neděle 20. října 2013

Dupe Naked 2 paletky za pár korun

Znáte populárnější články na kosmetických blozích, než ty o levných dvojnících (dupes) drahé kosmetiky? Podle mě jedno z nejpopulárnějších témat ever :) I dneska si jedna taková dvojčata ukážeme, ovšem nemůžu slíbit, že vám na konci řeknu, že jsou jednovaječná. I když jedno překvapení na konec vám slíbit můžu.


Paletku Urban Decay Naked 2 vám asi nemusím představovat. Je to prostě legenda a polovina žen na téhle planetě jí má doma a ta druhá si jí stejně jednou asi koupí :) Samostatný článek jsem vám psala ZDE. Druhé dvojče je od anglické značky VIVO (což je taková sestřenice MUA a Famous). Paletka je opravdu cenově přijatelná (159 Kč) a seženete jí např. zde. Na první pohled by mě asi netrklo, že paletka Dreamy je barevně dupe Naked 2. Možná je to tím, že jsou barvy trochu jinak seřazené. Každopádně VIVO má stejnou paletku i v barvách Naked paletky, takže pokud Naked 2 nefandíte, netruchlete, protože můžete pořídit i jinou.




Na článek o Naked 2 se můžete podívat, nechci znovu hodnotit balení atd. VIVO paletka je klasicky v plastovém obalu, který není nic extra. Po vzhledové stránce nemůže Naked 2 absolutně konkurovat. Každopádně bod plus pro VIVO za to, že jde balení dobře otevírat a že drží. Kvalita stínů Dreamy paletky je také trochu rozdílná. Na některé musíte trochu přitlačit, nebo je malinko "nadrobit", aby se lépe nanášely a byly intenzivnější. Když jsem porovnávala jednotlivé odstíny, tak u originálu jsem přetřela prstem 1x, ale u VIVO stínů třeba 3-4x. Ne, že by VIVO bylo úplně marné, to vůbec ne, ale UD je prostě super konkurent a nemůže jí konkurovat pomalu ani třeba M.A.C nebo Inglot. Výdrží na mých očích vítězí též UD, protože VIVO stíny během dne trochu ztrácejí na intenzitě a blednou. Jinak ale drží v pohodě a neslévají se (používám samozřejmě bázi). V porovnání s UD stíny trochu víc práší, ale většina má máslovou konzistenci. Nejhůře jsou na tom asi matné odstíny, u těch je ta konzistence trochu horší a chce to přes stín vícekrát přejet, než naberete dostatek barvy. Záleží, jaké štětce používáte a jestli pod ně dáváte bázi.







Jednotlivé odstíny a jejich porovnání. Některé jsou opravdu téměř k nerozenání, u jiných je rozdíl viditelný. Popisování odstínů mi moc nejde, ale tak posuďte samy :)

Foxy + Sand

Foxy mi přijde blbá i u UD a sama bych jí z paletky klidně vyhodila. Strašně špatně se s ní pracuje, je matná, není téměř vidět a pro mě k ničemu. Sand je stejně blbá, špatně kreslící a stejně neviditelná.

Half Baked + Starry

HB je naprosto boží a jen tak nějaká zlatá jí nemůže konkurovat. Prstem po ní lehce přejete a máte super intenzivní barvu. Starry je trochu tlumenější a samozřejmě o tak peckové konzistenci si může nechat zdát.

Bootycall + Neutral

Bootycall je pro mě univerzální rozjasňující odstín, který je též intenzivní. Neutral je takový trochu chudý, rozhodně ne tak sytý a výrazný.

Chopper +  Twinkle

V tomto případě jsou si odstíny podobné jak vejce vejci a na první pohled bych asi nepoznala, který je který. Tady se podoba vážně povedla.


Tease + Clay

Matné šedo-fialové odstíny jsou také poměrně dost podobné. Tease má o něco lepší konzistenci, lépe se mi s ní pracuje a je trochu víc pigmentovanější než Clay. Jinak bych Clay zařadila také do skupiny zdařilejší nápodoby UD.

Snakebite + Luxe

Tak tady se VIVO trochu seklo a příliš se originálu nepodobá. Snakebite je víc khaki a Luxe spíš do zlata.

Suspect + Dreamy

V tomto případě se barevně celkem dost podobají. I když totožné rozhodně nejsou a Dreamy je víc metalický.



Pistol + Dove

Rozdíl je na první pohled patrný. Pistol je šedo-stříbrný s kapkou modré a intenzivní. Dove je spíš taková našedlá metalická barva.

Verve + Stone

Verve je oproti Stone intenzivnější a více metalický. Je více do stříbrna, Stone víc do šeda.

YDK + Eternity

Eternity je trochu do červena, YDK do hněda. Oba jsou celkem intenzivní a metalické.


Busted + Tease

Busted je tmavší, spíš šedo-hnědá, Tease je spíš šedo-fialová.

Blackout + Night

Tady se koná asi největší překvapení. VIVO svou černo-černou Night válcuje Blackout. Já to bohužel moc neocením, protože černé stíny používám minimálně. Spíš jen na horní linku a to taky ne pokaždé. Ale Night se fakt povedla.




