pondělí 7. prosince 2015

Tipy na balení dárků | Jak balím dárky já?

Tipů na vánoční dárky se tu objevila už spousta (a ještě se určitě nějaké objeví), ale je otázkou, jak všechny ty krásné dárky potom zabalit? Osobně nemám ráda styl balení dárků do dárkových tašek, protože na něm je vidět, že ten co dárek dává, neměl buď vůbec čas ho zabalit nebo je mu úplně jedno, jak dárek obdarovanému předá. Takže i letos trávím večery obmotaná do barevných stužek a s prsty slepenými k sobě Herkulesem :) Strašně mě to baví a ještě víc mě baví, když se zabalený dárek obdarovanému líbí stejně jako jeho obsah :) Mám pro vás pár tipů, jak letos dárky balím já, včetně takového malého návodu, jak na to :) Doufám, že to pro někoho bude přínosté a třeba načerpá inspiraci pro balení svých dárků :)




Jak vidíte, tak letos jsem nezvolila typicky vánoční balící papír, ale úplně klasický "přírodní". Myslím, že poskytuje mnohem větší možnost se kreativně a barevně vyřádit, než papír s potiskem sobů nebo hvězdiček (i když nic proti nim). Nakoupila jsem tolik stužek, provázků i různých aplikací, že se v bytě nemáme skoro kam hnout, ale to mi nevadí :)





Každý dárek tak letos vypadá úplně jinak a co kus, to "originál" :)



Některé dárky jsem jen dokola obvázala třeba provázkem nebo stužkou a ještě na něj dolepila nějaké aplikace.



Letos jsem našla velké zalíbení i ve vázání různých mašlí a stužek, takže jsem si nakoupila spoustu barevných variant. Super jsou látkové mašle, které mají po okrajích ještě tenoučký drátek, takže  mašli můžete trochu aranžovat a různě ohýbat její konce apod.




Obyčejný provázek, který jsem obmotala okolo celého dárku a navrch jsem přilepila jmenovku :)



Líbí se mi i kombinování několika odstínů barevných stužek.



Mašle nemusíte kupovat, ale můžete si je snadno a rychle vyrobit doma :) Návodů najdete na youtube nespočetně!






Moc pěkným detailem jsou i různé kolíčky, kterými můžete k dárku přichytit třeba jmenovku. Tyto jsem kupovala v Dřážďanech v Depotu, ale seženete je prakticky kdekoliv v různých verzích. Papír jsem kupovala v Ikee (viděla jsem před pár týdny i v Lidlu).



Jmenovky na dárky mám z Ikei a Tigeru. Vyrobila jsem si i pár vlastních pomocí barevných razítek, které jsem obtiskla na čistě bílé jmenovky, které koupíte v každém papírnictví.


Dárky můžete ozdobit prakticky čímkoliv. Líbí se mi i použití obyčejného provázku nebo látkových stužek s potiskem.



Stužky a mašle jsou z Ikei, Tigeru, Depotu a od Chládka.




Lidl nedávno nabízel i tyto vánoční izolepy. Kromě diáře s němi zdobím i menší dárky nebo vánoční přání :)






Tyhle krásné dřevěné jmenovky mám pro neteře a jsou z Tigeru. 




JAK NEJČASTĚJI BALÍM DÁRKY JÁ?

Začnu samozřejmě tím, že si vyberu balící papír. Letos jsem se rozhodla pro "obyčejný" přírodní balící papír, na kterém se můžu vyřádit při balení a různě ho dekorovat a neohlížet se na to, jestli mi papír ladí s mašlí nebo jinými ozdobami. Myslím, že se k tomu uchýlím i příště, protože se mi strašně líbí, jak každý dárek vypadá jinak a jak si můžu vyhrát s dekorováním každého z nich :) Snažím se všechny dárky dávat i do krabiček, pokud nemají vyloženě pravidelný tvar. Vyplatilo se tak moje celoroční syslení krabiček všeho druhu :) 




Malý návod, jak dárek zabalit:

1) Položte dárek na balící papír a ustřihněte požadovaný kus. Já si vždycky zkouším, jestli je papír dost široký a dlouhý, aby se do něj dárek vešel. Je zbytečné ustřihnout zbytečně moc papíru, protože pak se zase špatně na bocích skládá

2) Když mám naměřeno, přichytím jeden okraj k dárku izolepou, aby mi neujížděl a druhý konec papíru přehnu. Vypadá to pak lépe a tak nějak upraveně

3) Když mám papír přilepený k sobě, začnu s ohýbáním papíru na bocích. Možností jak papír skládat je více, záleží co se vám líbí


4) Když mám složený papír na bocích, ohnu spodní lem, aby nebyl papír do špičky

5) Papír přes sebe přelepím izolepou, aby dobře držel. 

