středa 6. ledna 2016

Zaměřeno na štětce 1 | oblíbené štětce a doporučení

Kdybych měla udělat nějaký žebříček nejčastějších dotazů, na předních místech by se umístily určitě štětce. Hodně z vás chce vědět, jaké značky ráda používám a jaké štětce bych vám mohla doporučit. Rozhodla jsem se tedy vytvořit takový speciál zaměřený právě na štětce, který bude mít 2 části. V této první bych se ráda věnovala převážně štětcům na oči a celkově těm menším. Větší štětce na tvář si necháme na příště :)



Nejčastější dotazy se týkají značky, kterou vám můžu doporučit. Na trhu je tolik značek a je jen na vás, kolik peněz chcete do štětců dát a jestli vám záleží na značce nebo tvaru štětce apod. Málokdo si asi koupí všechny štětce najednou a svou sbírku si buduje postupně. I já bych si ráda ještě několik typů štětců pořídila a postupně třeba vyřazuji ty staré, poničené nebo nepoužívané. Jak můžete vidět níže, nejvíce používám štětce značky Sephora, Real Techniques, Petra Lovely hair nebo Zoeva. Mám samozřejmě ještě více štětců, ale chtěla jsem vám ukázat ty nejpoužívanější a nejoblíbenější, které ve sbírce mám.

Berte také v potaz to, že nejsem vizážista, který by se líčením živil a všechny štětce jsou jen na domácí použití pro mě osobně :) Pokud si chce někdo pořídit profi sadu štětců, tak radu hledejte u profíků a ne tady :)


Štětec na nanášení stínu na celé víčko - All over shadow brush

Tento typ štětce je pro mě naprostý základ a v případě nouze s ním člověk dokáže vytvořit komplet líčení očí. Někdo možná ani jiné další štětce nepoužívá a vystačí si s tímto typem. Těchto štětců mám ve sbírce asi nejvíce, protože je používám při každém líčení očí a protože mě nebaví je prát každý den, mám jich prostě víc, abych je mohla střídat :) Kdybych si měla vybrat jen jeden top, tak řeknu, že mi nejvíce sedí M.A.C č.239. Nejvíc mi sedí protože je drobný a dobře se s ním dostanu i do vnitřního koutku oka. Nevadilo by mi najít tvarově stejně velkou alternativu, od které bych i koupila víc kusů, protože štětce této značky přece jen nejsou nejlevnější. I ostatní štětce, co máte vypsané níže moc ráda používám a všemožně je střídám. Za cenově přijatelnější v této kategorii pak považuji štětec Sephora č.22, kterých mám více kusů.


Štětce zleva: Ladybox (byl součástí jednoho z vydání a těžko už bude k sehnání) - M.A.C č.239 - Dermacol (z jejich sady štětců) - Sephora All over shadow č.22 (jedná se o štětec ze staré kolekce a v té nové mají štětce už možná jiná čísla)



Štětec na rozmazávání barevných přechodů a "ztrácení" stínů - blending brush

Svůj úplně top zatím stále hledám a myslím, že jsem ho ještě nenašla. Tyto všechny považuji zatím za ty nejlepší a nejvíce funkční, co jsem vyzkoušela a mám je ráda. Štětec od Sephory je v tomto výběru ten nejhrubší, kdybych to tak řekla, i když to samozřejmě není nějaký nepříjemný štětec. Dokáže dobře rozmazat a ztratit i stíny, na které jsou jeho jemnější kolegové krátcí a i když není pocitově na oku úplně nejjemnější, svou práci dělá dobře a v mé sbírce patří už trochu k veteránům. Od Zoevy tu mám dva zástupce - jeden kulatější (228) a pak placatější a ne tak rozčepýřený (227). Každému vyhovuje něco jiného a je zvyklý pracovat jinak, takže někomu právě více vyhovují placatější blending brushe a někomu spíše ty kulatější. Posledním oblíbencem je M 72 od Petry Lovely hair, který je velice jemný a průměrově nejvíce podobný Sephora štětci. Štětce různě střídám a většinou záleží na konkrétních stínech, které zrovna používám a podle toho štětec vybírám.


