neděle 3. května 2015

Jak správně dezinfikovat kosmetiku?

Na tenhle článek jsem se opravdu velice těšila, protože si myslím, že v české blogosféře není toto téma ještě tolik "známé" a propírané. Každá beauty blogerka připraví minimálně jeden článek o tom, jak čistí své štětce, ale kolik jich ukazuje, jak čistí svojí kosmetiku? A nemyslím tím otřít zaprášené zrcátko pudřenky :) Schválně, kolik z vás správně dezinfikuje svou kosmetiku? Tipuju, že to nebude tak vysoké číslo (ale buďte v klidu, já měla dlouhou dobu taky značné mezery). Když jsem téma dezinfekce kosmetických produktů probírala se zakladatelnou make-up studia Makeup Group Elenou, shodly jsme se na tom, že to není žádná sláva. V parfumeriích je vrcholem dezinfence přestříknutí štětců alkoholovým čističem nebo otření rtěnky do papírového ubrousku. Když si ale představíte, kolik žen před vámi sáhlo na tester pudru před vámi a neměly u toho umyté ruce, vážně se vám líbí představa, že vám ho vizážista dá na obličej? A co rtěnky a řasenky, které si "špindíry" (sorry za ten výraz, ale nemám lepší přirovnání) nanesou z testru rovnou na obličej? Chcete, aby vás takovou řasenkou někdo pak líčil? Je to extrém, ale ruku na srdce, kdo z vás se setkal s perfektní dezinfekcí kosmetiky, pokud jste se nechaly někde nalíčit? Pokud byste byly vizážistky a líčily třeba zahraniční modelky, tak věřte, že by vás raději bacily, než aby vám dovolily nanést "špinavou" rtěnku nebo pudr na svou tvář. U nás to bohužel ještě není tak zajeté a není to standart u všech vizážistů a právě Makeup Group je v tomhle "jiný" a své studenty na svých kurzech učí právě i důkladné dezinfekci veškeré kosmetiky.

Doufám, že pro vás článek bude přínosný a možná vám trochu změní pohled na váš kosmetický šuplík. Ono totiž neznamená, že je vaše kosmetika "čistá", když jí používáte jen vy samy na sobě. Ne, ne. Bakterie se nevyhýbají nikomu a věřte, že ze znečištěné kosmetiky můžete chytit nepěkné věci - od oparů, vyrážek až po záněty spojivek. Jestli vás zajímá, co nechutného může obsahovat kosmetika ve vaší kosmetické taštičce, tak se podívejte na tento díl Good Morning America, je to vážně chuťovka :)



Teď si projdeme jednotlivé druhy dekorativní kosmetiky, kterou je možné dezinfikovat a na konci článku budete mít zobrazené produkty značky Beauty So Clean, která se na tuto problematiku specializuje, a která je dostupná i na našem trhu.



Rtěnky 

Krémové produkty obecně podléhají zkáze snadněji a rychleji než produkty pudrové, takže péče o ně je určitě na místě. Rtěnku si nanášíte na rty, které patří mezi velmi citlivé části obličeje a jsou náchylné k různým oparům atd. Tuhle "ozdobu" asi jen tak dobrovolně z nás nikdo nosit nechce, takže i rtěnky si zaslouží pravidelnou dezinfekci. Rtěnku stačí otřít speciálním ubrouskem (otření do suchého papírového kapesníku není dostatečné vyčištění).



Tužky na oči / rty

Možná si řeknete, že jejich ořezání stačí. Není to ale úplně pravda, pokud nemáte speciální antibakteriální ořezávátko. Pokud tužku ořezáváte, ořezáváte jen její okraje, ale ne její špičku, kde můžou nečistoty zůstat. Ideální je tužky tedy jak ořezat, tak i vyčistit ubrouskem.



Pudrové produkty

Dezinfikovat můžete i jakákoliv pudrová líčidla od tvářenek, pudrů až po oční stíny. Produkt otevřete, jednou přestříknete a necháte dezinfekci vypařit. Krabičku určitě hned nezavírejte a nechtě všechno pořádně uschnout. Nemusíte se bát, líčidlům se nic nestane a nijak se nezničí (pokud je tedy čistíte dezinfekcí na to určenou).