6) Takto pak vypadá výsledný zabalený dárek. Tedy jen papírem, protože teď přichází ta kreativní část!


7) Když máme dárek zabalený do papíru, přichází na řadu vybrat nějakou pěknou stužku nebo mašli. Tedy v případě, že chcete takto dárek zabalit. Můžete ho klidně jen obmotat provázkem, nalapit na něj barevné izolepy nebo třeba nějakou krajku - je to jen na vás :)

8) Nyní máte zavázanou stužku. Aby uzlík dobře držel a neujížděl, můžete konec stužky provléknout pod zvniklým křížem a utáhnout, čímž vznikne větší uzel. Blbě se to popisuje, tak doufám, že z fotky pochopíte, co vím myslím :)

9) Když máte mašli zavázanou, zkraťte její délku a vystřihněte malé véčko na jejím konci, čímž dosáhnete ozdobného zakončení stužky.





Další inspirace


Na internetu je nespočet úžasných fotek s krásnými tipy na balení dárků. Vybrala jsem několik dalších, které se mi moc líbily a vás třeba taky budou inspirovat :) 














Balení dárků je pro někoho možná otrava, ale mě strašně baví. Nejsem tedy žádný expert, takže mé tipy berte spíše s rezervou, a věřte, že všude kolem nás je nekonečné množství inspirace :) Jsem ale moc ráda, když si dá někdo práci se zabalením dárku a neodflákne to, tak doufám, že je vás tu víc takových :) 

Budu moc ráda, když mi dáte vědět, jak leto balíte dárky vy - jaký máte balící papír, stužky nebo jmenovky a jestli si s balením rády pohrajete nebo to moc neřešíte :)

61 komentářů:

  1. Mas to nadherne zabaleny. To ja vzdy volim barevny, vesely papir, ale i ten prirodni ma neco do sebe :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Milujem balenie darčekov a fičím na tom už od novembra :)) máš ich veľmi pekne pobalene :))

    OdpovědětVymazat
  3. Já balení dárků úplně miluji, balím dárky celé rodině a už od září:) proto strašně miluji Vánoce a těším se na ně celý rok:)

    OdpovědětVymazat
  4. Mne sa ten "prirodny" baliaci papier nepaci. Ale ocenujem kolko casu a energie do balenia davas. Ja pouzivam klasicky vianocny papier so sobmi, vlockami atd. :) Ale minuly rok som vyrobila menovky na darceky pre vsetkych clenov rodiny ;)

    OdpovědětVymazat
  5. No to je krása! Mě totiž balení dárků vůbec nebaví a ani to moc neumím...ale dávat je do taštiček se mi moc nelíbí, takže se snažím každý rok o jakš-takš úhledné zabalení. ...ale nikdy to nevypadá takhle :))))
    FitBlanka.blogsopot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Muzu se zeptat, kde jsi sehnala tento prirodni balici papir? Ja jsem takovy jeste nikde nevidela :/

    OdpovědětVymazat
  7. Máš je krásné a moc se mi ten styl líbí, asi se budu inspirovat :) já to jinak moc neřeším a zabalím tak halabala do barevého balícího papíru, ale tohle je mnohem lepší a originálnější :)

    OdpovědětVymazat
  8. Umíš nádherně balit! Mě balení dárků baví, ale nejde mi to :D Jinak minulej rok jsem balila do poštovního papíru, který se dal taky různě dozdobit, ale letos jsem si koupila normální balící papír (protože jsem tomu se sobíky, santou a tak z lidlu fakt nemohla odolat) a ještě jsem to obmotala stuhou. Ono je to totiž docela zbytečný se s tím hezky balit, protože dárky se pod stromkem ohřejí tak max. na 20-30 minut (mám malý bráchy, kteří věří na Ježíška, takže ten je vždycky donese až po večeři, když jsou zavření v pokoji) a stejně všechno hned roztrhají a všechna práce přijde nazmar. Ale snad až dospějí a budou mít rozum, tak ty dárky začnu i hezky balit :D

    ZEEKO. | stojim-v-koute.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že my schraňujem dárky pod stromkem téměř celý prosinec :-D dává to tomu takovou lepší atmosféru než když tam ten strom stojí jen tak sám :-D

