pondělí 7. září 2015

MBPFW - backstage s M.A.C

Mercedes-Benz Prague Fashion Week se posledních pár dní skloňoval ve všech pádech a zaplnil Facebook i Instagram :) Díky M.A.C jsem měla možnost nahlédnout do backstage, kde se o modelky a modely staral jejich mezinárodní tým make-up artistů a kde jsem si mohla chvíli popovídat i s M.A.C Senior Artist Nettou Szekely z Izraele.



Jedním z míst, kde se konaly přehlídky byl i Mystic skate park na Štvanici, který je podle mě netradiční a velice zajímavé místo právě pro tuto akci. Ve stanech, kde modelky a modely líčili, byl neustále čilý ruch a pohybovala se tam spousta lidí.







Během pozorování celého dění v backstage jsem měla chvíli čas si popovídat s Nettou Szekely, která vedla celý tým make-up artistů a která je neuvěřitelně energická a sympatická.


S Nettou jsem si povídala o tom, jak vznikají výsledné looky na jednotlivé přehlídky a zajímalo mě, čím se inspiruje.



Netta: Nejdříve samozřejmě probíhají setkání s designéry, kteří mi sdělí svou vizi a načrtnou určitý směr, kterým se potom ubírám. Není to vyloženě jen můj make-up look, je to spolupráce mezi mnou a jednotlivými návrháři.

Můžete mi říct něco více o jednotlivých loocích?

Netta: Jak můžete vidět, zrovna teď tu pracujeme celkem na 3 přehlídkách zároveň. Make-up pro přehlídku Chatty byl např. inspirovaný rodinnými fotkami z 80.let, který jsme pojali trochu moderněji. Tvář je hodně vykonturovaná, použili jsme bronzové barvy a výraznou barvu na rty. V případě přehlídky Lukáše Macháčka jsme např. pracovali s M.A.C PRO produkty, kde jsme černou barvu nanášeli houbičkou na okolí očí. Celý look je trochu nedbalý a nemá svá jasně definovaná pravidla.

Níže můžete vidět looky pro jednotlivé přehlídky, které se ten den konaly. Mě osobně se moc líbilo líčení na přehlídku Chatty a zajímavé mi přišlo i líčení na show Jakuba Polanky.







Pokud byste si musela vybrat pouze jeden nejoblíbenější produkt M.A.C, který by to byl?

Netta: Opravdu jen jeden? (smích). Kdybych měla vybrat opravdu jen jeden, který používám nejčastěji, byla by to černá tužka na oči Graphblack. Bez černé linky prostě nemůžu existovat!


Jaké kosmetické produkty byste doporučila koupit ženám, které s make-upem začínají?

Netta: Základní look vytvoříte podle mě s 5 produkty. Za prvé je to make-up. Je důležité si vybrat vhodný odstín, texturu, krycí schopnost i finiš, který na pleti vytvoří. Druhý produkt je rozhodně tvářenka a třetí je produkt na rty (nezáleží jestli je to lesk nebo rtěnka). Čtvrtým je rozhodně řasenka, protože my ženy víme, jak je důležitá a jak dokáže výsledný make-up podtrhnout. Jako poslední je produkt na líčení očí - oční stíny nebo klidně i tužka. 





Přípravy na přehlídku Lukáše Macháčka



Máte svůj kosmetický svatý grál nebo produkt, bez kterého nikdy nevycházíte z domu?

Netta: Vždy musím mít něco na rtech. Ať už je to balzám na rty nebo rtěnka. Nemám ráda pocit, když jsou mé rty nahé a pokaždé mám několik balzámů na rty, které nosím vždy a všude s sebou. A můj osobní svatý grál je určitě pleťový olejíček Care Blends Essential Oils.



Jaký je váš oblíbený make-up look ze sezóny podzim/zima 2015?