Štětce zleva: Zoeva 228 Luxe crease - Petra Lovely hair č.M 72 - Sephora Rounded crease č.13 - Zoeva 227 Luxe soft definer



Štetec z umělých vláken - na korektor nebo krémové oční stíny

Tato kategorie štětců je pro mě nejvíce variabilní, co se značky a ceny týče. Jak vidíte, mám tu od úplně no name štětce z drogerie až po UD štětec a můžu vám říct, že u tohoto typu nevidím prostě prakticky žádné rozdíly. Pokud je štětec kvalitně udělaný a nepadají z něj štětiny, je mi prakticky jedno, který používám. Mám je hlavně na krémové oční stíny (nejvíce asi na Colour Pop) a mám jich více ze stejného důvodu jako all over shadow štětce :) Pro mě osobně je zbytečné za tento typ štětce utrácet nějaké vyšší částky a všechny tyto naprosto skvěle plnou svou funkci.



Štětce po směru hodinových ručiček: Essence Precise eyeshadow brush - Urban Decay (byl součástí paletky stínů) - no name štětec z drogerie - Dermacol (z jejich sady štětců) - Sephora Concealer č.46



Drobnější kulatý štětec - pencil brush

Pro někoho je tento typ štětce možná nadbytečný, ale já osobně ho velice ráda používám. Hlavně k nanášení stínu do vnitřního koutku oka nebo do ohybu víčka. Mám jich několik v různých velikostech a opět spíše záleží, jaký stín s ním nabírám a podle toho si vybírám i konkrétní štětec. Do základní výbavy asi spíše nepatří, ale pokud si rozšiřujete svou sbírku štětců a chcete mít zastoupených co nejvíce typů štětců, tak minimáln jeden pencil brush by tam podle mě být měl.


Štětce zleva: Petra Lovely hair č.M 75 - Essence - Hakuro H 76 - Zoeva 231 Luxe petit crease





Smudge brush 

Tento typ štětců ráda používám k nanášení stínu na spodní linku oka. Opět ho mám v několika velikostech a buď nahoře zakulacený nebo rovně střižený. Také ho používám při každém líčení a proto mám více kusů. Se všemi těmito jsem spokojená a celkem mezi nimi nevnímám rozdíl a zásadně se liší jen svým tvarem.



Nahoře štětce zleva: Petra Lovely hair č. M 74 - Nanshy Flat definer - Dermacol (ze sady štětců) - Petra Lovely hair č. M 76




Štětec na oční linky - eyeliner brush


Oční linky jsou pro mě stále výzva a i když se snažím poctivě trénovat, mezery tam stále jsou :) Dlouho mi trvalo, než jsem si našla ty správné štětce a i když se na fotce možná tváří dost rozmanitě, každý má něco do sebe. Nejklasičtější je asi zkosený štětec, který na linky podle mě používá nejvíc lidí. Ne všechny mi úplně sedly a některé jsou na mě buď moc velké nebo silné, ale tyto dva níže mi vyhovují. Ten od Zoevy je úžasně tenký a přesto pevný a neohýbá se tolik jako jiné, co jsem vyzkoušela. Ten od Petry Lovely hair je o něco kratší a kromě linek s ním někdy nanáším i gel na obočí. Štětec od Real Technique možná na první pohled vypadá zvláštně, ale mám ho moc ráda a těžko se popisuje proč :) Musely byste ho prostě vyzkoušet a zjistit to samy. Poslední je M 77 od Petry Lovely Hair, se kterým se mi skvěle nanáší některé druhy gelových linek, které se jinak špatně nanáší ostatním typem štětců a vyhovuje mi jeho tvar do špičky.



Nahoře štětce zleva: Petra Lovely hair č. M 78 - Real Techniques Pixel point eyeliner brush - Petra Lovely hair č. M 77 - Zoeva 317 Wing liner


Štětec na korektor - concealer brush

Někomu vyhovuje nanášet korektor spíše plochým systentickým štětcem, já jsem si ale zamilovala tyto dva. Pro mě jsou to nejlepší štětce na korektor vůbec a používám je neustále. Jediný rozdíl mezi nimi je v tom, že RT štětec není tak hustý jako štětec Zoeva, ale jinak jsou oba dva naprosto skvělé.


Štětce dole zleva: Zoeva 142 Concealer buffer - Real Techniques Deluxe crease brush




Poslední kategorie je taková random, protože jsou to specifické štětce, které se do jiné kategorie moc nehodí. První je určitě spirála na učesání obočí, která je pro mě takový úplný základ každé štětecové výbavy. Můžete s ní odstranit i přebytek řasenky a koupíte jí v každé drogerii za pár korun. Druhým je fan brush (vějířový štětec), se kterým "odmetám" opadané stíny pod očima. Někdo ho používá i na nanášení rozjasňovače, ale na to mám raději jiné štětce, které uvidíte v dalším díle. Poslední je aplikátor na třpytky a glitry. Je gumový a díky tomu se na něj třpytky nalepí a vy je pak snadněji aplikujete na oko.



