pátek 17. října 2014

Proč se lépe nakupuje v americké Sephoře?

Tahle otázka není ničím neobvyklá nebo inovativní a pokud máte možnost srovnání s nákupem u nás a za oceánem, jistě jste si říkaly to samé. Je mi jasné, že nejde všechno porovnávat a v určitém ohledu jsou některé věci neporovnatelné (ceny, šíře sortimentu atd.), ale na druhou stranu jsou věci, které umožní zákazníkům lepší orientaci v sortimentu a větší radost při nakupování a tom bych se dneska chtěla zmínit.

Berte tento článek spíše jako inspiraci, jak využít bonusů a výhod amerických poboček Sephora. Mnoho z vás mi píše, že se chystáte za oceán na dovolenou a chcete poradit, co se nákupů týče, tak toto berte jako takový nákupní nástroj, díky kterému můžete získat nějaké výhody či dárky ke svým nákupům.

Od minulého roku jsem registrovaná na stránkách sephora.com (díky Talce, která mi to poradila) a od té doby plním svůj virtuální nákupní košík a sleduji, jaké výhody mi registrace přináší.

Je několik důvodů proč si myslím, že to v zahraničí mají mnohem vymakanější a zákaznicky příznivější...

Když se zaregistrujete, získáte jakýsi virtuální účet. Můžete sledovat kolik máte nasbíraných bodů za nákup, což já např. na své české kartě nemám šanci zjistit. Z minulé návštěvy mi tam ještě nějaké body zbyly, takže až nakoupím za dalších 57 dolarů, budu si moci vybrat další dárek.



Abych se z úrovně Beauty Insider posunula o level výš na Very Important Beauty Insider, musím utratit 350 dolarů (což asi není takový problém). Čím vyšší level, tím více akcí a dárků pro vás. Kdyby tohle platilo v české Sephoře, jsem už zřejmě na nejvyšších levelech, protože zákaznickou kartu mám 10 let minimálně :) Za mou loajalitu mě jaksi v ČR ale nikdo příliš neodměňuje.





Další výhodou je, že svoje nákupy vidíte v historii vaší beauty bag. Vidím jaký produkt jsem si přesně koupila i v jaké Sephoře to bylo. Čili skvělá věc, pokud vypotřebujete nějaký produkt, vyhodíte obal a pak marně vzpomínáte, co jste si to vlastně znovu chtěly koupit.

Za každý dolar, který utratíte, získáváte body. Za každých minimálně 100 bodů si můžete vybrat dárek z nabídky, která se stále mění. Jedná se většinou o deluxe samples různých značek a je skvělé, že si můžete vybrat, co se vám nejvíce libí (nikdo vám do nákupní tašky nehází random vzorečky, o které třeba ani nestojíte). Kategorií dárků za nasbírané body je několik a na stránkách můžete sledovat aktuální přehled. Třeba dárek za 500 bodů už je fakt pecka!

Pokud se registrujete a uvedete svůj datum narození, čeká vás i narozeninový dárek. V měsíci, kdy máte narozeniny vám v prodejně dají dáreček. Mě by měl čekat tento set od MUFE, minulý rok jsem dostala podobný set od Benefitu. Je to rozhodně moc milé od společnosti, která vám takový dárek dá, aniž byste musely mít několik let jejich věrnostní kartu. Od české Sephory jsem zatím dostala k narozeninám asi jeden dárek, za celých těch 10 let, co jsem jejich zákaznicí. Pokud se za oceán chystáte zrovna v měsíci, kdy nejsou vaše narozeniny, není to takový problém, protože skutečný datum narození nikdo nezkoumá. Takže teoreticky si svůj dárek při nákupu můžete vybrat i v jiném měsíci, musíte být jenom registrované a u poklady pak sdělit svůj mail (a v profilu mít samozřejmě vyplněný datum narození s příslušným měsícem).



Na stránkách máte přehled o všech nabízených značkách, včetně jejich cen. Tohle velice postrádám na českých stránkách. Sephora.com je skoro jak katalog snů, kde se proklikáváte do kosmetického nebe. Všechny produkty, které se vám líbí, si můžete označit ikonkou srdíčka a tím je šoupnete na váš pomyslný wishlist. Pak ho jen prokliknete a hned víte, co jste si přály nebo co chcete vyzkoušet třeba na doporučení své oblíbené blogerky :) Tuto funkci teď využívám velice hojně, protože plánuju, co si pořídit a díky tomu se mi daří celkem i selektovat některé věci, které si nepřeju vyzkoušet tak moc. Kdybych měla tuto funkci i na českých stránkách, možná bych častěji šla do obchodu a něco si koupila, protože bych pokaždé nezapomněla, co že jsem to vlastně chtěla vyzkoušet a co někdo další chválil.

