pátek 25. září 2015

Moje nejoblíbenější make-upy - tipy pro smíšenou - mastnou pleť

Kdybych měla udělat takový top 10 nejčastějších dotazů, byla by mezi nima i otázka - doporuč mi dobrý make-up na mastnou pleť. Na první pohled jasná otázka, která je pro mě ale pokaždé dost zapeklitá a záludná. Proč? Protože prostě nemám jen jeden skvělý make-up, který bych mohla všem doporučovat. Protože prostě neexistuje univerzální a báječný make-up na mastnou pleť a protože co vyhovuje mě, nemusí vyhovovat vám. Kdyby šlo na všechno odpovědět stylem - běž si koupit make-up XY, ten je prostě úžasný, tak by to bylo skvělé. Bohužel ale nemám jednoznačnou odpověď, co se doporučení skvělého make-upu týče, tak jsem se rozhodla udělat takový souhrn všech, které mám ráda. I já jsem musela vyzkoušet desítky make-upů, abych zjistila, který mi sedí a který je lepší používat v létě a který třeba v zimě. A vám musím doporučit to samé, protože i když se internet jen hemží "zaručenými" tipy na to nejlepší z nejlepších, nic vám nenahradí vlastní zkušenost a vyzkoušení na vaší pleti. Možná to zní tak, že vás chci odbýt, ale věřte mi, že neexistuje jedna univerzálně boží značka make-upu, která by vyhovovala všem s mastnou pletí. Kdyby to tak bylo, připravily bysme se o tu možnost a radost ze zkoušení stále nové kosmetiky :)

Dnešní make-up tipy prosím berte jako inspiraci k tomu, co třeba někdy vyzkoušet a ne jako jediné možné skvělé make-upy pro mastnější pleť. Bohužel nemám tipy pro sušenky se suchou pletí, protože sama takový typ pleti nemám a v tom případě se musíte inspirovat u jiných blogerek, které tento typ pleti mají :)


Tento článek jsem chtěla pojmout jako takový přehled a rekapitulaci všech mých oblíbených make-upů. Rozdělila jsem je do dvou kategorií - levnější z drogerie a dražší. Obecně si myslím, že i v drogerii lze najít dobrý a padnoucí make-up, ale u některých značek je trochu problém s odstíny. Pokud máte problém najít vyhovující odstín v drogerii, je určitě vhodné se poohlédnout v parfumerii, kde bývá výběr širší a nebo se obrátit na značky, se kterými pracují i vizážisté a které nabízejí širší škálu odstínů (např. M.A.C nebo Inglot). O většině make-upů jsem psala samostatné články, kde jsem shrnula veškeré info, najdete tam ukázky odstínů i ceny, takže stačí kliknout na název make-upu a dozvíte se podrobnosti.


NARS All Day Luminous Weightless Foundation (Light 2) - byla to láska už na první vyzkoušení. Vysoké krytí a zároveň neuvěřitelná lehkost. Máte pocit, že make-up na obličeji prakticky nemáte. Nedoporučila bych ho někomu s hodně moc mastnou pletí a mě osobně vyhovuje v chladnějších částech roku.



Clarins True Radiance (108) - krytím patří mezi ty lehčí a pleti dokáže propůjčit přirozený jas a svěžest. Ideální na dny, kdy máte ze své pleti lepší pocit a nevyžadujete vyšší krytí. Příjemný třeba i během léta pro ty, co jim stačí lehké sjednocení.


Clarins Everlasting Foundation + (103) - můj oblíbenec s vyšším krytím, který pleť dokonale vyretušuje a zmatní. Působí až sametovým dojmem a oceňuji i jeho výbornou celodenní výdrž.



Clinique Perfectly Real Makeup (shade 10) - byl jedním z mých prvních dražších make-upů a díky šikovné poradkyni Clinique v New Yorku jsem pro sebe našla báječně padnoucí odstín. Je asi nejblíže mému odstínu pleti a tu pak krásně sjednotí a není prakticky vůbec vidět. Patří mezi dobře krycí a zároveň hodně nenápadné make-upy. Jako nevýhodu vidím trochu jeho balení, ze kterého se ke konci make-up trochu hůř doluje.