Řasenky & Lesky na rty

U produktů s aplikátorem máte dvě možnosti. Tou první je použít jednorázové aplikátory (což je logické asi spíše u profi vizážistů) nebo aplikátory můžete po každé aplikaci vyčistit dezinfekčními ubrousky. U řasenek po použití přejedete ubrouskem po aplikátoru, čímž ho nejen dezinfikujete, ale zbavíte se ještě oschlé barvy, kterou byste jinak vrátily zpět do tuby řasenky. Tím pádem vám řasenka nebude tak rychle vysychat a vydrží vám mnohem delší dobu. U aplikátorů lesků je to stejný postup. Např. u čirých lesků uvidíte, že se jejich obsah nebude zabarvovat a špinit a lesk zůstane pořád jako nový. Lesky jsou obecně jednou z největších líhní bakterií, takže pozor na to.



Níže vidíte, jak vypadají jednorázovky k nanášení řasenky




Sypké pudry/make-upy

Do těchto produktů byste nikdy neměly sahat štětcem přímo. Vždy byste měly odsypat trochu produktu (např.do víčka) a až z něj produkt nabírat. Víčko poté dezinfikujete zvlášť.




Krémové stíny/ tvářenky /korektory

Krémová líčidla snadno vyčistíte přejetím dezinfekčního ubrousku po povrchu líčidla nebo případně je možné na čištění použít i dezinfekci ve spreji (platí stejný postup jako u pudrových líčidel).



Značka Beauty So Clean se už roky specializuje právě na dezinfekční přípravky na kosmetiku a její produkty najdete v kufrech těch nejlepších vizážistů na světě. Dezinfekční spreje seženete ve 3 velikostech od mini verze do kabelky po velké balení, které ocení právě profíci. Seženete i zmíněné čistící ubrousky nebo voňavé spreje na čištění štětců a to i v různých sadách. Mrkněte na e-shop, kde máte všechno přehledně vypsané včetně cen. Pokud jste vizážisté, můžete nakupovat se slevou (více se dozvíte na stránkách).

Mrkněte se i na toto video, kde produkty uvidíte v akci :)





Možná si říkáte, že je to přehnané a hraničí to s úchylkou na přílišnou čistotu, ale já si to nemyslím. Naučily jsme se čistit naše štětce, ale k čemu to je, pokud je strkáme do špinavých líčidel? Měly jste někdy na obličeji vyrážku nebo akné, co nechtělo ustoupit a říkaly jste si, čím to je? Možná je to jen špinavým pudrem nebo korektorem, který vám půjčila kamarádka o přestávce ve škole. Protože to, že kosmetiku používáme čistými štětci neznamená, že se nám nic stát nemůže a bakterie se množí jen v testrech líčidel parfumerií. Je to možná trochu k zamyšlení a třeba i k menšímu "úklidu" ve vaší kosmetické taštičce :) 

Jak často líčidla vlastně čistit? Záleží, jestli je používáte jen vy samy, nebo s nimi líčíte někoho dalšího. Profi vizážisté by měli všechny líčidla i štětce čistit po každém klientovi. Pokud máte doma  desítky kusů líčidel, asi je nebudete čistit pravidelně každý týden všechny, ale je ideální nejvíce čistit líčidla, která používáte pravidelně třeba každý den. Produkty, které vytáhnete jednou za čas ze šuplíku pak můžete vyčistit bezprostředně před jejich použitím.

Každopádně ještě jedna taková technická poznámka pro vás. Nedezinfikujte kosmetiku třeba alkoholem, protože jí může poničit. Není dezinfekce jako dezinfekce. Tato je určená přímo na kosmetiku a nezmění konzistenci ani funkčnost líčidel a nijak jim neublíží. Oddělat třeba drahé stíny nebo rtěnku lihem není tak těžké a určitě vám to nedoporučuju zkoušet :)

Moc mě zajímají vaše názory a pohled na toto téma. Přijde vám to přehnané a zbytečné nebo naopak svá líčidla pravidelně čistíte? Stalo se vám někdy, že vám po vyzkoušení nějakého testru v obchodě naskočila třeba vyrážka nebo jiná nepříjemnost? Jak celkově vnímáte úroveň čištění líčidel před použitím v parfumeriích u nás? :)



PS: Děkuji Makeup Group za poskytnutí dezinfekcí a cenných rad k recenzi

57 komentářů:

  1. Nemám nic proti občasnému přestříknutí kosmetiky apod., ale nedokážu si představit, že čistím po každém použití lesk na rty. To bych se jím někde venku nemohla ani namalovat. Už vidím, jak si přemaluju rty a tahám z kabelky ubrousek na otření aplikátoru, to asi ne :)
    My Make-up Store

