neděle 10. května 2015

Zaměřeno na: rozšířené póry

Rozšířené póry - strašák většiny z nás, které máme smíšenou či mastnou pleť. Trápí spoustu lidí včetně mě a jsou pro mě tak trochu celoživotním bojem. Ráda bych řekla, že jsem našla univerzální recept na to, jak se jich zbavit nebo je navždy zahnat, ale ten nemám. Ráda bych vám alespoň ukázala své tipy, které se mi postupem času osvědčily a které na moje póry platí.

Nejdříve ale něco málo teorie - co jsou to vlastně rozšířené póry?

Póry má samozřejmě každý z nás, protože jimi pleť dýchá, vylučuje skrze je nečistoty a škodlivé látky. Mastnější pleť je ale náchylnější k tomu, že jsou póry více viditelné a zvětšené. Pak tu máme ještě něco, čemu říkáme černé tečky, které vznikají oxidací nečistot a mazu v pórech. Důvodů proč vznikají je více a jedním z nich může být i nevhodně zvolená kosmetika. Jako první je tedy důležité vědět, jaký typ pleti máte a podle toho o ní pak i pečovat. Pokud si nejste jisté nebo máte pochybnosti, zajděte za odborníky třeba do kosmetického salónu, kde vám jistě rádi poradí. Základem je pak pleť čistit a ideálně k tomu používat vhodné přípravky.



Inspirací k sepsání mých tipů na rozšířené póry mi bylo nejaktuálnější vydání Cosmopolitanu :)



Pár svých tipů jsem rozdělila do několika "kategorií":



1) čistící kartáčky / gumové podložky

Jestli mi něco v životě pomohlo s redukcí rozšířených pórů a jejich zjemnění, tak to byly rozhodně čistící kartáčky na pleť. Z dlouhodobého hlediska je beru jako nejúčinnější pomocníky a jejich pravidelné používání se na mé pleti doopravdy pozitivně projevilo. Jsem zastáncem mokrého čištění pleti a Clarisonic je pro mě skvělý společník na každodenní očistu. Koupit se navíc dají i speciální kartáčkové hlavice na rozšířené póry, ale s těmi zatím nemám zkušenost a momentálně mám tyto na extra citlivou pleť a jsou fakt úžasné (akorát jsem je u nás zatím neviděla a tyhle jsem si dovezla z Ameriky). Každopádně na své pleti vidím rozdíl, když kartáček používám a když ne. Kromě zjemněných pórů jsem zaznamenala i úbytek černých teček a zlepšení se týká i občasných pupínků. Za sebe můžu tedy čistící kartáčky doporučit, s Clarisonicem jsem dlouhodobě spokojená, ale na druhou stranu chápu, že je jeho pořízení trochu finančně náročnější a třeba studentky si ho asi dovolit nemůžou. Než si obličej týrat s nějakým no name kartáčkem, který rozhodně nebude mít sonickou technologii a tudíž nebude z dlouhodobého hlediska k pleti tak šetrný, kupte si raději čistící gumovou destičku. Za pár korun jí seženete třeba v DMku a při každém čištění na ní nanesete gel a obličej s ní vyčistěte. Je to pořád lepší a efektnější, než mytí pleti prsty, to mi věřte. S destičkou jsem začínala a můžu taky potvrdit, že je pleť lépe vyčištěná a tudíž i póry méně zanesené a viditelné.



2) Báze minimalizující póry

Další takovou kategorií jsou pro mě báze, které opticky póry zamaskují a pleť vyhladí. Mým dlouhodobým favoritem je POREfessional od Benefitu a trochu mladší kolega Micro-blur Skin Perfector od Kiehl´s. Vyhlazující báze vám rozšířené póry samozřejmě nijak nevyléčí, ale minimálně vám trochu pomůže s jejich maskováním do doby, než se jich nějakým způsobem zbavíte :) Oba produkty pleť i pěkně zmatní a celkově hezky vyhladí.




