pondělí 3. srpna 2015

Opalovací speciál

Je na čase vám ukázat svou opalovací výbavu. Nebo respektive její první část :) Možná si říkáte, jestli to není trochu moc krémů? Pokud se ale mažete pořádně, tak jak se má, tak to je tak akorát :) Plus mažu i svou drahou polovičku, protože i když je celkem tmavý typ, snadno se spálí a přímé sluníčko mu nedělá dobře. 

Sama nemám ráda, když někdo tvrdí, že když jste v ČR, stačí se mazat nízkými faktory. Je to nesmysl, protože čím vyšší faktor má krém, tím méně častěji se s ním musíte mazat. SPF určuje počet minut, které můžete na slunci trávit a vaše kůže by měla zůstat chráněná. Takže není nesmysl se mazat klidně krémem s SPF 50, když budete jen na Mácháči, protože slunce tu pálí stejně, jako kdybyste byly v Chorvatsku na pláži :) Plus je samozřejně dobré dodržovat doporučené dávkování krému, protože i když se namažete krémem s SPF 30 a trochu to ošidíte, na kůži máte rázem ochranu odpovídající třeba jen SPF 10.


Na úvod možná pár slov o tom, jak vnímám nebo používám opalovací přípravky já sama. Olejové přípravky nepoužívám nikdy na obličej a mám je ráda na používání na nohy. Zní to možná divně, ale olejové věci mi třeba trochu vadí na rukách a na ně používám krémy :) I na obličej používám opalováky k tomu určené, protože po některých krémech mi vyraší pupínky a ucpávají se mi póry. Existují speciální opalováky na aknózní nebo mastnou pleť a koupíte je nejčastěji v lékárnách. Tam obecně koupíte asi nejširší škálu opalováků a zejména pokud máte citlivou pleť, solární alergie a jiné problémy, tak se určitě vyplatí vyhledat co nejvhodnější produkty.

U každého opalováku jsem vám vypsala stručné poznámky a dojmy a na konci budete mít celkové shrnutí :)



Uriage Bariésun s SPF 30 (200ml)

- snadno se roztírá a nezanechává bílý povlak na kůži
- konzistence je lehčí, není tolik krémový, ale kůže vydrží pěkně vláčná
- je hypoalergenní a bez parfemace, ale já z něj určitou vůni cítím. Připomíná mi mléko po opalování této značky
- neobsahuje oktokrylen, je voděodolný a 100% fotostabilní
- vhodný i pro citlivou pleť




La Roche-Posay Anthelios XL SPF 50+ (200ml)

- bez parfemace (bezprostředně po použití ale cítím lehký závan alkoholu)
- velmi vysoký ochranný faktor
- dávkování není nic moc - olej dávkuje spíše v takových cákancích a nerozprašuje ho do stran 
- mám pocit, že se olej do kůže příliš nevsáhne a sedí jakoby na jejím povrchu






Uriage Bariésun Mineral cream SPF 30 (100ml)

- hutnější krémová konzistence - chce to důkladně rozmazat, aby na kůži nezůstal bílý film
- bez parfemace - narozdíl od spreje z něj opravdu necítím absolutněj žádnou vůni
- menší balení je skladné a vhodné i do kabelky



Clarins Sun care cream SPF 30 (125ml)

- hutnější krémová textura, trochu namáhavěji se roztírá
- jakmile se do pokožky vpije, je dokonale hydratační a skvěle drží (vodě i potu odolný)
- kůže je i po celém dni na slunci neskutečně hydratovaná a pocit vydrží dlouhou dobu
- neutrální parfemace
- vyšší pořizovací cena




Vichy Idéal Soleil Bronze SPF 50 (50ml)

- je určený na obličej
- není příliš mastný, neucpácá póry a nemám pocit, že by pleť dusil
- lehká fluidní textura, snadno se roztírá, jde použít pod make-up
- malé balení je ideální do kabelky



Cien Sun Classic SPF 10 (100ml)

