sobota 19. října 2013

Jak se Rendy učila aranžovat

Krásnou sobotu všem! Dneska si dáme pauzu od kosmetiky a zabrousíme do sféry kytiček. Nedávno jsem se zúčastnila floristického kurzu v květinovém ateliéru Rosmarino. Po vizážistickém kurzu jsem si tedy rozšířila obzory i mimo kosmetickou sféru. Ještě bych někdy ráda navštívila nějaký kulinářský kurz, ale o tom někdy jindy :) V Rosmarinu se nás ujala milá paní Keclíková a naučila nás základy, které jsou nezbytné k tomu, abyste si samy doma mohly připravit nějakou pěknou květinovou vazbu. A protože jsem chtěla pěknou foto dokumentaci, tak jsem s sebou vzala i mou báječnou kamarádku, která u aranžování stíhala ještě fotit :)


První, co mě zaujalo, když jsme do ateliéru dorazily, byla jeho útulnost. Na více fotek z ateliéru se mrkněte ještě zde. Opravdu velice příjemné a až takové domácí prostředí. Kurzy jsou spíše komorní, pro 5 účastníků a všichni sedí u jednoho velikého stolu. Na úvod jsme se dozvěděly (píšu v ženském rodě, protože tam žádný chlap nebyl) kam pro floristickou inspiraci, něco o současných trendech a základy, jak upravovat květiny. Doteď jsem vlastně ani netušila, že existují speciální časopisy, které se tímto tématem zabývají. Strašně mě baví čerpat nové informace z odvětví, ke kterým se člověk normálně nedostane, takže mě kurz velice bavil. Pokud by vás zajímaly podrobnosti o kurzech, podívejte se přímo na stránky zde. Některé paní, které s námi ten večer byly, už absolvovaly několik dalších kurzů a podle jejich slov je to velice baví. Nikdy bych neřekla, že bude mít člověk takovou radost, když si zapichuje větvičky a kytky do pěnové hmoty. Moje vazba mi dělala radost na jídelním stole přes týden a v rodině sklidila veliký úspěch :) A hlavně to není tak těžké, jak by se možná mohlo zdát. Celkem mě to chytlo a přemýšlím, že bych udělala nějakou vazbu na vánoční tabuli.



Hmota, do které se květiny aranžují




Inspirace a trendy ve floristice


Můj konečný výtvor :)








Během kurzu jsou vám k dispozici všechny potřebné pomůcky i materiál. Nemusíte se ani bát, že se umažete, protože vám půjčí fešnou zástěru :) Svůj výtvor si samozřejmě odnesete domů a dostane i certifikát o absolvování kurzu. Paní Keclíková sama celou akci dokumentuje a fotky vám poté taky pošle. Musím říct, že to byl velmi příjemný večer, který mě opravdu bavil. Dokonce přemýšlím, že bych kurz darovala jako dárek k Vánocům, protože myslím, že je to milý a zajímavý dárek. Kamarádku to také nadchlo a její vazba sklidila velký úspěch u jejích koček :)

Byly jste někdy na podobném kurzu? Bavilo by vás to? Chodíte na různé kurzy? :)


PS: děkuji Filipovi za pozvání a paní Keclíkové za příjemný večer

22 komentářů:

  1. Vypadá to krásně, pro někoho koho tyhle věci baví a rád si krášlí domov (tedy opak mé osoby), je to super věc.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vid jani. Ja na podobny veci nemam ani predstavivost, ani nervy :-)

      A do kvetinarstvi chodim zasadne z donuceni :-D

      Ale zase jak pise Rendy, super napad ma darky.

      Vymazat
  2. Moc se mi líbí ta barevá kombinace Tvojí vazby. Osobně mám radši právě jemné pastelové uklidňující barvy. Ve stejném barevném duchu osazuju truhlíky a květináče.
    A určitě by to byl milý dárek pro ženu, s tím souhlasím:)

    OdpovědětVymazat
  3. zní to zajímavě, který z kurzů jsi absolvovala?

    OdpovědětVymazat
  4. tuttobene: moc děkuju :)

    Romi: absolvovala jsem kurz Základy aranžování :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je velice skvělá zkušenost :)

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. To su ake krasne fotky, mna napriklad taketo aranzovanie bavi, takze za mna kludne viac takychto clankov. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. To by bylo něco pro mě, jdu se mrknout na stránky a možná si napíšu Ježíškovi :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Já to mám dokonce vystudované!! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ja zbožňujem také kreatívne kurzy. Aranžovanie by ma určite bavilo. A kamarátku chválim za krásne fotky!
    DanyLoveLife

    OdpovědětVymazat
  10. No, myslím, že na naučení se zapichovat kytky do nějaké hmoty je takový kurz zbytečný a drahý (tohle jsem se hravě naučila už v dětských letech), ale na druhou stranu to musí být takhle v kolektivu pěkný relax a je i příjemné, že si nemusíš shánět materiál. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Týjo, tak tenhle kurz ti teda pěkně závidím! :) Kytička se ti moc povedla.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc se ti to povedlo:)
    Měla jsem vybranou školu, přesně na tohle zaměřené,ale nakonec jsem se bála, že by mě to nebavilo. Ale když vidím jak krásně to vypadá, možná, že by mě to i chytlo:)

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem byla jednou na vánoční vazbě a podobné věci jsme dělaly i s holkama v módním klubu. Moc mě to bavilo, je super si vytvořit vlastní dekoraci :)

    OdpovědětVymazat
  14. Simone ♥: pro tebe je tohle jako dělané :)

    Dany Love: vyřídím pochvalu :)

    El: no, možná by ses divila, kolik věcí, tomu předchází :) Když chceš, aby ti ty kytky vydržely fresh co nejdéle :) Ale samozřejmě na nic není nutný kurz, když je člověk třeba zručný nebo to někde odkouká :)

    Jája: děkuju :)

    Caroline: mě se to strašně líbí a obdivuju, jak některé floristky dokážou tvořit neuvěřitelné kytice i vazby :) Když je někdo fakt šikovný, tak je to pecka :)

    OdpovědětVymazat
  15. dívala jsem se na stránky, zaujal mě vánoční kurz...ale já jsem taková levá na jakoukoliv tvůrčí činnost, nevím, jak by mi to šlo. ale kamarádka tam taky kdysi na nějakém kurzu byla a moc si to chválila. vypadá to jako pěkný relax :)

    OdpovědětVymazat
  16. Krásně vytvořené dekorace, klobouk dolů. :) Miraculous Style

    OdpovědětVymazat
  17. No musím říct, že výsledek je opravdu velmi pěkný! Přesně do mého vkusu :)

    Zvu Vás na svou giveaway: KLIK

    OdpovědětVymazat
  18. úúúha :) tak to sa ti teda podarilo krásne naaranžovať :))

    http://fashionnicki.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj, takový květinkový kurz jsem ještě nezkoušela. Ale hodně mě to zaujalo. Já chodím ráda na kurzy všeho druhu, takže možná tím dalším bude právě tento...

    OdpovědětVymazat
  20. je to nádhera, když tohle někdo umí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)