3) pleťové masky

Další doplňkovou péčí o mou pleť jsou samozřejmě i pleťové masky. Konkrétně tyto dvě považuji asi za nejlepší na mastnou pleť, které jsem dosud vyzkoušela. První je Mask of magnaminty od Lush a druhou Rare Earth deep pore cleansing masque od Kiehl´s. Na mojí pleť se mi osvědčily masky s obsahem jílu, který póry dobře a efektivně čistí a tyto obě tyto masky splňují. Pleť po použití opravdu vyčištěná a póry jsou méně rozšířené.



4) pleťové peelingy

Stejně tak jako pleťové masky jsou pro mě nezbytné i peelingy. Není dobré to s nimi přehánět a pleť zbytečně dráždit, na druhou stranu je potřeba se pravidelně zbavovat odumřelé kůže a dalších nečistot. Koupit můžete peelingy speciálně určené na minimalizaci pórů a černých teček. Já mám strašně ráda peelingy od St.Ives, které se u nás bohužel zatím neprodávají, takže si je můžete přivézt ze zahraniční cesty. Tuto verzi se zeleným čajem Green tea scrub miluju! Druhým skvělým pomocníkem je čistící pudr Daily Microfoliant od Dermalogica. Pudr smícháte s kapkou vody a nanesete na pleť. Výsledkem je rozzářená a jemná pleť, kterou při pravidelném používání zbavíte i nepravidelné pigmentace.




Někdo čistí póry i speciálními náplastmi, ale mě jejich používání nikdy nebavilo a z dlouhodobého hlediska mi přišlo neefektivní. Navíc jsem vždycky po použití měla pokožku rudou a nepříjemně svědila, takže za sebe tuhle metodu nedoporučuji.

V místě, kde máte rozšířené póry nepoužívejte ani rozjasňovače, které by na ně zbytečně upozornily a póry zvýraznily.





Trápí vás rozšířené póry? Co na jejich minimalizaci pomáhá vám? :)


58 komentářů:

  1. na póry moc netrpím i když je pravda , že na bradě a nose mě občas potrápí, přemýšlela jsem nad gumovou destičkou, čistící kartáček zatím nezkouším, mám strach co by to udělalo s mojí citlivou pletí, jinak super článek :-) na zbytku obličeje jssem spíš taková sušenka, tak to moc řešit nemusím :-)
    http://terrybeautybook.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Co se týká pórů tak to jde mimo mě..

    OdpovědětVymazat
  3. Já s černými tečkami a velkými póry bojuju jak blázen, ale zkusila jsem tuhle pěnu od Ryoru a ta mi dost pomohla :)

    Odkaz na článek :-)
    http://wormake.blogspot.cz/2015/05/cerne-tecky-jdu-na-vas.html

    OdpovědětVymazat
  4. Mne zatial najviac pomaha cistiaca nimbova maska od Himalaya Herbals.

    OdpovědětVymazat
  5. Na čistící kartáčky nedám dopustit. Taky jsem začínala na těch silikonových. Už týden vlastním čisticí kartáček Remington Reveal, je to úplná novinka. Má stejné funkce jako Philips akorát stojí 2500 Kč. V balení byly 3 druhy kartáčku, je voděodolný, nabíjecí a ne na baterky, 3 rychlosti, rotuje a vibruje. Zatím jsem s ním hodně spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hodně mě zaujala báze od benefitu. Hodně dlouho přemýšlím že si jí koupím ale do sephory to mám daleko.

