úterý 13. května 2014

Londýn - cestovatelské tipy

Pro všechny z vás, kteří se ptali na nějaké cestovatelské tipy z Londýna je právě dnešní článek. Pár jsem jich pro vás vypsala, tak třeba někomu pomůžou :) Plus pár fotek z města a někdy příště bych ráda připravila jen samostatný článek o nákupech a fotek z obchodů :)





LETENKY

Do Londýna létá několik leteckých společností a je spíš asi na vás, kolik chcete za letenku zaplatit. Původně jsme měli v plánu letět s British airways, ale v ceně jejich nejlevnějších letenek nejsou bohužel kufry, takže jsme nakonec zvolili společnost Ryanair. Upřímně říkám, že je to strašná společnost a víc s nima nikam letět nechci. Ano, letenku můžete koupit už od pár stovek (bez kufru), ale nevím, jestli to všechno za to stojí. Čas odletu nám byl asi 3x změněný, při odletu zpoždění, mačkanice s kopou dalších lidí, nepříjemný personál atd. A to jsem s nimi neletěla poprvé a vážně mě jejich služby totálně odrazují (a nejsem zdaleka sama). Navíc fakt, že létají s doletem paliva -1 minuta (raději na to nemyslet). Pokud jste vůči tomuto imunní a jde vám jen o cenu letenky, tak to bude asi ideální volba. Každá společnost létá na jiné letiště (Ryanair na Stansted) a je celkem skoro jedno, na které poletíte, protože všechny jsou za Londýnem a skoro stejně daleko. Z letiště se dostanete např. autobusem a tuším, že i vlakem. Jelikož jsme první den přiletěli v noci, měli jsme domluvený tranzit (letělo nás víc) a dejte si na přílety v noci pozor, protože doprava je pak trochu komplikovanější. Zpátky jsme jeli busem z Baker street (ideálně si lístkem kupte co nejdříve předem, protože cena je pak i třetinová).







UBYTOVÁNÍ

Otázka ubytování je v Londýně celkem ožehavé téma. Je prostě drahé jako prase a pokud si nepřiplatíte navíc, budete bydlet za městem v hnusném hostelu a sdílet koupelnu s dalšími 10 lidmi. Teď asi zklamu všechny, co čekali, že vám poradím levné a pěkné ubytování. Bydlela jsem u kamarádky, která v Londýně žije a naštěstí mi tyhle starosti odpadly. Z vyprávění mnoha mých přátel jsem se klepala, kde bych hledala ubytování, aby mě nezruinovalo a nebylo někde na periferii. Jak prohlásila kamarádka, u které jsme bydleli, pod 3 tisíce za noc solidní hotel neseženete. Je to samozřejmě dost individuální a někomu je úplně jedno, kde bude bydlet, jen předem myslete na to, že když si najdete relativně levnější hotel někde třeba ve 4 zóně, tak vás pak zase bude stát dost doprava do centra, takže je třeba zvážit tohle všechno předem.







POHYB PO MĚSTĚ

Bydleli jsme ve druhé zóně, kousek od Notting Hillu a přímo do centra na Oxford street to bylo asi 15 minut. Pokud se v Londýně budete zdržovat min. 4 dny, tak se vám vyplatí koupit týdenní Oyster card (což je něco jako pražská lítačka). Kupujete si jí podle zón, ve kterých se budete pohybovat, nám stačily právě ty dvě. Cena byla tuším nějakých 36 liber, což je úplně nechutný, ale 5 liber vám vrátí po tom, co čipovou kartu vrátíte, až pojedete domů. Kartu můžete používat jak na metro, tak i autobusy (u vlaků nevím, ty jsme nepoužívali).Hodně lidí mě strašilo tím, že je londýnské metro hrozné, nepřehledné a že se tam určitě ztratím. Kupodivu mi přišlo přehledné a v pohodě (v new yorském se podle mě ztratíte snadněji :) Akorát je neuvěřitelně přervané, malé a často prostě stojí, protože je zácpa! Zejména vlaky na centrálních linkách jsou takové ty maličké, kulaté a nejvíce přecpané. Někdy se prostě do prvního vlaku ani nevejdete a musíte čekat na další. Nic pro klaustrofobiky a nedočkavce :) Naopak linky DLR jsou příjemné, prostorné a jednou z nich se dostanete např. do Greenwich. Každopádně si hned první den v nějaké stanici vezměte letáčky Tube map, ať víte, kam jedete :) Jelikož je londýnské metro navíc strašně nevypočitatelné a spousta stanic je tak nějak zavřených kvůli rekonstrukcím, někdy jsme museli vymýšlet neuvěřitelné trasy, jak se někam dostat. Nakonec se nejvíce osvědčily červené doubledeckery, které mají skvělé intervaly pořád a navíc z nich máte skvělý výhled na město :) Upřímně říkám, že londýnské metro je jeden z důvodů, proč bych v tomhle městě nemohla nikdy žít. Tou druhou jsou všudypřítomné davy (spíš masy) lidí! Můžu tedy jen velebit pražskou MHD, která je spolehlivá, levná a relativně není tak přecpaná :)