      Vymazat
  9. Letos jsem taky koukala tady na ten přírodní papír (ale s proužky, měli ho v Lidlu), ale ještě mám strašně moc v zásobě :D dárky balím v podstatě celé rodině, takže mám slušnou sbírku všech možných papírů, stužek, jmenovek, lepítek apod. Ale všechno mám s klasickými vánočními potisky, většinou v červené, bílé, stříbrné a něco i v černé...ale když bych letos na zabalení našla dost dárků, třeba už bych si mohla pořídit něco nového na příští rok :D

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezký návod a inspirace, balení dárečků mě baví a vždycky si s ním vyhraju :) I taštičky mají něco do sebe. Na srazech s kamarádkami doufám, že nějakou dostanu, protože se v ní dary lépe odnášejí :) Navíc i dárky v taštičce se dají zabalit.

    OdpovědětVymazat
  11. Maruska Madrova: ha, já věděla, že jsem tam něco zapomněla napsat :) Papír jsem kupovala v Ikee a letos jsem podobný víděla i v Lidlu :)

    Primadonna Girl: to je pravda, v taštičkách se nejlépe odnášejí :) Ale uvnitř by ten dárek mohl být klasicky zabalený, aby to nebylo tak "odfláknuté" :) I když chápu, že někdo na to balení třeba nemá náladu nebo čas :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak takovéto články mě fakt baví.Máš to moc krásné a je vidět, že fakt balíš s láskou a strávíš nad tím hodně času.

    OdpovědětVymazat
  13. Ty víš jak potěšit mé oko, moc pěkně to máš zabalené!

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné Rendy, přesně můj styl :-)

    OdpovědětVymazat
  15. To je božííí!! I úplná blbost, jako třeba pakl papírových kapesníčků, zabalená v tvém podání určitě potěší více než nějaký "lepší" dárek jen tak vhozený do nevkusné taštičky;-). Jinak já balím dárky do plakátů nebo prospektů z muzeí a výstav, pokud je papír pevný a graficky zajímavý, nebo do vyrobených koláží z novin/časopisů a snažím se je sladit s dárkem a tím, pro koho je a jaké věci/barvy se mu/ji líbí:-). Mám ráda ten eko rozměr - noviny atd. by skončily v odpadu tak jako tak, takhle aspoň ještě poslouží:-)...

    OdpovědětVymazat
  16. Rendy moc fajn článek a super inspirace :) s balením problémy nemám většinou to 'odskáče' až mašle, asi je na čase začít s tréninkem... na jmenovky jsem si pořídila roztomilé nálepky v tiger tak už mám jasno jak je vše budu ladit.

    OdpovědětVymazat
  17. Překrásný fotky!! Já bohužel na balení dárků nemám trpělivost ani talent, takže to vždycky zabalím aby se neřeklo, říkám si že důležitý je obsah :)

    OdpovědětVymazat
  18. Minulý rok jsem Rendy balila taky přírodně, s tím, že jsem tam přidala třeba i malou šišku a větvičku :)
    Tento rok jsem si koupila balicí papíry, ale zase na to budu sama vyrábět hezké mašle a ještě přemýšlím, kde koupím jmenovky :)

    OdpovědětVymazat
  19. Mas to vazne moc pekne zabalene. Ja kupuji jen ten papir s nejakymi vanocnimi motivy a balim to klasicky no.
    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
  20. Naprosto souhlasím s názorem, že dárkové tašky jsou v podstatě odfláknuté, také tento typ balení dárků nevolím,ale dostávám :-D Bohužel jsem v naší rodině dostala balící talent jen já, ale nevadí mi to, vím že né každého to baví, nebo je kreativní a nebo jako můj brácha, prostě to neumí :-D Já jsem koupila krásný balící papír v Kiku spolu i se stužkami, tento nápad se mi moc moc líbí, dárky ještě zabalené nemám a tak uvidím zda nevyužiji této rady a nápadu :-)

    OdpovědětVymazat
  21. To je moc pěkné, já mám dárky už skoro měsíc zabalené :D Letos jsem to nějak moc neřešila, protože to nakonec stejně málokdo ocení (zvlášť, když dávám spoustu dárků mým malým sourozencům - vždycky mi to rve srdce, když můj dárek, který jsem balila půl hodiny mají za sekundu roztrhaný :D)

