pátek 15. ledna 2016

Proč je dobré mít miniatury?

Už dlouho jsem si říkala, že vám chci napsat něco o kosmetických miniaturách. Vždycky když nějakou mini rozkošnou kosmetiku vidím, vzpomenu si na doby, kdy jsem měla svůj úžasný domeček pro panenky. Nikdo nikdo neměl tak krásný domeček, jako jsem měla já (fakt!) a doteď úplně vidím, jak jsem v jeho mini koupelně měla schovanou miniaturu Chanel voňavky. Vonila jsem s ní samozřejmě jen panenky a vůbec jsem netušila, co to vlastně mám. Asi i od té doby mám slabost pro všechny kosmetické miniatury. Podobně zatížených je po celém světě určitě dost a proto se na ně pojďme podívat trochu blíže.




Víte, že mám ráda i dražší značky kosmetiky a pokaždé mě trochu zamrzí, když někdo v komentářích napíše něco jako "hm pěkný, ale jsem studentka a nemůžu si drahou kosmetiku dovolit". A právě miniatury jsou taková schůdnější cesta, jak vyzkoušet něco dražšího, něco po čem dlouho toužíme a co normálně stojí pár stovek nebo i tisíc. Někdy si člověk třeba také jen není jistý, jestli mu nějaký přípravek bude vyhovovat a proto je vždycky lepší ho vyzkoušet v menším balení a pak se rozhodnout, jestli plné balení stojí za to. Jasně, ne od všeho na světě existují miniatury a seženete asi spíše dražší značky, ale je jasné, že v drogerii produkty nestojí tisíce a proto když si člověk koupí rtěnku za 200 korun a nesedí mu, není to taková tragédie jako u rtěnky za tisícovku. Pak jsou produkty, u kterých člověk ví, že je nepotřebuje ve velkém balení, protože je používá jen někdy nebo sporadicky. V mém případě jsou to třeba bronzery, které nepoužívám každý den a většinou se dělají v obřích baleních, které nemám šanci nikdy vypotřebovat :) Mini bronzery by mi asi bohatě stačily! To samé třeba u lesků na rty nebo laků na nehty, které je někdy skoro nemožné vypotřebovat až do dna.



Jak se k miniatuám dostat? To je zásadní otázka samozřejmě. V našich končinách to pořád není taková hitparáda, ale myslím, že se to rok od roku lepší. V zahraničních parfumeriích je běžné, že k mnoha produktům seženete jejich menší balení nebo ho k nákupu běžně dostáváte jako dárek. Například americká Sephora vám za každý utracený dolar sčítá body a za ty si potom vybíráte deluxe miniatury podle svého gusta. Čím více utrácíte, tím více máte bodů a můžete vybírat z luxusnějších dárků. A kdo zkouší, ten potom i víc nakupuje, co si budeme povídat :) Vraťme se ale do naší malé zemičky a pojďme si říct, kde se u nás k miniaturám dostaneme:

- můžeme je dostat jako dárek k nákupu - to je pokaždé celkem motivující faktor, co si budeme povídat. Bohužel často není jiná možnost jak tento konkrétní mini produkt získat nebo si ho koupit, protože nebývají normálně k prodeji. Občas jsou některé takovéto miniatury opravdu lákavé a zvláště pokud člověk uvažuje nad tím, že si chce konkrétní produkt poté koupit i v plném balení a má možnost si ho na sobě vyzkoušet.

- mini balení bývají často na prodej v samostatných setech, které bývají nazvané třeba i jako cestovní. Můžete takto sehnat třeba celé pečující řady, kde máte např. krém na den i noc, oční krém a ještě třeba čistící gel. Podobné sety bývají v prodeji hojně např. v období Vánoc. Některé značky nabízejí i své mini bestsellery a vy si tak můžete vyzkoušet nejprodávanější a nejoblíbenější produkty dané značky.

- můžou být součástí dárkových setů - Koupíte si například velké balení odličovače na oči a k němu dostanete mini řasenku a tužku na oči. Výhodou bývá, že platíte pouze cenu plného produktu a miniatury jsou benefit navíc.