KDE SE NAJÍST

Kromě typických anglických podniků, pubů nebo kaváren se nám nejvíce osvědčil řetezec Pret a Manger (neboli Pret). Tam jsme jedli asi nevíc a nejraději. Prodejny mají prostě všude, v každé větší ulici minimálně 2 jsou a je tedy skvěle dostupný. Snad ani Starbucks nemá tolik poboček jako právě Pret :) U nás mi takový podnik hodně chybí a kdyby v Praze byl, jsem tam pečená vařená :) V Pretu najdete čerstvé bagety, saláty, wrapy, polévky, ovoce, pečivo, nápoje... a všechno čerstvé a zdravé! Navíc i ceny jsou příznivé a určitě vás oběd v Pretu nezruinuje. Během svého pobytu jsem si stihla vypěstovat závislost na jejich pití s příchutí Grape&Elderflower - doporučuji vyzkoušet! Jako bonus navíc jsou všechny prodejny příjemné, útulné a vybavené wifi.












NÁKUPY

Co se nákupů týče, ráda bych připravila extra článek jen na toto téma, aby tento nebyl nekonečně dlouhý :)









PENÍZE A PLACENÍ

Asi pro vás není novinkou, že se v Londýně platí librami :) Tak nějak není problém platit hotově i kartou a problémy jako třeba v USA jsem nezaznamenala. 









DALŠÍ TIPY


Jediné, co mě napadlo, tak do Londýna určitě nejezděte bez deštníku a určitě budete potřebovat i adaptér do zásuvky.


Oblíbená otázka na konec - kolik takový výlet stojí?

Bez této otázky se žádný takový výlet neobejde, ale pokaždé musím bohužel odpovědět, že to nejde říct obecně. Záleží, jak drahou letenku si koupíte, kde se ubytujete, jak se stravujete a kolik utratíte v Primarku a Boots :) Finančně náročné jako např. cesta za oceán to určitě není a pro začátek nepotřebujete desetitisíce, ale jakmile zaplujete do prvního obchoďáku, budete si přát je mít :) Pro mě je Londýn, co se nákupů týče, asi nejlepší volba v Evropě. Nikde jinde, kde jsem zatím byla, se mi tak dobře nenakupovalo. Ale na USA to zdaleka nemá a i vzhledem k ceně libry nejsou nákupy zas tak bombasticky výhodné.

V Londýně se mi moc líbilo, nadchla mě místní atmosféra i různá místa, ale ve výsledku musím říct, že tam určitě dlouho nemusím. Jestli mě něco strašně štvalo a ubíralo energii, tak všudypřítomné masy lidí. Londýn je vážně neskutečně přelidněný a přeplněný. Když jsem mluvila s několika Angličany v práci, tak mi potvrdili, že Praha je na žití úžasné místo a že v Londýně málokdo vydrží delší dobu. To potvrzují i zážitky mých kamarádů, kteří tam nějaký čas žili. Upřímně ani New York mi nepřišel tak přecpaný a všechno tam bylo tak nějak víc logicky uspořádané a mělo svůj řád. Takže Londýn ano, ale jen na nezbytně dlouhou dobu a pak šup zase pryč někam do klidu :)