- příjemná "klasická" vůně, která mi evokuje dětství a dovolené u moře s rodinou
- voděodolný, obsahuje bambucké máslo
- textura je trochu více tekutá, až vodová
- jde jen snadno a rychle rozetřít, nezanechává bílý film
- nízká pořizovací cena, nicméně horší dostupnost (v síti prodejen Lidl)




Bioderma suchý olej Photoderm Bronze s SPF 30 dopotřebovávám ještě z loňska a chtěla jsem vám ho ukázat hlavně kvůli jedné skvělé věci. Díky němu se totiž rychleji opálíte a opálení vám déle vydrží (vyzkoušeno). Má skvělé dávkování (narozdíl od oleje od LRP) a krásnou vůni. Je možné ho použít i na ochranu vlasů (nicméně to příliš nedoporučuju, protože je hodně zamastí).


Když jsem nakousla ochranu vlasů, držím se přípravků k tomu určených. Alterna toto léto přišla s touto krásnou řadou Bamboo Beach (více jsem vám o ní psala v tomto novinkovém článku). Kromě toho, že sprej úúúžasně voní, tak chrání vlasy před UV zářením, chlorovanou i slanou vodou. Užijete ho tedy klidně po celý rok, i když chodíte jen do bazénu a určitě to není jen vyloženě letní záležitost. Mám s podobnými produkty často problém, že mi vlasy těžknou a rychle se mastí, ale s tímto se mi to vůbec nestává, takže skáču metr do výšky radostí. Vlasy jsou pěkně lesklé a návykově voní, takže za mě velká spokojenost!




Když bych to měla stručně shrnout, tak za sebe rozhodně nemůžu doporučit opalovací olej od La Roche-Posay. Kromě výše zmíněných mínusů mi tak nějak vadí, že je na jeho lahvičce ještě nápis "hořlavý", což ve mě příliš důvěru nevzbuzuje. O několik tříd výš je naopak olej od Biodermy, který jsem si oblíbila už minulé léto a nakazila jsem tím několik svých kamarádek :) Krém od Cien se obávám, že bude už trochu oříšek sehnat, ale obecně jsou na jejich krémy pozitivní ohlasy, takže bych se jich nebála, jestli na ně někde narazíte. Vichy krém na obličej je velice příjemný a mažu s ním i přítele, protože není mastný a poskytuje vysokou ochranu. Kdybych měla vybrat nejvíce hydratační krém, bude to rozhodně Clarins. Ze začátku jsem k němu byla trochu skeptická a bezprostředně po prvním vyzkoušení jsem z něj nadšená nijak zvlášť nebyla, ale ta pravá euforie se dostavila ve chvíli, kdy jsem si uvědomila, že mám i večer dokonale hydratovou kůži (a to jsem se krémem natřela ráno a během dne se pak už nemazala). Jako absolutně neskutečný, jak moc hydratační je a jak je po namazání kůže dokonalá na dotek! Krémy od Uriage jsou taky super, jen by mi nevadilo, kdyby trochu více voněly. Chápu, že jsou určené i na citlivou pleť, pro kterou je jakákoliv parfemace nežádoucí, ale já si na opalovákách užívám právě takovou tu jejich typickou vůni, kterou miluju :)

Jaké jsou vaše oblíbené opalováky? Dáváte přednost olejům nebo máte raději krémy? Nakupujete opalováky v lékárnách, drogeriích nebo parfumeriích? :)

20 komentářů:

  1. Já mám nejraději opalovací oleje od Balea, ještě nikdy jsem se s nimi nespálila.

    OdpovědětVymazat
  2. Za me je tohle obrovsky mnozstvi :D Mazu se tedy na dovce, na Machac apod nejezdim a bezne se nemazu.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  3. Opakovací krém si nechávám vozit z Německa. Není předražený a k moři bohatě stačí faktor 20. Zmizela mi dokonce i sluneční alergie. Pro srovnání jsem se mazala ve Španělsku 13 dní německým a OK, poslední den došel a já použila českou 50 z lékárny a tak spálená jsem v životě nebyla.
    l.tiktak(@)centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Nejradši mám opalovací mléka s SPF 30 nebo 50, nakupuji občas v drogerii a občas v lékárně

    OdpovědětVymazat
  5. My používali na dovolené Clarins a Clinique a velká spokojenost =)

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  6. Téměř se neopaluju, takže u nás v létě si vystačím s krémem z drogerie, když jedu k moři, investuji do mléka s SPF 50 z lékárny. Jinak denní krémy s ochranným faktorem používám denně.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám nejradši Biodermu, ted používám sprej Photoderm Bronz a nemůžu si ho vynachválit :) Ale už dlouho mě láká právě ten olej, takže ho určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  8. Opalováky nakupuji většinou v lékárně a mám ráda Biodermu.

