sobota 12. října 2013

Jak tvořit blog a jak raději ne

Už bych asi ani nespočítala, kolikrát se mě někdo zeptal, jak má psát blog, aby byl úspěšný a měl spoustu čtenářů. No, abych byla upřímná, sama to nevím :) Nemůžu nikomu radit jak má psát, to buď máte v sobě nebo ne. V čem ale můžu radit je, jak by blog mohl vypadat po vizuální stránce. Nechci aby to vyznělo, že mám patent na to někomu radit, já sama se mám stále co učit, ale řekněme, že tohle jsou takové body, které se mi honí hlavou často. Nebo možná to, co se mi nelíbí a čemu se já sama snažím vyvarovat na svém blogu. Neberte to nijak zle, prostě jen mé postřehy :) Beru to z pozice diváka, který sám sleduje desítky blogů a desítky jich přestal sledovat, třeba protože se na něm objevuje nějaký tento nešvar. Moje "rady" se týkají spíš beauty blogů, protože do těch fashion nemám co kecat :)



(web)

1) dávejte fotky v maximální velikosti (nikoliv však v původní). Mini fotky člověku moc neřeknou a je otravné na ně pořád klikat, aby byly větší.


Co se vám líbí víc? 


2) mějte bílé pozadí blogu a zbytečně nestřídejte barvu a velikost písma (ideální je černé písmo a bílé pozadí)

3) nepodtrhávejte slova, je lepší je tučně zvýraznit

4) nechávejte mezeru mezi fotkou a textem (na to jsem extra vysazená :)

5) pokud je popisek fotky krátký, zarovnejte ho na střed

6) nefoťte odstíny kosmetiky s bleskem (je to k ničemu a zkresluje to)

7) nefoťte kosmetiku/oblečení/jídlo pod lampičkou, všechno je pak žluté a nic není pořádně vidět

8) střídejte pozadí fotek, není nic nudnějšího, než když jsou všechny fotky stejné (např. fotíte stále na stejném stole nebo stejném koutě vašeho pokoje)

9) vyberte si čitelný font, není nic horšího, než luštit text, který nejde přečíst. To většinou člověka odradí a článek raději zavře, než aby se rozčiloval. Myslete na to, že váš super cool font nemusí mít v počítači každý.

10) pokud se fotíte, dívejte se i kolem sebe. Není nic horšího, když vyfotíte outfit/make-up dne a za vámi je hromada špinavého prádla nebo kupička bordýlku :)

11) pokud píšete kosmetickou recenzi, ukazujte vždy reálný produkt, ne fotky z internetu (je samozřejmě rozdíl, když chcete něco ukázat a doma to nemáte, to je samozřejmě v pořádku :)

12) pokud ukazujete kosmetické produkty, snažte se je před vyfocením alespoň trochu otřít. Vždycky se mi křiví pusa, když vidím omatlaný make-up, špinavou řasenku nebo rozpadlé oční stíny na fotce. Jsou závady, které neodstraníte (např.ošoupaný obal), ale vyteklý make-up přece utřít můžete, ne? :)


(web)


---------------

Pozn.pod čarou: když se bavím o tomhle, tak jsem si vzpomněla na nápis na dveřích naší fyzikální laboratoře na základce - chovejte se tu jako doma, alespoň uvidíme, jak to u vás vypadá. A když mi někdo na fotce ukazuje zapatlanou kosmetiku, tak jak to vypadá asi u něj v koupelně, že? :)

13) sama nemám profi vybavení a fotím obyčejným kompaktem, ale věřte, že i s ním jde udělat ostrá nebo detailní fotka. Přepněte na makro a nestane se vám, že etiketu krému vyfotíte jako v mlze

14) pokud fotíte produkt k recenzi, udělejte co nejvíce fotek. Foťte složení, krabičku, otevřený a zavřený produkt atd. Vaši čtenáři to jistě ocení :)

15) prosím vás, nerozmazávejte fotky v Photoshopu nebo jiných programech. Podle mě je to strašné, když jsou třeba okraje fotek jakoby v mlze. Já se vždycky jak blb snažím všechno doostřit, aby to bylo poznat a někdo to projede nějakým fuj filtrem, rozostří to a mě se chce brečet :)


(web)

16) u fotek, které nejsou vaše uvádějte vždy odkaz na původní zdroj. Jestli mi ze začátku blogování bylo něco vyčítáno, tak právě tohle :)

