úterý 4. srpna 2015

Oblíbené letní drinky a návod jak na ně

Kdy jindy než v současných pařácích mluvit o něčem osvěžujícím? Dneska si trochu odpočinete od kosmetiky, protože jsem si pro vás připravila pár svých oblíbených letních drinků, které si může každá z vás sama doma připravit. 

Množství surovin je vždy spíše od oka a záleží, jestli si připravujete drink jen pro sebe nebo ve větším množství pro více lidí. To samé u surovin, nebojte se experimentovat a připravit si limonádu podle vaší chuti. Fantazii se meze nekladou a zvlášť během léta má většinou člověk po ruce spoustu ovoce, které spolu může různě míchat :)




Začneme pěkně pomalu  - jahody s mátou. Víte jak se říká, že ty nejjednodušší věci jsou někdy nejlepší? Je to tak :) Jahody jsou během léta dobře dostupná surovina a mátu si můžete po celý rok pěstovat doma v květináči. Pak už vám stačí jen mixér a třeba nějaká pěkná brčka na ozdobení. Jahody rozmixujete spolu s pár lístky máty a zaručuju vám úžasně osvěžující drink. Pokud by někdo chtěl, může přidat trochu cukru, ale já si ráda vychutnávám chuť jahod a máty samotných.




Když je venku neúnosné vedro a žádné jiné ovoce není po ruce, do velkého džbánu vymačkám několik citrónů, zasypu je mátou s ledem, doliju vodou a mám osvěžující pití.


Zázvorová limonáda patří také k mým oblíbeným. Na její přípravu budete potřebovat asi 200g třtinového cukru (pokud nemáte, je možné použít i klasický, ale sirup bude mít světlejší barvu), zhruba 4-5 cm kořene zázvoru, několik citrónů, mátu a vodu. Začnete tím, že si připravíte sirup, který tvoří základ limonády a který můžete ještě pak několik dní uchovávat v ledničce. Do hrnce dáte jemně nastrouhaný zázvor, který zalijete zhruba půl litrem vody a přivedete k varu. Hned potom do této směsi nasypete cukr a mícháte, dokud se nerozpustí. Sirup nechte zchladnout a uležet. Poté přes plátýnko přeceďte do připravené láhve. Jakmile pak na limonádu dostanete chuť, nalijete trochu sirupu do džbánu, přidáte citrónovou šťávu, mátu a zalijete vodou



Jako další tu máme domácí malinovku. Připravte si maliny, citron a vodu. Rozmixujte vaničku malin, nalijte do džbánku, vymačkejte citron a dolijte vodou. Je na vás, jestli dáváte přednost perlivé či neperlivé vodě a zda chcete případně výsledný drink třeba ještě přisladit. Opět nesmí chybět veselá brčka a pár malin na ozdobu!





Moje top limonáda je ovšem ta okurková! Té bych mohla vypít litry a ráda jí zkouším různě i v restauracích, když někam vyrazíme. Na její výrobu potřebujete salátovou okurku, limetku nebo citron, 50g cukru a pár kapek bezinkové šťávy (ale je možné i bez toho). Okurky oloupáte, zbavíte semínek a nahrubo nakrájíte. Hodíte je do mixéru, přidáte cukr, šťávu z limetky/citronu, bezinkovou šťávu, vodu a led. Všechno pěkně rozmixujete a hotovou limonádu servírujete s plátky okurky. Nebo si můžete udělat ozdobnou spirálu, kterou jsem vytvořila s tvořítkem od Tescomy.





A protože k létu prostě patří vodní melouny, mám pro vás ještě jeden tip. Z nějakého důvodu mi moc nechutnají freshe nebo limonády, které meloun obsahují a mám ho nejraději samotný. Miluju, když si z melounu udělám kuličky, dám je do mrazáku a pak mám skvělou vychlazenou sváču. Mohla bych sníst celý meloun každý den :)



Moje melounové kuličky se líbily až v Itálii a sdílela je místní Tescoma na svém Instgramu :)