- některé značky už normálně nabízejí produkty ve více velikostech balení. Výhodou je, že je cena přijatelnější, i když je potřeba přihlížet k tomu, že cena za plné balení je vždy nejvýhodnější. I česká Sephora začíná zavádět uličky Beauty to go, kde máte na výběr z mnoha miniatur různých značek. Zatím to mají jen některé Sephory, ale věřím, že do budoucna se to rozroste ještě více a i nabídka bude zajímavější a pestřejší. Pokud stojíte ve frontě v americké Sephoře, kde máte tuto Beauty to go uličku, tak pokaždé prostě do košíku přihodíte ještě něco, co chcete vyzkoušet :) Nebo například v české pobočce M.A.C můžete sehnat některé jejich pečující produkty v menších balení a důkladně je tak vyzkoušet před nákupem plného balení.


Miluju miniatury kosmetických produktů, protože jsou vážně rozkošné a často vám dokážou ušetřit spoustu peněz :) Člověk si někdy ověří, že mu řasenka třeba opadává, stín nedrží a po krému dostane vyrážku. A je lepší to zjistit, když máte jen mini produkt, než plné balení za několik stovek.



Až si příště třeba budete říkat, že je vám líto, že si nemůžete dovolit koupit nějaké dražší stíny nebo potřebujete mini balení řasenky na dovolenou, vždycky se podívejte po obchodech, jestli tam nějaké mini verze nenajdete :) I na internetových aukčních webech se dají sehnat mini balení, které se u nás třeba ani běžně nedají sehnat. Takto jsem si dražší kosmetiku kupovala během studií třeba já :)

Mini balení jsou tedy nejen praktická a rozkošná, ale dokážou vás ujistit ve vašem názoru na určitý produkt a někdy si díky nim můžete ušetřit na nějaký jiný dražší produkt :)

Co vy a miniatury kosmetiky? Jste na ně také zatížené a přijdou vám rozkošné? Využíváte je k vyzkoušení produktů, které si pak chcete koupit v plné velikosti? :)

61 komentářů:

  1. Ja zas miniaturky tolik nemusim. I kdyz u rtenek by se mi hodily, ty velke nemam sanci dopotrebovat.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. já mám miniatury ráda. Jak píšeš, člověk může vyzkoušet dražší produkty a zjistit, jestli mi to pasuje nebo ne, na cestování je to též ideální, nepotáhnu zbytečně plné balení a navíc mě se většina miniatur líbí i vzhledově :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta miniaturka rtěnky od UD je naprosto božská!! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Miniaturky mi umožnují častěji zkoušet nové produkty bez výčitek svědomí, že se mi doma kupí plné balení a já stále pokukuji po nových věcech :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ta miniaturka tvářenky Too faced je naprosto rozkošná. Myslím, že by mi taková miniatura vydržela na hodně dlouho a spíš bych si kupovala jen miniatury tvářenek, protože plné balení tvářenky já zkrátka nedokážu spotřebovat a pak je mně líto ji třeba vyhodit, když už je trochu starší a nevypadá tak vábně. Stejně tak i ty bronzery bych brala v menších baleních. Ale tu Too faced tvářenku si chci někdy pořídit :-). M.Malusova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Miniaturkám se zatím vyhýbám, ale musím trošku apelovat na slečny, které studují a místo drahé kosmetiky musí tu levnou - protože jsem takový případ i já : je OPRAVDU stokrát lepší si místo tří rtěnek od Rimmelu koupit jednu pořádnou. Nikdy jsem tomu nevěřila, ale letos jsem dostala k Vánocům high-end kosmetiku a už bych neměnila. Opravdu, to se nemůže popisovat, to se musí zažít :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mě miniaturky produktů vyhovují, vyzkouším tak daleko víc produktů a zjistím do čeho chci pak investovat plnou cenu. Nejradši mám krabičkové sety od Benefitu, které za přijatelnou cenu obsahují třeba pět šest menších verzí jejich produktů :)

    OdpovědětVymazat
  8. Miluju miniaturky, nejen pro jejich roztomilost, ale taky protože si můžu produkt ozkoušet před koupí velkého balení, dobře se s tím cestuje a navíc se mi málokdy podaří vypotřebovat plné balení... :) A často si tak dovolím koupit i něco, co bych si prostě jen tak nekoupila (např. průhlednou tužku na rty od EL Double wear, je skvělá, ale asi by mě prostě nikdy nenapadlo si ji hned bez vyzkoušení koupit v parfumérii).
    Super článek :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já mám miniatury ráda, jsou tak strašně roztomilý, beru si je sebou když někam jedu, ale paradoxe je mi líto je vždycky vypotřebovat.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezky jsi to napsala.Mám je taky ráda,z důvodu lepší skladnosti v kabelce.

