neděle 16. srpna 2015

Jak pečuji o své vlasy - my hair care routine

Já a moje vlasy - to by vydalo skoro na samotnou knihu. Na jednu stranu je miluju a na druhou nesnáším. Důvody, proč je miluju jsou hlavně to, že strašně rychle rostou, jsou husté a poměrně zdravé a nezničené. Důvody proč je ale nemám ráda jsou pro někoho možná zvláštní, ale je to tak. To, že rostou tak moc rychle a je jich tolik je někdy fakt spíš na obtíž. Je skoro nemožné v nich udržet větší objem (bez nutnosti drastického lakování a tužení) a to nemluvím o marných snahách o nějaké vlny. Je to fuška i pro profíky se skvělou technikou :) Jako "třešničkou na dortu" je pak dermatitida, která se střídavě lepší a horší a více či méně mě vytáčí. I přes takhle negativní úvod bych vám ráda představila svou vlasovou rutinu, protože se hodně často ptáte, co na vlasy používám a hodně z vás trápí podobné problémy. Svou vlasovou rutinu bych měla updatovat asi častěji, protože jsou kategorie produktů, které často střídám a tohle je zrovna aktuální a nejčerstvější vydání :)




Co je pro mě základ? Šampon (ideálně bez silikonů), který mi zaručí, že mi vlasy vydrží bez umytí alespoň 2 dny! Pokud se po něm budou lesknout nebo budou nadýchané a lesklé, bude to jen další obří plus. Zmiňovala jsem to několikrát, ale pro ty, co to třeba ještě nečetly - šampony často střídám a i když se vracím ke svým oblíbencům, vždycky značky mezi sebou střídám. Nemám pro to pevně stanovená pravidla, ale moje vlasy si snadno a rychle zvykají a abych je udržela v neustálé bdělosti, musím je takhle trochu očůrávat :)

Aktuálně používám:

Kopřivový šampon od Yves Rocher - v akci se dá sehnat za pár korun a člověk si může přikoupit i praktickou pumpičku na jejich dávkování. Vyzkoušela jsem jich od YR několik, ale tento mi vyhovuje nejvíce. Používám ho hlavně když cítím, že pokožku hlavy potřebuju dobře odmastit a vyčistit.

Pantene PRO-V z řady Aqua Light je můj několikaletý favorit a z drogerie asi nejoblíbenější šampon vůbec. Nechci se o něm znovu rozepisovat, protože ZDE máte podrobnější článek o tom, jak jsem ho testovala celý měsíc a co to s mými vlasy udělalo. Rozhodně mi doma nikdy nesmí chybět a i kdyby cokoliv selhalo, tenhle šampon to nebude :)

Aussie a jeho šampony taky můžu a aktuálně používám tento z řady Miracle shine. Nemůžu o něm říct nic speciálního, ale prostě mi vyhovuje a moje vlasy ho snáší :) Zkoušela jsem už několik šampónů této značky a necítím mezi nimi nějaké větší rozdíly, takže je mi jedno, který použiju.

Předposledním kousek je z trochu dražšího soudku z řady Cristalliste od Kérastase. Jejich šampony jsou celkem vyhlášené a známé, takže mě lákalo jeden vyzkoušet. Zatím si vzájemně vyhovujeme a výraznější lesk vlasů můžu opravdu potvrdit. Každopádně zatím nemůžu vyloženě říct, že by mě dostal do kolen, na to mu dám kdyžtak ještě nějaký čas.