Netta: Osobně mne zaujal trend Beautiful and damned. Všechno je to o černé barvě, která se ale klasicky nepoužívá jen na líčení očí. Letošní sezónu jsme použili černou i na líčení rtů, což je velice elegantní, šik a nemusíme si toto líčení spojovat pouze s punkerským nebo gotickým líčením. Pokud by pro vás černá byla příliš výrazná, smíchejte jí např. s oblíbenou rudou rtěnkou nebo nejdříve rudou rtěnku naneste na rty a potom jí přetřete např. černou tužkou na oči. Docílíte tím neobvyklého a rozhodně neotřelého vzhledu.







Netta mi ukazuje lahvičku s nápisem Magic Mix a prozrazuje, že je to její osobní vychytávka, kterou používá právě při líčení přehlídek. Je to mix 3 produktů - Softening lotion, výše zmiňovaného olejíčku a Fix +. Pleť tím zvláční, zjemní a lépe se pak díky tomu nanáší make-up, který potom na pleti vypadá mnohem lépe.















Netta dohlíží na líčení každé modelky a s make-up artisty ladí jejich dokonalý vzhled do poslední sekundy, než modelky vyjdou na "molo" (v tomto případě spíše na U-rampu).





Níže už vidíte modelky chvíli před začátkem show Denisy Nové. Zrovna v případě této přehlídky byl make-up "no make-up" a modelky měly upravené jen vlasy.





Opak je pak přehlídka Chatty, kde byly poznávacím znamením všech modelek výrazné červeno-oranžové rty, které ladily k botám, které modelky oblékly.






 Netta Szekely osobně



Nikdy jsem neměla možnost se do backstage módní přehlídky podívat a byl to pro mě skvělý zážitek. Kromě toho, že je všude spousta kosmetiky (což je samo o sobě prostě krásné), je zajímavé se dívat, jak vizážisté pracují a jak modelky do poslední sekundy před přehlídkou vylepšují. Bylo vážně vtipné se dívat, jak kolem každé modelky stojí dva kadeřníci a vizážista a uskočí stranou až sekundu před tím, než modelka vyjde na molo. Pro mě osobně je to snad větší zážitek, než se pak dívat na jednotlivé outfity návrhářů (jasně, trochu přeháním, ale chápete, jak to myslím :) Strašně moc jsem si to užila a asi by mi nevadilo se backstagí procházet před každou přehlídkou a pozorovat ten ruch, který tam panuje :) Pokud vás zajímají jednotlivé modely z přehlídek a líčení modelek, mrkněte na MBPFW facebook.

Zúčastnily jste se letos MBPFW? Zaujal vás některý z looků, které se tvořily na jednotlivé přehlídky? :)

32 komentářů:

  1. to musel být super zážitek. Mě to přijde svým způsobem velmi vtipné, až taký tým kolem modelky, když výsledek je důležitý jen pár minut :-D , na druhou stranu chápu, že bez toho by to nebylo ono. Já jsem se mbpfw nezúčastnila a ani mě to tam nějak netáhlo

    OdpovědětVymazat
  2. Ty joo ! V tom Back stagy to muselo byť skvelé :)
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  3. Některá ta líčení vypadají vážně skvěle - ne že bych je chtěla nosit, ale je to fakt originální :)
    gizy(zavináč)seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to musel být skvělý zážitek a zkušenost :).

    OdpovědětVymazat
  5. To černé líčení kolem očí je dost děsivé :D Mě upřímně podobné akce nelákají a vždycky mě fascinuje, jak si někdo ty kousky z přehlídek může obléknout v reálu, protože většina je podle mě nenositelná :D

    OdpovědětVymazat
  6. Zúčastnil..co mě překvapilo, že jsem viděl modely, co šli pro Macháčka, nalíčené už dvě hodiny před samotnou přehlídkou..vždycky jsem si myslel, že líčení je až téměř to poslední těsně před tím, než vyrazí na molo =)

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  7. Wow! Takové akce bych se jednou také chtěla zúčastnit. Zaujal mne ten olejíček - máš s ním nějakou zkušenost?