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Docela mě pořád mrzí, že u nás není Sephora rozběhlá takovým způsobem jako v Americe, je to až na škodu.. Ale už se to i trochu zlepšuje a čas od času tam zahlédnu taky pár miniatur. Ale je aspoň dobré, že když si řekneš, že si chceš produkt nejdříve ozkoušet, tak ti odeberou vzoreček do kalíšku, což je docela dost fajn :). Tak aspoň něco :). A před Vánocemi jsem si taky chtěla koupit miniaturku tvářenky Too Faced, ale nějak jsem nepočítala s tím, že bude tak rychle vyprodaná a už na mě nezbylo, tak snad příště :(

    OdpovědětVymazat
  13. Miniatury jsem ještě nezkoušela :) ale ta od Too Faced je pěkná
    adelkazamrzlova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Jé ten malý Clarins olejíček!! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ja by som bola vdacna za miniaturky aj pri inych produktoch nie len high end kozmetiky. Nie koli skusaniu novych veci, ale pretoze niektore veci maju proste prilis velke obsahy. Napr. balzam na pery NUXE Reve de miel, ktory ma 15 g je pre mna nemozne spotrebovat v zarucnej dobe, pretoze ho pouzivam obcas a striedam ho s inymi balzamami na pery. A vyrobcovia liceniek a ruzov na pery by sa naozaj mali zamysliet s tou gramazou. Mne sa este v zivote nepodarilo spotrebovat ani jednu licenku alebo ruz.

    OdpovědětVymazat
  16. Miniaturky bronzerů by se určitě hodily, protože jak říkáš, to člověk prostě nikdy nemá šanci vypotřebovat.

    OdpovědětVymazat
  17. Zdravím, já teda miniaturky a vzorky miluju. Můžu se zeptat, kde jste pořídila ten bronzer od Estée Lauder? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  18. Já bych je určitě kupovala, kdyby jich tu bylo víc :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ta tvářenka od too faced a ud balení jsou strašně rozkošná!!!

    OdpovědětVymazat
  20. Určitě bych přivítala, kdyby se více kosmetiky vyrábělo i v menším balení. Hlavně u krémů, kde malý vzoreček nestačí na dostatečné vyzkoušení, aby si byl člověk úplně jistý, že jeho koupě bude dobrou investicí. sl.jahodova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  21. miniaturky sú super :)) a ja som si povedala že prestanem utrácať peniaze za milion vecí z drogérie, čo aj tak nemám šancu vypotrebovať, ale radšej si kúpim jednu poriadnu vec a tú miniem a nezahodím :))

    OdpovědětVymazat
  22. Když jsem byla mladší, tak jsem si taky většinou nemohla dovolit plné balení, tak jsem miniaturky nakupovala docela často. Teď už to tolik nedělám, přesně jak píšeš, většinou se vyplatí velké balení mnohem více. Každopádně, vždy mě potěší, když nějakou miniaturu dostanu jako dárek k nákupu :).

    OdpovědětVymazat
  23. Mini Too faced, to je láska na první pohled :)
    vankovandrea@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  24. A mohla bys třeba napsat nějakou Sephoru, kde je ulička Beauty to go v ČR? Díky :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Miniatúrky sú vážne super :) Vlastne sú to asi jediné veci, ktoré úplne dopotrebujem :D
    http://hellomynameisev.blogspot.sk/2016/01/whats-in-my-cosmetic-bag.html

    OdpovědětVymazat
  26. miniatury se mi moc líbí :)

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  27. Moc se mi líbí ta tvářenka Too Faced v pidi balení:-) Já se miniaturám nebráním, jednak jsou super na cestování, kdy jsem ráda, za každý ušetřený kousek místa a potom, jak říkáš, je to možnost odzkoušet jak daný produkt sedne.