Výše máte několik doporučení, ale na závěr tu mám naopak jedno NEdoporučení. Mezi své oblíbené značky bohužel s odstupem několika let nemůžu zařadit štětce značky Hakuro. Před nějakým časem byl okolo nich velký boom a samozřejmě se vám nemusí stát to samé, co mě, ale jelikož jsem stejný problém viděla už skrze internet u několika dalších lidí, myslím, že to nebude problém jen u mě. Od Hakura mám celkem 4 štětce a některé mají problém nebo defekt. 

Štětec na make-up se mi rozlepil, což tedy neberu jako zásadní problém a Herkulesem si rukojeť můžu v pohodě přilepit zpátky. Vzhledem k tomu, že se mi to u jiných značek štětců nikdy nestalo a všechny je myju a suším stejným způsobem, tak to beru jako chybu na straně této konkrétní značky. Dalším problém jsem vám vyfotila níže. Když se blíže na štětec podíváte, vidíte, že jeho štětiny u kovového spoje trochu zezelenaly. A právě o tomto problému jsem četla u více lidí. Ptala jsem se vás na Instagramu, jestli se vám to stalo také a hodně z vás mi psalo stejnou zkušenost - celé si to můžete přečíst ZDE. Můžete mít samozřejmě jinou zkušenost a výrobce mohl klidně už vady vychytat, ale to, že se to stalo tolika lidem beru jako mínus této konkrétní značky a bohužel nemůžu doporučit tyto štětce kupovat.



Doufám, že vám přehled trochu pomohl a odpověděl na nejčastější dotazy. Jako vždy je to samozřejmě velice subjektivní záležitost, protože někdo si vystačí jen s jedním štětcem a nalíčí s ním celý obličej a někdo má raději více typů a tvarů štětců. Myslím, že nevlastním nějak drahé štětce a všechny jsou cenově dostupné a za všechny můžu dát ruku do ohně. Tedy až na ten poslední, ale to vidíte samy :) 

Podělte se s námi i vy a napište jaké jsou vaše oblíbené štětce na oči a jaké značky jsou pro vás ty nejlepší :)

34 komentářů:

  1. ve štětcích se hodně ještě hledám, jedinou stálicí kterou už nikdy nebudu mít potřebu vyměnit za jinou je Small tapered brush od Elfu, který používám na zapudrování korektoru pod očima...nejlepší štětec!

    OdpovědětVymazat
  2. Co se štětců týče, tak jsem začínala asi před třemi čtyřmi lety s ELFem a jejich Studio řadou no a dneska ke mně putuje Zoeva ♥
    Hakuro pro mě bylo docela zklamání. Stalo se mi to stejné co tobě -štětce na oči mi začaly zelenat a H50 zase pelichat (a to jen tak light, ale docela brutálně). Starala jsem se o ně (umývala dětským šamponem nebo různými brush cleanry), ale tohle mě trošku zarazilo. To i ten obyč štětec od Essence, který mám tři roky funguje líp :/ Nechápu...

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám štětců docela hodně, ale teď si chci pořídit pár dalších od Zoeva. Jeden už mám a jsem spokojená, tak chci zkusit další :). Sephora štětce mi moc nevyhovovaly, měla jsem se před pár lety a nakonec jsem je všechny rozdala.

    OdpovědětVymazat
  4. Co se týče štětců, mám jich doma docela dost, moje oblíbené jsou RT a jsou pro mě skvělé. Ráda bych vyzkoušela i jiné dražší značky, tak třeba někdy až budu mít tisíce navíc, haha:-D Tvůj článek je skvělý, a tvé fotky o to víc!:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem dost propadla štětcům Petra Lovely Hair :). Nemám je extra dlouho, ale zatím super. Jsou úžasně jemné a husté. Teď taky pokukuju po štětcích od RT, tak uvidím jestli mě osloví :)

    http://lifestylebykej.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. já mám od Hakura tři štětce a jsem zklamaná z blending brushe, protože mi začal příšerně pelichat, štětinky se polámaly a vypadávají a nechávají pak kousky po obličeji, byl dobrý, ale tohle mu neodpustím teda :(

    OdpovědětVymazat
  7. A tak to já zase Hakuro štětce miluju! Jediné štětce, se kterými si nanesu stíny! Takže já je můžu jen doporučit!