Poslední je šampon Cien (z Lidlu), který aktuálně trochu kradu manželovi. Koupila jsem ho primárně pro něj a přiznávám, že byl tak trochu pokusný králík. Nejdřív se teda bránil, že si žádný "CÍN" (jak mu ze srandy říká), na hlavu nedá, ale nakonec dal a je moc spokojený. Nemá v hlavě ani jeden lup a naopak má pěkně lesklé vlasy. Tak jsem si řekla, že ho taky prubnu a uvidíme. Zatím dobrý, vlasy vydrží 2 dny v pohodě, ale jestli to bude mít nějaký výsledek, co se opadávání suché kůže týče, to teprve čas ukáže :)


Speciální kategorií šampónů je pak můj dlouholetý favorit Jumping Juniper z Lushe. Tuhý šampon, kterému se říká šampuk používáme s manželem taky oba a bereme ho vždycky i na cesty, protože ušetří spoustu místa v kufru. Vlasy pěkně umyje a vydrží poměrně dlouho. Akorát s ním vždycky musím použít kondicionér nebo masku, protože konečky mám pak takové vysušenější.


Kategorie kondicionérů a masek na vlasy je taková méně početná. Zjišťuju, že kondicionéry obecně někdy přeskakuju a na vlasy dávám rovnou masky. Nemám problém s rozčesáváním vlasů i kdybych si žádný kondicionér nedala, vlasy úplně v klidu rozčešu a žádné drama se konat nebude :)


Aktuálně používám:

Masku na vlasy Garnier Fructis Densify už dodělávám a mám v ní zbyteček. Pomalu a jistě jí nahrazuje maska na hnědé vlasy od Toni&Guy. Tu jsem si koupila opakovaně a vážně mi sedí. Miluju, když má maska hutnou a hodně krémovou konzistenci a cítím, že to vlasům něco dává. Takové ty břečky, co z vlasů sjedou ještě jež je hodíte na druhou stranu, nemám ráda. Výhledově bych chtěla zkusit nějakou hydratační masku od Kérastase, protože jsem o nich taky dost četla a chtěla bych jejich účinky pocítit na vlastní kůži (teda vlasy ehm). 

Kondicionéry mám teď prakticky jen dva - jeden je od Aussie ze stejné řady jako šampon výše. Nemám k němu zatím nějaký hlubší cit a používám je spolu dohromady. Na to, jak jejich šampony mám ráda, tak kondicionéry mě nechávají absolutně chladnou. Kondicionér od Biosilku je ovšem už trochu lepší kafe, protože je trochu na pomezí masky a kondicionéru a má právě tu dokonale hutnou a krémovou texturu. Jeho typická vůně se mi sice už trochu "přejedla" a spíš mě už otravuje, ale produktu nemůžu nic vytknout.





Jestli kondicionéry trochu opomíjím, tak olejíčky na vlasy naopak miluju. Dávám je na konečky každý večer a můžu potvrdit, že jejich pravidelné používání vám výrazně pomůže s roztřepenými konečky. Nebyla jsem na stříhání délky vlasů prakticky rok a roztřepených konečků mám fakt málo (pravidelně vlasy zkoumám a prohlížím :) Často mi někdo říká, že mám i lesklé vlasy, takže za mě olejíčky rozhodně ano! Jen tedy nečekejte, že dokážou zázraky, protože pokud již máte roztřepené konečky, nic je už nezacelí (a kdo bude tvrdit, že vám na to stačí zázračný šampon/maska/cokoliv, tak je blázen :) Pokud jednou roztřepené konečky máte, musíte je jedině ostříhat a začít znovu.


Aktuálně používám:

L´Oreal Total Repair 5 dry oil jsem si dovezla ze zahraničí a upřímně nevím, jestli je k dostání i u nás. Z těch drogerkovýh olejíčků, co jsem vyzkoušela, mě baví asi nejvíc a hlavně pěkně voní a je to vážně dry oil, který mi nezamastní vlasy (v tom nežádoucím smyslu).

Multifunkční olejíček Nuxe je už takový svatý grál. Kromě vlasů ho můžete používat na obličej nebo zbytek těla. Je to ideální parťák na cesty, protože máte jeden multifunkční produkt na celé tělo. Miluju jeho návykovou vůni i to, že taky vlasy nezatíží a neumastí nežádoucím způsobem. Kromě toho, že jim propůjčí svou jedinečnou vůni, takže ještě zajistí, že se budou krásně lesknout.