    OdpovědětVymazat
  28. Milujem miniaturky (; niektore z nich ma donutili kupit si produkt v normalnom baleni - napr. spiralu Sumptuos Bold Volume Lifting od Estee Lauder ci suchy olej Nuxe (;

    OdpovědětVymazat
  29. Nooo tohle uz vypada lip asi na to mrknu. :-)

    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
  30. miniatury zbožňuju a na rozdíl od kamarádek je fakt používám!! jedna z mála :D
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  31. Miniaturky jsou výborné, obzvlášť rtěnky, bronzery, tvářenky-jak říkáš;) Doufám že v nějaké Sephoře seženu více miniatur, ta Too Faced tvářenka je úžasná <3

    http://kate-trends.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  32. mne sa miniaturky velmi pacia a hlavne su prakticke ale u nas SR som zatial videla len par v DM a Clinique
    monikabullova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  33. Miluju miniatury. Nejvíc teda sprchové gely-super do fitka. Ty kosmetické by se mohly prodávat víc. Je pravda, že se mi málokdy stane, že nějaký produkt (lak, rtěnku) spotřebuji celý.

    OdpovědětVymazat
  34. nejčastěji si miniaturky kupuju v tebou zmíněných "cestovních baleních".. mám strašně ráda ty malé lahvičky :D

    OdpovědětVymazat
  35. Také jsem na miniaturky ulítlá a zvláště když vidím nějaký ,,cestovní" set, láká mě to ke koupi více než jedno plné balení. V tomto jsem fakt blázen. :-)

    OdpovědětVymazat
  36. Výstižný článok! Akurát dnes sme sa s maminou o tom bavili, je škoda, že sa nedá všetko najskôr vyskúšať prostredníctvom vzorky alebo zakúpením mini balenia. Miniautúrky sú top :))) Nielen, že krásne vyzerajú, nie je problém ich minúť a vrhnúť sa na veľké balenie.
    Mám otázku, kde sa dá zohnať mini BB cream CLARINS a tie super priehľadné úložné boxíky, prosím? :O :)

    OdpovědětVymazat
  37. Miniaturky jsou hrozně roztomilý :) Já musím říct, že mám doma jen pár miniaturek v podobě sprcháčů, tělových mlék a odličovačů, když jedu na cesty, ale jinak ne :)

    OdpovědětVymazat
  38. Taky je mám ráda, jsou perfektní na cesty a do kabelky.

    OdpovědětVymazat
  39. Co je malé to je hezké, a o kosmetice to platí snad dvojnásob..:) mini tvářenku Too Faced mám taky a je to moje nej cestovní tvářenka, stejně tak miluju mini sprcháčky nebo šampónky.. Obsahy bronzerů taky nechápu, kdo to jako za život spotřebuje? :O

    misscukrik(zavináč)seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  40. Miniatury jsou jeden z nejlepších vynálezů! Jak říkáš super věc jak něco vyzkoušet :-)

    OdpovědětVymazat
  41. Miniaturky jsou bezva. Mám je hrozně ráda, na cesty jsou ideální :)

    OdpovědětVymazat
  42. Miniatúry sú super vec! Okrem toho, že si môže človek vyskúšať, či mu produkt sedí (pretože najmä u krémov je občas škoda vyhodiť peniaze za veľké balenie, ak potom krém len stojí v kúpelke, lebo nesadol), sú miniatúry super aj na cesty. A dúfam, že v tomto roku ich vypotrebujeme čo najviac a uvidíme toho čo najviac :))

    Patrik
    Mes Hommes

    OdpovědětVymazat
  43. Já mám miniatury moc ráda jako dárky k nákupu, často mě to motivuje k nákupu.

    OdpovědětVymazat
  44. Miniatury miluju, díky takovému vyzkoušení koupila plnou velikost produktu..třeba odličovač clarins nebo řasenku esteé.