    OdpovědětVymazat
  22. Tak to je úžasné, děkuji za inspiraci:-) Já mám dárky (až na nějaké drobnosti) pokoupené, takže tento týden chci nakoupit balicí papíry, jmenovky a stužky a pustit se do toho. Balení dárků mně baví, nejsem žádný mistr, ale snažím se s tím pohrát, aby to vypadalo hezky:-)

    OdpovědětVymazat
  23. To jsou vážně moc krásné dárky! :-) Já jsem na tom s balením dárků stejně jako Ty, miluju to a ráda si s dárky pohraju :-) Katka

    OdpovědětVymazat
  24. Máš to nádherné, moc se mi to líbí a příští rok ozkouším taky něco podobného. Díky za inspiraci :).

    OdpovědětVymazat
  25. Tipy jsou vážně super! Já balení dárků miluji, vždy se na tom vyřádím a mám pak radost jak to vypadá pěkně. Přece jen už i to jak je dárek zabalený, může člověka hodně zaujmout a třeba i potěšit :)

    OdpovědětVymazat
  26. Já se osobně na balení dárků neskutečně těším:) Ráda si hraju se stužkami, mašličkami a všemožnými ozdobami. Ale někdy použiju i ty typické vánoční obaly, které vždy hrajou barvami:)

    OdpovědětVymazat
  27. Podobný nápad jsem měla letos taky. Také jsem chtěla využít přírodní papír, který bych si vyzdobila zimními razítky z Tchibo a stužkami. Bohužel, škola mi dává zabrat a většinu zkoušek mám ještě před Vánoci, takže už se smiřuji s tím, že dárky nestihnu zabalit tak krásně, jak jsem chtěla :-(. Nakonec to asi skončí zase u dárkových taštiček, nebo u obyčejného balícího papíru, což mě dost štve. Chci se ale zeptat, kde se dá tento přírodní papír sehnat. Napadlo mě na poště, ale to nevím, jestli by mi ho tam dali. Díky za typy.

    OdpovědětVymazat
  28. Engree16: to úplně chápu, že ne vždycky je čas se balit s každou maličkostí půl hodiny. Já vždycky začínám už v listopadu, abych to stihla a díkybohu školu už nemám, ale před Vánoci to bylo vždycky nejhorší období. Papír je z Ikei kdyžtak :)

    OdpovědětVymazat
  29. Tak v Ikee jsem minulý týden papír nezahlídla, ale strašně se mi líbí ten nápad na konci, jak je to zabalený do novin s barevnou stužkou :) Ale teda krabičky jsem bohužel nenastřádala, tak uvidím.. Snad neskončím klasicky u taštiček, protože negeometrický dárky balit neumím :-D

    OdpovědětVymazat
  30. Jinak jsem se ale ještě chtěla podělit o nápad. My slavíme Vánoce celá rodina pohromadě. No a abychom nemuseli psát jména, tak mamka vytiskla různé osobní fotky a obličej obdarovaného vystřihla a nalepila. Takže jsme měli dárečky s portrétama... :-D

    OdpovědětVymazat
  31. Máš to moc hezky zabalené :)! Já balení dárků přímo miluju a taky si s tím vždycky hraju několik hodin :)

    OdpovědětVymazat
  32. já nevím, v temto jsem konzervativní a vánoční dárky balím do vánočních papírů a vánoční papíry mám velmi ráda, tvé balení se mi líbí, ale zvolila bych taký styl spíše na dárky na narozeniny atd.

    OdpovědětVymazat
  33. To je úplně skvělý tip na balení dárků, kdybych jen nebyla na to tak nešikovná :(

    OdpovědětVymazat
  34. Ahoj, je to nadherne. Ja jsem zase vyrobila vanocni pohledy pro sve blizni a byla to fakt zabava.

    OdpovědětVymazat
  35. Máš to moc hezké. Já bohužel letos budu ráda když to zabalim do těch sobíků, protože absolutně nestíhám ani nakupovat. :D

    OdpovědětVymazat
  36. Já většinou používám klasické vánoční papíry, ale ani tohle nevypadá vůbec špatně.

    OdpovědětVymazat
  37. Krásné, taky jsem si s balením vždycky vyhrála, ale co mám děti, tak to nestíhám. Používám jen klasický vánoční papír a izolepu.