Moje zážitky a dojmy jsou samozřejmě značně subjektivní a někdo další to může vidět úplně jinak. Neberte mě prosím doslova a pokud se samy chystáte na návštěvu tohoto města, zjistěte si informace z více zdrojů a porovnejte si je. Samy pak můžete mít z města jiný pocit a uvidíte ho v jiných barvách :)

Pokud máte pro ostatní nějaké tipy, doporučení atd., tak se s námi podělte v komentářích. Někdo další by to mohl při své cestě ocenit :)

64 komentářů:

  1. Kdyz jsem tam kdysi byla, tak mi neprislo ze by tam bylo tolik lidi, ale asi jsem to nevnimala. Masy lidi ale nerada, to by me hodne odrazovalo.
    Giveaway

    OdpovědětVymazat
  2. no mě na takovéhle výlety zas tolik neužije, asi hlavně proto, že se mi do toho nechce investovat, v čemž mě tvůj článek zas utvrdil :D zatím mě uspokojí vyjet si vlakem někam k našim sousedům a tam uspokojit své nakupovací touhy :D ale třeba jednou zatoužím po tom vyjet i někam dál...

    OdpovědětVymazat
  3. Londýn je jedna veľká tlačenica. A to hovorím, hoci som tam ešte nikdy nebola. Preto si to rada overím a potom sa pekne vrátim, prípadne sa usadím vo vašej českej čarokrásnej Prahe :)
    Ďakujem za pekný príspevok :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky, taky bych se tam jela podívat.

    OdpovědětVymazat
  5. Je to samozrejme individualne, ale osobne sa tiez radim k ludom, ktorym dlhodobejsi pobyt v Londyne isiel na nervy. Stravila som tam 3x po dva mesiace a ku koncu pobytu som toho zakazdym mala dost. Nicmene, nakupy su kapitola sama o sebe, kratky nakupny vylet rozhodne doporucujem! Inak som prekvapena, ze tie ceny napr. jizdneho sa od dob mojho pobytu az tak nezmenili a to je uz par rokov.

    OdpovědětVymazat
  6. V Londýně jsem byla před rokem a už se těším, až se tam podívám zase. Je pravda, že jízdenky metra nás málem zruinovaly (a to jsme se dopravovali jen od hotelu do centra a zpět - zona 4), hotely taky celkem drahý, ale nějak mi nepřišlo, že by byl Londýn totálně přeplněný :) Jo, lidí tam bylo dost, ale v pohodě se to dalo. Jinak jak píšeš o Pret, tak jsem se musela po usmát - mám úplně jinou zkušenost :) Na můj vkus bylo to jídlo dost předražený. S přítelem jsme tam jedli jednou a vůbec nám to nechutnalo :D Ale je to fakt na každým rohu, takže zřejmě většina lidí sdílí tvůj názor :) Co mě v Londýně uchvátilo, jsou jejich muzea. Krásná, přehledná, moderně zařízená a ve většině případů na dobrovolné vstupné (což se nedá říct o památkách, u kterých je lepší ceny na koruny vůbec nepřepočítávat :). Jinak se těším na článek o nákupech, já jsem to popravdě čekala o něco lepší. Jako výběr byl fakt obrovský, ale ceny stejné jako u nás. Naštěstí to zachránil Primark, Victoria´s Secret a Sport Direct :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jooo, Londýn, Londýn je super! já na něj vzpomínala zrovna nedavno v článku :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tenhle článek se mi zrovna hodí. S přítelem se chystáme na nákupy a poznávání Londýna někdy koncem srpna, takže sbírám informace. A samozřejmě se těším na nakupovací článek :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pekny clanek, diky za nej. Mne se postestilo se do Anglie podivat se stredni, a mnohem vic nez Londyn me uchvatilo Skotsko a Edinburgh, Skoti jsou i povahove mnohem milejsi. A je to tam porad tak strasne krasne zelene!:-) Muzu moc doporucit, jen je to trochu dal...

    OdpovědětVymazat
  10. Kdybych se chystala do Londýna tak by se mi Tvůj článek hodil!
    Snad se tam jednou podívám.