Rimmel Lasting Finish 25h (100) - patří mezi mé dlouhodobé oblíbence a vypotřebovala jsem tak 5 balení minimálně. Vyhovuje mi jeho střední krytí, které lze vrstvením trochu zesílit a pleť opravdu krásně sjednotit. Musím pochválit i jeho výbornou výdrž, která mě nezklamala ani během velkých veder.


Oriflame Giordani Gold Long Wear Mineral Foundation (Porcelain) - nikdy bych netipla, že mi make-up vybraný z katalogu tak sedne. Je krásně světlý, má střední krytí a na pleti působí přirozeně. Jsem spokojená i s jeho výdrží a brzy bude podrobnější článek.

Astor Perfect Stay (200 Nude) - další velký oblíbenec, který mi přijde typově dost podobný jako Rimmel Lasting finish. Bohužel nevýhodou je, že u nás není dostupný nejsvětlejší odstín, který jsem si musela do zásoby dovézt z Německa.


Bourjois Healthy Mix (N51) - další báječný make-up, který je tak trochu návykový a dokáže způsobit, že vypadáte jako po dovolené, i když jste už týden nespaly více jak 5 hodin denně. Má úžasnou rozjasňovací schopnost a působí maximálně svěže. U nás je opět trochu problém se sehnáním odstínu 51 (obzvláště v této době, kdy nejsou obchody prakticky zásobené, protože značka přechází pod jinou firmu). Blýská se ale na lepší časy a věřím, že brzy bude i 51čka standardně všude dobře dostupná.



Dermacol 24h Control (01) - na společné fotce chyběl, protože jsem zrovna neměla doma nové balení. Už jsem si ale koupila další do zásoby a jen tak s tím nepřestanu. Pro mě je tohle asi nejlepší make-up z drogerie vůbec. Má výborné krytí, na pleti vypadá přirozeně a vydrží celý den. Přežil se mnou i parné léto a hlavně na něj čtu skvělé ohlasy všude možně. V prodejnách Dermacol seženete dokonce i odstín 0, který ocení hodně světlé typy.





Doufám, že některým z vás tento přehled trochu pomohl nebo je inspiroval k vyzkoušení nového make-upu. Jak jsem psala, nedokážu říct, který z nich je nejlepší, každý má něco do sebe, jinak by v tomto přehledu nebyl :) Make-up je prostě potřeba zkoušet přímo na sobě, protože každá používáme jiný pleťový krém, jinou bázi i pudr. Tudíž se make-up na každém můžu chovat úplně jinak a jinak dlouho i vydrží :)

Jaký je váš top make-up či make-upy? Bez jakého nedokážete žít a který si opakovaně kupujete? Určitě se o své tipy podělte, protože by to pro někoho dalšího mohlo být užitečné :)

38 komentářů:

  1. Z uvedenych mam skusenost iba s Clarins True Radiance a musim povedat, ze i na moju normalnu az suchsiu plet sedi super :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dermacol 24 control je vazne supet, take jsem mela uz vice baleni. Kdysi jsem mela i ten od Bourjois a byla jsem moc spokojena. Jinak ja tedy plet mam suchou a za me nejlepsi make-up je Affinitone ci Infallible od L'Oreal.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  3. Máš naprosto super blog!! :) Snad můj úplně nejoblíbenější. Sice nemám mastnou ani smíšenou pleť,ale přesto se mi článek moc líbil! :)
    http://simmyss.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Tak Nars a Clarins musím mít! :)

    Janina

    http://janinablogopisec.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Mám skúsenosť len s Dermacolom, ktorý mám veľmi rada. Ale pre mňa sú týmito obľúbenými Revlon Colorstay a Clinique Anti-blemish solution :)

    OdpovědětVymazat
  6. Můj oblíbenec je aktuálně Loreal Infallible 24H Matte. Na mastnou pleť je perfektní. Drží, kryje, zmatňuje, je lehký. Dřív jsem měla moc ráda True Match od Rimmel v skleněném kalíšku.

    OdpovědětVymazat
  7. Bohužel nevlastním žádný z dražšího soudku, jen jeden z "levnějšího" a to sice od Astor Perfect Stay, který mi odstínem a texturou ladí k mému oblíbenému korektoru ze stejné řady:-) Jsem s ním dosti spokojená!