17) Pokud fotíte odstíny laků na nehty, tak je mějte prosím upravené. Není nic odpudivějšího, než olámané nehty s oprýskaným lakem, který přesahuje na nehtovou kůžičku


(web)

18) Vykašlete se na vylepšování fotek ve stylu přidávání kytiček, hvězdiček a efektu ála "vyzvracela se tu kouzelná víla". Ani rádoby vtipné rámečky většinou celkový dojem nevylepší (i když výjimky existují všude)

19) Nestřídejte vzhled blogu každý týden. Nová loga, vzhled, názvy blogu a celkový chaos asi pravidelným čtenářům nepomůže zůstat věrný. Sama mám ráda, když sleduji blogy, které jsou stálé, od kterých vím, co očekávat a hlavně si je pamatuju i po vizuální stránce. Když čtu někoho, kdo každý týden mění vzhled blogu, tak sám se sebou asi není spokojený a o něčem to vypovídá.

20) Publikujte články pravidelně. Nikdo neříká denně, ale mějte určitý režim, na který si čtenáři zvyknou. Např. publikujte ve stejný čas nebo třeba určitý den v týdnu. A hlavně neslibujte, že teď už budete psát články pravidelně, protože už přece máte prázdniny (dovolenou etc.). Pak je týden zase ticho a pak další výmluva, že teď už čas mít budete...

Berte tento soupis spíš jen jako nějaký můj subjektivní dojem. Nechci tvrdit, že když tohle všechno budete dělat, že budete mít více čtenářů, to ne, ale minimálně mě se u vás bude líbit :) Je spousta blogů, kam se chodím dívat jen na pěkné fotky a text mě ani nezajímá. Bohužel je i spousta těch, které mě po čase přestaly bavit, protože fotky byly na jedno brdo, text hrál všemi barvami a písmo nešlo ani přečíst. A obsah mohl být sebelepší a skvělý, ale mě to číst nebavilo. Určitě se najde někdo, komu je tohle všechno fuk a neřeší to, ale já jsem člověk, co tohle řeší :) A navíc se pořád ptáte na můj názor, tak tady ho máte. Je určitě hodně lidí, kterým se nelíbí můj blog, jeho vzhled, fotky, moje plky atd. ale sama za sebe můžu říct, že se nesnažím praktikovat žádný z výše uvedených bodů, a to mi k radosti stačí :) A pak už je to jen o tom, co se líbí vám, co chcete číst a čemu dáváte přednost.

Nejde říct, jak máte blog psát, ale když do toho kus sebe a zaměříte se trochu i na jeho vzhled, tak si vás čtenáři najdou sami a budou se k vám rádi vracet :)

70 komentářů:

  1. Super článek :) Podle něj asi nesplňuji jen dva body - fotím pořád na stejném stole, takže mám pořád stejné pozadí... :D a s tou pravidelností mi to taky trošku pokulhává... :)


    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  2. skvelý článok. Bod 17 - ma vie fakt dostať. Nie je nič horšie ako keď vidim fotku nalakovaných nechtov, ktoré su neupravene, ohryzene, či dokonca hrozne nalakované. Ked si ti nechty neviem lakovat, tak to nebudem dávať na web a nalakujem ruku radšej niekomu inemu a to zverejnim.
    Dnes som inak pisala tiež článok zameraný na blogy a to čo sa mi konkrétne na nich nepáči : Čo sa mi nepáči na blogoch

    OdpovědětVymazat
  3. Musím souhlasit. Hlavně s těmi body kde píšeš o tom jak se slečny fotí, třeba v zrcadle a za nimi je bordýlek. Toho si nejvíce všímám a nejvíce mě to taky vytáčí. Nebo jak píšeš omatlaná a špinavá kosmetika. Hned si o tom člověku uděláme obrázek.. :) Hezké tipy a postřehy, Rendy :)

    OdpovědětVymazat
  4. Rendy opět smekám, báječně sepsané ! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím s tebou do puntíku. Přesně kvůli tomu mám tvůj blog nejraději:). Je přehledný, kvalitní fotky, články se objevují pravidelně, pořád je na úrovni:)

    OdpovědětVymazat
  6. pěkně sepsané a se vším souhlasím

    michaelaloffler@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Prečítala som si všetky tie rady a musím uznať,že všetko robím presne ako si napísala..možno jediné ..mením vzhľad blogu ;D ale s tým som už asi skončila tiež :) .takže dúfam,že ak budem robiť na blogu všetko podľa tohto článku bude na neho chodiť čo najviac ľudí :))