Ani kategorii suchých šampónů nezanedbávám. Pokud jste též majitelkami ofiny jako já, určitě jste někdy zažily den, kdy byla ofina tak trochu "jetá", ale zbytek vlasů ještě chvíli do dalšího mytí vydrží. Je tedy zbytečné je hned celé mýt a v tom případě pak sahám po suchých šampónech, které nejen, že dokážou vzbudit dojem, že jsou vlasy umyté, ale dokážou jim dodat i trochu té textury a objemu.


Aktuálně používám:

Batiste suchý šampon je prostě klasika. Uznávám, že jsem od doby, co jsem ho poprvé vyzkoušela, objevila mnohem lepší, ale k tomuto se stejně nostalgicky vracím. Na to, že se dá sehnat i v drogerii nabízí opravdu široké portfolio a můžete najít např. verze pro brunety nebo třeba různě voňavé verze. O tom si jiné značky z drogerie zatím můžou nechat zdát. Můj absolutní miláček je suchý šampon od Alterny (článek ZDE). Nebudu se opakovat, proč ho tak miluju, protože jsem všechno vypsala v článku :) Nejnovější je Reboost od Toni & Guy, který jsem si koupila vlastně náhodou. Znáte to, když vás čeká pracovní schůzka a vy s hrůzou zjistíte, že jste si "sucháč" nechali doma v koupelně nebo jste si ráno řekly, že jsou vlasy ještě v pohodě a během dne se vám místo ofiny objevily mastné pramínky :) Takže běžíte do první drogerie a lovíte mezi regály. Zjistíte ale, že většinu z toho jste už vyzkoušely a když už musíte pykat za svou blbost, tak si alespoň koupíte něco, co jste ještě nevyzkoušely :) Zatím je v pohodě, ale na nějaké větší hodnocení si ještě počkám a určitě vám dám pak vědět.


Takže víme, čím vlasy myju i čím je opečovávám, ale čím je vlastně češu a držím na svém místě?


Aktuálně používám:

Možná si řeknete, že tolik hřebenů je příliš, ale není :) Každý umí něco jiného. Malý Tangle Teezer je do kabelky a velký je v koupelně. Mám ještě speciální verzi pro mokré vlasy do vany, ale tu jsem v době focení měla zrovna doma u rodičů. Velký Tangle Teezer (úplně vpravo, článek ZDE) je na úpravu vlasů při foukání fénem. Vlasy s ním dokonce vysušíte rychleji (je to rozložením těch bodlinek). Poslední z hřebenů je pak Air Motion, který je specifický tím, že uhlazuje vlasové vlákno a vlasy pak působí více leskle. Často se mě pak někdo ptá, jestli jsem byla u kadeřníka nebo mám novou barvu. Ne, nemám vážení. Mám jen tenhle parádní hřeben :) Vlasy s ním rozčešete stejně dobře jako s Tangle Teezerem a navíc se ještě dobře drží díky rukojeti.

Na úpravu vlasů pak používám prakticky jen gumičky InvisiBobble, které vypadají jako drát o telefonu a mají tu výhodu, že vlasy netrhají, neotlačují a hlavně mi udrží i vysoko vyčesaný culík celý den. Druhým pomocníkem je podložka do drdolu, kterou mám z H&M. A to je vše :)




Stylingové přípravky používám opravdu jen decentně, protože moje vlasy dost zatěžují a nebaví mě si mýt vlasy každý den jen kvůli perfektně uhlazenému culíku, ze kterého nečouhá ani chloupek. Prakticky jediné, co používám, jsou laky na vlasy. Pokud potřebuju vlasy zkrotit nebo zafixovat, sáhnu právě po nich. Nějaké pěny, tužidla i gely jsou u mě zbytečné. Z laků jsem si oblíbila tyto dvě značky. Nemám příliš porovnání s jinými, protože když mi něco vyhovuje, kupuju si většinou pořád ten stejný. Nemám ráda, když mi lak udělá z vlasů slepenec a vyhovuje mi nejvíce právě fialový od Toni&Guy. Červený Taft od Schwarkopfu má o něco silnější fixaci a nejvíce ho používám na fixování vlasů v drdolu. Slané spreje nejsou asi vyloženě stylingový přípravek, ale do určité se do této kategorie podle mě počítat dají. Zatím jim přicházím na chuť a spíše se s nimi učím, takže jsou pro mě spíš tak trochu okrajová záležitost. Aktuálně používám spreje od Aussie a Toni&Guy.