    OdpovědětVymazat
  8. Vendula Mikulková: Ono už jen kvůli těm fotkám musí vypadat perfektně, i když je to trochu pomíjivé, když přehlídka trvá chvíli :)

    Naire S.: to se mi právě líbilo, že působí až trochu démonicky :) Ve vlasech měli napletená ještě peříčka a nějaké ozdoby a vypadalo to fakt zajímavě :)

    Michael: těsně předtím by se to nestíhalo, těch modelů a modelek tam bylo strašně moc a pořád se střídali mezi vizážisty, kadeřníky a lidmi, co je oblékají :) Je to ale super všechno pozorovat :)

    OdpovědětVymazat
  9. Akce určitě moc zajímavá,ale to černé líčení dost děsivý.

    OdpovědětVymazat
  10. Bála by som sa, že tam budem zavadzať :D
    Zaujal Magic Mix ;)
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
  11. Nechtěla bych být modelka pro přehlídku "Ptáčková" - to by nevymyslela ani má 7-letá dcera.

    OdpovědětVymazat
  12. Nejvíc se mi líbí look na show Denisy Nové, hlavně modelka na druhé fotce vypadá nádherně.

    OdpovědětVymazat
  13. Všechno se to tak dlouho plánuje a nakonec jen kvůli pár minutám:D Ale výsledek za to tedy stojí:) Nejvíc se mi líbil Nude look:))

    sweetcitruslemonade.blogspot.ct

    OdpovědětVymazat
  14. zaujalo. od macu si v budoucnu (až vyhraju spoustu peněz) plánuju koupit nejmíň polovinu sortimentu..

    OdpovědětVymazat
  15. backstage musel být úžasný zážitek:)

    OdpovědětVymazat
  16. Super článek a parádní akce. Zaujal mě ten pleťový olejíček. Přeci jen svatý grál je svatý grál, takže bych jej ráda vyzkoušela :)

    Essence novinky: Podzim 2015 + GIVEAWAY!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Vypadá to hodně zajímavě, zaujala mě ta podkladová báze, kterou si vizážistka sama vytvořila.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to musel být zajímavý zážitek. Také bych to někdy ráda viděla na vlastní oči ten ruch kolem než modelka vyjde na molo :)

    OdpovědětVymazat
  19. Zaujal mě ten olejíček. Za prvé ještě nic od M.A.C. nevlastním a za druhé by se mi takový hodil. Skvělý článek!
    hermionka02@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Musela to být úžasná zkušenost!

    OdpovědětVymazat
  21. jee skvělej článek, zatím nejlepší z MBPFW, co jsem viděla :D (teda pro mě nejatraktivnější )

    OdpovědětVymazat
  22. Já na tuhle modernu moc nejsem, ale líbí se mi odstín té oranžové rtěnky!
    Šarka
    sabera@hotmail.cz

    OdpovědětVymazat
  23. Moc pěkný článek. :)
    Já se MBPFW2015 letos zúčastnila jako modelka, je pravda, že jít za den pět přehlídek s jiným líčením, když trvají chvilku, se muže zdát zbytečné, ale ve výsledku to vždy vypadá skvěle a stojí to za to!

    OdpovědětVymazat
  24. To je krása! Hadry mi nic neříkají, ale backstage je ideální místo, kde bych se cítila skvěle. Úplně se tam vidím, jak nevím, jestli sledovat dřív práci vizážistů a nebo jejich kufříky :-D

    OdpovědětVymazat
  25. Waaaau :) Tak toto vyzerá naozaj veľmi perfektne :)

    www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  26. Páni, to musel být úžasný zážitek :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Hodně super zkušenost, to ti upřímně závidím (ale v dobrém), moc ti to přeji. A to jsi dělala rozhovor jen pro svůj blog nebo i pro nějaký časopis nebo tak? Zdá se mi to celkem profesionální ty otázky, super!! Jen tak dál. Ráda vidím, že se blogeři dostanou i na takové akce a mají tak super příležitosti. :))

    OdpovědětVymazat
  28. Moc zajímavý článek a musel to být super zážitek!

    OdpovědětVymazat
  29. margarita: Přiznám se, že se mi toto líčení taky nejméně líbilo.

    Once upon a time: moc děkuju :)

    NickyBlogger: rozhovor (nebo spíš takové milé povídání) je určené jen sem na blog :) Jsem ráda, že se ti líbí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)