V létě zásadně nepiju prakticky vůbec alkohol. Nejsem ani pivař a nedokážu pochopit, jak zrovna pivo dokáže někoho v horku osvěžit :) Co ale miluju, jsou různé cidery. Každý rok se objevují na trhu další a další značky a je opravdu z čeho vybírat. Sem tam si ráda večer dám jeden na chuť nebo když s kamarády někam večer vyrážíme nebo jdeme třeba grilovat, tak je vždycky uvítám :)





Použité pomůcky: pruhované prkýnko (Tchibo), dřevěné prkýnko (H&M HOME), mixér (Russell Hobbs), papírová brčka (Ebay, Tiger, Nanu Nana), mason jars (Nanu Nana), vykrajovátka ovoce (Tescoma)



Můj největší pomocník při přípravách všech drinků je samozřejmě mixér. Vždycky jsem si přála tenhle velký a klasický, co by měl skleněnou nádobu a ne tu plastovou, která se časem špatně myje a udržuje. Je super, že má i menší nástavec, ve které se dají zpracovat tvrdší věci (kafe, koření, oříšky atd.). Docela dost přemýšlím ještě o odšťavňovači, ale zatím hledám takový, který by nebyl zbytečně velký a snadno se udržoval (protože co si budeme nalhávat, následné mytí je vždycky to nejhorší na celém procesu přípravy :) Nějaké tipy?



Co během léta rády pijete vy? Máte nějaké oblíbené drinky? Podělte se s námi klidně o návod, jak je připravit :)

Skvělým zdrojem inspirace je v tomhle směru i Youtube, kde najdete milion návodů na všechny možné (i nemožné) letní drinky a smoothies.

Tak na zdraví!

36 komentářů:

  1. Mnam, ty maliny. Super clanek, ten se mi moc libi :) Pivo take nepiju, ale presne jak ty, tak mi me ruzne cidery chutnaji.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já jdu na to, máta mi roste za oknem a jahody mám v lednici :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Limči a freshe z tvého článku si taky dělám ráda, ale jsem většinou líná mixovat, tak si prostě jen naházím ovoce a mátu s meduňkou do džbánku s ledem a vodou a nechám celý den louhovat. Ráno, když je horko, tak snídám banánový koktejl. Ty melounové kuličky jsou super nápad, vyzkouším! Určitě je to lepší, než zmrzka :)

    OdpovědětVymazat
  4. Rendy, výborný článek, děkuji za tipy, určitě vyzkouším tu zázvorovou limonádu, protože si v každé restauraci dávám vždy zázvorový kinley. A musím pochválit i fotky, jsou krásné!
    CHIC Adriana

    OdpovědětVymazat
  5. V létě mám ze všeho nejradši cidery, ovocná piva a ledové kávy.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Super Rendy děkuji! Včera jsem zrovna nějakou takovou inspiraci hledala :)

    OdpovědětVymazat
  7. Díky moc za inspiraci! Určitě vyzkouším malinovku a ty melounový kuličky :))

    OdpovědětVymazat
  8. Takova letni klasika. Fotka s melounem je opravdu pekna. Ani se nedivin, ze ji pouzila Tescoma v kampani.
    l.tiktak (@)centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Tak citronová a okurková limča jsou i našimi favority =), bez cukru samozřejmě..

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  10. V létě u mě vede voda s citronem, limetkou a mátou(ten trapný pocit když si spletete mátu s bazalkou :D), a taky mám ráda ledovou kávu, před chvílí jsem si jednu dala.

    OdpovědětVymazat
  11. Strašně jsem si oblíbila Strongbow hlavně to jahodové, nepiju už nic jiného krom normálního piva:D:)
    Máta a jahoda nejlepší kombinace v drinku:)

    OdpovědětVymazat
  12. Ano ano, tohle jsou super věci :) a článek moc pěkný ;)

    Lukáš
    http://ajlaffesn.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Super clanok s nadhernymi fotkami ;) Mozno sa konecne odhodlam na tu uhorkovu limonadu. Doteraz som sa jej vyhybala.

    OdpovědětVymazat
  14. okurkovou limonádu jsem ještě nepila a ani nemám na ni chuť :D nějak se toho bojím...
    jinak já dělám frappé, různé smoothie, obyč vodu jen s citronem...