    OdpovědětVymazat
  45. Nene, miniatury nemám ráda =o) nejvíc nesnáším řasenky, kde se s krátkou tyčkou nejsem schopná vytočit. Benefití bambulkou na konci jsem se hnusně šťouchla do oka...
    Miniatur mám doma několik a ani to nepoužívám, prostě mi přijde, že je to na jedno použití a pak to hned dojde :-D

    OdpovědětVymazat
  46. Ta tvářenka je strašně roztomilá! :) jinak souhlasím, že od bronzerů by mi taky stačily miniaturky :) super sepsaný a shrnutý článek :)

    OdpovědětVymazat
  47. Velka pochvala za tento clanok, a fakt sa mi paci ten napad s miniaturkami, mam rada kozmetiku a je pravda ze od drahsej ted highend kozmetiky ma odradza prave ta cena, ale kupit si taketo miniaturky, hlavne co sa tyka liceniek, bronzerov a pripadne aj riaseniek je fakt super napad

    OdpovědětVymazat
  48. Já miluju voňavé miniaturky od L'occitane :).

    OdpovědětVymazat
  49. U mna by miniaturky mali vačší zmysel celkovo, lebo velké balenie nie vždy pri každom type produktu využijem.
    I keď niesu až tak ekonomicky výhodné pre moju penaženku :D
    d.keleceniova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  50. Já mám miniaturky ráda, při nákupu vždycky potěší a třeba laky na nehty, tvářenky, rozjasňovače dražší kosmetiky mi tak stačí, vydrží věčnost.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  51. Mě se miniatury moc líbí a mám je celkově radši:) Dělám pak méně přešlapů co se týče kosmetiky:)

    OdpovědětVymazat
  52. Taky zbožnuju miniatury :) ta tvářenka od TF je nádherná!

    OdpovědětVymazat
  53. Nejvíc mě z článku pobavila věta: "Hmm pěkný, ale jsem studentka a nemůžu si drahou kosmetiku dovolit". :D Jsem také studentka a mám ráda i dražší kosmetiku, když si na ni vydělám. Kdo říká, že toho musím mít tuny, používám z dražších produktů pouze to, co mi vyhovuje a k tomu se vracím. Jinak nikdy jsem nevyhledávala miniaturky, ale poslední dobou se mi více zamlouvá jejich využití, že nezabírají tolik místa v kosmetické taštičce. :)

    OdpovědětVymazat
  54. Miniaturky jsou fajn, ale nijak na nich nelpím. Při nákupu rozhodně potěší, na cesty jsou ideální, ale asi bych si je nakupovala přímo 😊

    OdpovědětVymazat
  55. Miniatury jsou super :) já mám tedy hlavně miniaturky sprcháčů, šamponů a odličovačů, které využívám na kratší cesty.

    OdpovědětVymazat
  56. Já jsem do miniaturek opravdový maniak a přesně proto se vždy těším do Německa, kde i v drogeriích mají miniatury snad od všeho a u nás mi to potom strašně chybí!
    noadela@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  57. Miniaruty jsou nejlepší ze všech, někdy by mi stačily jen ony, třeba u tvářenky nebo rozjasňovače nejsem schopná velká balení vypotřebovat ani za milion let. Na cesty jsem si i koupila v Tiger flaštičky a kelímky do 100 ml a jsou neskutečně praktický.
    Esthe Jones

    OdpovědětVymazat
  58. Ano, jsou rozkošné! Brala bych miniaturky rtěnek, do kabelky na běžný den by byly ideální, nejenom rtěnky, ale klidně i pudr nebo korektor nebo i ta tvářenka. :-)

    OdpovědětVymazat
  59. Pěkný článek a super nápad pro nás studentky :) když jsem hledala na aukčních webech kosmetiku, většinou jsem nenašla ty super kaufy... asi jen špatně hledám.
    k.kotalova.k@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  60. Také jsem ujetá na miniatury. Vždycky, když nějakou dostanu, tak si ji schovám a šetřím a vypotřebuji ji až na dovolené.
    adik.baranova39@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  61. Souhlasím, že miniaturky jsou roztomilé, ale je někdy fakt těžké se k nim dostat. Doma jich pár mám ještě z časů Ladyboxu a Senzaboxu. Šetřím si je na výlety a dovolenou.
    chrisgirl05@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)