středa 28. května 2014

Londýn - nákupní tipy

Poslední část tipů z Londýna je tu. Tipuju, že tato část by vás mohla nejvíce zajímat a být vám k něčemu užitečná. Pokud vám předchozí články unikly, tak hledejte ve štítkách "cestování" nebo "Londýn" a najdete je :)

Je toho hodně a vlastně zdaleka ne tolik, co Londýn nabízí, tak se do toho bez dalších řečí pustíme :)

První místo, kam většina lidí na nákupy zamíří je nejspíš Oxford street. Vlastně nemusíte chodit téměř nikam jinam a koupíte tam asi skoro všechno, co potřebujete. A zbytek najdete v přilehlých ulicích (třeba Victoria´s secret nebo Marca Jacobse a další luxusnější značky). Oxford street je strašně dlouhá a předem doporučuji mrknout na její stránky a různé mapy obchodů, kterých je na netu hodně. Zjistěte si i otevírací dobu obchodů, která je třeba o víkendu výrazně jiná, než jsme zvyklí u nás. Většina nákupních maniaků si nenechá ujít určitě Primark, kam rozhodně zamiřte hned ráno, protože během dne je tam pak nechutně narváno. Na kabinky můžete stát klidně i hodinu frontu a dovnitř vás pustí jen s 8 kousky oblečení a pak musíte znovu do fronty, což je s odpuštěním oser! Jeden z Primarků je hned na začátku Oxford street (metro Marble Arch) kousek od Hyde parku. Je fakt obří a věřte, že uvnitř je to na pár hodin. Fotky jsou hned z rána, kdy bylo otevřeno krátce a stejně se tam davy už začínají tvořit :) Odpoledne tam vleze jen hodně silný jedinec.






Království bot :)





Primark vám asi nemusím představovat a většina z vás ví, o jaký obchod se jedná. Nejblíž k nám je jeden i v Berlíně a ve Vídni, ale co jsem tak četla ohlasy, tak ty nejsou nic moc.

Pro někoho je Primark hnusná hrabárna, ale podle mě jsou věci, které se tam vyplatí koupit (pyžama, ponožky, doplňky atd.), za které je podle mě zbytečné platit stovky korun v obchodech jako je třeba H&M. Třeba boty mi přijdou kvalitou srovnatelné právě s řetezci jako je H&M, akorát že nestojí 599-999 Kč, ale jen pár liber. A žabky jsou prostě jen žabky a nemá smysl za ně utrácet stovky korun (podle mě samozřejmě :) Např. pánská nebo dětská sekce se mi líbila o dost více než dámská a kdybych měla děti, koupím jim tam asi tunu hadříků :)




Zejména pro kosmetické nadšenkyně je další zastávkou na Oxford street House of Fraser. V Anglii třeba Sephoru nemají a všechny luxusnější značky mají v těchto typech obchodů. Je to něco jako Macy´s v Americe a každá značku má svůj stánek. Pokud hledáte třeba Urban Decay, tak pro něj sem nebo do Debenhams.




Selfridges je další ze známých obchoďáku v jehož přízemí je kosmetický ráj. Určitě ho neminete díky obřímu lesklému nápisu a úžasným výlohám :)




Najdete tu snad všechny značky, na které si jen vzpomenete






Oooch...chtěla jsem ti tuhle zeměkouli tajně odnést domů, ale ochranka mě viděla :)









Boots a Superdrug jsou místní řetězce drogerií, které jsou docela provařené. Boots najdete fakt na každém rohu, Superdrug už tolik ne. Někdo tvrdí, že je Superdrug lepší a taková honosnější, ale spíš záleží, na kterou prodejnu narazíte. Třeba jeden obří Boots na Oxford st. (stanice Bond street) je opravdu krásný, najdete v něm i luxusní značky a je dobře zásobený. Naopak třeba Boots na Piccadilly circus je děsný a vybrakovaný. Osvědčily se mi spíš ty menší a zapadlejší prodejny, kde byl všeho dostatek. Jinak co se nabídky týče, je tam sice o něco větší výběr značek než u nás, ale není to zas tak diametrálně odlišné. Značky jako Barry M, MUA, Revlon nebo Sleek koupíte na spoustě českých eshopů za stejné ceny (u Sleeku jsem zjistila, že u nás vyjde dokonce levněji, což je neuvěřitelný), takže ano, drogerie mají plnější a mají tam větší výběr, ale proti Americe je to taky slabota. Tam je teprve nákupní ráj :) A od doby, co Boots posílá zboží i nám, už to není tak wow a nutnost tam vlastně tolik chodit :)




