neděle 11. ledna 2015

Jak a čím čistím svoje štětce

Slibovala jsem update svého čištění štětců, protože se kromě sbírky rozrostl i výběr čističů, které používám, ráda bych vám o tom všem řekla něco více :) Úplně na úvod dodám, že jsem na čistotu štětců celkem pes a nechápu, jak může někdo používat měsíce (v horším případě i roky) štětce, aniž by je umyl. Třikrát fuj vážení! Možná někomu tedy bude připadat, že mám přípravků na jejich čištění až moc, ale pro mě je jejich čistota na prvním místě. Protože asi si nemusíme říkat, co všechno nepěkného ve štětcích přežívá, pokud se nečistí a jak si to potom všechno pěkně kydáme na obličej a pak se divíme, že máme akné a další kožní problémy. 

Ráda bych svou čistící rutinu rozdělila do dvou částí, podle typů čističů, které používám :)




První možností čištění je použití podobných přípravků, které obsahují většinou i alkohol a štětce tak mohou dezinfikovat. Pro mě je tohle tak trochu "povrchové" čištění, které se hodí, když např. líčíte někoho dalšího a chcete si štětce očistit nebo když máte třeba všechny štětce špinavé a potřebujete rychle nějaký vyčistit a použít. Možná nemusíte souhlasit, ale podle mě klasické mytí šamponem nemůže zastoupit právě tento rychlý způsob jejich čištění. Je to super, když spěcháte nebo když jste profík a rukama vám denně projde více lidí. Nicméně podle mě by se štětce stejně ještě měly mýt v šamponu, o čemž budu psát ve druhém způsobu čištění.


Momentálně mám docela provařený čistič od M.A.C a novinku od Ebelin, která se prodává v DM drogerii. Což je skvělá zpráva, protože přesně takový typ přípravku v drogerii chyběl a ne každý má možnost nakupovat ve specializovaných prodejnách, kde čističe prodávají. Stojí kolem stovky a má obsah 100ml, což když si porovnáte s čističem od M.A.C (235ml), není zas tak diametrálně cenový rozdíl. Každopádně je fajn, že má rovnou i rozprašovač, který právě u M.A.C postrádám. Na štětec sprej nastříkám a poté ho otřu do papírového kapesníku. Čistí velice dobře a pokud mám být zcela upřímná, nevidím v jeho schopnostech oproti M.A.C nějaký zásadní rozdíl. Oba plní svou funkci dobře a štětce očistí. Není to tak dokonalé, jako kdybych je myla šamponem, ale to beru. Jako menší mínus vidím u Ebelin čističe jeho odér, protože z něj cítím něco hodně chemického s alkoholovým koncem. Ze štětců to cítit naštěstí není, ale není to zrovna nic, k čemu bych si jen tak šla přivonět :) M.A.C čistič jsem si kupovala v USA, takže mě vyšel na nějakých 15 dolarů, u nás stojí tuším cca 350 Kč. Co je pro vás výhodnější investice je jen vaše věc a nemá cenu debatovat, jestli se víc vyplatí ten nebo ten :) Jak jsem řekla, oba plní svou funkci výborně, u M.A.C mám jen trochu problém s dávkováním, protože se musí na ubrousek trochu nakapat a potom se tím štětec otírá (resp.krouživým pohybem štětec mácháte v tom místě, kam jste si čistič nalily). U někoho jsem viděla, že si k němu jde koupit i rozprašovač, ale ten by měl být podle mě automaticky součástí balení. Někdo to řeší tak, že si ho přelije do rozprašovače rovnou a asi to tak taky udělám, protože takhle mám pocit, že s ním zbytečně plýtvám.

Ještě bych chtěla dodat, že tímto způsobem čistím štětce pouze od pudrových líčidel. Někdo je používá třeba i na štětce od make-upu, ale ty já zásadně myju jen šamponem.




