejem. K žehličce je i praktické pouzdro, kam jí můžete schovat nebo s ní třeba cestovat. Líbí se mi, že vlasy po vyžehlení vydrží dlouhou dobu narovnané, aniž bych je musela nějak výrazně moc lakovat. Pokud máte stejně jako já neposlušné vlasy, které nerady drží tvar, tak tohle jistě umíte ocenit :)



Kulma PROtect je stejně jako žehlička vybavená také technologií Hydracare, která brání vlasy proti poškození. Studená pára umožní úpravu vlasů i při nižší teplotě. I barel, na který vlasy natáčíte je napuštěný stejnou směsí mikro kondicionérů, stejně jako žehlička.









Místo, odkud jde studená pára. Doporučuje se každý pramen před natočením projet párou a poté klasicky natočit. Na fotce níže je nádobka, do které dáte vodu (ideálně destilovanou), ze které se potom vytváří pára.





Ty z vás, které mě sledují pravidelně na Instagramu, tak určitě víte, že jsem se na konci podzimu nechala celkem dost ostříhat a zkrátila jsem délku vlasů skoro o polovinu. Chtěla jsem jít k nějaké schopné kadeřnici, dala jsem na doporučení a zašla k úžasné Dominice Reslerové do salonu Carpe Diem (kousek od Flóry). K Dominice chodí třeba i Shopaholic Nicol, takže jestli se vám líbí její vlasy, tak víte, kdo za tím vězí :) Určitě mrkněte na Domči insta profil @dominikaresler , kde často ukazuje i vlasové proměny svých klientek.



V salonu pracují například se značkou Alterna, Redken nebo Sachajuan. Kromě kadeřnictví tam najdete i manikúru, pedikúru nebo kosmetiku. Na doporučení jsem tam byla i na manikúře před svatbou a byla jsem velice spokojená :)





Tak jen pro srovnání, jak dlouhé vlasy jsem měla na konci podzimu, než jsem se rozhodla pro radikální střih :) Dlouhé vlasy jsem si "pěstovala" hlavně kvůli svatbě, ale kdybych tušila, že v náš svatební den bude 40 stupňů, tak jsem se nechala ostříhat na mikádo hned :) Omluvte kvalitu fotek, jsou jen z mobilu, ale pro představu myslím postačují :)




A konečný výsledek :) Řekla bych, že se na fotce vlasy tváří ještě o něco delší, než ve výsledku byly. Střih byl opravdu razantní, ale nelituju ani jediného centimetru, protože konce vlasů už byly dost zničené, tenké a celkově prostě nezdravé. Pohrávám si s myšlenkou, že bych se před létem nechala ještě o něco víc ostříhat, protože mi kratší vlasy vyhovují. Nemám pocit, že by to byla tak značná změna, protože vlasy jsou pořád relativně dlouhé, ale není pod nimi takové horko, nezasekávají se mi do popruhu u kabelky a mnohem lépe mi drží drdoly na hlavě :)



To by bylo z aktuálního updatu asi všechno :) O produktech určitě neslyšíte naposledy a postupně se na blogu určitě ještě objeví, protože jsou skvělé! Jsem strašně ráda, že můžu říct, že jsem se svými vlasy opravdu spokojená a i když nejsou dokonalé a já je neumím dokonale upravit (prostor pro zlepšení je rozhodně značný), tak z nich mám radost :) Ostříhání jim neuvěřitelně ulevilo a mě se ulevilo, protože mám pocit, že mám lehčí hlavu a nemusím čekat 4 hodiny, než mi vlasy samy od sebe uschnou :) Je to prostě úleva a vřele doporučuji všem udělat sem tam vlasům pořádný detox a trochu (klidně i hodně) je zkrátit.

Budu ráda za vaše tipy a doporučení z vaší vlasové rutiny :) Zejména šampóny a pečující produkty ráda střídám a zkouším pořád nové, takže inspirace není nikdy dost :)

*

22 komentářů:

  1. Mě by těch vlasů bylo strašně líto:) Jednou jsem se taky nechala ostříhat takhle nakrátko a ještě ten den jsem si říkala, co to bylo za blbost :D Ale takhle tvoje vlasy vypadají o moc zdravější:):))

    sweetcitruslemonade

    OdpovědětVymazat
  2. Máme to s vlasy dost podobné, neboť já právě používám Moisture řadu od Alterny a Hempz péči jsem zkoušela ve vzorečku a je výborná. Jinak jsem také shodila 40 cm vlasů a to loni, letos jsem to zase zkrátila o dvacet a jsem spokojená. :-) Hodně mě láká žehlička, kterou používáš, poslední dobou nad ní často přemýšlím, protože stará mi už přesluhuje. :)

    OdpovědětVymazat
  3. ja som v novembri radikálne zmenila účes a skrátila si vlasy o 45cm aby som ich podarovala k dobrej veci :) hoci mi dlhé vlasy chýbajú, postupne nachádzam to čaro aj v tých kratších ( rýchlejšie uschnú, vyžehlia sa, neminiem toľko masiek a kondicionérov, nerobia sa mi uzlíky na nich) :)

    OdpovědětVymazat
  4. Protože mám vlasy vlnitý,tak je mám i suchý.Používám taky olejíčky na vlasy a jsou opravdu úžasný.