Jak jsem psala, některé věci jsou neporovnatelné a nemůžu si stěžovat, že u nás jsou věci dražší než v USA a že tu nemáme tolik značek. Ceny (zejména) amerických značek budou samozřejmě vždycky levnější v Americe, s tím se prostě smířit musíme. Ale než posílání 10% slev bych raději dostávala deluxe vzorky kosmetiky, čímž bych potencionálně mohla své nákupy v budoucnu zvýšit, protože by se mi mohlo něco zalíbit a já bych pak zatoužila po plném balení. Jak jsem psala v úvodu, berte tento článek jako jistou inspiraci k tomu, jak si můžete své zaoceánské nákupy zpříjemnit a být odměněné za vaše nákupy v místních pobočkách :)

Je z vás někdo zaregistrovaný na sephora.com a využívá jejich zákaznických výhod? Máte případně porovnání s další sítí parfumérií a jejich bonusů a dárků? :)

35 komentářů:

  1. Skvely clanok, Rendy! Az mi je este viac luto, ze som nikdy v USA nebola :D Skoda, ze tu ten servis casto firmy dost flakaju a pritom spokojnost zakaznika az tak vela nestoji..

    OdpovědětVymazat
  2. Klasika... To je podobné jak v jiných obchodech...

    OdpovědětVymazat
  3. Perfektný článok!:) Priznám sa, že som niečo o týchto zaoceánskych výhodách počula/čítala, ale nevedela som o nikom, kto by bol takto zaregistrovaný a využíval ich. Vidieť, že ten prístup je neporovnateľný, vedia ako si zákazníka získať, ale hlavne udržať a ešte mu ukázať, že si ho vážia. Aj mne to u nás veľmi chýba. V peňaženke mám desiatky kartičiek do rôznych obchodov, ale žeby mi poskytovali nejaké extra výhody alebo zľavy to zďaleka nemôžem povedať, bohužiaľ no ..Slovensko :P

    dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  4. Registrovaná nejsem, ale až pojedu to Států, tak se určitě zaregistruju :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je docela mazec a hodně užitečný článek!!!:)))

    OdpovědětVymazat
  6. tyjo, ten dárek k narozeninám je pecka :D. když si vezmu, že v ČR jsem dostala od Sephory takovou tu sadu lesků na rty... :D

    OdpovědětVymazat
  7. Když jsem žila rok v USA, kartičku jsem si zařídila a výhod hojně používala. Teď se tam chystám na Vánoce a koukám, že mám stále 350 bodů na účtu :) a to určitě za dalších 350 nakoupím na místě. Jejich odměny za body jsou skvělé, u nás mi to moc chybí..

    OdpovědětVymazat
  8. Tyjo, americká sephora je celkem dreamshop :D Doufejme, ze se tenhle system jednou dostane i k nam :) Taky mam dojem, ze ta nase sephora clenska karta je vcelku naprd. Obcas mi sice prijde smskou 20% sleva, ale tu dostava kazdy kdo projde hlavnim vchodem do paladia..

    http://travelnote-s.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  9. To by bylo jiný kafe nakupovat... Jak se někde sbíraj body, tak je to můj mor :D

    OdpovědětVymazat
  10. No jo, mají to hodně promakané. Já do české Sephory nechodím vůbec, v dnešní době si můžu téměř všechno koupit online nebo v zahraničí levněji, asi proto jí taky tady u nás v Jihlavě zrušili:-)
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  11. super článok :) a body kde sa zbieraju tam som ja :D :D

    OdpovědětVymazat
  12. tyjo tak to je paráda, asi se taky zaregistruju :)

    OdpovědětVymazat
  13. Hezky napsane :) jednou bych se do USA chtela podivat, tak se mi zo snad splni...
    petkahave@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. registrovaná nejsem, zajímavý článek :)

    OdpovědětVymazat
  15. snad to brzy zavedou i v ČR..
    ferina@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Americká Sephora je super, vždycky jsem tam jako v ráji :). Ale zaregistrovaná zatím nejsem, budu to muset napravit.

