pátek 7. listopadu 2014

Sbaleno na cesty - moje tipy a rady

Krásné ránko všem! Dneska jsem si pro vás připravila takový ryze praktický článek s mými tipy, jak se efektivně sbalit na dovolenou. Respektive spíše jak sbalit vaší kosmetickou výbavu a taky vám ukázat, s čím cestuji já a co se mi po letech cestování osvědčilo :)



Máte několik možností, jak sbalit kosmetiku a dost záleží kam jedete a na jak dlouho tam jedete. Plus taky kolik kilo v kufru navíc vás bude bolet :) Když jedu např. někam na dovolenou k moři, balím logicky trochu jiné produkty, než když jedu do nějakého města. Velká balení s sebou beru jen v případě, že jsou již načatá a jejich obsah během dovolené vypotřebuji a poté vyhodím (čímž mám pak v kufru více místa na novou kosmetiku, že jo :) Druhá verze je, že si produkty přeliju do cestovních lahviček a třetí možnost je si vzít mini produkty v originálních obalech. 

První verzi řešit asi nemusíme, tam je to jasné. U druhé verze se vám vyplatí nakoupit podobné cestovní sety lahviček a kelímků, do kterých si přelijete vaše oblíbené produkty. Letos byl jeden takový set součástí časopisu Bazaar a další jsem kupovala v Primarku. Ten byl teda o něco vymakanější, protože obsahoval i samolepky s názvy kosmetických produktů, kterými si můžete lahvičky rovnou polepit a víte, co je jejich obsahem. Verze číslo tři může být na jednu stranu super a na jednu stranu už tolik ne. Proč? Protože ne všechny produkty, které člověk rád používá, se vyrábějí i v mini verzi. Proto člověk někdy musí trochu slevit ze svých nároků a brát to, co je. Nicméně jsou miniatury zase dobře dostupné a pokud si kupujete i různé časopisy, určitě během roku nasbíráte spoustu podobných miniaturek. Luxusnější značky je dávají často i k nákupu jako dárek nebo je hledejte třeba v DM drogerii či Rossmannu. Já volím možnosti dvě a tři, kdy si něco přelívám z většího balení do menšího a zbytek produktů vyberu z mých nasyslených zásob :)



Dalším krokem je výběr cestovního zavazadla pro vaší kosmetiku. V tomhle ohledu je dneska na trhu tolik vychytávek, že zrak přechází. Ať se jedná o mini taštičky nebo velké závěsné tašky, které skrývají mnoho úložného prostoru. Já mám oblíbenou cestovní taštičku od Benefitu, která má i háček a dá se tak v koupelně pověsit. Na kratší cesty většinou stačí jen tato taštička, protože je rozdělená do dvou sekcí, kam se vejde jak dekorativka, tak péče. Tentokrát s sebou beru i kufříček Benefit, kam se vejde celá pečující kosmetika a dekorativka poletí v druhé benefití tašce. Londýnská taštička z Primarku pojede prázdná a zpátky doufám plná nové kosmetiky :)



Všechny "tekutiny", které si s sebou člověk bere na palubu letadla musí být v průhledném sáčku. Tuhle transparentní taštičku mám už spoustu let a kupovala jsem jí v Sephoře. Beru jí s sebou na všechny cesty letadlem a po mých mnoha negativních zkušenostech s personálem, který provádí bezpečností kontroly, dávám tam už raději i věci, co za tekutinu vyloženě nepovažuju :) Taky máte zkušenost s prudícími kontrolory na letištích? Paradoxně jsme na největší prudiče narazila v naší rodné zemi, ale tím vás nebudu zatěžovat :)





Do letadla balím většinou pokaždé ty samé věci a snažím si toho brát co nejméně. Vesměs hlavně věci, které normálně sama nosím v kabelce a jsou praktické. A hlavně si neberu vůbec žádná líčidla, protože ideální pro mě je, když mám nalíčené max. řasy a na pleti pořádný krém, protože člověk po dlouhém letu vypadá jako troska i s drahým make-upem na obličeji, takže mi to přijde zbytečné :)

1) Termální voda ve spreji - protože je v letadle strašně suchý vzduch a po delším letu si vždycky přijdu vysušená jak sušenka, takže pravidelně pleť osvěžuji termální vodou.