    OdpovědětVymazat
  7. Skvelý článok, určite vyskúšam tú masku od Lush :)
    ChristyShades

    OdpovědětVymazat
  8. Jako majitelka smíšené pleti se s rozšířenými póry bohužel potýkám taky, navíc se mi i hodně dělají černé tečky. Používám čistící kartáček od Olay, který jsem dostala, nic moc mi to nedělá, takže se asi příští měsíc plácnu přes kapsu a pořídím Clarisonic. Dále používám čistící masky, momentálně mám tu od Lush, pak od Clinic, Glamglow, Freeman..každá vždycky maličko pomůže, ale pořád to není ono. Peelingy taky používám, mám ten od Dermalogicy, Clinic, REN, Neostrata..pleť vždycky vypadá o něco líp, ale musí se to dělat opravdu pravidelně, protože to má jen krátkodobý efekt. Bází mám taky hodně, Porefessional ani žádná jiná na silikonové bázi mi moc nevyhovuje, protože mi ty póry ještě víc zanáší. Nejvíc mi pomáhá chodit ke kosmetičce, která mi póry vždycky manuálně pořádně vyčistí, pak to vždycky vypadá líp. Od ní taky vím, že ke smíšené pleti sice rozšířené póry prostě patří, ale zase se nám nebudou dělat vrásky tak brzo jako holkám, který s pórama problém nemají :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Jílové masky jsou jednou z věcí, na které nedám dopustit a nejradši mám ty od Freemana :)
    My Make-up Store

    OdpovědětVymazat
  10. Tak rozšířené pory mě naštěstí netrápí vůbec :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  11. Super článok, hlavne pre mňa dosť užitočný :) tú "hubku" z dmky som držala minule v rukách, ale nezobrala som si ju..asi to tento týždeň napravím :)

    OdpovědětVymazat
  12. Jílové produkty jsou na rozšířené póry prostě must have :).

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj ja pouzivam tiez clarisonic vcera som vymenila hlavicu z normalnej na zmiesanu plet a ta mi ovela viac vyhovuje ta na normalnu plet ma drazdila dost a este pouzivam produkty od medik 8 hlavne ich cistiaci gel je super a aj vitamin A odporucam vyskusat :)

    OdpovědětVymazat
  14. O póry se vždycky začnu zajímat až ve chvíli, kdy si o nich něco přečtu :D O téhle DMkové houbičce jsem už četla na jiných blozích a představovala jsem si ji velikou, ale je to takový malý šmudla ve skutečnosti! kartáčkům na pleť se ale nevyrovná, to je pravda :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Rendy, náhodou Baby Skin od Maybelline si neskúšala, malo by to byť tiež na rozšírené póry? Celkom by ma zujímalo či to naozaj funguje :)

    OdpovědětVymazat
  16. Čistícím kartáčkům jsem poslední dobou propadla i já, je to fakt super věc! :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Mask of magnaminty je též můj favorit : )

    OdpovědětVymazat
  18. Krásný článek. Mě samotnou trápí černé tečky, tak vyzkouším nějaký produkt o kterém se tu zmiňuješ, také bych ráda vyzkoušela tu masku od Kiehl´s

    OdpovědětVymazat
  19. Mám smíšenou pleť a bojuji s rozšířenými póry, hodně mi na ně pomohl mycí gel od Neutrogeny z řady visibly clear Blackhead eliminating, ten mi hodně pomohl. Zároveň mám v hledáčku čisticí destičku z DM. Jílové masky se mi také osvědčily, ale přiznám se, že si je dopřávám jen nárazově. bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  20. Moje póry nejsou zase tak hrozné, ale samozřejmě bych je ráda ještě více minimalizovala, zatím pouze za pomocí peelingů a gommage - stále hledám své favority a budu se inspirovat z výše uvedených. Také jsem slyšela o gumovací masce od Nobilis Tilia a tak ještě přemýšlím nad ní. Jinak na kartáček šetřím - v Americe jsem měla možnost ho vyzkoušet a od té doby nemyslím na nic jiného, hlídám, aby mi neutekla nějaká sleva a brzy do něj půjdu! :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Masky sú asi najlepšie na toto ...

    OdpovědětVymazat
  22. na póry trpím a taktiež aj na veľmi rozšírené čierne bodky takže tento článok je pre mňa úplne skvelý a poučný

    OdpovědětVymazat
  23. Porefessional mám také a jsem moc spokojená!