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Ja mám na leto rada jahodové a pomarančové drinky :)
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  16. Z limonád jsem po domáckou zkoušela zatím jen okurkovou, ale je výborná, takže si nestěžuju :-D Já ji navíc ještě cedím :-) Celé tohle shrnutí je pro mě inspirující a určitě vyzkouším i další nápoje. Chlazený meloun taky miluju, jen z něj opravdu nemusím dělat kuličky, vystačím si i s kostičkami :-D
    alena.hodonska@email.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Mmm, hned bych si nějaký dala, třeba ten okurkový! :)

    OdpovědětVymazat
  18. Ty melounové kuličky musím zkusit, vypadá to senzačně.:)

    OdpovědětVymazat
  19. Bezva článek; zrovna dneska jsem měla v restauraci okurkovou limonádu a říkám si:,,Jak ji asi vyrábějí?" Takže moc děkuji a zkusím i další z tvých receptů :)

    OdpovědětVymazat
  20. my také doma děláme různé letní limonády, prostě přes léto nejde existovat bez mixéru a odšťavňovače :-D

    OdpovědětVymazat
  21. Já v létě piju nejčastěji jenom čistou vodu, protože mám pocit, že mě nejvíc osvěží, ale tu okurkovou limonádu určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  22. Úplně super článek a krásné fotky! V tomto počasí přijde vhod. Já jsem relativně nově pivař, hlavně když natáčím videa, musím k tomu mít ochucený Gambrinus :-D. Moc se mi líbí ten Tescoma vykrajovač na meloun, po tom se určitě podívám.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak to je skvělý článek. Já mám nejraději jahody s mlékem, ale tvůj recept taky nemusí být špatný. Miluji melouny a tvůj nápad je skvělý, příště taky vyzkouším a moc se mi líbí ta srdíčková miska. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  24. Téda, tolik skvělé inspirace a ty melounový kuličky ♥

    OdpovědětVymazat
  25. Určite vyskúšam s tou uhorkou ! máme na záhrade dosť a nejaký ten zelený smoothie ma už láka dlhšie :)
    Ja mám tiež rada takéto osviežujúce limče ! http://aestaste.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  26. Skvělý post :) Moc se mi líbil ten "tvořič kuliček" (moje vyjadřování... :D), se kterým jsi vyrobila ty úhledné kuličky melounu. Krásné! :)

    OdpovědětVymazat
  27. Skvelé tipy, hneď by som si po dnešnom horúcom dni niečo namiešal!

    Patrik
    Veľká narodeninová Giveaway!

    OdpovědětVymazat
  28. Mňam, hned zítra si musím něco udělat.. :-)

    http://wormake.blogspot.cz/2015/08/makeup-10x-jinak-paletka-e-style-charm.html

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj Rendy, fotky jsou TOP, jako od profesionálního fotografa, takže se vůbec nedivím, že ji na insta sdílela italská Tescoma. V létě nejradši piju čistou vodu, do které naházím to, co mám zrovna po ruce, samostatně (nakrájená okurka, plátky citronu, malinky, borůvky), dělám to hlavně proto, že sklenička s obyč. vodou pak hezky vypadá, a o to víc mě láká k napití. Že to zároveň vodu trošku ochutí už je jenom takový příjemný bonus. (Nicméně zázvorovou limonádu musím zkusit, dík za recept).

    OdpovědětVymazat
  30. Já teď nejvíc piju ovocnou vodu: nakrájím meloun, citron, přidám mátu, zaliju vodou, piju to, chutná to :)

    Jinak je skvělé, že Tescoma sdílela tu fotku, to beru jako velký úspěch :-)

    OdpovědětVymazat
  31. Krasny clanek :)) Neco z toho urcite zkusim, mam rada kdyz si udělám takove smoothie z jahod, yogurtu a bananu a nahoru si jeste hodim par boruvek ze zahrady ^^.
    http://nellylove99.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  32. jahody či maliny s mátou zní jako geniální věc! já v létě zbožňuju klasickou vodu s citrónem a mátou, to mě dokáže dokonale nakopnout a byla bych to po hektolitrech :) moc pěkný typ článku, Rendy!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)