Názorná ukázka čištění štětců, které jsou zašpiněné od pudru. Po vyčištění jsou téměř dokonale čisté :)







Druhý způsobem, kterým myju štětce, jsou šampóny. Takto čistím štětce minimálně jednou za dva týdny, u těch, které používám na krémové líčidla nebo make-upy častěji. Pokud nechcete shánět speciální šampony na štětce, sáhněte rozhodně po dětském šamponu. Já už roky používám přímo tento fialový od Johnson´s baby a skvěle se mi osvědčil. Chtěla jsem vyzkoušet ještě něco nového, tak mám i tento anti-bakteriální šampon od Makeup Revolution (koupíte ZDE). Oba jsou to gelové šampony, které štětce perfektně umyjí a nijak jim neškodí ani je nevysušují. Když myju štětce od make-upu a šampon nestačí, myju je v klasickém Jaru sensitive, který make-up ze štětců bezvadně odstraní. Nemusíte se bát, že by to štětce nějak poničilo. Praktikuju to už dlouho a štětce jsou pořád krásné a jako nové :)

Můj tip, o které jsem vám už psala před nějakou dobou - KLIK - rukavice na mytí štětců za pár korun. Musím říct, že mě mile potěšilo, jak často jsem rukavici někde vídala a jak se nápad ujal :) S rukavicí myji štětce pokaždé a asi nemusím vysvětlovat, že to nejen šetří čas a štětce se lépe vyčistí, ale vaše ruce pak nejsou odepsané a promáčené na kost :)



To by bylo o mých čistících přípravcích na štětce asi všechno. Na cestě z ebaye mám ještě jednu super vychytávku na jejich schnutí, které zajistí, že se neponičí a nerozlepí, takže až mi dorazí, udělám na to asi extra článek, protože si to podle mě zaslouží :)

Jak a čím myjete své štětce vy? Dbáte na jejich pravidelné čištění nebo to příliš neřešíte? :)


PS: ta rozkošná vanička je z Nanu Nana, ale kupovala jsem jí tam už před několika lety a momentálně se tam už asi neprodává. Pokaždé, když se někde objeví, přijde mi ohledně ní spousta dotazů, tak jen abych vám ušetřila čas se zbytečným ptaním :)

37 komentářů:

  1. Díky za tip na mytí Jarem, někdy jsou krémové make-upy fakt odolné. Já kromě dětského šamponu používám i čistič na štětce od Elf, kvůli dezinfekci.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ten Ebelin čistič si asi koupím, zatím myju jen šamponem, ale jen občas, protože jsem na to strašnej lenoch

    OdpovědětVymazat
  3. Jo ten Ebelin si musím koupit. Já na štětce nic speciálního nemám, čistím je obyč šamponem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Máš pravdu, vanička mě naprosto uchvátila a rozhodně mě zaujala. ;) Co se týče čištění štětců, já je čistím šamponem a naprosto mi to vyhovuje. Sice mě ten nový čistič od Ebelin láká, ale zatím jsem si ho nekoupila a vlastně ani nejsem úplně přesvědčená o tom, že ho potřebuji, spíš je to taková ta blogová vlna :-D bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  5. Tento článek mi ušetřil cestu do MAC. Chtěla jsem čistič vyzkoušet, ale vůbec jsem si nevšimla, že nemá rozprašovač - jsem pohodlná, bez něj ho nechci. Tyhle vodičky člověk používá, když na větší čištění neni čas. Já hlavně ráno, když se líčím do práce a rychle potřebuju štětec i na něco jiného. Kdybych ve 4 ráno ztrácela čas tím, že budu čistič na něco ještě kapat, šel by rovnou do koše (ve 4 je každá vteřina drahá), nastříkat, očistit a použít! K čemu to pak bez rozprašovače je?

    Když dělám větší čištění, tak někdy sahám i po hypoalergenních čistích gelech na obličej. Také hezky poslouží a štětce mi neničí :-) Dělám to proto, že jsou bez parfemace, vůně šamponu mi na štětcích docela vadí ☺

    www.inlovewithmycrazyworld.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Ebelin budu muset taky vyzkouset, po tech pozitivnich recenzich :) A ta vanicka je fakt roztomila :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ja pouzivam cistic/dezinfekciu na stetce Misha a periem ich v detskom sampone Johnson's. Som zvedava na tu vychytavku z Ebay :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já štětce myji jen "obyčejným" šamponem na vlasy, ale chci si pořídit tu novinku od Ebelin a také ten dětský šampon. Škoda, že už se nedá sehnat ta vanička, je boží :-)

    Kate's diary

    OdpovědětVymazat
  9. Své štětečky čistím a myji stejně, dětský šampon a na rychlé odšpinění čistič, ten mám zatím od Sephory ale dochází tak sáhnu po ebelinu, podle mě je to asi nejlepší způsob :)

    OdpovědětVymazat
  10. Johnsons šampón používam aj ja, je skvelý, ale podľa mňa najlepšie čistia tuhé mydlá. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Snažím se čistit pravidelně a preferuju šamponovou metodu.