    Beperfectissimple

    OdpovědětVymazat
  8. se všemi body souhlasím! hlavně kvalitní fotky. sama vím, že je to dost těžké, ne vždycky mám s sebou zrcadlovku a bydlím bohužel v přízemí v dost tmavém bytě, takže někdy je oříšek udělat dobrou fotku, ale radši teda chvíli počkám a napíšu článek později, než tam dát tmavou mázlou fotku.
    ještě bych přidala (a to teda jsem sama měla a sypu si popel na hlavu) - odstraňte si ověření slovem u komentářů! sama jsem to nevěděla, upozornila mě na to čtenářka, nemám to ráda, většinou to nikdy nejde přečíst

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělé a pravdivé rady! Jsem grafik takže hlavně s fonty, pozadím blogu a textu, obrázky souhlasím. Nesnášim, když má někdo šílené barvy na blogu a já musím mhouřit oči abych něco přečetla, hlavně nechápu, že těm lidem na tom nepřijde nic zvláštního.S tím focením laků- já mám taky vždy lak všude okolo ale přijde mi to pitomé fotit. Snad to jde alespoň trochu okolo odlakovat a pak fotit..;)

    http://kate-fashion.blog.cz/, kackasukova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Souhlasím, ve všech bodech!!

    OdpovědětVymazat
  11. Tak temer se vsim musim souhlasit. A moc me pobavila fraze "vyzvracela se tu kouzelna vila":D Jedine, co ja osobne porusuji, je bod s pozadim fotek. Fotim vzdy na bilem pozadi a subjektivne mi pripada, ze diky tomu foceny objekt vice vynikne, okoli nezkresluje jeho barvy a pusobi ti ciste. Ale libi se mi i styl Tveho blogu - foceni na cernobilych fotografiich. Osobne jsem nejvic alergicka na podtrhavani slov, ktera neslouzi jako odkazy - ucitel informatiky nam tisickrat vtloukal do hlavy, ze podtrhavani je prezitek Cechu, kteri par let po revoluci poprve dali prsty na klavesnici a fascinovaly je veskere vychytavky zapadu:D Cim vic podtrzeni, tim vice Amerika?

    kissabee.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezky sepsáno, takovýhle články oceňuju. :) Me tedy na blogách vadí to nečitelné písmo, kliknu na blog, bílé pozadí, světlounce růžové písmo a ještě pitomý font, který nejde přečíst.

    OdpovědětVymazat
  13. "vyzvracela se tu kouzelná víla" - to mě pobavilo :) S většinou naprosto souhlasím... a jdu si udělat mezery za fotkama :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Jana: třeba jsem jedna z mála, co tohle řeší, takže buď v klidu :)

    Zuzka K: já sama si nerada fotím nehty, protože je taky nemám dokonalé, ale je víc způsobů, jak lak ukázat, aniž by z toho měl někdo další újmu :))

    Lena Čerge: moc děkuju :)

    Lucie Veselá: jéé, to jsi moc hodná, děkuju :) S těma kvalitníma fotkama to není tak horké, fakt doufám, že jednou si tu zrcadlovku pořídím a naučím se s ní, aby ty fotky zas byly o level výš :)

    Henriette Hiver: no kéž by to tak bylo :) Ale jak píšu, někdo na tohle třeba nehledí a body, které vadí mě, jiní neřeší :)

    Natálka - Little Gem: na to jsem zapomněla! Ověřování komentářů je zlo, to mě taky vždycky odradí od komentování

    Katherine S: moje mamka je taky právě grafik, takže od malička mi tohle vtlouká do hlavy :)

    Michaela: bílé pozadí určitě ničemu nevadí :) Když je ta fotka kvalitní a zdůrazní se např. detaily, tak proč ne :) A s tím podtrháváním máš naprostou pravdu :)

    Charmedka: moc děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  15. Efekt 'vyzvracela se tu kouzelná víla' také nesnáším. Jen jsem ho nedokázala tak trefně pojmenovat! :D S ostatními výtkami se také ztotožňuji. Nejhorší jsou fotky nafintěných slečen a za nima ten bordel.. Jak říká mamka: navrch huj a vespod fuj!
    Wonderfull Today