2) Deodorant - tak to asi nemusím komentovat, svěžest a minimum potu nadevše :)

3) Vlhčené ubrousky - bez nich také nedám ani ránu a tyhle jsou s vůní Melounu z Lidlu a stály neuvěřitelných 9,90 Kč! Jestli se mi osvědčí, příště jich beru bednu :)

4) Dezinfekce na ruce - další moje závislost, bez které nedám ránu. Moje nejoblíbenější jsou z Bath&Body works a žádné jiné už nikdy nechci :)

5) Krém na ruce - mám ráda tyhle mini verze od L´Occitane, které jsou na cestování super.

6) + 8) Balzám na rty - bez balzámu bych existovat nemohla, takže jich mám u sebe většinou víc. Neptejte se proč, prostě protože to tak dělám :)

7) Gumičky - momentálně už skoro nepoužívám jiné, než tyhle, co vypadají jako drát od sluchátka. Koupit se dají všude možně, od Douglasu, po H&M nebo ebay.

9) Vůně - o tom, jak to mám při cestování s vůněmi jsem vám už nedávno psala. Nikdy s sebou nevozím drahé značky ve velkých flakonech. Jednak je to zbytečné a jednak by mě fakt děsně naštvalo, kdyby se mi oblíbená vůně za x stovek až tisíc rozbila. Momentálně mám sbaleného mini Tommy Hilfigera a jeho Tommy Girl.



Abych těch taštiček v příručním zavazadle neměla málo, tak ještě nesmí chybět zásoba kapesníků, zrcátko a adaptér, protože člověk nikdy neví, kdy ho cestou bude potřebovat :) Plus power bank, která se mi v době focení zrovna nabíjela. Jestli jí ještě nemáte, tak věřte, že tuhle vychytávku nutně potřebujete!



A teď už tu máme obsah kosmetické taštičky, který se mezitím veze v kufru. Mám kombinaci oblíbených produktů v miniaturách a pár přelitých produktů do cestovních lahviček. A tady je pár mých tipů:

- v DM seženete cestovní verzi odličovacích polštářků i tyčinek do uší. Kupuju je pokaždé a jsou super!

- mini pastu na zuby koupíte v drogerii nebo vám jí dá vaše hodná zubařka nebo dentální hygienistka

- na cesty s sebou nevozím šampony ale šampuk od Lush, což je to fialové kolečko na fotce. Je to praktické, nezabere skoro žádné místo a používá ho i přítel

- na cesty s sebou nevozím věci jako jsou pleťové masky, peelingy nebo oleje na vlasy. Pokud budu potřebovat vzpruhu pro své vlasy, mám jeden vzoreček masky na vlasy

- nevozím s sebou ani kulmy, žehličky nebo fény na vlasy a přijde mi to zbytečné

- sprchový gel naopak vozím ve velkém balení, protože jeho miniatura by mi nikdy nestačila :)






Na řadu přichází dekorativní sekce, která je vážně hodně skromná. Když někdy sleduju vlogy zahraničních blogerek, kolik toho vozí a pakují na cesty ony, nestíhám zírat. Tři paletky stínů, dvě tvářenky nebo pět rtěnek prostě nepotřebuju a snažím se počet produktů maximálně redukovat. Zásadně s sebou nevozím žádné drahé věci a snažím se vybírat i multifunkční produkty. I štětce beru nejmenší, co doma mám a příliš to neřeším.  Make-upy zásadně nevozím ve skleněných lahvičkách, ale jen v tubách a pudr beru jen sypký, protože u něj nehrozí, že praskne a zaprasí celou taštičku. Tužky na oči i na obočí mám v nejmenší velikosti, co doma najdu a stíny mám v tužce, abych s sebou nemusela vláčet ještě štětce na ně. Rtěnky nechávám doma, balzámy a lesk bohatě stačí. Nechybí ještě pinzeta a ořezávátko. Neberu s sebou ani nůžky na nehty nebo pilník či odlakovače, protože si před odjezdem udělám gel lak od Sally Hansen a ten mi dva týdny na nehtech bez úpravy vydrží, takže jsem ušetřila dalších pár gramů v kufru :)