    OdpovědětVymazat
  12. Já štětce myji jenom šamponem. Taky mám Johnson´s baby, ale jiný druh, je zelený. Stejně jak jsi zmiňovala ty, čištění štětců čističem mi přijde nedostatečné. Hlavně tedy pro štětce, které používám na make up a pudr. Možná bych to zkousla u štětců na stíny, protože ty mi přijde zase líto mýt šamponem jen po jednom použití, když ho používám na příliš barevně odlišné stíny. O tom Ebelin čističi teď mluví snad každý, tak nevím, zda to nakonec přesvědčí i mne. :-) Zatím mě totiž vůbec neláká.

    OdpovědětVymazat
  13. Já je umývám nějakým šamponem, ale chci si koupit ten od Ebelin :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Na ten Ebelin se taky chystám, bohužel v DM se po nich slehla zem :(
    Zatím jsem na štětce používala jen dětský šampon a gel na intimní hygienu, který není špatný :D

    OdpovědětVymazat
  15. Doteď jsem je myla jenom šamponem nebo intim. gelem, ale chci si pořídit právě i čistič ve spreji. Do DM pro Ebelin se bohužel jenom tak nedostanu, o MAC ani nemluvím :D Našla jsem návod na diy brush cleaner, takže jenom co seženu 80% čistý alkohol, pustím se do toho :D
    lucyneckaaa@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Dřív jsem čistila štětce šamponem, potom jsem objevila návod na mytí a zároveň desinfekci - lžíce octa do misky teplé vody, ale zdálo se, že nedostatečně odmašťuje. V současné době myji štětce v lázni z lžičky olivového oleje, lžičky tekutého mýdla nebo šamponu nebo něčeho podobného a misky teplé vody. Po tomto vyčištění ještě někdy namočím kvůli desinfekci do té octové lázně. Je to za pár kaček.

    OdpovědětVymazat
  17. Ja cistim jemnym antibakterialnym mydlom a som spokolna :D A stetce cistim kazdy tyzden na make up niekedy aj castejsie ak plet nie je v dobrom stave

    OdpovědětVymazat
  18. Štětce myju atntibakteriálním mýdlem nebo nějakým gelem na obličej, který mi nesedl, abych ho smysluplně vyplácala. A minimálně jednou za dva týdny, ideálně jednou týdně.

    ivet1624@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Já teda objevila kouzlo ebelinu a tak jsem na něj psala článek :) Jinak jednou za měsíc je pořádně vyperu normálně v mýdlové vodě a natřu krémem :)

    Pink Student

    OdpovědětVymazat
  20. Já používám speciální mýdlo na štětce, které kupuji pravidelně ve výtvarných potřebách Altamira. Mýdlo stojí doslova pár korun ( asi 60,-Kč?) a je určené i pro štětce, které se používají na olejové barvy, takže štětce vyčistí tak, jako nic na světě.
    Mýdlo i krásně voní a ohromně dlouho vydrží. Používám ho už půl roku a v podstatě nic neubylo. Štětce myji 1-2 x měsíčně.
    Jinak mýdlo je určené i pro přírodní štětce, takže by to teoreticky nemělo vůbec škodit. Moje štětce vypadají pořád stejně hezky jako, když jsem je koupila, takže zatím žádnou špatnou zkušenost s vysušováním štětin nemám. Upřímně ani nevím, jak to vypadá, protože se mi to ještě nikdy nestalo.

    OdpovědětVymazat
  21. Je pravda, že ta vanička mě zaujala hned!:D Rozkošná! :) Na ten ebelin čistič si brousím zuby, zatím totiž myji štetce jen šampony a na štětce na oči by se mi nějaký rychlejší způsob, jak se zbavit tmavšího stínu ze štetce hodil..;)

    OdpovědětVymazat
  22. Já se musím naučit mýt si ty štětce pravidelně :) Zatím myju šampony, ale ten Ebelim čistič asi taky vyzkouším :)
    ChickFlickCherryBlog

    OdpovědětVymazat
  23. ta vanička nemá chybu :) já štětce koupu klasika v šamponu, žádný speciální čistič jsem si zatím nepořídila

    OdpovědětVymazat
  24. I pro mě je čištění štětců prioritou, sice mě to nebaví, ale bůhví jak dlouho nemytý štětec bych na svou pleť nepoužila, prostě jak jsi napsala, fuj!!! Používám vždy dětský šampón, speciální čistič jsem zatím nezkoušela, ale ten od Dmka si rozhodně pořídím :)

    Spotřebováno - Prosinec 2014

    OdpovědětVymazat
  25. Na ten ebelin čistič se chystám, zatím jsem neslyšela nic negativného - kromě právě té vůně - MAC ja daleko daleko, takže hurááá, že DM opravdu míří kupředu .)