    OdpovědětVymazat
  16. Výborný súpis, so všetkým môžem len súhlasiť. Priznám sa, že robím aj ja niektoré z chýb, ktoré uvádzaš, napr. väčšinou fotím na tom istom stole O:-) Musím na tom zapracovať, to si uvedomujem. Inak slovné spojenie "vyzvracela se tu kouzelná víla" ma úplne dostalo. To si presne do bodky vystihla, lepšie by som to neopísala. :D :D :D Ak si môžem dovoliť malinkú kritiku voči tvojmu blogu, resp. platí to všeobecne pre blogy, tak mi vadí, že fotka kozmetiky v záhlaví tvojho blogu nie je na celú šírku blogu... to len taký malý "kozmetický" detail a trošku rada, čo by si možno mohla upraviť. :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Souhlasím s každým bodem, ale nejvíce mi vadí nečitelné písmo a opatlaná kosmetika a úplně extrémně jsem vysazená na hnusně nalakované nehty. Jako chápu, že ne každý má dokonalé nehty jako Labradoora, ale hanbou bych se propadla vystavit někam fotky s lakem opatlaným všude okolo nehtu na kůžičce, fuj. A že to vídám docela často.

    OdpovědětVymazat
  18. Elizabeth Crayfish: :))

    Skodulka: podepsáno! :)

    Wonderfull Today: maminky mají vždycky pravdu :)

    Zuzana Stanko: jsem si toho vědoma, akorát, že ten formát fotky není dělaný na to, aby byl přes celou stránku. Kdyby byl roztažený, tak by to vypadalo divně, takže je z toho spíš takový čtverec :) Ale jako uznávám, že bych tady raději chtěla, aby to bylo přes celou šířku :)

    OdpovědětVymazat
  19. Hmm, tak podla tohto moj problem je len opakujuce sa pozadie (pricom ja sa konecne tesim ze som nasla miesto vhodne na fotky :D neznasam nesurode fotky :D:D) a nepravidelnost :/ :D
    Inak so zvyskom uplne suhlasim, tiez ma vytaca ked vidim spominane veci :D

    macabre-moon.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  20. Souhlasím až na jednu věc. Přijde mi trošku zbytečné fotit produkty ze všech možných stran, otevřené, zavřené, s krabičkou, bez krabičky atd. Myslím si, že stačí vyfotit celý produkt, složení a popisek na obalu. Případně když má věc třeba zajímavý nebo naopak blbý aplikátor, tak ještě to.

    OdpovědětVymazat
  21. S článkem souhlasím. Já osobně jsem hodně alergická na černé pozadí, barevný text a pidi fotky. Jinak kouzelnou vílu bych si nechala být tebou patentovat :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Skvělé rady! :)
    Misa.Pavlikova15@gmail.com

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  23. Opravdu skvěle a trefně sepsáno! Souhlasím naprosto se vším...mě konkrétně nejvíc vytáčí pidi fotky :)

    OdpovědětVymazat
  24. "Vyzvracela se tu kouzelná víla" :-), krásně jsem se u oběda pobavila.

    OdpovědětVymazat
  25. Dakujem krasne, prave si rozbieham svoj blog a rady od teba vyuzijem :-)
    Ale hned som sa nasla v jednom bode a to, ze menim vzhlad blogu stale :-) Ale to asi len preto, ze sa este stale "hladam" ;-)

    OdpovědětVymazat
  26. Je fajn, že lidem radíš, aby nefotili pořád na stejném pozadí, ale když si člověk projde tvůj blog, tak tuna fotek má pozadí jakési černobílé fotky New Yorku. Ale jinak fajn článek.

    OdpovědětVymazat
  27. Super clanek, zhltala jsem ho cely:) Jen u te 4, ja to mam presne naopak, nemam rada kdyz mezi fotkou a textem jsou mezery, kdyz je pak v clanku vice fotek, tak ho to o dost natahne. Ale to zalezi jaky ma blog format, ja ho mam treba celkem uzky..

    OdpovědětVymazat
  28. S tvými názory souhlasím a určitě si z toho to článku beru nějaké ponaučení. Ráda si nechám poradit.