    OdpovědětVymazat
  11. já do Londýna lítám zhruba 2x ročně a lítám právě linkou Brno-Stansted s Ryanair (pokud si nechci připlatit pár tisíc, tak ani jinou možnost nemám) jasně, je to nízkonákladovka takže někde to musí být poznat, ale musím říct, že za ty cca 3 roky, co tak lítám neměl můj let ani jednou zpoždění a nestalo se mi, že by byl personál nepříjemný nebo že by byl nějaký jiný problém a vždy mám za necelé 3 tisíce i zpáteční letenku (kufr nepřiplácim, přiručák mi na prodloužený víkendy stačí)..chtěla jsem poradit, že co se týče dopravy ze Stanstedu, tak se mi nejvíc osvědčily coaches, které na Vás čekají hned po tom, co vyjdete z příletové haly (např. Terravision, cena je 7 liber a odvezou vás přímo na Victoria station, což je takový dopravní uzel a odtud se dostanete všude a hlavně jezdí každou půl hodinku) a ještě k tomu ubytku, teď už taky bydlívám u kamarádky, která se do Londýna přestěhovala, ale předtím jsme obě bydlívaly v hostelu v Greenwich a můžu doporučit :) Cena velice fajn, dostupnost a vzdálenost výborná, služby naprosto ok, je to však samozřejmě hostel :) a kdo se chce nadýchat takové posh atmosféry, ať si zajede na procházku na Sloanes square :D

    OdpovědětVymazat
  12. Hezký článek, v Londýně jsem už byla před delší dobou a chystáme se zase někdy, ale bydlet bychom chtěli u příbuzných, ty ceny jsou tam vážně děsné :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já v Londýně momentálně žiju a je pravda, že pokaždé, když jedu do centra, tak se o to víc těším na svůj návrat do mojeho malého horského městečka, kde je takový klid... Ale to jen fakt centrum... Jinak co mě na Londýně štve fakt hodně-jako turistku, ne jako momentálního obyvatele-jsou záchody. Člověk, když si jde sednout na kafe nebo sváču, a to ať už do Costy, Starbucksu nebo Pretu, musí se první pořádně rozhlídnout, jestli tam vůbec záchody mají, protože to ani zdaleka není samozřejmost! V tomhle je ČR úžasná :)

    OdpovědětVymazat
  14. Souhlasím, je tam poslední roky přecpáno. Bydlela jsem půl roku v r. 2006 nad Oxford Street a lidí byla polovina. Od té doby jsme tma byla jen 1x, ale brzy se to asi změní:-) Osobně jsem už skoro 10 let nebydlela v hotelu (max třeba na 1 noc), ale střídáme se s kamarády a známými, co pracují nebo ještě studují v zahraničí v hostování a tak nám to nevyjde draho, i letenky a jízdenky se snažíme vychytávat s co největším předstihem. Ať pak zbyde na nákupy:D Stěhuju se teď do Brightonu, takže to budu mít cca 2 hodinky autem a tak se do Londýna možná podívám. Vybírala jsem si ho právě mezi Londýnem a Brightonem a jelikož nemám ráda takový ruch, bylo jasno. Plus to moře:_) Těším se na článek o nákupech, abych věděla, kam si zajet.

    OdpovědětVymazat
  15. To je super článek, díky za něj :) překvapilo mě, že je tam až tak draze-to ubytování, doprava, to je docela děs :/ davy lidí by mi taky strašně vadily.. trošku se mi dělá špatně, jen vidím tu fotku metra :D

    sherbatsky@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. miluju Londýn :)) když jsem tam kysi byla, tak mi tam nepřišlo tolik lidí, ale bylo to v říjnu - tak se asi lidem do toho ošklivého počasí nechtělo nikam chodit :D