    OdpovědětVymazat
  24. Super článek, téma přesně pro mě díky, bohužel ne už tak pro mou peněženku :D bázi od Benefitu určitě koupím, protože minulý tip s matující tyčinkou byla trefa do černého.

    OdpovědětVymazat
  25. Mam mastnou plet a na pory trpim. Nedavno jsem si poridila tu desticky z DM a musim Ti dat za pravdu.

    OdpovědětVymazat
  26. AJ moju pleť trápia rozšírené póry.... osvedčila sa mi maska zo Francúzskeho ílu Nobilis Tilia, moja pleť je po nej hladšia a rozžiarená :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Rozšířené póry je něco, proti čemu se střídavými úspěchy bojuji už od pubertálních let. Za sebe se neobjedu bez pleťových masek, které s rozšířenými póry umí divy, i když škoda, že ten účinek je dost krátkodobý. A na černé tečky je u mně zase nezbytnost pleťový peeling.

    OdpovědětVymazat
  28. O gumový destičce už nějakou dobu přemýšlím, tak hned až ji uvidím, rozhodně si ji koupím :)! Jinak já nedám dopustit na peelingy a masky od Freemana a masky od Montagne Jeunesse! Ale masku od Lush bych si ráda pořídila :)

    OdpovědětVymazat
  29. Přijde mi, že natrvalo nezabírá skutečně nic, jílové masky pomáhají, ale efekt je krátkodobý, Clarisonic mám taky, a zlepšení tam určitě je, ale taky to není nějaký extra zázrak.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  30. Mně pomáhá olejové čištění/odličování pleti. Olej rozpustí maz v pórech a vypadají pak menší a pleť hladší. Bohužel teda ne dlouhodobě, musím to dělat skoro každý den :D

    OdpovědětVymazat
  31. Celkem mě pomáhají peelingy, scruby. Docela mě zaujal výrobek od Lushe po kterém se rozhodně podívám

    OdpovědětVymazat
  32. Já na póry používám Biodermu, krémy, matující krémy, makeup, micerálku,.... Už to budou dva roky a je vidět pokrok, zmírnilo se mi i maštění pleti :).

    OdpovědětVymazat
  33. Mám jílovou masku s citrusy od Freemana a nedám na ni dopustit :)

    OdpovědětVymazat
  34. Rozšířené póry mě celkem trápí, nějaký ten kartáček na čištění pleti bych asi fakt měla vyzkoušet. Teď několik týdnů používám 2x denně hyaluronové sérum od Nobilis Tilia a musím říct, že výsledky jsou vidět. Pleť je celkově hezčí, barevně sjednocenější a pozoruju i o něco méně viditelné póry (i když primárně zmenšení pórů sérum ani neslibuje, pleť je ale prostě v lepší kondici celkově). Takže úspěch. :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Já mám tuto destičku z Avonu a je super :) Pleť čistím enzymatickým peelingem od Ziaja.

    OdpovědětVymazat
  36. Zajímavý článek... :-) Já teda používám jen peeling od Garnieru, pleťový krém a roll-o na akné (když je potřeba).

    NARA // czech fashion blog
    www.natalieklara.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  37. Takových možností :) mě se teď plet konečně zlepšuje :)

    OdpovědětVymazat
  38. Mám rozšířené pory hlavně na nose a snažím se používat jílové masky :D :)))

    http://style-and-smile15.blogspot.cz/2015/04/giveaway-3.html

    OdpovědětVymazat
  39. Bohužel trápí už několik let.. Masku od Kiehl's a St.Ives peeling používám taky a jsou vážně nejlepší! Mask of Magnaminty mi bohužel nepomohla vůbec, mnohem lepší je čerstvá Zelinka :). Porefessional jsem si kupovala pravidelně 4 roky a je vážně super, ale ted jsem si nově koupila tu bázi od MUFE a přijde mi lepší. Bázi od Kiehl's jsem měla ve vzorečku, ale moc mi nevyhovovala.. Ještě mi dost pomáhají takové ty pásky na pory od Nivea :)