    OdpovědětVymazat
  29. Lenka K.: tak já naopak oceňuji co nejvíce fotek, které mi o produktu něco řeknou, ale chápu, jak to myslíš. Já nemám ráda, když někdo něco vyfotí třeba jen v krabičce a já ani pořádně nevím, jak produkt vypadá :)

    Ma B: s tím pozadím NYC máš pravdu, ale objevuje se hlavně u oblíbenců měsíce a to je můj záměr :) Myslím, že se neobjevuje každý druhý den a tak byla má "rada" míněná :) Aby to nebylo každý článek to samé, ale nemožné mít pokaždé originální a jiné pozadí :)

    www.ilovemakeup.cz: to chápu, na formátu záleží, ale já naopak dávám přednost mezerám :)

    OdpovědětVymazat
  30. super tipy! v plno vecech souhlasim a musim se jit podivat, jestli mezi fotkou a textem mam mezeru, ale myslim, ze jo:)))
    http://sienastyle.blogspot.it

    OdpovědětVymazat
  31. S hodně body souhlasím. :) U fotek se snažím mít všechno dobře zaostřené, vyfotím věc několikrát a na počítači vybírám tu nejlepší fotku, protože tam lépe vidím zaostřenost než na foťáku :)

    OdpovědětVymazat
  32. souhlasim ve vsech bodech! ja treba kdyz vim hned na zacatku, ze budu o danem produktu psat recenzi, tak ho nafotim jeste pred pouzitim, protoze presne jak pises - fakt se mi nelibi koukat na opatlany obaly a roznimrany stiny atd :D co bych tedy mela vylepsit asi ja je to, ze casto fotim na tech samych mistech, ale tak nejak jsem si vytipovala, kde jsou fotky nejhezci, kde je dobre svetlo, a vetsinou nemam moc naladu hledat jina mista :)

    OdpovědětVymazat
  33. jej, pisala som nedavno podobny clanok, v jednom bode sa zhodujeme a to je velkost fotografii.. so vsetkym s tebou suhlasim..mozes si pozriet moj prispevok, budem rada TU

    OdpovědětVymazat
  34. Ahoj, u mna sa kuzelna vila uz parkrat vyzvracela :D

    A..v prvom rade mi pride nespravne vobec si pytat rady, ako spopularnit blog. Ked zname blogerky pisu, ze sa ich stale ktosi pyta, ako sa im "podarilo svoj blog preslavit". Myslim, ze blog by nemal byt o tom, ze dodrzim vsetky "pravidla uspechu" a cakam, kedy sa mi zacnu hrnut citatelia. Blog by mal byt tvoreny s laskou, mal by v nom byt otisk vlastnej osobnosti (aj keby to znamenalo, ze mi tam vsetko blika a ziari farbami) a mal by blogera hlavne bavit. Aspon tak sa to snazim ponimat ja a neriesim, ze mam najmenej citatelov, ako som zatial v gfc videla :D

    Naprosto suhlasim s technickym prevedenim fotky. Ak je to rozmazane, zababrane, skarede, fotene na hrbe inych veci..tak to nemuselo byt fotene vobec. Take fotky ma fakt irituju a zatvaram tab.

    Menila si niekedy pocas existencie tohto blogu nejak radikalne vzhlad, alebo dokonca meno?

    Pekny den,
    Peacock & Pineapples

    OdpovědětVymazat
  35. Tak tady s tebou můžu plně souhlasit. Většinu chyb nedělám, i když jsem s tím třeba dříve měla problém, nebo jsem zapomínala. Uznávám ale, že mám pořád problém s udáváním zdroje obrázku. Prostě občas zapomenu :D A taktéž se někdy blbě přizpůsobuji času přidávání článků. Někdy mám období že píšu každý den a jindy zase třeba jenom jednou za týden. Nedokážu to vyrovnat, hold někdy nálada a čas je a jindy není :)
    http://beily-beautyworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  36. To moc hezky napsaný článek. S moha věci s tebou musim souhlasit :)

    Můj blog s giveaway :http://fashionaddiction-style.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  37. Rendy, super článek!! Tedy musím říct, že mi trochu "zatrnulo" v kolika bodech se najdu :D. Souhlasím úplně se vším, hlavně s mezerami mezi fotkami a textem, i když tedy občas blogger vytvoří úplně něco jiného, než bylo původně graficky vytvořeno a nejde mi to opravit :/, ze stejného důvodu mne úplně irituje, když píšu něco pro Blogerky.cz, jejich editor je smrťák :/. Hodně jsem se pobavila u Tvého bodu 10) protože co úplně nesnáším a často vidím i u hodně populárních blogerek a youtuberek, je ten nepořádek a tma v pozadí, spíš bych řekla, že je výjimkou, když má někdo pozadí hezky osvětlené a naaranžované. No a bod č. 18 - "zvracející kouzelná víla", mě totálně rozsekal :D, skvěle a výstižně napsáno :))))))