    OdpovědětVymazat
  17. Díky za tvůj článek, protože chci s přítelem tam jet přes agenturu a pracovat tam :)))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem v Londýně pár let žila - v části Hendon, takže pokud jsem chtěla do centra, tak hodinka autobusem. Využívala jsem pouze busy, protože metro je v Londýně opravdu nechutně drahé. Ale to mi vůbec nevadilo, protože Londýn fakt miluju a strašně ráda jsem koukala z double-deckeru na okolí a kochala se. Lidí bylo v centru dost, hlavně Oxford Street a Picadilly Circus, ale i když nejsem milovník přelidněných míst, asi to nebylo tak strašné, protože jsem zase tak šílené masy lidí nezaznamenala :)
    Na Londýně se mi strašně líbilo to množství parků a zeleně uprostřed zalidněného velkoměsta. Vždycky se dal najít klidný plácek v parku na odpočinek.
    S tím deštníkem bych to tak zase neviděla. Velká Británie je ostrov, je tam vlhčeji a dochází častěji ke srážkám. Ale přijde mi, že spousta lidí má Londýn zafixovaný jako místo, kde pořád prší, nebo jsou mlhy a tak. Já jsem málokdy deštník vytáhla. Jejich přeháňky se vždycky rychle přeženou a vždycky se najde místo, kde se na chvilku schovat. Tahat se s deštníkem mě fakt moc nebavilo.
    Ze mě dostanete na toto město jen pozitiva. Mám slzy v očích, když si na ty nádherné časy vzpomenu a nejradši bych zbalila kufry a vydala se tam zas. No asi to budu muset brzo udělat :) Naplánovat dovolenou.

    OdpovědětVymazat
  19. Do Londýna bych se strašně někdy chtěla jet podívat, někdo říká, že je to lepší než Paříž, asi kdybych si mohla vybrat, tak bych volila ten Londýn. Máš úžasné fotky a každou tvou přidanou fotkou na insta jsem tiše záviděla :)

    OdpovědětVymazat
  20. No já zvažovala, že kdybych někdy chtěla jet na vlastní pěst do Londýna, jestli si nenajít ubytování u někoho přes airbnb.com. nemáš s tím nějqké zkušenosti? Tam se dá sehnat bydlení za 500-1000 na noc myslím v pohodě. Jo a taky když tam chci jít na poznávací zájezd, asi je lepší pořídit si London Pass, ne?

    OdpovědětVymazat
  21. Já bych se tak strašně chtěla do Londýna vrátit! Už je to skoro pět let, co jsem tam byla a asi nutně potřebuju zpátky :) Tenkrát jsem si z Primarku přivezla jen dvě tílka a kraťasy, no nechápu :D
    Trochu mě překvapilo to s tím ubytováním, ale ono se zase není čemu divit, když je tam tolik lidí :)
    Moc pěkný článek i fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  22. Co se týče dopravy, já jednoznačně doporučím Easyjet. Patří mezi nejlevnější a nikdy jsem s nimi neměla problémy, naopak velká spokojenost.

    Ubytování je drahé. V tom případě lze volit mezi hostely (zažila jsem při první návštěvě Londýna, nebylo to hrozný) anebo třeba Travel Lodge (ceny od 1500 Kc/noc). Úplně nej jsou samozřejmě známí a kamarádi, což se mi taky povedlo a dodnes jsem za to vděčná, bo 11 dní v Londýně se vám jinak moc nepovede.

    Jinak ty Oystery, co se pamatuju, tak se daji koupit bud na ty/den, ad. nebo na pocet jizd... treba na tu 10denni dovcu me vyslo ten s tema jizdama fakt lip jak ty casove. A to jsem courala docela dost. Jo a rekonstrukce metra, male vagony a precpanost a boleni noh z chozeni po metru, to je kapitola sama o sobe :D.

    Na jidlo jsem si uzivala M&S (v te dobe u nas ty s jidlem jeste byly jen jako prodejny a snad je ta na Vaclavaku), Starbucks (tam proste ty penize jsou prijatelne) a supermarkety :). Za me doporucuju vyzkouset cervenou Fantu, hrozna zavislost. Pozor, neplest s tou nasi cervenou, tohle je cervenej pomeranc a vyrabi se specialne pro UK.

    Nakupy uz zvladam vylozene na Oxford Street :). Je tak obri Boots, Waterstones (knihy), bylo tam obri HMV (to je podle me uz zavrene asi, fnuk, tam jsem byla schopna stravit hodiny) a dalsi miliony obchodu.

    Ja si nemuzu pomoct, ale me Londyn nikdy prelidneny neprisel (jedine metro), naopak naprosto pohodovy, neustale usmevavi a ochotni lide :). Je fakt, ze Praha je klidnejsi, ale zas je tu vic kakabusu :). Ja bych tam mohla kazdej mesic, mit tam tak vikendovej byt, oooch :D.

