pondělí 4. května 2015

Svatební přípravy vol.2

Moc mě potěšily vaše ohlasy na první článek ze svatebních příprav, tak jsem tu dnes s malým pokračováním a updatem. Komu utekl první díl, tak si ho přečíst může ZDE. Doufám, že všechno zásadní máme už zařízené a potvrzené a teď nás čeká jen ladění detailů a podrobnější organizace celého dne. Co se od minule tedy změnilo?

- s přítelem jsme navštívili matriku v místě obřadu a vyřídili potřebné papíry. Je to nezbytný krok pro všechny páry, které chtějí uzavřít manželství. Po menším "výslechu" paní matrikářky, předložení rodných listů a občanek, jsme dostali nějaké podrobnější informace k průběhu obřadu. Potvrdili jsme, jaké příjmení budeme po svatbě používat a dostali jsme i seznam svatebních songů, ze kterých si můžeme vybrat nebo si můžeme sestavit svojí kompilaci, což je náš případ. Takže po večerech posloucháme tuny songů a vybíráme ty, co máme oba rádi a které snad dojmou všechny svatebčany :)


- tento týden vyrážíme i na hon na prstýnky, tak jsem velice zvědavá, jestli nějaké vybereme. Trochu jsme to odkládali, protože ani jeden z nás na tyhle věci moc není, tak to podle toho vypadá :)

- během května se sejdeme se svatební koordinátorkou v místě obřadu a probereme poslední detaily celého dne. Následně nám sestaví detailní harmonogram celého dne, za což jsem strašně ráda, protože jsem zjistila, že mám vážně špatný odhad a netuším, co kolik která aktivita zabere času :)

- aktuálně řeším i design svatebních oznámení a všech "tiskovin", které se objeví na stolech atd. 




- dávám dohromady různé doplňky a propriety, které se objeví např. ve fotokoutku nebo na candy baru

- projíždím různé stránky a dívám se po svatebním líčení a účesech. Zatím tomu nechávám volný průběh a počkám, až budu mít vybrané komplet oblečení i doplňky a pak se poradím s vizážistkou. První beauty věc, co mám koupenou je zatím jeden náááádherný lak na nehty, o kterém se tu brzy dočtete :)







Slíbila jsem i nějaké tipy na svatební dekorace, tak tady jsou. Původně jsem sice zamýšlela spoustu věcí nakoupit přes Ebay, ale vzhledem k ceně dolaru se to už skoro ani nevyplatí a je X českých e-shopů, kde seženete spoustu dekorací a doplňků. Mám zkušenost se svatebnivyzdoba.cz, kde jsem tohle všechno objednávala. Mají pobočku i ve svatebním salonu Adina v Letňanech, kam jsem se jela také podívat, protože u některých věcí jsem si nebyla jistá a chtěla jsem je vidět v reálu :) Objednala jsem takové ty typické propriety do foto koutku, písmena na svatební stůl nebo třeba balonky. U těch jsem chtěla vidět hlavně jejich odstín, protože není fialová jako fialová, že :) Vzala jsem i vzorek krabiček, do kterých chystáme překvapení pro rodinu a ozdobné rozety, které jsou ústředním motivem celé svatby. Mám v plánu si je vyrábět sama podle svých představ a chtěla jsem tyhle spíš rozpitvat, abych viděla, jak drží pohromadě :) Vzala jsem i vzorek svatebního bublifuku, protože v místě naší svatby se nesmí házet rýže ani konfety, takže se budou foukat bubliny. Bohužel po kusech prodávají jen tyhle "lahvičky" a menší (a hezčí) lahvičky bublifuků mají jen ve velkých balení a to mi přijde zbytečné. Nakonec jsem sehnala dvě balení asi po 8 kusech v Nanu Nana, kde měli nějakou náhodou stojan se svatebními doplňky, takže bublifuky mám vyřešené :) Jinak třeba písmenka na stůl jsou super a vyjdou levněji jak z Ebay.

Mám v plánu se stavit ještě v tomto obchodě, který má pobočku v Praze a chci se podívat, jestli nebudou nabízet něco jiného, než SvatebníVýzdoba. Jejich web bohužel není nic moc a je docela fuška se v něm orientovat a obrázky taky za nic nestojí, tak uvidíme.