    OdpovědětVymazat
  17. v usa je všetko lepšie ako u nás.. máme smolu no.. super článok

    OdpovědětVymazat
  18. Co k tomu dodat, zajímavé srovnání..:)

    OdpovědětVymazat
  19. Skvělý článek, docela velký rozdíl, ale nepřekvapuje mě to...bohužel :)

    OdpovědětVymazat
  20. Zajímavý článek... registrovaná nejsem, ale takových případů, kdy v rámci jednoho řetězce jsou v zahraniční služby k zákazníkům přívětivější je mnohem více.

    OdpovědětVymazat
  21. Pokud někdo pojedete do Německa koukněte do Muller drogerie - já tam našla mamče dárek , který nezruinuje mojí teenagerskou peněženku a bude se líbit - krém genifique - 15 nebo 20 ml , tonikum a mléko jako roztomilé miniaturky za asi 9 éček ! Byl tam i set s krémem visionnaire :) .

    OdpovědětVymazat
  22. super článek, a s tou českou Sephorou je to smutný, když by to šlo mnohem líp jak vidím.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak já se jdu zaregistrovat a příští měsíc hurá nákupy:)

    OdpovědětVymazat
  24. Je škoda že to tak není i tady..ale myslím, že to sem dojde, časem :) musíme být trpěliví..

    OdpovědětVymazat
  25. Ona ceska Sephora obecne ma tech minusu vic nez jen tento. Iveta

    OdpovědětVymazat
  26. No, upřímně moc nechápu, co české Sephoře brání v zavedení podobného systému. Stoprocentně by se řady zákaznic rozrostly a tisíckrát by se jim to vrátilo. Ale tak aspoň mě to neláká tolik tam utrácet. :-) Zákaznickou kartičku jsem si zařizovala až při příležitosti posledních Dnů Marianne a když jsem se na letáčku dočetla, že za nasbírání XY bodů/nákupů dostanu 10% slevu, od srdce jsem se zasmála. Když mi každou chvíli nabízeli 20% jako náhodné kolemjdoucí. (Promiň Rendy, ale nedá mi to nerejpnout si - slovo "datum" je středního rodu. ;-))

    OdpovědětVymazat
  27. Já nevím, proč musíme pořád v něčem zaostávat.. :) Pro mně bohužel bezpředmětné, do USA se myslím příštích min. pár let nepodívám, ale je fajn si o tom přečíst a zjistit, jak co funguje jinde..

    OdpovědětVymazat
  28. Zrovna jsem se z US vrátila a musím říct, že Sephora fakt super. Účet jsem si vytvořila už v ČR (samozřejmě s patřičným datem narození ;)) a o kartu si hned řekla na pokladně, vše proběhlo bez problému :) Krom širokého výběru značek mě nadchl i opravdu milý a ochotný personál. Slečna se mnou u výběru krému strávila notnou dávku času a nakonec mi odebrala 4 vzorky do kelímků (které dohromady dají pomalu celý krém :))), ať vyzkouším a vrátím se později. No byla jsem ještě 3x :D Dáreček k narozkám jsem dostala a za 100 bodů jsem si vzala miniřasenku Clinique :) Samozřejmě jsem nemohla vynechat přehrabování v "aisle of doom", ty miniatury všeho jsou neodolatelné :D

    OdpovědětVymazat
  29. Aha! Tak to je viac ako zaujímavé...

    OdpovědětVymazat
  30. U nás v Sephoře na to docela kašlou, ta 10% sleva je spíš jak vtip, když maj co chvílku slevy 20%

    OdpovědětVymazat
  31. Jak to prosím funguje potom reálně v prodejně, když si přes internet založím v Čechách účet? Mám si při prvním nákupu říct a kartu, kam se mi budou načítat body jako u nás a nebo stačí říct na pokladně email nebo jméno a oni se na ten účet už v prodejně dostanou a body mi načtou? V článku jsem tuhle informaci nenašla a pokud tam je, tak se rovnou omlouvám, ale prostě nevím kde :-D.

    OdpovědětVymazat
  32. Therezka: oni se tě pokaždé zeptají, jestli jsi Beauty insider a stačí, když nahlásíš mail :) Mě kartičku dali až když jsem postoupila do dalšího levelu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)