    OdpovědětVymazat
  23. tak to ubytování a cena "městské" je celkem pálka! podívala bych se tam ale ráda :)

    OdpovědětVymazat
  24. V Londýně jsem pár měsíců žila a doprava mi kupodivu složitá nepřijde (ačkoli prvně jsme se v metru na Victorii ztratila) ale s těmi masami lidí naprosto souhlasím :)!! Ale ÚŽASNÉ ubytování najdete v československém penzionu www.innlondon.co.uk není to sice úplně luxus, ale není to daleko (druhá zona) domluvíte se tam i s chabou angličtinou a není to úplně drahé :) Bydlela jsem tam týden s našima, když mě přijeli navštívit a hotel to sice není, ale pořád lepší než spát někde na hostelu s milionem dalších lidí za skoro stejnou cenu :) Mám o svém cestování i blog www.denisaintheworld.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  25. Ahojda,

    s tvým článkem se můžu ztotožnit =o)
    Jízdenky na vlak doporučuju kupovat přes net na http://www.nationalrail.co.uk/
    z Lonďase se vlakem dá pohodlně dojet třeba Southampton, přístav (Titanic) moc krásná příroda po cestě... =o) jízdenku doporučuju koupit dopředu, musíte si zvolit odjezd i příjezd, pak zadáte číslo karty, přijedete na nádraží,kde si lístek vyzvednete a pozor, tu kartu musíte mít s sebou, vrazit jí do toho přístroje, jinak lístek nedostanete...

    OdpovědětVymazat
  26. Skvělé ubytování je i v hostelu SafeStay http://www.safestay.co.uk/en/. Na pokoji jsou sice patrové postele a pár dalších lidí, pokud to ale člověku nevadí, tak je to naprosto ideální, čisté a poměrně levné ubytování :-) Pod pojmem ,,hostel" jsem si vždycky vybavovala něco příšernýho, ale tohle mě absolutně překvapilo.

    OdpovědětVymazat
  27. Londýn se mi vůbec, ale vůbec nelíbí...nikdy mě tohle město nelákalo, jako města španělska, francie či řecka....prostě mi přijde strašně škaredé a anglir´čani nejsou vůbec příjemní a milý lidé...prostě bez návštěvy tohohle města se v klidu obejdu ;)

    Loveliness By Tess

    OdpovědětVymazat
  28. Jojo, do Londýna bych si moc přála jet, snad se to jednou podaří. Ale jak už tu někdo přede mnou psal, taky mě hodně láká Skotsko!

    OdpovědětVymazat
  29. V Londýne som bola toto leto a to mesto ma ohúrilo. Akurát som vychytala to najkrajšie počasie, čiže bolo super. Plánujem sa tam niekedy vrátiť a teším sa na článok o londýnskych obchodoch ktoré sú vážne (apoň pre mňa :)) rajom na nakupovanie.

    OdpovědětVymazat
  30. K ubytování doporučuju Couchsurfing, komu z vás je blízká myšlenka, že poznáte nějakou Londýňanku/Londýňana. :)
    Blog Trn z paty

    OdpovědětVymazat
  31. Příští týden vyrážím:) Nemůžu se dočkat:)

    OdpovědětVymazat
  32. Doufám, že se tam letos po maturitě konečně podívám :)

    OdpovědětVymazat
  33. pěkný článek, do Londýna a celkově do Anglie bych se chtěla strašně moc podívat, ale bohužel to zatím nevychází. I když spíše než na vlastní pěst, bych dala asi přednost organizované poznávačce, já jsem totiž strašně na památky a pokud je dobrý "živý" průvodce, tak žádná kniha jej nenahradí

    OdpovědětVymazat
  34. Do Londýna se chci taky jednou podívat,ale až budu starší :D jinak v Primarku nebo Boots bych nechala spoustu peněz, si budu muset vzít sebou pořádnej balík peněz :D hl. abych to pak odvezla :D.Už se těším na článek s Nákupy :).