    OdpovědětVymazat
  2. to je užitečný a praktický článek. Já jsem třeba netušila, že je i speciální čistící ubrousek na rtěnky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle článek je vážně skvělý a užitečný. Obecně vnímám úroveň hygieny v parfumeriích naprosto strašně, co je ale ještě horší, je právě úroveň hygieny u našich vizážistů, myslím, že je na čase tohle změnit.
    beprettybym.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Testery v obchodě zkouším jenom na ruku, nanést je na obličej bych si opravdu netroufla. Od vizážistky jsem se nikdy líčit nenechala, ale i tak moc nevěřím, že líčidla skutečně důsledně dezinfikují, u takové řasenky to musí být samozřejmě i dost složité, protože i když použije jednorázový kartáček, musela by použít minimálně dva, na každé oko jeden, a třeba zrovna u řasenky je tvar kartáčku klíčový.
    Jinak díky za článek, je to zajímavé téma, o kterém jsem tuším zatím nikde moc nečetla.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Já teda do téhle doby nijak kosmetiku nečistila, leda ty štětce. Ale asi budu muset nějakou tu dezinfekci sehnat (objednat) ;))

    OdpovědětVymazat
  6. Určitě mi to zbytečné ani přehnané nepřijde, akorát jsem nikdy moc nevěděla, čím bych si kosmetiku měla čistit, abych ji nezničila a zároveň neměla reakci na onen čistící prostředek. Co se týká hygieny v parfumerkách, je to opravdu hnus. Ne jednou jsem viděla, jak si slečny patlají nevydesinfikovanou rtěnku přímo na rty. Ale na druhou stranu, když požádám prodavačku o vyzkoušení, tak mi to sama vydesinfikuje, automaticky, bez upozornění. Těžko říct, jak moc jsou na to školeny.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za super tip! Určitě si něco vyberu.

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně článek, na který jsem čekala. Dlouho si pohrávám s myšlenkou a otázkou, zda na našem trhu existují nějaké přípravky na čištění kosmetiky a pokud ne, zda by jí uškodil líh z lékárny. Tím pádem se přiznávám k tomu, že kosmetiku nečistím, pouze štětce.

    Jinak testery v drogériích a parfumériích zkouším jenom na ruku (hlavně rtěnky, lesky a produkty na oči), protože trpím na opary a mám hodně citlivé oči. Takže už jen pocit, že zkouším na svém obličeji něco, co přede mnou vyzkoušelo X dalších lidí, mě znepokojuje.

    OdpovědětVymazat
  9. Díky za tuto inspiraci, Rendy, protože se přiznám, že vzhledem k tomu, že se líčím jen já sama, tak na nějaké velké čištění nejsem. Rozhodně jsi mi vnesla světlo do čištění kosmetiky. Ještě jednou děkuji a opatruj se, bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  10. Věřím, že v kosmetice bakterie jsou, ale neřeším to. Svou kosmetiku používám pouze já a žádné opary, vyrážky ani nic podobného nemám. Štětce čistím pravidelně. Beauty so clen výrobky jsou zajímavé a o tom čističi na pudrové produkty bych i přemýšlela, ale přijde mi to předražené. Minimálně pro mě jako studentku je to velký výdaj.

    OdpovědětVymazat
  11. Tak toto je jeden z najzaujímavejších blogových článkov za poslednú dobu, aký som kedy čítala.
    A to som si doteraz myslela, ako si na čistotu /nielen líčidiel!/ potrpím! :D Som zvedavá na komentáre, či sa nájde vôbec niekto, čo kozmetiku dezinfikuje :)
    V každom prípade po podobných vecičkách sa asi poobzerám :).
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
  12. Já se tedy přiznám, že svoji kosmetiku nijak extra nečistím, ale tohle mě přimělo se trochu zamyslet a nejspíš budu uvažovat o něčem takovém jako jsou tyto čističe :)
    krizovamichalka@seznam.cz
    ráda bych vyhrála balíček č.1 :)

    OdpovědětVymazat
  13. Zajímavý článek, ale nedochází mi jak bych mohla chytit opar od sebe, pokud jsem ho tedy nikdy dříve neměla. Každopádně testery v drogerkách i parfumeriích jsou značně nechutný a nikdy bych je na své rty nepoužila :)
    snesek@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Článek jako takový je docela inspirativní, "faktická" část se mi líbila moc, pár nových věcí jsem se dozvěděla... ale v té praxi mě docela mrzí, že to bylo jen o prezentaci jedné značky spíš, než o reálných, praktických tipech a radách...