    OdpovědětVymazat
  38. "Vyzvracela se tu kouzelná víla" - mluvíš mi z duše!! :-D

    OdpovědětVymazat
  39. tenhle článek je super a myslím, že snad nějak výrazně neporušuji tyto "pravidla" nebo spíš fajn tipy :)

    OdpovědětVymazat
  40. Super článek, ve většině pravidlech se shodujeme, v poslední době taky nejraději "tvořím" černou na bílém pozadí, makro používat umím, jen mi štve, že nemám lepší foťák, na fashion blogu ty fotky dělají hodně.. Já třeba nemám ráda když je článek o obrázcích a dvou větách. Ráda k fotkám vyprávím (snad poutavě :)) i nějaký příběh :)

    OdpovědětVymazat
  41. Já musím nějak zapracovat na bodu "fotím všechno na stejném stole". Problém je, že to nemám kde jinde fotit, když chci před zbytkem rodiny tyhle aktivity utajit. :D

    OdpovědětVymazat
  42. El: přesně :) tím, že nemám profi vybavení, tak musím všechno fotit hodněkrát, abych pak vybrala pokud možno co nejlepší fotku. A pokaždé sama ocením, když si někdo dá s fotkou práci a neprdne do článku nějakou hrůzu, co fotil pod lampičkou o půlnoci :)

    Natálje: mluvíš mi z duše :) Třeba stíny nebo podobné věci se snažím fotit nové, protože nemám ráda fotit použité věci. U něčeho je to jedno a poznat to není, ale u většiny dekorativky se to snažím dodržovat :)

    Dorota: děkuju, určitě se mrknu :) Zajímá mě názor ostatních

    Siu: já myslím, že nikdo vlastně neví, jak se mu podařilo blog trochu víc prosadit. Nebo já sama to určitě nevím. To je prostě soustavná práce, které když si někdo všimne a nějak jí ocení, tak je to ta nejlepší odměna. Ale dobré rady na to prostě nejsou :)

    AjaBeautypedia A.: zatrnout ti vůbec nemusí :) Jak jsem psala, někdo třeba není takový blázen, aby sledoval mezery mezi fotkou a textem :) Jinak musím říct, že blogger je občas prevít a taky mi něco přehodí, nebo posune fotky či text, ale pokud to jde, snažím se to zarovnávat sama a myslet na to.


    Brunwen: to chápu, když chce člověk zůstat v utajení :) Tak zkus někdy třeba koupelnu (jestli tam máš dost světla) nebo někde venku v parku :) To celkem ozvláštní fotky, bych řekla :)

    OdpovědětVymazat
  43. Ale jo, s většinou bodů souhlasím. Ale upřímně řečno..já fotím produkty na vesmírném pozadí a prostě to k mému blogu tak nějak patří, Neumím si představit, že bych to měnila. A..poslení dobou přidávám k fotkám všelijaké věci a lá "vyzvracela se tu kouzelná víla" docela často. Prostě se mi to líbí a ráda dělám z fotek takové ..koláže :D

    OdpovědětVymazat
  44. Já hřeším s tím stále stejným pozadím na fotkách, naopak jsem si myslela, že to sjednocuje :D

    OdpovědětVymazat
  45. Skvely clanok Rendy, vlastne so vsetkym suhlasim. ;)

    OdpovědětVymazat
  46. Souhlas, zrovna dnes jsem měnila vzhled. Odstranila jsem tmavé pozadí blogu s obrázkem Meteoritů v růžových odstínech. těžko se mi vzdávalo toho milovaného obrázku, ale vůbec se tam nehodil.
    Jinak se mi hodně líbil tvůj bývalý úvodní obrázek, tenhle se mi až tolik nelíbí, mám ráda, když je pozadí obrázku stejné jako pozadí blogu, vypadá to víc profi :-) (ale já mám tak co říkat :-D )

    OdpovědětVymazat
  47. Je hezké když někdo dává rady kterými se i sám řídí :)

    OdpovědětVymazat
  48. Ahoj Rendy, mám nový blog, rady se hodí.
    Ale teda nechápu lidi, že ti píšou ,,Jak psát blog, aby byl úspěšný?" To mi přijde až jako trošku hloupá otázka.
    Já mám blog od téhle středy, a dělá mi ohromnou radost i to, že mám jedno zobrazení stránky v Srbsku. :)
    Tak co tedy znamená úspěšný ? Achh...Píšu, protože mi to baví, na kvůli číslu na grafu. (Ne že bych ten graf nesledovala.)
    Díky za super článek :)