Když už se pustím do nějakého toho stylingu, své vlasy samozřejmě patřičně chráním. Mými oblíbenými pomocníky jsou ochranný sprej Prep od Toni & GuyHot off the press od Paul Michtell. Spreje jdou používat i jako ochrana při vysoušení vlasů a sprej od PM dokáže vlasy i lehce zafixovat. T&G sprej seženete ve dvou velikostech a je super, že na zkoušku můžete vzít menší balení a zjistit, jestli vám vyhovuje.



Když jsme se tak pěkně podívaly na všechny přípravky, zakončíme to šikovnými pomůckami na jejich úpravu a tvarování. Snažím se svou nešikovnost, co se úpravy vlasů týče, maličko potlačovat a trochu s ní bojovat. V tom mi do určité míry pomáhá i šikovný styler Curl Revolution od Remingtonu (článek ZDE), který je přesně pro takové trubky, jako jsem já :) Když mám fakt hodně kreativní náladu, sáhnu po kónické kulmě stejné značky, která dokáže vytvořit úplně jiný typ vln, než výše zmíněný styler. Žehlička na narovnání vlasů je klasika, tuto Satin Hair 7 od Braun (článek ZDE) používám už poměrně dlouho a skvělé na ní je, že svou teplotu dokáže přizpůsobit stavu vašich vlasů a tím pádem se vlasy méně poškozují. Chybět nesmí ani fén, protože ne vždy je čas a prostor, aby mi vlasy mohly volně několik hodiny samy schnout. Fén od Rowenty splňuje všechno, co chci, aby fén poskytoval - možnost studeného proudu vzduchu, možnost regulace teploty i rychlosti foukání.






To by bylo z vlasové rutiny asi všechno :) Další update by mohl být trochu dříve, protože výhledově plánuji trochu radikálnější změnu a jsem zvědavá, co se pak pro mě v péči o vlasy změní :)

Budu ráda, když mi dáte vědět, co na své vlasy používáte vy a jaké pomůcky jsou vaše oblíbené :)

21 komentářů:

  1. Vážně vyčerpávající článek! Pár produktů také používám, ale musím říct, že já to hodně střídám :) Olejíček Nuxe musí být skvělý!

    OdpovědětVymazat
  2. Ja se musim priznat, ja vubec zdnou masku na vlasy nepouzivam, budu to muset napravit. Batiste jsem si take poridila a jsem s nim moc spokojena.
    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Ve většině věcech s tebou souhlasím:) Dobře sepsaný článek:)

    OdpovědětVymazat
  4. Na ten fén už jsem párkrát koukala a docela o něm uvažuju:) jinak super článek!:)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  5. Fiha, to je věcí :-D já používám diy šampon a masky Loreal professional, lak Loreal a tot vše :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Taky svoje vlasy miluju a nesnáším :-) nicméně se tvou péčí ráda nechám inspirovat

    OdpovědětVymazat
  7. Já u svých vlasů bojuji hlavně s objemem, a tak nejdůležitějším mým pomocníkem je foukací otočný kartáč od Rowenty, který zmáčknutím tlačítka vlasy pěkně nabere a natočí. Bez něj by mi všechny objemové produkty byly nanic ;) Šampony a kondicionéry taky střídám, zatím mi nejvíce vyhovovala řada Dove Oxygen Moisture a objemová řada od Toni & Guy. Masky používám při každém cca druhém mytí a bez olejíčku nedám ani ránu :)

    www.simply-pleasures.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. super článek, i moje vlasy rychle rostou, mám jich hodně, ale jsou neskutečně jemné :/
    mně se osvědčil od Lush Big (ale jen na střídačku) a po tipu od Labradoory obyčejný Head&shoulders proti lupům, dělá báječný objem.