    OdpovědětVymazat
  15. Myslím, že tento článok by si mali prečítať všetky drogérie/parfumérie a začať to praktizovať, pretože keď vidím koľko žien si skúša napr. rúže priamo na perách tak nemám ani chuť si to vyskúšať len na ruke, lebo je to nechutne opackané s množstvom baktérii :/

    OdpovědětVymazat
  16. Téma je to zajímavé. Já v drogeriích a parfumeriích na obličej nic nedávám. Vždy zkouším pouze na ruku a na obličej ne. Tam bych určitě něco takového doporučila, protože zde vidím mezery. Ale co se týče čištění mé vlastní kosmetiky, to mi přijde trochu přehnané a tak trochu z toho cítím tah firmy, která produkty prodává, na nové potencionální zákazníky. V životě jsem zdravotní problém z používání mé vlastní kosmetiky neměla, svou kosmetiku také nikomu nepůjčuji a používám ji pouze já. Štětce čistím pravidelně a pravidelně je dezinfikuji. A přijde mi opravdu postavené na hlavu, když jdu někam ven a použiji např. lesk nebo rtěnku či řasenku, ji hned po použití čistit. Nebo třeba když přepudruji obličej. Houbičku u pudru také pravidelně čistím, ale toto je už opravdu trochu přehnané.

    OdpovědětVymazat
  17. já si to teda doma nečistím, hlavně u řasenek mám takovou spotřebu, že tam nemají bakterie čas vyrůst :D ale nikdy bych třeba svoji kosmetiku nikomu nepůjčila... vrcholem, kdy jsem se teda fakt málem pozvracela, byla pro mě vizážistka UD v Sephoře, která plácla paní tester rtěnky rovnou na rty. a líčit někde v obchoďáku bych se nenechala ani za nic, fuj!

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to slyším poprvé, ale určitě to logiku má. Já se zasekla jen u čištění štětců a i tak to dělám málo:(

    OdpovědětVymazat
  19. Přiznám se, že jediné na co dbám je čištění štětců, ale dezinfekce kosmetiky je pro mně trochu neznámé téma, hlavně když kosmetiku používám výhradně já sama, nikomu ji nepůjčuji..

    OdpovědětVymazat
  20. Já čistím jen štětce, jinak mám tedy, koukám, dost mezery :/ ale nevím, jak moc bych byla schopná opravdu pravidelně tohle vše čistit...

    OdpovědětVymazat
  21. svou kosmetiku používám pouze já a štětce dezinfikuji, takže mi přijde taky trochu přiražené za vlasy přestříkávat pudry a oční stíny, ona zase přehnaná hygiena taky není dobrá...,ale parfumerie a drogerie, to je jiná liga, tam by to mělo být samozřejmostí

    OdpovědětVymazat
  22. Rendy, bylo by prosím možné zveřejnit složení třeba toho čističe ve spreji? Jsem jen zvědavá, co to obsahuje, pokud je líh zapovězený.. Děkuji @->-

    OdpovědětVymazat
  23. Tak toto je super článek. Něco jsem ani nevěděla. Maximálně čistím jen štětce, ale už vím jak na to a vydezinfikuji si i ostatní malovátka. :-)
    giveaway

    OdpovědětVymazat
  24. Teď se až trošku červenám.... Kosmetické produkty samotné nedesinfikuji vůbec... Jediné, co prochází pravidelnou očistou, jsou štětce.... Musím si vzít příklad :-P

    since-2015.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  25. už len počkať kedy tieto prípravky budú bežne dostupné v drogériách :)

    OdpovědětVymazat
  26. Tak myslím si, že tohle byl dost poučný článek a sama se musím přiznat, že tomu čištění kosmetiky moc nedám, což tedy hodlám změnit :-) nikdy jsem nad tím vážněji nepřemýšlela tak jsi mi otevřela oči. Štětce samozřejmě myji, nicméně ten zbytek pokulhává, kosmetiku používám jen na sebe. V drogerce jsem nic nechytla, ale testery zkouším jen na ruku, občas se seknu s výběrem, ale přeci jen je to jistější... o opar opravdu nestojím :-)

    OdpovědětVymazat
  27. A tohle je přesně ten důvod, proč nikdy nechodím na líčící akce od parfumerií. Já se prostě štítím, protože je mi jasné, že tu kosmetiku nečistí. Ble. Už párkrát jsem viděla jak si ženské, ale dokonce i prodavačky, dávaly rtěnku na rty z testeru. Myslela jsem, že padnu. A nedávám si testery na rty, ani v případě, že mi prodavačka řekne, že tu rtěnku vydezinfikuje. Ne, děkuji...Myslím, že už mám docela v oku odstíny, které mi sedí a fakt si nechci v obchodě zkoušet použitou kosmetiku.