    OdpovědětVymazat
  35. Pane jo, kamarádka se vrátila v neděli a říkala přesně to samé, tak to vážně asi bude pravda. Ještě říkala, že jejich normální jídla jsou hrozně mastná :)

    OdpovědětVymazat
  36. moc pekne fotky, uz se tesim na clanek o nakupech :-)

    OdpovědětVymazat
  37. krásné fotky
    a na nákupový článek se opravdu těším :D

    OdpovědětVymazat
  38. tak já tam byla dvakrát o prázdninách a mám úplně jiné zážitky, jako lidé je tam dost, ale to kolikrát stačí i ráno u nás v Brně a vyjde to nastejno, metro jelo vždycky, všude kam jsem chtěla a v pohodě jsem se dostala do prvního vlaku a pořád se tohle město drží na prvním místě v mé oblíbenosti, prostě ho miluju, jeho atmosféru a všechno :))

    OdpovědětVymazat
  39. a ještě k ubytování, bydlela jsem v českém penzionu asi 15-20 minut od King's Cross na trase Victoria a bomba, všichni milí a ceny naprosto směšné od ostatních :)

    OdpovědětVymazat
  40. Super článek! Londýn je moje vysněné město, ale letos se tam snad konečně podívám, tak se mi tipy opravdu hodí :)
    annp1418@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  41. Tak 30 procent fotek mám úplně stejných :D Opravdu Londýn mě hrozně uchvátil , dokonce i ten počet lidí a ta atmosféra města je úžasná :D jinak co se týče dopravy , já bydlela na předměstí Woking a i tamní obyvatelé mi říkali , že do Londýna vůbec nejezdí , protože autem je to tak na dva dny a vlak je poměrně dost drahý :/ takže se Londýnu spíš vyhýbají , protože je i docela drahý :( takže s tebou souhlasím , že Londýn je spíš pro turisty , workoholiky a bydlení tak na rok :D
    PS : docela mě štvalo , že když já jsem se vrátila z Anglie , tak jsi začala dávat fotky z Londýna na Instagram , takže jsem při každé nové dostala záchvat pláče , že tam nemůžu být :DD takže VÁŽNĚ děkuju !! :DDDD

    OdpovědětVymazat
  42. My sme bydleli docela v centru a ani to nebylo moc dráhy ale nás pokoj byl tak velikej ze když jeden se chtěl pohnout, druhem musel na postel a tak.)

    OdpovědětVymazat
  43. Já se teď taky vrátila z Londýna. A v Selfridges jsem viděla Caroline Hirrons, heč! :)

    OdpovědětVymazat
  44. Hezké shrnutí, já jsem měla možnost tam žít několik měsíců a jednoduše to město miluji, i se všemi negativy, které popisuješ. Líbí se mi ty nevyčerpatelné možnosti. Ani za půl roku jsem nestihla vidět všechno, co jsem chtěla. Ráda bych se tam ještě jednou vrátila.

    OdpovědětVymazat
  45. Co se tyka letenek - mela jsem moznost letet jak s Easyjet, Wizzair tak i se zminenym Ryanairem :) Nejlevnejsi je Ryanair ( naposledy jsem letela do Phy a zpet za 1.600,- Kc ). Vsechny zminene spolecnosti jsou skoro stejne. Navic jsou to nizkonakladovky, takze zadny luxus clovek cekat nemuze ;) Zdravim z UK :)

    OdpovědětVymazat
  46. My tam letěli taky s Ryanair a úplně v pohodě. Docela jsem se děsila, co mě bude čekat, pač jejich jméno opravdu dobré není. Ale letěli jsme z Brna, odlet naprosto v klidu, bylo i několik volných míst, i zpátky let na čas, žádné problémy nikomu nedělali ani např. s velikostí příručního zavazadla atd. Takže má první zkušenost s nimi mě zatím neodradila, člověk to prostě musí brát jak letecký mhd.
    A co se ubytování v Londýně týká, tak taky moc nesouhlasím, my si vybrali ubytko přes booking asi dva měsíce dopředu a měli jsme hezký, čistý 3* hotel na tři noci za 3500,-- i se snídaní, která byla taky slušná. I s wifi, koupelna i pokoje sice menší, ale úplně v klidu, jediná nevýhoda, že hotel byl ve 4. zóně, takže trochu dál do centra, ale hned u té jejich DLR, takže v klídku.
    Ale rozhodně souhlasím s přelidněností, to pro mě bylo hrozné. Měla jsem pocit, že pořád někomu překážím, že pořád někdo překáží mě, hrůza.