Objednat chci ještě tuhle "dekoraci". Líbí se mi, že je tam nápis láska a ne love, jako obvykle bývá. Seženete ZDE na fleru (btw. tento prodejce nabízí spoustu pěkných věcí, které upotřebíte nejen na svatbě). 


Jinak za velkou inspiraci beru i zmiňovaný Fler.cz, kde je spousta šikovných prodejců, co vyrábí krásná a originální oznámení, jmenovky, dekorace a další věci, které se se svatbou pojí. Vřele doporučuji omrknout :) Trochu vyšší level inspirace je pak třeba Etsy.com, což je něco jako český Fler, ale mnohem větší.





Už jsem nakousla co bude ústředním motivem, který se objeví jak na dortu, pozvánkách tak i dekoracích. Pokud by měl někdo podobný záměr, zde můžete mrknout na jedno pěkné DIY :) Zvlášť u dekorací je trochu zbytečné je za draho nakupovat, když se dá spousta věcí vyrobit (neplatí to tedy vždy, ale záleží na celkovém množství).


Na památku si chceme nechat udělat i svatební strom. Můžete je koupit už hotové a namalované na plátně, ale opět můžete zapojit svou šikovnost a vyrobit si svůj vlastní. Já jsem v Nanu Nana koupila plátno, vytiskla si předlohy a nechám si strom nakreslit od mamky (je malířka, takže to určitě zvládne lépe). Svatebčané pak na památku obtisknou své prsty, čímž se vytvoří efekt listů.



Tak to je ve zkratce takový aktuální update z příprav. Pořád mám samozřejmě pocit, že mi něco zásadního uniká a na něco jsem zapomněla, ale jestli na místo určení dorazí ženich, tak to bude asi stačit a všechno ostatní není tak podstatné :)

Opět budu ráda za vaše tipy a doporučení, co se tohoto tématu týče :) Přeci jen si všechno zařizuju a hledám sama a ve svém okolí nemám příliš mnoho lidí, co by mi s tím mohli poradit, protože je svatby nezajímají nebo je zatím neplánují :)

50 komentářů:

  1. Já si říkala, co to jsou ty mini lahvičky se šampaňským a oni to jsou bublifuky, tak ty jsou parádní!
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ten strom je super nápad, to by mě v životě nenapadlo :) až já budu mít svatbu, budu se v tom hrozně vyžívat.. už teď vím barevné kombinace, catering, hudbu apod. :DD
    My Make-up Store

    OdpovědětVymazat
  3. Teeeda, to jsou ale přípravy :) Já bych popravdě nic takového nechtěla - svojí svatbu si představuju jen čistě jako malou rodinnou událost bez různých dekorací, speciálního programu či koordinátorky. Každý chceme ale něco jiného a když to vezmu objektivně, určitě budeš mít parádní svatbu jako z nějakého amerického filmu :)
    gizy(zavináč)seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Waw. Ani som netusila, ze existuju rosety a svadobny strom :) Mna najviac zaujimaju obrucky. Ked ich budete mat hotove, das na blog alebo instagram fotku? Alebo az po svadbe?
    Balicek c. 1 :)

    OdpovědětVymazat
  5. som zvedavá na oznámenia a prstienky, ak ich teda ukážeš :) ale aj na ten lak na nechty! A ten strom s odtlačkami prstov je najviac super nápad :)

    OdpovědětVymazat
  6. ten strom je ale krásný nápad!!! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Asi jsem se zúčastnila samých nudných svateb, protože ta tvoje bude tak kreativní, různorodá.

    OdpovědětVymazat
  8. sestřenka měla taky ty mini šampáňa bublifuky, ono to celkem stačí a hlavně ho mám schovaný na památku, je to hezčí než nějaký klasický :)

    OdpovědětVymazat
  9. Aspoň z mé zkušenosti- netřeba se tolik upínat na výběr hudby, protože zpětně vůbec nevím, že tam něco hrálo a co to bylo:-D Naopak i po spočtení času přidat půl hodiny na vizážistu i kadeřnici, protože nikdy člověk neví co se "pokazí" nebo na čem se zdrží a to, že se na nevěstu čeká bůhví jak dlouho, platí jen v amerických filmech. Zas jsem zjistila, že na svatebčany byl spoleh až veliký a ač se jim dávala rezerva, tak tam byli všichni 3 hodiny předem:-D