A pokud bych byla chlap, měla bych to úplně snadné - krém, deodorant, kartáček na zuby s pastou, sprcháč, něco na holení a po holení a šampuk, který mi veze stejně přítelkyně ve své taštičce :) Snad jen ještě voňavka navíc a nic víc nepotřebuju :) 



Závěrečný tip:

Není to tak dlouho, co jsme čekala na Kypru u pásu na kufry a vyhlížela ten svůj, když v tom se na pás začaly sypat kufry pocákané opalovacím krémem. Nějakému dobrákovi, který se s pakováním asi příliš nepáral, prasknul v kufru krém a ten zacákal dalších 10 cizích kufrů. A proto abych se podobně trapné situaci vyhnula, používám tyto praktické uzavíratelné sáčky z Ikei. Pokud mám v kufru větší balení čehokoliv, co by mohlo vytéct, vždycky to zavírám do sáčků. Plus izolepou přelepuju otevírání produktů, abych předešla tomu, že se v kufru otevřou a třeba sprchový gel mi tak vyteče všude :) Doporučuji všem! 




Následující tip je jen pro opravdu zapálené cestovatele s lehkou formou autismu, kterou zřejmě i já trpím (haha). Zjevně ale nejsem jediná ujetá, protože na internetu seženete milion verzí travel checlistů, které si já sama prostě musím psát. Musím mít na papíře, že musím sbalit pastu a hřeben, protože kdybych si to nenapsala, určitě to zapomenu sbalit :) Znáte to? Řekněte, že jo a že si taky píšete seznamy na všechno, prosím :)








Možná si teď někdo bude myslet, že jsem trochu blázen, po tom co si přečetl tento článek a já mu to ani neberu :) Sheldon ve mě se v určitých směrech projevuje a nemůžu si pomoct. Takhle mi to ale vyhovuje a všechno, co vám tu píšu, se mi osvědčilo a dělám to tak pokaždé :) Já vím, jsem asi vadná, když balím dva týdny před odjezdem, píšu si seznamy, co si vzít a v noci se mi zdá o tom, jaký krém si sbalím, ale to holt nezměním. Budu doufat, že se mezi vámi najde někdo podobně ujetý a některé tipy se mu jednou budou třeba hodit :)

Určitě budu ráda, když se s námi podělíte o své "balící" tipy i vy a napíšete, co se osvědčilo vám nebo bez kterého produktu se nikdy neobejdete :)

38 komentářů:

  1. neboj se, nejsi v tom jediná, jsem úplně stejně ujetá :D

    OdpovědětVymazat
  2. S checklisty to mám stejně, hlavně musím mít jeden extra, kde jsou věci, které si balím až těsně před odjezdem, protože je do té doby ještě potřebuju. Protože věci jako pouzdro na brýle nebo čočky zapomenu vždycky :D

    OdpovědětVymazat
  3. Super organizace, já bohužel balím vše na poslední chvíli... většinou využívám vzorečků, které se mi nahromadily... co se týče dekorativky, tak jsem si vědoma, že toho beru moc a skoro nic nevyužiji, ale nemůžu si pomoci ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Užij si to v New Yorku, taky bych se tam ráda jednou podívala :) Ty travel checklisty vidím poprvé, ale je to super, až někam pojedu určitě si nějaký vytisknu. Jinak si vždy vše píši klasicky na papír, zabalím se a pak začnu pochybovat jestli jsem si to a to opravdu sbalila, takže než abych vybalovala celý kufr, je jednodušší kouknout na seznam :)

    http://kiss-beauty.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Rendy, strašně moc se s tebou ztotožňuju! :D Plánovací a balíci maniak jsem uplně stejnej. Ten checklist si občas píšu vážně až přehnaně dlouho před odjezdem. Jinak super článek, tyhle balící tipy mám moc ráda :)

    Travel notes

    OdpovědětVymazat
  6. Sadu v Bazaaru jsem take kupovala, ale lahvicky protekaji. A na palubu letadla zadnou kosmetiku neberu.
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  7. vůbec nejsi blázen, já čím jsem starší, tím víc taky potřebuju mít všechno zorganizované, "pojištěné" několika obaly a sepsané, pak jsem mnohem víc v klidu :)