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám Hakuro H51 a je naprosto perfektní už 2 roky a ani 1 chloupek nevypadnul :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ja sa veľmi nelíčim, takže štetcov veľa nemám, ale potešili by ma tie od Zoevy:)
    Pozývam teba a tvojich čitateľov na moju giveaway, budem rada, ak sa zapojíš:
    http://vsetko-co-mam-rada-by-vaja.blogspot.sk/2016/01/novorocna-giweavay.html?m=1

    OdpovědětVymazat
  10. S tim hakurem souhlasim, mam od nich 5 stetcu a vsechny silene zhrubly a take mi jeden zezelenal. Ale budu si kupovat zoevu a nove peti stetce az budou :)

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek :) nějaké štětce na stíny bych si teď chtěla pořídit, tak se mi tvoje tipy hodí. Asi možná zkusím nějaké od Zoevy :)
    HAUTE BASICS

    OdpovědětVymazat
  12. S Hakurem me tva recenze trochu prekvapila, protoze ja vlastnim uz dva roky H50 a nemohu si ho vynachvalit. Stetec stale vypada jako novy, stetiny nevypadavaji, rukojet drzi a make-up zapracuje raz dva.

    OdpovědětVymazat
  13. já se ve světě štětců zatím ztrácím a teprve jej postupně objevuji, pro mě je recenze jednoznačným přínosem ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Mě pro moje základní líčení stačí Essence:)

    OdpovědětVymazat
  15. Super článek rendy. Máme spoustu společných oblíbenců. Já zas nemůžu doporučit štětce Petra lovely hair. Sama jsem si nikdy žádný nekoupila, jen jsem je dostala od "tchýně". Měla jsem problém se všemi. Od různé délky štětin až po masivní vypadávání štětin, rozlepování rukojeti od toho kovu až po to zelenání jak říkáš ty. I přesto, že jsem štětce opatrně myla všechny šetrným dětským mýdlem/šamponem, tak mi postupně zezelenaly úplně všechny, takže k dnešnímu dni nemám žádný PLH štětec. Všechny jsem je vyhodila a bohužel jsem je nemohla ani reklamovat, když to byl dárek a neměla jsem k nim žádný "doklad", prostě nic. Naopak Hakuro si nemohu vynachválit. Používám je více jak 5 let denně a za mě jedny z nejlepších štětců společně s RT a MAC. :)

    OdpovědětVymazat
  16. není to dlouho co si dělala srovnání a vybrala sis haruko, ale chápu časem člověk pozná tu kvalitu, co se týče toho zazelenání, kamarádka měla štetec na MU a pudr přes 2 roky a nic takového se jí nestalo a to je prala docela často - zničila si je omylem svoji vlastní chybou jinak by je měla do ted..
    i já vlastní jeden na makeup a jsem spokojená, ale to ho nemám tak dlouho, cca rok :)

    PS: rendy zkoušela si změnit šablonu /desing/ na blogu, třeba by pak šlo odpovídat na komentáře jednotlivě, mě to u blogu jde.. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ja mam od Hakura 8 stetcu cca 2 roky a vsechny naprosto ok, nepadaji, nezelenaji :)

    OdpovědětVymazat
  18. Kris(týnka): bohužel mi to ty štětce začaly dělat až teď. Mám je taky delší dobu a když se mi to předtím nestalo, tak jsem logicky nemohla očekávat, že se v budoucnu něco takového stane :( Tak to bohužel je a proto se snažím dělat takové updaty, aby v nich byly co nejvíce aktuální informace.

    OdpovědětVymazat
  19. Štetce sú pre mňa základná výbava, takže super článok pre kočky, ktoré sa v tom hľadajú :-). Najlepšie štetce sú od Zoevy ale už dlhšiu dobu mi hlavo idú Sigmy a od Petra Lovely Hair.
    dadalajf.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  20. Štětců mám opravdu jen pár a pořád přemýšlím nad nějakou sadou, akorát se dopodus nemůžu rozhodnout, od koho ji koupit :D Jestli od Zoevy, Petry, Dermacolu nebo Sigmy či jinou :D

    OdpovědětVymazat
  21. @Michiyo Yokomura: sadu od Dermacolu jako celek nemůžu doporučit bohužel. Fajn jsou některé menší štětce na oči (viz. výše), ale sada jako celek za tu cenu podle mě vůbec nestojí (můžeš se podívat na samostatný článek, který se tu minulý rok objevil). U Zoevy nebo PLH sad nešlápneš vedle :)