    OdpovědětVymazat
  28. Ve mě se to mele. Na jednu stranu vím, že by bylo správné čistit svou kosmetiku alespoň jednou za čas (lesk či rtěnku po každém použití to si fakt neumím představit), ale po zlédnutí videa mi to přijde přehnané, takové to bububu na lidi, aby si nakoupili naše produkty. Větší riziko bakterií je na tlačíkách bankomatu, tyče v dopravních prostředcích, papírové peníze atd. (také si hned, co zaplatím bankovkou, nejdu umýt ruce) než ze své vlastní kosmetiky.
    Přiznejme si, líčíme se už roky a mě osobně se nikdy nestalo, že bych měla po své rtěnce nebo lesku opar, řasenku nepoužívám déle než 3 měsíce a žádný problém s oční infekcí jsem nikdy neměla. A naopak když opar mám, tak rtěnky ani lesky nepoužívám. Dle mého stačí u své vlastní kosmetiky dodržovat zásady skladování (žádné přímé slunce atd.) a zdravý rozum (když změní konzistenci, barvu či vůni, letí produkt do koše), nepůjčovat ani nejlepší kamarádce, štětce většina z nás čistíme a desinfikujeme pravidelně....
    Ale zcela jiná situace je v profi scéně u vizážistů, tam naopak čím vyšší důslednost a vyšší zásady hygieny, tím lépe.

    OdpovědětVymazat
  29. Zajímavé:) Já si pravidelně čistím štětce a aplikátory na kosmetiku, ale přímo kosmetické produkty jsem zatím nečistila.

    OdpovědětVymazat
  30. Super tipy! Zaujali ma hlavne tie obrúsky na produkty na pery.

    OdpovědětVymazat
  31. Já občas vydesinfikuji kosmetiku, ale to je jednou za uherský rok. A já jsem si myslela, že otření rtěnky do kapesníku stačí.

    OdpovědětVymazat
  32. Také čistím jen štětce, objednala jsem si teď z Ebay pomocníka Brush Egg, tak už se na něj těším :-) Na kosmetice budu ještě muset zapracovat

    OdpovědětVymazat
  33. Velmi užitečný článek, netušila jsem, že existují produkty vyloženě určené na čištění kosmetiky a navíc, že je možné je sehnat i u nás, myslím, že bych se nad tím měla zamyslet... :)

    OdpovědětVymazat
  34. Toto je naozaj veľmi zaujímavý článok. Kozmetiku som ešte nikdy nedezinfikovala, používam ju iba na seba preto ma to ani nenapadlo. Čistím iba štetce. Ako šampónom tak aj čističom na štetce

    OdpovědětVymazat
  35. Skvělý článek, který všude chyběl :-) to mi připomíná, že si musím udělat jarní kosmetický úklid

    OdpovědětVymazat
  36. Ell MyMakeupStore: tak ty lesky jsou hlavně asi otázka dezinfekce při profi líčení nebo v parfumeriích :)

    Terka Svobodová: opar sama od sebe asi určitě nechytneš :) to se spíš týká testerů v parfumeriích nebo půjčování kosmetiky od jiných lidí :)

    Amie: tak ono moc značek nenabízí takovéto specifické produkty :) Pokud si kdokoliv vybere jinou dezinfekci, tak je to jeho věc :) Článek měl hlavně obecně vůbec informovat o této tématice :) Když bych připravila jen obecný článek, bude se každý ptát, ať ukážu nějaké konkrétní produkty, které se k tomu dají používat, takže se nikdy nezavděčím všem :)

    Peťule: viz. můj komentář výše :) šlo mi o to vůbec informovat o tomto tématu :) Jestli se někdo rozhodně kosmetiku čistit třeba Savem, je to jeho věc :) Nemusí používat žádný z těchto produktů, každý má snad svou hlavu a vybere si, co chce :) Myslím, že spousta lidí vůbec netuší, že je možné čistit i líčidla a ne jen štětce :)

    Alys: foto dodám co nejdříve to bude možné :)

    OdpovědětVymazat
  37. Mně to tedy přijde jako dost velká zbytečnost a klasický marketingový tah firmy, která chce prodat svůj produkt - udělá se z něčeho obrovský problém a strašák, načež přispěchá firma se svým jedinečným produktem, který nás zachrání. Nevím no..pro profi vizážistky je určitě desinfekce nutností, ale s mojí kosmetikou se líčím jen já a přijde mi přehnaný po každým líčení desinfikovat každou rtěnku, řasenku... Kdybych měla řešit, na čem všem jsou bakterie (na všem, co každý den používám, nejen kosmetika), musela bych se z toho zbláznit...