    OdpovědětVymazat
  38. Wow, to vypadá fakt luxusně. Já jsem na balení dárků levá, většinou jsem ráda, když to nějak obmotám balícím papírem nebo radši požádám někoho šikovnějšího, ať mi s tím pomůže :D
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat
  39. Tak pěkně zabaleným dárkem bych se kochala a "nerada" ho rozbalovala. :) Ráda používám normální balicí papír, protože do potisků každému píšu vzkazy, nebo kreslím postavičky, které má obdarovaný rád. Tento rok se pokusím o švédské skládané hvězdičky z čajových papírových obalů (ale jen o pár, protože návod jsem objevila až asi před měsícem :).

    OdpovědětVymazat
  40. No páni, to je nádhera! Vypadá to vážně perfektně!! :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  41. Loni jsem taky použila klasický balící papír a mělo to veliký úspěch. Moc se mi líbí tvé varianty s různými stužkami. Asi letos vyzkouším :) Loni jsem měla pouze přírodní provázek a vyráběla jsem papírovou jmenovku, tak to bylo takové trošku strohé.

    OdpovědětVymazat
  42. Super nápad , mě bohužel zatím nenapadlo nic než klasika s barevným papírem, ale tohle vypadá originálně a krásně.

    OdpovědětVymazat
  43. Ahoj, máš moc krásně zabalené dárky. Našla jsem u tebe hodně inspirace. Ten přírodní papír používám moc ráda. Ovážu pak výsledný balíček třeba zbytkem vlny nebo třeba malým ozdobným řetězem. To vypadá taky moc hezky. ;-)

    OdpovědětVymazat
  44. Moc hezky zabalené dárečky,přijde mi to jednoduché a přitom velice originální a hezké :).Letos už mám nakoupeno kupu balícího papíru s klasickými obrázky atd.,ale příští rok něco podobného určitě vyzkouším.:)

    OdpovědětVymazat
  45. Máš je moc hezky zabalené. Mě teda balení dárků šíleně baví, ale jsem v tom trochu omezená. (Vánoce trávím s rodiči a ti jsou, co se Vánoc týče, trochu staromódní, neuznávají modernu). Ale i tak :)

    OdpovědětVymazat
  46. Já mám balení dárků moc ráda a baví mě to. Letos jsem chtěla balit podle inspirace z netu, na kterou bylo potřeba potištěný a jednobarevný balicí papír, ale bohužel jsem nikde nenašla jednobarevný papír v jiném odstínu než žlutém :-D Tak jsem to vzdala a vyřádila jsem se i s potištěným papírem, k tomu jsem měla jak hedvábné, organzové, tak i klasické klubíčkové stužky :-) Jmenovky mám z ebaye ve stylu cookies (kolečko s vlnitým okrajem) a mašle mám klasické kupované ;-)
    Přírodní papír je na pohled hezký a všechny tvé dárky vypadají originálně a upraveně ;-)
    alena.hodonska@email.cz

    OdpovědětVymazat
  47. To bych pak byla smutná, že se to pod stromečkem zničí :/ :D . Navíc jsem hrozně nešikovná :/ ale pokoukání pěkné.

    OdpovědětVymazat
  48. Super nápady, vypadá to fakt bezvadně!

    OdpovědětVymazat
  49. Krásne zabaleno..Já bych na to neměla nervy :D letos jsem se rozhodla balit do stříbrna..:)

    OdpovědětVymazat
  50. Je to opravdu super nápad, ale já na to prostě nemám čas, kreativitu ani nervy:D pod stromeček volím tradiční vánoční balicí papír a černou fixu:D

    OdpovědětVymazat
  51. Máš to krásné :) i když já dávám přednost tomu barevnému papíru ;)

    OdpovědětVymazat
  52. Moc hezké... Nechala jsem se inspirovat a koupila jsem dnes přírodní papír v Tigeru (7m za 40 Kč), o víkendu ještě naběhnu nakoupit další "ingredience" a začnu balit, snad se mi podaří něco aspoň trošinku tak hezké, jako tobě :) ale neobjevila jsem nikde takové pěkné přírodní krabičky jako máš ty, a to jsem prošla celkem dost obchodů, můžu se zeptat, kde si je kupovala?

    OdpovědětVymazat
  53. Hana Kosinová: krabičky jsem kupovala v Tchibu, byly v nějakém setu na balení dárků, takže teď už je tam asi nemají :( ale určitě by šly i podle nějaké šablony vyrobit doma :)

    OdpovědětVymazat
  54. Tak toto je nádhernéé. Určite sa mi toto balenia páči viac ako klasický vianočný baliaci papier. Ale musím sa priznať že práve ten používam.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)