    OdpovědětVymazat
  49. a co ja osobne by som zakazala a neskutocne mi to zerie nervy...a mas to tu aj ty. chem kliknut na odkaz pravym tlacidlom mysi a dat moznost "otvorit na novej karte na pozadi" ako to robim VZDY...ale nie, ono sa to neda a vyskoci tu na mna cosi o kopirovani fotografii. doprdele ake fotografie? ja si chcem otvorit odkaz. ale ked nejde tak nejde. tak skusam normalne..a ono nieee, zmizne mi tvoja stranka a zobrazi sa nova. ale aj chcem mat otvorene obe sucasne! toto ma neskutocne vytaca. tak si to aspon nastav tak aby ti automaticky otvaralo stranky na novej karte na pozadiv prehliadaci ked kliknem na nejaky odkaz na tvojej stranke.

    OdpovědětVymazat
  50. Perfektně napsané, díky za tipy!:) Ačkoli pro mě jsou ty fotky fakt oříškem. Mám jen digitál a než vyfotím pořádnou fotku, baterky jsou v háji. Navíc světlo u nás doma taky není moc, tak je to občas fakt o nervy.

    TheHugeLover

    OdpovědětVymazat
  51. Ann: tak ty si na vesmíru zakládáš celý blog, takže v tomhle případě mi to nepřijde jako mimo :) Má to svou logiku a je to zajímavé :)

    In your face!: jak si můžeme přečíst, je tu víc slečen, co fotí na stejném pozadí a měnit to nechce, takže proč ne :) Jsem asi jedna z mála, co se na tohle dívá :)

    Veronika - Cosmetic Jam: přiznám se, že s obrázkem jsem teď spokojená a zatím ho neplánuji měnit. Mám velké mezery, co se designu týče, neumím s html a je tu x věcí, které bych ráda změnila, ale musím najít někoho, kdo mi s tím pomůže :)

    Bellatrix: nevím, co používáš za prohlížeč, ale všechny odkazy jsou nastavené, aby se automaticky otevřely v novém okně. Mě to normálně funguje a není třeba klikat pravým tlačítkem :)

    Jana Randová: joo, to znám :) Teď začíná špatné období tmy a pochmurného počasí, takže budu mít s focením taky velký problém :/

    OdpovědětVymazat
  52. pouzivam Chrome. konkretne v tejto diskusii - druhy komentar ked kliknem na odkaz tak ho otvara tu

    OdpovědětVymazat
  53. Bellatrix: v komentářím bohužel nevím, jak nastavit, aby se automaticky otevíraly v novém okně. Jestli to víš, budu ráda, když mi napovíš :) Mě osobně to nijak nevadí :)

    OdpovědětVymazat
  54. Ved prave..dokonaly navod neexistuje. Ale dik za rady, bavia ma take know-how prispevky a mnohym urcite velmi pomozu pri ich vlastnom blogu.
    Btw, nedaju sa ti vkladat odpovede pod komentare zamerne, alebo mi nieco nefunguje..? Diky

    OdpovědětVymazat
  55. Díky za super článek, užitečné rady a tipy! :)
    hana.spatenkova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  56. Skvělý článek Rendy:-), v něčem se ještě určitě musím vylepšit, například v mém slibování a také focením ve stejné části pokoje:-D
    Glamour and Beauty

    OdpovědětVymazat
  57. Bod 18 super, ale k tomu podtrhávání. Pracovala jsem v IT, ty asi těžko, jinak bys věděla, že vytučněním klíčových slov se dostaneš v pořadníku stránek výše. Ty jsi začínala, když bylo ještě málo blogů, ale "nováčci" si musíme své místo vybojovat. Trochu mi vadí přístup blogerek, co mají blog roky a tváří se jako mistryně světa (teď nemluvím o Tobě) a sráží nově začínající blogerky.

    OdpovědětVymazat
  58. Jako čtenářka bez ambicí vytvořit blog ani nevím proč jsem to četla :)), souhlasím s tebou skoro ve všech bodech až na ty hvězdičky, mocse mi třeba libí jaké fotky vytváří Lili, daleko více než klasika. A teda vůbec se mi nelibí tvoje úvodní fotka, preferuji klasiku obdelník. Chápu, že tobě se to libí a určitě ostatním čtenářkám to nevadí, ale když už je tu takový článek.