    OdpovědětVymazat
  8. Hehe, seznamy si taky píšu úplně pokaždé :D ale je fakt, že jsem nikdy na nic nezapomněla a přitom jsem sbalená během chviličky. Mamka je schopná balit průběžně třeba 14 dní a stejně něco zapomene, nebo se jí to pak nevejde do kufru a musí začít znovu atd :D

    OdpovědětVymazat
  9. Milujem malé balenia:) taktiež sprchové gély musím mať veľké balenia, kedže za 2 týždne miniem jeden:)

    OdpovědětVymazat
  10. s tím seznamem to máme stejné, všechno si musím psát, přítel z toho šílí, ale já bych bez svýho seznamu snad všechno zapomněla :D

    OdpovědětVymazat
  11. Máš krásný taštičky a ty obaly jsou roztomilý, jak jsou takhle malý :).
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  12. Neboj, ja si taky delam seznam, uplne na vsechno, co udelat o vikendu, co nakoupit a co si sbalit. Mam to tak rada a osvedcilo se mi to. Mas baleni doopravdy promyslene, ja vetsinou kouzlim s oblecenim. Kosmetiky beru tak akorat a dekorativku skoro zadnou. :-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  13. Super článek, dala si s ním určitě velkou práci :) Taky vše musím mít sbaleno a naplánováno....ale furt stejně přemešlim, jestli sem něco nezapoměla nebo tak :D :D a většinou na něco i tak zapomenu :-/

    OdpovědětVymazat
  14. Myslím, že to máš úplně super zorganizované, nic neponecháš náhodě a proto by ně nemělo na cestách nic překvapit, což je fajn:) Ty checklisty jsou úplně super, sama si píšu seznam.. příště si vytisknu něco podobného a bude :) :D

    OdpovědětVymazat
  15. Skvelý článok :) Tie travel checklisty sú úplne super, budem na nich pri najbližšom balení myslieť :) A tie nádobky na kozmetiku som už toto leto zháňala, ale na poslednú chvíľu sa mi ich nepodarilo nikde kúpiť

    dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  16. Náhodou to je super, že si všechno tak chystáš a píšeš. Tvoje tipy se mi moc líbí, určitě se budou hodit. Po těch láhvičkách se musím podívat. Mám doma litrovou masku od kadeřnice a už jsem to nejednou řešila jak to s převozem udělat ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Máš krásné ty kosmetické taštičky:) užij si dovolenou !

    OdpovědětVymazat
  18. Snad si v New Yorku užíváš :) Mooc bych se tam jednou chtěla podívat, hrozně mě to tam láká :)
    www.catherinewind.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Tenhle clanek jsem potrebovala ...jelikoz ted budu cetovat hooodne casto :D

    Check my blog YOKO NGUYEN BLOG

    OdpovědětVymazat
  20. Já si většinou schovávám takové ty malé lahvičky a balení od produktů, co jsou v různých beauty boxech a pak si do nich přelévám a přendávám krémy, šampony, kondicionéry, tonery..

    OdpovědětVymazat
  21. Já teda využívám možnost číslo 4 - běžnou kosmetiku s sebou neberu vůbec a po příjezdu na místo navštívím místní drogerii. Zatím spokojenost:-)

    Balící maniak nejsem, na čtrnáctidenní dovolenou začínám v klidu balit 4 hodiny před odletem... :-)

    OdpovědětVymazat
  22. seznamy jsou skvělá pojistka, jak na nic nezapomenou :) na cestovní balení nedám dopustit, je to super věcička a máš pěkné kosmetické taštičky :)

    OdpovědětVymazat
  23. akurát o mesiac odlietam na výlet takže sa mi tento článok zíjde ! :) ja taktiež zbožňujem tie veci v dm v tých mini baleniach :)

    OdpovědětVymazat
  24. Ty sáčky jsou super, díky za tip. S dekorativkou na tom jsem docela podobně, jen s sebou většinou nevozím stíny vůbec, a nebo jen krémové. Na oči si vystačím s řasenkou :)

    OdpovědětVymazat
  25. Líbí se mi, že si toho nebalíš tuny..