Nějaké fotky z obou drogerií



















Znáte úžasný eshop Space NK? Tak má i svou pobočku, kde si můžete část sortimentu osahat a ovonět. Je sice trochu zapadlá a nikdo další v ní nebyl, ale obsluha byla skvělá a k nákupu jsem dostala asi tisíc vzorečků! Bohužel jsem v prodejně nemohla fotit jednotlivé značky, ale paní prodavačku jsem ukecala alespoň na dvě fotky celé prodejny :) Jestli vás baví značky jako Phyto, Jurlique, Aesop, Becca, Eve Lom, Kevyn Aucoin nebo by Terry, tak tohle je pro vás ráj. Všechno, o čem kdy ve videích mluvila třeba Lisa Eldridge a jiné UK make-up guru tady najdete. Tohle místo nesmíte vynechat! V Londýně je několik poboček (viz. ZDE) a já jsem byla v Broadwick street, kterou doporučuji, protože je hned vedle další skvělé ulice, o které vám řeknu níže.






Carnaby street patří také spíš k těm zapadlejším uličkám, kde není tuna turistů a kam se vyplatí zamířit, protože je kousek od Oxford street. Sídlí tu třeba obchod Pixi, Benefit, M.A.C, Make up store a Cowshed tu má i své lázně. Prostě další ulice, kde se dá utratit majlant nejen za kosmetiku :)






Je nespočet dalších míst, kam se za nákupy vydat. Např. mega obchoďály Westfield. My sice měli jeden za domem na Shepherd´s bush, ale nebyl na něj tak nějak čas. V Londýně jich je více a údajně jsou tak obří, že vám ani den v nich nebude stačit. Určitě mrkněte také do Body shopu, TK Maxxe (outlet s oblečením i kosmetikou) nebo třeba M&M´s wordu u Piccadilly circus.

Pokud na courání po obchoďácích nejste, tak věřím, že si vystačíte i na Oxford street, kde je snad všechno. Záleží, jaké značky vyhledáváte, ale myslím, že uspokojí všechny shoppaholiky :) Co se nákupů v Londýně obecně týče, tak super, ale na Ameriku to podle mě zdaleka nemá. I vzhledem k ceně libry nejsou nákupy tak ultra výhodné a hlavně v Americe člověk sežene za stejnou cenu jinak dražší značku. Příklad: V Londýně si koupím pěknou levnou šálu, v New Yorku si koupím pěknou levnou šálu a bude od Calvina Kleina. Je to samozřejmě jen můj pohled na věc, ale kdyby se mě někdo zeptal, kde jsou nákupy výhodnější, tak říkám, že za oceánem. Bohužel ale náklady na to se tam dostat se vyšplhají na jinou částku, než za kterou se podíváte do Londýna, takže něco za něco. 

Určitě se v komentářích podělte s ostatními o vaše nákupní zkušenosti z Londýna a klidně doporučte nějaké zajímavé obchody. Nemohla jsem projít všechny a kdo ví, třeba se do Londýna ještě někdy podívám :) 

24 komentářů:

  1. Já bych se tam asi zbláznila, všude moc lidí a moc velký obchody :D
    sherbatsky@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. My už v Primarku nakonec rezignovaly, zalezly mezi stojany a zkoušely tam, jinak to prostě nešlo! A v Boots mě baví především jejich akce na poloviční ceny :-) Vypadá to, že se budu muset do Anglie brzo vypravit znova!