    OdpovědětVymazat
  26. Na čistič od ebelinu se chystám a těším se na něj. Čistič štětců tohoto typu jsem totiž zatím neměla a rozhodně ho postrádám. Štětce ale čistím poctivě, peru je řekla bych jednou za týden. Používám většinou dětský šampon, teď momentálně manželem odvržený Head&Shoulders, po kterém se mu začaly dělat lupy, které před tím neměl. :-D Flat top na makeup po vyprání v šamponu pak ještě pošudlám po kostce klasického tuhého mýdla, to se mi osvědčilo. A ta Tvoje mini vanička je fakt neodolatelná, už jsem ji obdivovala dřív. :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Tiež používam Johnsons šampónik a len minulý týždeň som sa dostala k Ebelin čističu a je to fakt super pomôcka v prípade, že nemôžem štetce umývať pod vodou. Takže som tiež rada, že je v drogérke konečne niečo také dostupné.
    http://bynicka.blogspot.sk/2015/01/moja-zbierka-korektorov.html

    OdpovědětVymazat
  28. Tak podla mna by hlavne profesionali mali pouzivat len ciste a vydezinfikovane stetce, ziadne prestrieknutie sprejom nestaci a sama by som si to ku klientkam nikdy nedovolila. Ja este stetce na kremove produkty cistim dvojfazovo, najprv cistiacim olejom a potom mydlom. A po vyschnuti dezinfikujem alkoholom. To Len pre istotu

    OdpovědětVymazat
  29. O tom, jak myju štětce jsem psala článek někdy minulý týden. Udělala jsem si na ně speciální stojánek z košíku a kolíčků. Moc vzhledně nevypadá, ale funguje :D Jinak je teď občas čistím i čističem štětců od Makeup Revolution. Hrozně pěkně voní a docela dobře čistí i makeup.

    OdpovědětVymazat
  30. Já mám jen pár štětců,takže čištění je u mě záležitost 5 minut,ale už si konečně musím pořídit ten Ebelin čistič :)
    janeckovabarca@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  31. musím si konečně sjet do té Ikey, abych si mimojiné koupila i tu chňapku :)

    OdpovědětVymazat
  32. já jsem kdysi měla sprej ze Sephory, ale stejně jsem ho moc nepoužívala. štětce jednou za dva týdny koupu v šampónu (dětská Mixa), někdy do toho kápnu teatree jako dezinfekci. přemýšlela jsem nedávno o té rukavici, ale jsem spokojená i bez ní. vanička je roztomilá :)

    OdpovědětVymazat
  33. Děkuji za tipy,
    to se vždycky hodí :-) Vanička je mega roztomilá :-)
    Pěkný večer přeji

    OdpovědětVymazat
  34. Tak já štětce čistím přesně jako ty, jen občas místo šamponu používám obyčejnou mýdlovou vodu. A co se čističe týče, používám Mary Kay čistič na štětce s rozprašovačem a jsem spokojená, Ebelin bych ale chtěla vyzkoušet aspoň pro srovnání :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Ja som si pred par dnami kupila ten ebelin čistič a skusila som s nim vyčistiť štetce ešte po samotnom umyti detskym samponom a štetce krásne vonaju po nom <3 na prírodné štetiny by som ho ale asi nedávala....mohol by dosť vysušovať :/

    OdpovědětVymazat
  36. Ohľadne Ebelin a MAC absolútny súhlas :) Tiež som v Štátoch používala MAC a keď som si potom v ČR kúpila Ebelin zistila som, že MAC sú vyhodené peniaze :) Inak skúšala som aj čistič od Elfu, ten fakt nedoporučujem. Čistí podstatne horšie ako Ebelin a fakt ŠIALENE smrdí. Ako topánky od Vietnamcov.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)