    OdpovědětVymazat
  22. Těším se na článek číslo 2. Ohledně štětců jsem ti také psala. Používám ale jen štětce na tvář, tudíž pro mě bude více inspirující pokračující článek. :)

    OdpovědětVymazat
  23. u mna zase Hakuro absolutne bez problemov, zato mi zozelenal jeden od Zoevy. To zozelenanie je sposobene oxidaciou kovovej hlavy stetca a to vznika prave pri nespravnom cisteni (voda sa dostava dovnutra a pri vysychani zvnutra narusa kovovu hlavu stetca). Iny rozumny dovod ma vobec nenapada, vacsinou sa jedna o stetce s prirodnymi vlasmi. Ale tiez mi je zahadou preco pri rovnakokm postupe cistenia mam vsetky prirodne v poriadku okrem toho Zoevackeho :) A to cisti stetce vzdy dole hlavou a aj mi tak schnu.

    OdpovědětVymazat
  24. Zo štetcov som si spravila takú menšiu obsesiu a mám chuť stále nejaké nové kupovať. Najviac ich mám od značky Zoeva, lebo ich sadám neviem odolať, hoci niektoré štetce mám potom v niekoľkonásobnom zastúpení. Ale veľmi mi to nevadí, lebo sa líčim denne, a tak ich nemusím čistiť každý deň. Zoevu môžem určite odporučiť, avšak skúsenosť mi hovorí, že aj lacnejší produkt z drogérie môže splniť svoju úlohu veľmi dobre, len treba vedieť, na aký produkt ho použiť. Ja mám napr. obľúbený menší plochý s mierne zaguľatenou špičkou od Catrice, ktorý pri krémových Color Tattoo žiadny neprekoná :)

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Rendy, díky za tento článek! :) Štětce od Hakura mám dva a mám je už přes 2 roky - H51 je v pohodě, ale
    u H61 mám stejný problém. Také jsem četla na mnoha místech o tomto jevu a musím říct, že pro příště bych už šla spíš do jiných štětců..

    OdpovědětVymazat
  26. Mě světec od Hakuro taky zezelenal..mám ráda štětce od ELF a i z eBay jsou některé v pohodě

    OdpovědětVymazat
  27. Velmi užitečný článek, děkuji. Naprosto souhlasím s Hakuro štetci. Až díky tobě jsem si uvědomila, že se mi stalo to samé (rozlepení + zezelenání). Ostatní štětce jsou v pořádku, o všechny pečuju stejně, takže chyba není v mé nesprávné údržbě ale u výrobce.
    Můj oblíbenec se nachází v každé kategorii fotek z tvého článku. Mám z toho radost. :-) Těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
  28. Mám moc ráda štětce od Real Techniques, krásně se s nimi pracuje, odolávají mytí, jsou superjemné. Škoda jen že ty, které bych si pořídila samostatně jsou jen v setech. U štětců Hakuro se mi objevil stejný problém a to je moc často nepoužívám ani často nemyji. I přesto je mám moc ráda, na zapečené stíny jsou jejich "kozí" štětce nejlepší. Nové už si bohužel kvůli "zelenání" nekoupím...

    OdpovědětVymazat
  29. Nejoblíbenější jsou určitě real techniques a sephora. štětce na oční linky používá hlavně na stín na obočí a na gelové linky jedině a už roky od bobbi brown eyeliner brush.

    OdpovědětVymazat
  30. Skoda, ze tento clanok nebol skor...od Hakuro som si objednala nastastie iba 2 stetce na oci,este pred vianocami.
    Inak pouzivam real techniques na makeup, par od Ecotools, blending od Pupa a na tiene od essence.
    Chcela by som este vyskusat Zoeva stetce.

    OdpovědětVymazat
  31. Hakuro štětce mi dělají totéž a jejich přírodní štětiny po několika umytích už nejsou jako dřív, také bych do nich znovu asi nešla. chtěla bych zainvestovat do nějaké pořádné sady od Zoevy, to mám letos na prvním místě v kosmetickém wishlistu.

    OdpovědětVymazat
  32. Zatiaľ mi plne vyhovujú PLH štetce, ale robím si zálusk aj na Zoevu...
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
  33. S těmi štětci je to opravdu hodně individuální. Mně se naopak už dvakrát rozlepil štětec na make up RT (Expert Face Brush), třetí jsem si tedy už nekoupila a vyměnila ho za podobný Hakuro. Při stejné údržbě je už dlouho ve skvělém stavu, ani náznak nějakého rozpadávání.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)