    OdpovědětVymazat
  8. Super článek aspoň vím z čeho vybírat a na co konkrétně se zaměřit, s make-upem je to u mě občas jak s ruskou ruletou už už to vypadá že jsem kápla na pana dokonalého a pak z ničeho nic šupinky pocit pnutí a jsem tam kde jsem byla...

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek! Kdybych potřebovala poradit s make-up od jiné značky tak přes e-mail?

    OdpovědětVymazat
  10. Zkušenost mám s make-upem od Rimmel, toho jsem pasovala i na svého oblíbence a už se blížím pomalu ke dnu, takže se v brzké době určitě zrealizuje další nákup, nově jsem si na Tvé doporučení pořídila Dermacol 24h Control a nezklamal ani v nejmenším, naopak mám dojem, že jsem našla dalšího favorita:-) Pak jsem si hodně oblíbila i make-upy od Loreal, jmenovitě původní True match a pak Infallible.

    OdpovědětVymazat
  11. Spíše BBéčkuju a CCéčkuju.

    OdpovědětVymazat
  12. Mám stejný typ pleti jako ty a vyzkoušela jsem z těhlech ten od Clinique a od Rimmelu Lasting Finish. Oba dva byli úplně úžasný. Žádný jiný makeup mi na mé pleti nevydržel celý den, ale tyhle dva ano a to mluvím i o létě:))) Určitě bych doporučila stejně jako Rendy !

    sweetcitruslemonade.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  13. dermacol som si kúpila nedávno vdaka tvojej recenzii, ktorú si písala dávnejšie a neľutujem! milujem ten makeup, úžasné krytie, výdrž, odtieň som s ním veľmi spokojná :) a dokonca som ho kúpila v zľave, a ešte mi v dmke dali naňho za body na karte dalšiu zlavu :)

    OdpovědětVymazat
  14. Já mám zálusk na ten od rimmelu,tak třeba časem.
    www.pimpleworld.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Už delší dobu mě láká Astor tak do něj půjdu:))

    OdpovědětVymazat
  16. z drogerii mam nejradeji loreal true match a z high-end bych mela urcite rada vsechny na prvni fotce ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Jojo, já jsem pořád na té cestě, kdy ten můj nejoblíbenější zatím hledám.
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  18. Simmy's: moc děkuju :)

    Dakota Cattish: to znám, občas se některý make-up tváří ze začátku skvěle a potom mě zklame :)

    Bára Svobodova: klidně napiš :) ale myslím, že to základní jsem tady shrnula :)

    Nikola Orechovská: to mě moc těší :)

    OdpovědětVymazat
  19. Tak na tento článek jsem se moc těšila, neboť mám podobný typ pleti jako ty. Nyní používám právě tebou zmíněný make-up od Rimmelu a ráda bych zkusila třeba ten od Clarins :-).
    Glamour and beauty

    OdpovědětVymazat
  20. Pěkný článek, takové shrnutí mám nejradši :) Mě zaujal Rimmel Lasting Finish 25h a pak Clarins Everlasting Foundation + takže dík za tip :)

    OdpovědětVymazat
  21. Nedam dopustit na EL Double wear! Na mojej zmiesanej pleti vydrzi cely den neporuseny. Na leto ho striedam s BB tiez od Estee.

    OdpovědětVymazat
  22. Já mám makeupu fakt hodně. Ale nejlepší na světě je MAC prolongwear <3 to je miláček největší... Pak BB Missha cover, což je věc, která nedráždí pleť, používala jsem ho nejvíc v době, kdy jsem měla hnusné akné a léky na něj. Takže můžu doporučit pro opravdu citlivou pleť.
    Dermacol vyzkouším :-) láká mi už delší dobu

    OdpovědětVymazat
  23. Astor Perfect Stay je jeden z mojich obľúbencov takisto ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  24. Jednou bych chtěla zkusit ten makeup od Clarins :)

    http://wormake.blogspot.cz/2015/09/prvni-podzimni-liceni.html

    OdpovědětVymazat
  25. Z uvedených makeupů jsem zatím žádný neměla, ale už dlouho mě láká Clarins :). Můj nejoblíbenější makeup je rozhodně ten od Urban Decay. Čtu na něj spoustu negativních recenzí, ale já ho prostě miluju! Je lehký, skvěle vydrží, krytí je spíše nižší (což mi vyhovuje), ale plet dokonale sjednotí a vypadá opravdu skvěle a přirozeně. Nově jsem si oblíbila i nový MUFE Ultra HD :).