    OdpovědětVymazat
  59. Rendy opet skvely a prinosny clanek, vazne klobouk dolu!:) Nicmene se priznam, ze nesplnuju jeden bod (ne-li vic:D) - fotim produkty na stejnem miste. Fotim je uz nejaky ten patek na bile kozesine a jsem s tim proste spokojena. Libi se mi jak na ni produkty vypadaji a diky bile i vyniknou. A libi se mi to vic, nez je fotit pokazde na jinem stole nebo policce ;) Ale to je samozrejme jen muj nazor ;)

    OdpovědětVymazat
  60. Rendy, skvělý článek! U bodu 20 jsem se našla... Třikrát týdně to nedávám, ale tak dvakrát jsem si řekla, že psát prostě budu. I kdyby to mělo být jen pondělí a pátek (což si o víkendu moc lidí nepřečte), ale pravidelnost v příspěvcích bych chtěla dodržovat. V ostatních Ti dávám za pravdu a taky se snažím dodržovat jednoduchý a čistý design blogu i fotek. Pro mě je nejhorší vidět takové ty strakaté načančané blogy, kde ani nevím, kde mám začít číst. Nebo fotky špinavé kosmetiky a neupravených nehtů. Fuj. Jo a prohřešek z několika postů, ke kterému se přiznám - vzala jsem si fotky produktů z webu, protože se mi to doma nechtělo fotit, vymýšlet pozadí, ustříhlý rožek masce v polštářku taky nevrátím, že... vždycky dřív dělám než pak přemýšlím o příspěvku do blogu a focení :-D ... právě si říkám, že radši budu žít svůj život a pak o něm možná psát blog a ne naopak - kvůli blogu aranžovat život... jsem se zase rozjela :-D sorry

    OdpovědětVymazat
  61. Hodně věcí si dělám podle sebe, protože se musím přiznat naprosto sobecky, že blog píšu spíš pro sebe. :D A proto ho jednou za čas přestěhuju, tak dvakrát do roka měním vzhled a navíc jsem nikdy neměla bílí pozadí. :D Pod lampičkou jsem občas fotila. :D

    OdpovědětVymazat
  62. So všetkým súhlasím, ale najviac asi s bodom 20., pretožte plané sľuby o tom, že teraz už bude konečne daná blogerka prispievať pravidelne, ma vedia fakt vytočiť.
    lucia.kukurovalm@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  63. ..."vyzvracela se tu kouzelná víla"... Nejlepší!:-D Souhlasím naprosto se vším, protože si naprosté většiny bodů, které si uvedla, na blozích také všímám.:-) Jo, a taky ještě pravopisu. A někdy jako fakt nemůžu (někteří lidé by prostě psát neměli).:-D

    OdpovědětVymazat
  64. S většinou bodů souhlasím - ty šílené koláže s rozmazaným okrajem a tisíci pi... nesnáším, nečitelné písmo, nutnost ověřování vypisováním podivností, krátké texty s cizími fotkami... Je toho spousta. Na čem se asi neshodneme je nutnost bílého pozadí a černého písma - bílé pozadí sice působí čistě, ale při delším čtení je očím nepříjemné, proto se většinou doporučuje něco lehce podbarveného. A pak, že nelze fotit pod lampičkou, protože bude vše žluté. Záleží na nastavení vyvážení bílé a tom jak si s tím kdo chce pohrát (ale to je detail:)). Mě na blozích rozčiluje ještě zakázání klikání pravou myší, protože si nemůžu pootvírat stránky na později. Veronika

    OdpovědětVymazat
  65. Ad 54. (z nějakého důvodu mi nefunguje "odpovědět") - reakce na Bellatrix, protože se s ní naprosto shoduju: mám Chrome. A ano, otvírá se to v nové záložce, ale ne na pozadí. Prostě to vyskočí, což je strašně otravné. A pokud chci kliknout na odkaz v komentářích, tak mě to tam přesměruje rovnou. Veronika

    OdpovědětVymazat
  66. Nesouhlasím s 7 - pod lampičkou se dá fotit, pokud správně nastavíš vyvážení bílé.
    12-ho, to mě taky hrozně irituje :D. Sama jsem kvůli tomu několikrát přefocovala článek.

    OdpovědětVymazat
  67. Ahoj, super tipy? Děkuji :-)
    http://puntikaty.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)