    OdpovědětVymazat
  5. Já se dala ostříhat v říjnu, o 20 cm. Změnila jsem i radikálně barvu - z blond na hnědou s výrazným červeným nádechem. Z barvy jsem nadšená, z momentální délky vlasů moc ne, ale beru to tak, že to jsou jen vlasy a časem dorostou. Navíc po téměř 5 letech stejné délky si to opravdu zasloužily.

    Momentálně mi vyhovuje vlasová kosmetika od Yves Rocher, mé vlasy si s ní doslova chrochtají blahem.

    OdpovědětVymazat
  6. Ten Olaplex ma celkom zaujal, aj keď nemám pocit, že mám nejaké extra poškodené háro :)
    Jo to si mi zas pripomenula, že by som to svoje mikádo mala ísť trochu refreshnúť ku kaderníčke ;)...
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
  7. S vlasy to mám stejně, kvůli srpnové svatbě jsem je pěstovala a byly fakt hodně bez tvaru, tenké na koncích. Tak jsem je šmikla, ještě razantněji než ty :). Teď ještě chvilku počkám, pak budu udržovat delší mikádo :).

    OdpovědětVymazat
  8. Občas mně taky láká radikálně šmiknout vlasy, ale většinou si to zase rozmyslím a nechám si sešmiknout jen konečky:-) Jinak, já mám co se týče péče o vlasy pár oblíbenců a pak taky ráda zkouším a experimentuji, což znamená, že moje rutina, ať co se týče mytí, úpravy nebo celkové péče sestává z ověřených stálic plus dalších výrobků, které zrovna zkouším.

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za skvělé informace. Hned jsem si objednala Hempz a ještě mě hodně zaujal Olaplex. Prosím, mohu se zeptat kolik zhruba stojí v salónech. Koukala jsem na seznam salónů a někam bych si pro něj zašla. Díky za zprávu. E.

    OdpovědětVymazat
  10. Super článok, vždy sa rada inšpirujem vlasovými prípravkami od iných báb :-)
    Moje obľúbené vlasové prípravky mám zhrnuté v tomto článku:

    All about my hair

    OdpovědětVymazat
  11. já jsem spokojená s arganovým olejíčkem na konečky od yves rocher :)

    OdpovědětVymazat
  12. Hempz bych chtěla vyzkoušet. Moc ti to sluší

    OdpovědětVymazat
  13. Kratší vlasy jsou super! Taky jsem před rokem šla na delší mikádo ještě z delších vlasů, než si měla ty a ta úleva je obrovskáááá.. ;) Tou žehličkou se ale asi nedají udělat moc dobře vlny, když nemá moc kulatý tvar nebo ano?

    OdpovědětVymazat
  14. Fajn tipy, určitě něco vyzkouším:) A recenzi na žehličku s kulmou bych určitě ocenila.

    OdpovědětVymazat
  15. Řekla bych, ze ti ty kratší vlasy sluší mnohem vic ;) je to takové šmrncovní ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Já měla vlasy ještě delší - až po zadek a nedávno jsem se nechala taky radikálně ostříhat, cca 25 cm. Než jsem si na to zvykla, tak jsem hodně litovala, ale teď mi to přijde úplně úžasné a svěží :)

    OdpovědětVymazat
  17. Pěkný sestřih !:-) Ráda používám produkty od Welly :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Krásný článek!! Mám radost, že ti Hempz vyhovuje, určitě zkus někdy CC Cream Alterna, je fakt nejlepší, co jsem kdy na konečky měla. Kratší vlasy se mi na tobě líbí asi o trochu víc, ale to na každém. Mám pocit, že hodně dlouhé vlasy jsou trochu out nebo jak to říct. Po přečtení tvého článku si hned běžím natřít vlasy Olaplexem 3 :-D!

    OdpovědětVymazat
  19. Taky jsem se byla minulý měsíc ostříhat a dopadlo to podobně, měla jsem ještě delši vlasy než ty a nechala je zkrátit podobně a jsem za to take moc ráda, péče neni tak obtížná jako předtím a mám krásné zdravé vlasy jako ty:-) Vlasové produkty používám jiné a mnohem levnější z drogerie a snažím se je střídat jak píšeš tak není dobré používat pořád to stejné dokola..:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Ja som už skoro rok no poo a s výnimkou dneška (bad hair day) som veľmi spokojná... Osvedčila sa mi prírodná kozmetika (lavera, oleje) na vlasy... ale ostrihať sa by mi asi bodlo (:
    Daniela

    OdpovědětVymazat
  21. Super článok, rada čítam ako sa menia tvoje produkty a stále nachádzaš nové a lepšie. Hempz mám tiež v pláne vyskúšať, keď vyhovuje aj tebe, niečo na ňom teda bude. Alterna je tradičná stálica

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)