    OdpovědětVymazat
  26. rimmel mi také sedl, láká mě clarins, ale zatím je mi líto za něho utratit tolik peněz

    OdpovědětVymazat
  27. Take prave mam makeup od Rimmel a nemohu si ho vynachvalit je totiz fakt super.
    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
  28. Zrovna tento týden mi došlo BB od Maybelline a jako na zavolanou je tu tvůj článek. :) Asi půjdu do Rimmelu nebo Dermacolu, díky za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  29. moc děkuju za tipy, mám mastnější t-zónu, a teď zrovna sháním nový makeup :)
    all black & giveaway

    OdpovědětVymazat
  30. To je riadna nálož makeupov! Musím priznať, že mňa by otravovalo mať takúto veľkú zbierku doma, ale na druhej strane, ich počet sa už blíži k číslu 5 :) Z tvojho výberu mám vyskúšaný len Bourjois a Astor. Obidva super. Trocha ľutujem, že som si predsa len nekúpila NARS, ale ja som akosi žila v tom, že má slabé krytie. Najnovšie moju zbierku obohatil Complexion Rescue od Bare Minerals, s ktorým som tiež veľmi spokojná. Má slabšie stredné krytie, ktoré sa dá vrstviť, ale výhodu vidím hlavne v tom, že celkovo skrášľuje pleť.

    OdpovědětVymazat
  31. Z tejto ponuky som skúšala akurát Healthy Mix a milujem ho! nalákala si ma ale dosť na ten od Dermacol :) Momentálne mám doma 3 kúsky, Healthy mix o odtieň tmavší, Rimmel Match Perfection a Lancome Teint Idole a ako fakt neviem, kedy ich miniem! :D Mejkap používam denne, ale táto zásoba mi vydrží určite aspoň 2 roky :D
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
  32. Parádně sepsáno a nafoceno :)! Já mám mezi nejoblíbenějšími Clinique (antiblemish), Clarins (kromě tohoto mám ještě turším True Radiance, nebo tak nějak se jmenuje), Estée Lauder Double Wear Light, z drogérky asi vede Lóreál takový ten matující. A plánuju koupi nového make-upu od TF, možná od Nars (Sheer Glow tuším). Ráda mám po ruce větší výběr abych to mohla střídat podle potřeby :)

    OdpovědětVymazat
  33. Super, za tuto inspiraci moc díky. :) Na ten od Dermacolu jsem slyšela také hodně pozitivní ohlasy. Má stálice od Dermacolu je Caviar long stay. Nabízí pouze 4 odstíny, což je nevýhoda, ale mě ten 4. krásně sednul a není ani poznat, že make-up mám. Lasting Finish od Rimmelu mám jen v takové té tubě a moc se mi líbí. Stejně dobře mi vyhovuje i pudr z této řady, takže "skleničkový" ráda také vyzkouším. Na Astory jsem zvědavá hlavně z té nové řady, tak se těším na tvou recenzi. :) Což jsme z nějakého článku pochopila, že zřejmě bude. :) Hodně mě zaujal také Estée Lauder Double Wear...no mám co dělat :) Hezký den!

    OdpovědětVymazat
  34. Rimmel a Bourjois jsou moje stálice...a asi zkusím kouknout na Clarins, žádný "lepší" parfumerkový jsem nikdy nezkoušela

    OdpovědětVymazat
  35. Přesně, přesně tento článek jsem potřebovala! Děkuju!

    OdpovědětVymazat
  36. Dodatečně čtu tento skvělý článek a musím konstatovat, že ze záhadného důvodu Dermacol změnil recepturu u 24h Control makeupu, což je šílená škoda. Nová receptura není zdaleka tak dobrá, jako ta původní :(((

    OdpovědětVymazat
  37. Můžu se zeptat , jestli mám pořídit raději Healthy mix nebo Dermacol? Pleť mám asi normální , ale loupe se mi nos:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)