    OdpovědětVymazat
  10. Hodně štěstí, držím palce, ať se všechno povede :)

    OdpovědětVymazat
  11. Měli jsme malinkou svatbu jenom s rodinou, takže jsme dekorace a podobné "blbůstky" neřešili. Ale svatební strom jsme měli na rozlučce a je to krásná památka :)

    OdpovědětVymazat
  12. Díky za ten tip na prodejce na Fleru..tolik krásných věcí <3

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  13. Tyhle detaily mě baví nejvíc, moc krásně to máš vymyšleno :)
    snesek@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Ten svatební strom je skvělý nápad:-) Svatbu teda zatím neřeším, ale i tak je tenhle článek jedna velká inspirace:-)

    OdpovědětVymazat
  15. Tvoje tipy a rady se mi příští rok budou hodit ... už se tak těším :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Moc pěkné dekorace! Na Fleru je opravdu spousta krásných věcí :)

    OdpovědětVymazat
  17. Budes mit uzasne dekorace. Ten strom je skvely napad :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Ten strom a ty bublifuky jsou úžasný:D

    OdpovědětVymazat
  19. Docela by mě zajímalo kolib budeš mít hostů, protože podle tohoto i toho minulého článku mi to přijde jako veliká honosná svatba o alespoň 200 hostech kolik toho máš a že si musíš objednávat svatební koordinátorku, když to sama nezvládáš..

    OdpovědětVymazat
  20. Ten nápad se svatebním stromem se mi moc líbí, děkuji za typ. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Ten strom jsem ještě na žádné svatbě neviděla...super nápad! Kolik času máš ještě na přípravy..?

    OdpovědětVymazat
  22. Nějak v mém okolí nemám žádné svatby, takže moc nepomůžu, ale tvoje dekorace se mi moc líbí! :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Lilien: ne, že by do toho někomu něco bylo, ale budeš se divit, nemáme ani velkou ani honosnou svatbu :) Máme jen rodinu a nejbližší přátele + jejich partnery. Koordinátorka bude na svatbě jen na část dne a bude za mě řešit všechny organizační záležitosti, abych si to já užila :) S ničím jiným mi nikdo nepomáhá a všechno si zařizuju sama :) Mám asi jen jinou představu o tom, co chci, aby tam bylo a uznávám, že někdo vůbec neřeší, jak bude jeho svatba vypadat :)

    OdpovědětVymazat
  24. Ten strom je super nápad :) a ty bublifuky vypadají taky bezvadně... ale obdivuju tě, že se ti chce do nějaké ruční výroby, já bych se do toho asi nedonutila a navíc jsem na takové věci fakt levá :D

    OdpovědětVymazat
  25. Tak zrovna třeba já když se vdávala tak jsem si na svatbě dala sakra záležet a měla jsem +-100 hostů, ale ani zdaleka jsem neřešila a neměla takové "kraviny" a vymoženosti jako ty. Prostě to tak na mě působí že ta svatba bude veliká..

    OdpovědětVymazat
  26. Tak ten stromek je perfektní. :)

    OdpovědětVymazat
  27. Tyhle články mě moc baví, je to zas nakouknutí pod pokličku a i když se ani zdaleka vdávat nehodlám, ráda si pročtu, jak svatbu prožíváš :-)

    OdpovědětVymazat
  28. abych byla upřímná, tak také jsem měla dojem, že se chystá nějaká obří svatba :) každopádně si tyto svatební články ráda přečtu, je to pro mě určitá inspirace až někdy budu také řešit svatbu ;)

    OdpovědětVymazat
  29. Máš to krásně promakané!
    Krásné věci připravuješ!
    Líbí se mi ten stromek na otisky a fotokoutek!

    OdpovědětVymazat
  30. Ty jo, jsem nějak nepostřehla, že se budeš vdávat, každopádně tvé návrhy vypadají dobře a určitě to suprově naplánuješ :)

    http://gagenka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  31. Krásný článek, mi to připomnělo moje přípravy před půl rokem :-)

    http://wormake.blogspot.cz/2015/05/vybarvi-se.html

    OdpovědětVymazat
  32. Rendy já jsem tak ráda, že nás necháváš nakouknout do tvých příprav. Já tyhle články úplně miluji!