    OdpovědětVymazat
  26. :D Hned mám po přečtení článku cestovní horečku.:D A neboj, seznamy vedu taky! Letos jsem si jeden udělala, když jsem jela k moři a pak ho vyhodila. Nevěděla jsem, že pojedu ještě též prázdniny znovu k moři a jak jsem si při balení nadávala, že jsem starý seznam vyhodila!:) Holt jsem si musela udělat zase nový... :D

    OdpovědětVymazat
  27. Veľmi, veľmi podobne to máme. Až na to, že nemám veľa negatívnych skúseností z letiska ;)

    OdpovědětVymazat
  28. Super článek! :) já balení přímo nenávidím.. Nikdy totiž pořádně nevím, co všechno si vlastně vzít.. No a potom zjiš´tuju že jsem si toho vzala až moc a polovinu věcí nevyužiju -_- :D

    OdpovědětVymazat
  29. Mini balení čehokoli mám hrozně ráda, jsou děsně roztomilý :)) Většinou je kupuju právě v DM :) A třeba make-up si beru taky miniaturku (tester) z výprodeje Essence :)
    A moc se mi líbí tvoje taštičky :)
    Co se checklistů týče, píšu si je taky. Co na nich není, zapomenu. A to i když se jedná o úplně základní věc. :D

    OdpovědětVymazat
  30. Děkuju za tipy! To, co můžu potvrdit je, že na dlouhé cestování a to čímkoliv je skvělá termální voda, loni jsme ji měli poprvé při cestě do Kalábrie a je to super věc! :-)

    OdpovědětVymazat
  31. Ty kosmetické taštičky jsou hrozně roztomilé :) Já mám s balením kosmetiky vždycky hrozný problém - nejraději bych vzala všechno, znáš to - pro jistotu a pak stejně většinu ani nepoužiju :D
    www.lettertomywardrobe.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  32. Já nesnáším balení ale i vybalování takže to beru jako nutné zlo k cestování :)

    OdpovědětVymazat
  33. Skvělé tipy! :)))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  34. Zrovna jsem si říkala, že tenhle článek nepotřebuju. A pak mi zavolali, jestli můžu dojet v pondělí na pohovor do Prahy a už se začínám balit a hledat lahvičky na přelívání šamponu. :D Osvědčil se mi jeden tuhý šampon od francouzské značky, spíš takové mydýlko. Musím si ho zase sehnat. Ma Provence je to.

    http://4.bp.blogspot.com/-NeuboNRv3sc/TbyfWGH_-wI/AAAAAAAADYM/qqcfG0TACNg/s1600/IMG_0532.JPG

    OdpovědětVymazat
  35. Já jsem na check-listy hrozně líná :D ale musím uznat, že je to spíš na škodu než k užitku, protože většinou spoustu věcí zapomenu doma :/ ..no, taky se už asi nezměním :D ..s balzámy na rty to mám podobně :) bez jednoho v kabelce ani ránu, ideálně 2-3 :)

    OdpovědětVymazat
  36. :) Tú cestovnú Bazaar sadu mám aj ja, aj keď ešte som ju nevyužila a väčšinou nosím plné balenia. Lebo ja cestujem väčšinou autom, a to znesie, že :). A okrem toho, doma potom nemusím riešiť, čo s upatlanými mini-fľaštičkami ;).
    Ale tiež sa radšej balím v predstihu, a zubnú kefku a hrebeň musím nutne písať do pripomienky do mobilu ;).
    saveonbeauty

    OdpovědětVymazat
  37. tyhle mini baleni jsou roztomila, o tastickach ani nemluve ♡ na dovolenou moc nejezdim, takze je moc nevyuziji, jen kdyz si potrebuju neco vzit k priteli nebo nejake mini verze jen tak do kabelky :) a ty seznamy jsoiu urcite uzitecne, vzdycky na neco zapomenu :D

    OdpovědětVymazat
  38. Pokud preferujete vlastní balení kosmetiky v mikro formátu zkuste Bagdent sadu. Originálně je to určené na zubní pastu, ale já balím i krém, šampon apod. Je to opravdu miniaturní řešení - obsah tuby 3,5ml. Do kabelky ideální.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)