    Zážitek to pro mě byl hezký, ale Praha je Praha a o to víc si ji vážím :))

    OdpovědětVymazat
  47. Mám na Londýn přesně stejný názor :) proto upřednostňuji Birmingham :)

    OdpovědětVymazat
  48. Takmer 3 roky dozadu som bola v Skotsku, v Edinburghu a myslim, ze Londyn sa pri nom moze takmer ist schovat :) Teda v Londyne som vlastne zatial nebola ale co som pocula, nie je to prilis pekne mesto co sa architektury a sight-seeing-u ako takeho tyka. Ale tie fotky robene za slnecneho pocasia posobia normalne lakavo. ja tam urcite niekedy v dohladnej buducnosti zajdem, mozno este toto leto, snad sa tam teda popri praci dostanem. Pretoze som cestovatelsky maniak a Londyn by som si nenechala ujst uz len preto, ze je to Londyn. A kvoli cockney anglictine, ktora je skvela :D

    OdpovědětVymazat
  49. Ááá hned bych do Londýna jela!!!! :) :D

    OdpovědětVymazat
  50. Super článek Rendy, moc Ti za něj ďekuju. Doufám že mi výlet do Lomdýna vyjde :)

    OdpovědětVymazat
  51. Super článek, mám ráda takové "cestovatelské", takže já jsem nadšená! :-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  52. Můj muž je Angličan a Londýn nijak v lásce nemá, to by si raději udělal výlet do Prahy. Já v Londýně nikdy nebyla a v nejbližší době to ani nemám v plánu, máme totiž 2 malé děti a s nimi bych si zrovna Londýn určitě neužila. Ale někdy bych ho navštívit určitě chtěla, to zas neříkám, že ne. ;-) Jinak moc hezké fotky Rendy a moc už se těším na nakupovací reportáž! ;-)

    OdpovědětVymazat
  53. Skvělej článek, moc díky za tip, úžasný fotky !

    OdpovědětVymazat
  54. Co se týče ubytování, musím to trošku vyvrátit tím, že pokud se zarezervuje dostatečně dopředu, nemusí vůbec vyjít draho a nemusí to být ani hrozný hostel někde na kraji města. Řekla bych, že se taky vyplatí cestovat ve skupině. My jsme měly s kámoškama na týden zarezervovaný pokoj pro 4 v pěkné čtvrti blízko Notting Hillu a vyšlo nás to na necelých 6000 každou. Což bylo na úroveň toho hotýlku a polohu super. A myslím, že na booking.com taková nabídka nebyla jediná. Tady je konkrétně ten hotel, kdyby to někoho zajímalo - http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186338-d280557-Reviews-1_Lexham_Gardens-London_England.html :)

    OdpovědětVymazat
  55. Už se moc těším na haul článek :)
    Taky bych hned vyjela do LOndýna na shopping, budu ale muset počkat, až mi odroste dcera a pak si udělat pořádnou několikdenní dámskou jízdu, zatímco si dítko užije tatínek..
    kristyna.gabrielova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  56. Super článek :-) Londýn je na mém travel wish listu hned na druhém místě mám v plánu jet tam na podzim.
    Tesarova.Te@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  57. Ty fotky jídla mě moc lákají :D hned bych tam letěla a jen se tak poflakovala :) je to tam krásné :)
    jana-milickova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  58. Byla jsem v Londýně se školou a bylo tam fakt užasně:) wackowka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  59. Mě by zajímalo, kde jsi četla o tom doletu paliva -1 minuta?

    OdpovědětVymazat
  60. Bože, ty náádherné fotky!! :)

    OdpovědětVymazat
  61. Super článek, jak ja bych se chtela vratit do Londýna :)

    OdpovědětVymazat
  62. Já mám Londýn hrozně ráda, v tom jak je přelidněný nějak cítím svobodu:)

    OdpovědětVymazat
  63. v Londýně jsem byla několikrát, když jsem dělala au-pair v Birminghamu..ale už tehdy mi vadily ty masy lidí..přesto bych se tam ráda brzy podívala, protože je to jedno z mých nej měst
    ferina@centrum.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)