    novinky v kosmetice a dovolenkový random
    Hot diamonds

    OdpovědětVymazat
  9. moje péče je proti té tvé hodně ubohá :D Proti tobě nepoužívám vlastně vůbec nic :D
    chaoticandglamour.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Ha - takže už fén máš! Jako šampon můžu doporučit Bione - hnusné obaly, ještě horší obrázek ala 90. léta, ale obsah boží. Nemám pocit, že bych od šamponů chtěla něco víc, než umýt a nevysušit. To zvládají i drogérkové značky. Ale masky a oleje, to je jiná - jednak nechávám dorůst, ale hlavně zesvětlovat, což je pro konečky noční můra.

    OdpovědětVymazat
  11. Některé používané produkty máme společné, dost často je obměňuji a jaksi pořád hledám to nej a nej, co bych už nedala z ruky:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Rendy, naprosto souhlasím s tím šamponem od Pantene! :) Taky se k němu ráda vracím, vlasům vždy dá, to co potřebují :).. A díky tobě již nějakou dobu používám Tangle Teezer, takže máš na svědomí dalšího človíčka :D :).. a pořád váhám nad olejíčkem od Nuxe, ale zatím jsem se žádný nedonutila používat pravidelně, tak by mě pak mrzelo, kdyby jen tak stál na poličce :(. A obecně jsem fanda toho, do vlasů nějaké stylingové přípravky nedávat, zbytečně je to zatěžuje, je to samá chemie :/.. Stačí občas, na plesy atp. A můj osobní tip za poslední dobu je řada na vlasy od Bione - keratin a arganový olej, vlasy vydrží dva dny krásné, doporučuji! :)

    OdpovědětVymazat
  13. dobře napsaný článek. Já stále hledám tu top vlasovou kosmetiku, zejm. šampon- ještě žádný mě úplně nenadchnul

    OdpovědětVymazat
  14. Já svoje vlasy miluju :) Mám husté, vlnité a pevné vlasy a nemusím je nijak extra upravovat.

    OdpovědětVymazat
  15. Musím říct, že ten kartáč air motion mě fakt zaujal.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. já nejčastěji používám produkty od Loreal a pak gliss kury :)

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  17. Ze zmiňovaných produktů používám pár také. Například šampuk, věci od Aussie, Biosilk a mám kondicinér od Garnieru ze stejné řady jako ty. Bohužel jsem vyzkoušela i dvě věci, které mi vůbec nesedly - Batiste a šampón od Pantene. Mimochodem, zítra si jdu vyzvednou balíček, ve kterém na mě čeká InvisiBobble, tak doufám, že tohle konečně bude gumička, kdy se mi na vlasy neotlačí ten tvar. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Mohu potvrdit z našeho krátkého náhodného setkání v metru, že tvé vlasy opravdu na první pohled vypadají zdravě a jsou krásně lesklé! S chutí jsem si proto přečetla tento tvůj článek. Rozhodně bych ráda vyzkoušela šampoň od Kérastase (odrazuje mě ta vyšší cena), jinak se přiznám, že své vlasy docela zanedbávám, zejména olejíčky a masky. Kondicionér, který mě poslední dobou mile překvapil, je Dove Express kondicionér Nourishing Oil Care s vyživujícím olejem.

    OdpovědětVymazat
  19. Články o vlasech mám moc ráda! Tenhle se ti povedl a těším se na další update ;-)
    alena.hodonska@email.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Šampuky od Lushe mám taky moc ráda..

    OdpovědětVymazat
  21. Kérastase a Loreal jsou výborné značky. Pokud jdu do kadeřnictví, tak si vyberu s těmahle značkama.
    Vlasy mám po nich jemné, lesklé, upravené.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)