    OdpovědětVymazat
  33. Úžasné prstýnky má Rýdl :-)

    OdpovědětVymazat
  34. Sper, díky za možnost nahlédnout do zákulisí. :)

    OdpovědětVymazat
  35. Skvelé tipy :D Inak ten strom mala sesternica na svadbe a bolo to veľmi krásne. Je super, že každý svadobčan im mohol nechať svoj odtlačok na pamiatku. My sme k svojim odtlačkom pripisovali aj mená :)

    OdpovědětVymazat
  36. Já se zatím vdávat nechystám, takže pro tebe žádné tipy nemám, ale musím ti pochválit tvůj výběr, všechno to vypadá opravdu skvěle :-) Tyhle svatební přípravy musí být dost náročný, tak ti držím palce, at všechno v pohodě zvládneš!

    OdpovědětVymazat
  37. Taky jsem uvažovala nad koordinátorkou a nevím, co je na tom špatného, že se nad tím někdo pohoršuje! Svatbu by si měl každý užít ať je honosná nebo obyčejná a je super, že někdo převezme organizaci a nevěsta (nebo kdokoliv jiný) se nemusí stresovat, že někde něco třeba neklape.. Strom je skvělý nápad, loni ho měla na svatbě kamarádka a my ho taky budeme mít, je to taková hezká vzpomínka.
    Já třeba koordinátorku nemám, ale zase mám najatou agenturu, která mi vyzdobí část parku, kde bude obřad.

    OdpovědětVymazat
  38. Dle mého svatební salony bublifuky nedoporučují. Po vyprání dělají na šatech fleky. Již jsem se s tím setkala víckrát.

    OdpovědětVymazat
  39. Je to nádhera, já na ty svatební věci moc nejsem a už vůbec ne na jakékoliv organizování nebo zařizování, ale u druhých se mi to tuze líbí. Foto koutek ale určitě na svatbě chci taky, jestli se k ní někdy dokopeme. :D

    OdpovědětVymazat
  40. Nedávno na svatbě jsme dostali bublifuky a byly to tady tyhle:http://www.svatba-eshop.cz/svatebni-dekorace/bublifuky/produkt/svatebni-bublifuk---tuba-motylek
    Jsou malé, ale šikovné ;-) Obecně se mi to líbí více než rýže, tu bys měla ve vlasech a šatech :-D
    Jinak mpoc hezké tipy ;-) To intimity láska je moc hezké, ale třeba i písmenka jsou pěknou dekorací i normálně do bytu :-)

    OdpovědětVymazat
  41. Já chci taky Svátbu :D Ta kulatá " mávátka" jsou kouzelná, stejně jako ten strom :-)

    OdpovědětVymazat
  42. Ten cake bar ! I když sladký moc nejím....na tohle bych se vydržela koukat celej den ! :)

    OdpovědětVymazat
  43. Bublifuk je super nápad a určitě i praktičtější pro vás - nebudete je mít všude :) a moc se mi líbí ten strom s otisky prstů, to je krásná památka :) přeji pevné nervy s dalšími přípravami ;)

    OdpovědětVymazat
  44. Ahoj, bublifuky jsou super, taky jsme je měli. I ten strom máme na zdi v ložnici vedle svatební fotky. Oznámení jsem vyráběla sama, i jmenovky, výzdobu a vývazky. Ale pro 23lidí to bylo hned hotové :-)

    OdpovědětVymazat
  45. Super užitečný článek nejen pro budoucí nevěsty! Děkuji za odkazy na fler.

    OdpovědětVymazat
  46. veľmi pekný a inšpiratívny článok, veľmi sa mi páči tá dekorácia láska a máš pravdu, všade je len to gýčové love, ktoré sa podľa mňa ani nehodí :) nápad so stromom sa mi páči!

    OdpovědětVymazat
  47. Krásný krásný :) 3.rokem dělám svatební koordinátorku a mám ráda tyhle "vymazlené" svatbičky :) Přeji hodně štěstí a ať se vše vydaří.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)