    OdpovědětVymazat
  38. Myslím si n a jednu stranu, že u profesionálů by ta hygiena určitě měla být. Ale na domácí použití mi to přijde přehnaný. Hlavní je čistit pravidelně štětce a pomůcky při líčení jako houbičky nebo jiné aplikátorky (ehm ehm ehm to poučuje ta pravá ...) a kosmetiku nikomu nepůjčovat. Mám citlivou kůži a trpím na ekzémy a akné. Kdyby bylo něco s mojí kosmetikou, poznám to rychle.

    OdpovědětVymazat
  39. Je pravda, že o tom se moc nepíše... Určitě to napovažuji za přehnané ani zbytečné! Ale upřímně, mezery v tom ještě mám!

    OdpovědětVymazat
  40. Super článek. Testry mi většinou připadají dost nechutné.

    OdpovědětVymazat
  41. Mně to přijde trošku bububu. Ale já obecně nejsem přítel přehnaného desinfikování čehokoliv a zastávám názor, že na obličej mi v průběhu dne spadnou rozhodně horší věci, než pár "mých vlastních" bakterií (stačí se v šalině chytnout za držadlo a pak se mimoděk dotknout obličeje a máš tam asi tak 1000x víc bakterií, než z vlastní kosmetiky). Ale jinak samozřejmě tam, kde se stejný produkt používá na víc lidí je čištění na místě.

    OdpovědětVymazat
  42. Kozmetiku, ktoru pouzivam iba ja sama nedezinfikujem, ale vizazisti a parfumerie by mali na tom vazne popracovat.
    Balicek c. 1 :)

    OdpovědětVymazat
  43. Trochu mi přijde, že u těch řasenek ten jednorázový aplikátor postrádá smysl, protože hlavní částí řasenky je přece ten kartáček. Ale jinak určitě super článek, třeba přestanu být lenoch a začnu dezinfikovat častěji :)

    OdpovědětVymazat
  44. Rozhodně chválím za toto téma, opravdu je málo "profláklé" a spoustu věcí jsem nevěděla, děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  45. Já jsem prase :-D no jako fakt, desinfikuju a peru jen štětce... A ceny profi desinfekcí mi přijdou fakt vysoký...

    OdpovědětVymazat
  46. nikdy som si nemyslela, že existuje toľko produktov na čistenie kozmetiky... ja mám problém oprať aj štetce, mala by som sa polepšiť

    OdpovědětVymazat
  47. Velice prakticky clanek. Dosud jsem si pravidelne cistila jen stetce.

    OdpovědětVymazat
  48. Upřímně, nikdy mě nenapadlo čistit i něco jiného než jen rtěnku. Myslím, že u líčidel za pár korun se to ani nevyplatí (pokud na obličeji nenadělají nějakou pohromu :-)

    OdpovědětVymazat
  49. Super článek Rendy, myslím, že bych se měla na svou sbírkou kosmetiky zamyslet a určitě takovouhle její očistu provést :)

    Giveaway + Make-up speciál 2.část

    OdpovědětVymazat
  50. O Makeup Group jsem slyšela poprvé od Miy a od té doby myslím na to, že si jejich produkty potřebuji pořídit.:) Podle mě to není ani trochu přehnané, co se týče tohoto odvětví, rozsáhlá hygiena není vůbec na škodu. Supr článek, jdu objednávat.;)

    OdpovědětVymazat
  51. úžasný článok ! :) toto s riasenkou mi nikdy ani nenapadlo, si ju očistiť nech nenanesiem zaschnuté zbytky do tuby

    OdpovědětVymazat
  52. s dezinfikováním kosmetiky to mám na štíru, ale uklidňuju se tím, že ji používám jen já.

    OdpovědětVymazat
  53. Nemám ráda tenhle marketing založený na tom, že se z něčeho udělá bublina a obrovský problém. Neříkám, že čistota není důležitá, ale otírat všechno do desinfekčních ubrousků...tak toho víc někam otřu, než spotřebuju na tvář. Možná tak ten vizážista, ale doma je to zbytečnost. Vše si doma hezky čistím Cavisidem a spokojenost, nic se mi nekazí atd.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)