    Le Poisson - Lifestyle/Beauty blog

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem byla v Londýně nejvíc nadšená z Victoria´s Secret. Taaaaak krásný a luxusní několikapatrový obchod <3 Ceny úžasné, spousta akcí třeba 1+1 zdarma, krásné toalety, kabinky s čudlíkem, kterým si zavoláte obsluhu, aby třeba přinesla jinou velikost. No prostě boží :) Akorát přítel byl smutný - je zvyklý mě vždycky okukovat a vybírat věci se mnou a to ve Victorce (a vlastně i dalších obchodech) nešlo - do prostoru ke kabinkám pouze ženy :)
    A pěkná ulice (pro mě jen na prohlížení) je New Bond Street, něco jako pražská Pařížská :) Jinak bych ještě doporučila se stavit ve Sport Directu (na Oxford Street) - spousta sportovního oblečení, bot a doplňků za super ceny.

    OdpovědětVymazat
  4. Boots aj SpaceNK posielajú síce už aj k nám, ale bohužiaľ nie všetky značky a produkty :(

    OdpovědětVymazat
  5. Parada. Snad neco objevim i v Edinburghu

    OdpovědětVymazat
  6. Až se znovu dostanu do anglie, tak Boots a Superdrug bude moje jasná volba :D

    OdpovědětVymazat
  7. když tak na to koukám, hned bych jela nakupovat :D

    OdpovědětVymazat
  8. Rendy milujem tieto tvoje články :) keď raz pôjdem do Londýna určite sa nechám inšpirovať :)

    OdpovědětVymazat
  9. No tak tam bych se hned vyřádila! :)

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. waauu no londyn je užasne mesto samo o sebe.. po všetkych strankach... ale ja by som sa zblaznila z tolkeho tovaru by som asi nevedela čo kupiť :D

    OdpovědětVymazat
  11. sakryš - mám chut si hned teď koupit letenku a tradá směr Londýn :)

    odjogurtukelimek@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Teraz, keď o tom píšeš, v súvislosti s Oxford street sa mi vybavujú naozaj len tie dlhočizné rady na kabínky... Obchodov "milión", ale tá "plnka"! Človeku úplne vezme chuť nakupovať... Pekné fotky:-) Day By Day

    OdpovědětVymazat
  13. super reportáž :) a také by se mi líbila ta zeměkoule :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Uff, tak to by mi prodloužený víkend fakt nestačil :D Min. týden, aby člověk stihl nákupy a taky z toho Londýna něco vidět :)

    OdpovědětVymazat
  15. Teda Rendy, jestli tohle přítel podstupuje s tebou, má můj velký obdiv! :)

    OdpovědětVymazat
  16. jee strašně děkuju za tento článek, ani ne za měsíc do londýna vyrážím, tak jsem ráda za tipy!
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
  17. Parádní článek, děkuji za tipy :)

    OdpovědětVymazat
  18. AAAaaaaa, tolik bombastických obchodů, já chci jet nakupovat !! :) V Primarku jsem nikdy nebyla, chtěli bychom tam jet s kamarádkou o prázdninách, asi do Vídně, škoda, že není tady v ČR :)

    OdpovědětVymazat
  19. Super článek...teď ještě více lituji, že jsem se narodila v ČR :D

    OdpovědětVymazat
  20. Hodně cestuji, takže mohu srovnávat - KDEKOLIV je móda a kosmetika levnější než v ČR, ale nejvíc se vyplatí, když člověk nakupuje vysněnou věc v zemi jejího původu. Tudíž třeba Burberry/Topshop je nejlevnější v GB, Tommy H/Calvin K v USA, Zara/Bershka/Mango ve ŠP. Pojem "výhodné nákupy" už neplatí ani pro Dubaj, ani pro Singapur. Nájmy obchodů jsou tam extrémně vysoké, takže se to odráží i na cenách zboží. Pokud chce člověk nakupovat co nejlevněji, musí bohužel opravdu procestovat celý svět :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Tak ja by som bola tam ako v raji a nevedela by som si vybrať z toľkých vecí :/ ale raz do toho Londýna zájdem si vyhodiť z kopýtka :D

    OdpovědětVymazat
  22. když jsem byla v Anglii, tak jsem měla rači Superdrug bez Boots, ale těžko říct, jak by to bylo teď, je to už pár let..a z oblečení se mi strašně líbila značka River Island..
    ferina@centrum.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)