    OdpovědětVymazat
  9. Vyhovuje mi oplovací krém od Uriage na aknózní pleť. Pokožku skutečně chrání a zbytečně nemastí.
    http://www.slecnajahodova.blogspot.cz/search/label/Uriage

    OdpovědětVymazat
  10. Já letos jedu na značce Sun Dance a vyhovuje mi, hlavně v porovnání s cenou:-) Od Cienu bych ráda vyzkoušela jejich opalovací kosmetiku, letos už si vystačím s tím co mám a příští rok nakoupím zase nějaké nové kousky:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ten Cien jsem si taky chtěla pořídit, ale bohužel, v našem Lidlu buď vůbec nebyl nebo byl hned vyprodaný:-/...

    OdpovědětVymazat
  12. jéé, padesátka..po té toužila moje dcera... a já ji nesehnala...

    OdpovědětVymazat
  13. ten Bioderma sprej teď mám a vadí mi ta mastnost, jsem holt na krémy :) nejvíc se mi osvědčil loni u moře Garnier se třpytkama, teď si nevzpomenu na název, ale dělá se v SPF 20 a 30, je voňavý a třpytivý. super voděodolnost, akorát pak má člověk třpytky všude :) zkusím teď k moři nějaký jiný od nich. naopak nejhorší je imho Nivea, s tou se vždy spálím!

    OdpovědětVymazat
  14. souhlasí, opalovací péče by se neměla zanedbávat ani v ČR. Spíše dávám přednost krémům než olejům

    OdpovědětVymazat
  15. Ten Uriage krém nedokážu rozmazat, abych nebyla bílá. A bílé bylo vše :-) ale jejich dětská 50 ve spreji je bezkonkurenční.

    OdpovědětVymazat
  16. Neřekla bych, ze Cien je špatné sehnatelny, alespoň tedy v malých městech na Lidl narazis snad všude...spis bych tipla to, ze tam bude vyprodaný. Co tak pozoruji, u nás jsou celkové jejich kosmetické výrobky skoro porad pryč... My používáme Sun Dance z DM a nebo Sun Ozon z Rosmannu, jsou cenové dostupne-ono totiž když se musíš mazat každou pulhodinky se pak ty dražší krémy fakt nevyplatí. A tyhle fungují, a pěkné voní a jsou celkové fajn:)

    OdpovědětVymazat
  17. Bioderma sprej je skvělý, mám pocit, že jsem ho viděla u tebe na instagramu loni v létě, tak jsem ho pořídila a spokojenost :-) .. co se týče La Roche Posay tak jejich opalovací řada mi obecně také nesedla, zkoušela jsem ten jejich krém na obličej, ale vyrašila mi děsná vyrážka všude, kam jsem ho namazala. Bohužel jsem to slyšela i od dalších dvou lidí, tak nevím, jestli to bylo reakcí na mojí mastnější citlivou pleť, ale asi spíše ne..

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem letos pořizovala SPF 30 mléko ve spreji od Biodermy, sice jsem původně chtěla ten olej, ale mléko bylo v super akci s půllitrovou micelárkou Sensibio, takže zvítězilo mléko a jsem moc spokojená!

    OdpovědětVymazat
  19. Také preferuji krémy. Používám opalovací krém od Balea s vůní kokosu - sice má SPF jenom 20, ale já se zase skoro neopaluji a na chození po městě apod. mi zatím vždy stačil. A ta vůně!:)

    OdpovědětVymazat
  20. S vlasy v létě dost bojuju ale ten Alterna sprej vypadá slibně

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)