    OdpovědětVymazat
  40. Super článek Rendy, s rozšířenými póry bojuju celý život, takže tohle je čtení přímo pro mě :) Jinak vidíš? Nové Cosmo mám doma, ale ještě jsem se k jeho přečtení bohužel nedostala :)

    Spotřebováno: Duben 2015 + GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  41. Mě netrápí ani tolik velké póry, jako černé tečky. Kůži mám ale suchou/dehydrovanou, takže jílové masky mi odpadají... Nevím, co s tím, asi budu muset zauvažovat o pořízení kartáčku :/
    Vpaon06@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  42. Já naštěstí nějaké extra problémy s póry momentálně nemám, a ty co mám se mi celkem úspěšně daří likvidovat krémama a občas maskou :-)

    OdpovědětVymazat
  43. Na póry moc netrpím, mám leť spíše sušší...ale koukám, že je to boj! Tu gumovou podložku z DMka si však taky plánuji pořádit...

    OdpovědětVymazat
  44. čistící kartáček je opravdu skvělá vychytávka, kromě něj ještě používám peelingy a masky

    OdpovědětVymazat
  45. Dříve jsem používala kartáček od Braunu, avšak po čase se má pleť začala bránit a tak jsem svou čistící rutinu scvrkla na kokosovo-aloe mýdlo večer + Bioderma micelárku na odlíčení a musím zaklepat ** moje pleť je již několik měsíců téměř bezproblémová. Póry se scvrkly a pupínky se mi tvoří ojediněle. Takže pro mou pleť je zřejmě méně více :)

    OdpovědětVymazat
  46. Díky za skvělý článek, Rendy.
    Větší pory naštěstí příliš nemám, i když na nose mívám tečky. Docela se mi je daří likvidovat (minimalizovat) obličejovým peelingem. Pokud jej provádím cca 1x za 5dní až za týden, tak mám klid.
    Díky za tipy. Mrknu po gumové podložce

    OdpovědětVymazat
  47. Na póry trpím zvláště na nose, jinak všude kolem suchá pleť:( Už dlouho uvažuji o zom kartáčku, tak doufám ze si ho jednou pořídím!!
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  48. Skvělé tipy, osobně mám gumovou podložku z DM a zatím ji používám chvíli, takže nemůžu vidět žádné větší výsledky, ale věřím v její účinek :-) s mou mastnou pletí mi totiž v boji s póry pomáhá nejvíce hlavně víra :-D

    OdpovědětVymazat
  49. Na mě určitě působí čistící kartáček, mikrodermální sada od Mary Kay (peeling) a masky, na těch jsem v poslední době snad i závislá a moje pleť nikdy nebyla v takové kondici, jo a taky sérum na rozšířené póry ... v podstatě to, co jsi psala i ty :-)

    OdpovědětVymazat
  50. Clarisonic si nemůžu vynachválit, super věcička :)

    ANYTHING ELSE by Michaela

    OdpovědětVymazat
  51. Na tú kefku myslím čím ďalej, tým častejšie... :)
    Bohužiaľ mne mokré čistenie moc nevyhvuje, voda mi pleť dosť brutálne suší, takže zatiaľ silno váham...
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus mokre cisteni s balzamem jako treba Take the day off od Clinique nebo pletovym mlekem na sussi plet a omyj malym rucnikem namocenym v teple vode (rucnik menit obden)..kefka si myslim, ze te bude vysusovat jeste vic, pokud na to trpis..

      Vymazat
  52. Na čištění pleti používám 3 in 1 wash od My Face Young.

    OdpovědětVymazat
  53. alavosa: Dík za tip, vyskúšam. Nech je tej vody čo najmenej ;)))...
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
  54. Tak jsem si teď pořídila i ten kartáček od balei, dík za tip:)

    OdpovědětVymazat
  55. pory ma hrozne trapia , a pouzivam od benefitu porefessional

    OdpovědětVymazat
  56. rozsirene póry nemam ale trápí me fleky na obličeji. Každy ma neco

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)