Kvalitou se VIVO paletka té UD rovnat opravdu nemůže. UD je sázka na jistotu a pokud chcete kvalitní stíny, které vám vydrží věčnost, můžu vřele doporučit. Pokud vám jde jen o barevnou podobnost a tisícovku za Naked paletku dávat nechcete, jděte klidně do Dreamy. Zvlášť na nějaké experimentování je myslím dostatečná a neurazí ani začátečníky, kteří neholdují dražším značkám :) A kdybych někam cestovala, tak si Dreamy vezmu ráda s sebou, protože o Naked paletku bych se bála a z domova jí nikam nenosím. Jinak pro pořádek - Naked 2 mi pro srovnání půjčila sestra, doma mám klasickou Naked :)

Každý si může vybrat to, co je pro něj výhodnější a vhodnější :) Takže nejde říct, kupte si jen tu nebo tu druhou, každá má svoje pro a proti (cena, balení, kvalita...)

Znáte značku VIVO? Máte doma Naked paletku? A jak máte rády podobné srovnávací články? :)


PS: děkuji eshopu makeupshop.cz za poskytnutí paletky k recenzi

32 komentářů:

  1. Už jsem o VIVO slyšela, ale nějak mě tyhle britské levné značky nelákají. Patřím k té polovině žen, které chtějí pravou Naked a tohle nevyhledávám :) Jinak jo, tyhle srovnávací články mám ráda, ale většinou se v nich stejnak dočtu, že dupe se originálu kolikrát nevyrovnají :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezké porovnání, Vivo značku jsem neznala, líbí se mi uspořádání paletky, žádné plýtvání místem, jen nevím, do jaké míry to bude praktické, že jsou stíny těsně vedle sebe.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Mna popravde VIVO paletka prilis neoslovila, UD je UD. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak o téhle jsem ještě neslyšela, ale docela mě láká, protože stíny zase tak často nevyužívám a tak mi zatím přijde zbytečné do toho vrážet nějak moc peněz:) Takže třeba časem vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mam rada podobne clanky, lebo vzdy sa utvrdim, ze original je len jeden a radsej si nasetrim a mam istotu. Akurat vcera vecer som dostala k narodkam poslednu z Naked rodiny, ktora mi chybala - Naked 2. No musim nesuhlasit s tvojim tvrdenim, ze UD nemoze pomaly konkurovat ani MAC. Podla mna sice UD su vacsinou pigmentovanejsie, no MAC sa lepsie blenduju do stratena. Tot len moj nazor :).

    Blu Button Box

    OdpovědětVymazat
  6. Hrozně se mi nelíbí to uspořádání VIVO paletek do čtverce. Recenze dobrá, ale myslím, že po koupi nějaké z těch levnějších paletek a osobním vyzkoušení nakonec každý příště sáhne po paletce UD nebo v případě barevných stínů po SLEEKu.

    OdpovědětVymazat
  7. já nepatřím ani do jedné poloviny žen, tak jsem asi chlap :D paletky mě absolutně nelákají, protože si stíny téměř nemaluju a když už, tak jenom nějakým světloučkým stínem celé víčko

    OdpovědětVymazat
  8. Ty odstíny jsou fakt krásné. Že bych si Naked2 konečně pořídila :)? Hezké srovnání i ta Dupe vypadá dobře..nemám ani jednu, ale jestli se jednou rozhodnu pro koupi, tak vsadím stejně na klasiku :).

    OdpovědětVymazat
  9. Já patřím mezi ty, které nejsou ochotné dávat 1000 za paletku, takže ta Vivo mě celkem zaujala :-)
    Beauty District

    OdpovědětVymazat
  10. Píšeš to často a pokaždé mě to zarazí, věta o tom jak tahle a ta kosmetika vydrží věčnost. No i když jsou stíny trvanlivé neměli by se používat déle než 2-3 roky a je uplně jedno jestli je to UD nebo MUA a hlavně daváš si to na jednu z nejcitlivějších částí těla.

    OdpovědětVymazat
  11. Naked je určitě perfektní, ale třeba pro mě je to zbytečnost (stejně bych se nezlobila, kdybych ji měla :D) . Stíny používám minimálně, takže mi úplně stačí takovéto levnější verze (mám MUA paleku) a jsem spokojená, protože mám za mnohem lepší cenu krásné odstíny :) Vivo vypadá dobře :)

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkné porovnání, uvítala jsem hlavně swatche :)

    OdpovědětVymazat
  13. Momentálně mám objednanou Naked basic a šíleně se na ni těším :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tvoje porovnávací články mám asi úplně nejradši!! :)

    Zvu Vás na svou giveaway: KLIK

    OdpovědětVymazat
  15. Agnes: tak samozřejmě výrobce musí napsat nějakou lhůtu :) Je jasné, že třeba rtěnky, lesky nebo oční linky nevydrží věky, ale zrovna u pudrových stínů bych to tak nehrotila. Pokud nezmění konzistenci nebo nějak nezapáchají, tak nevidím problém v tom, je používat. Ty bys vyhodila paletku za tisícovku, kdyby byla třeba jen z poloviny použitá, jen protože je na obalu nějaké číslo? :) Já ne...

    OdpovědětVymazat
  16. Skvělý článek, skvělé fotky, dala sis opravdu záležet :) děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  17. No neříkám, že bych si ji nechala přesně do data spotřeby a pak ji hned vyhodila, ale zas o moc déle ne. Zrovna před nedávnem jsem vyházela všechnu prošlou/nepoužívanou dekorativní kosmetiku a pak i tělovou a říkala jsem si proč jsem ty peníze neinvestovala radši do něčeho jiného :D

    OdpovědětVymazat
  18. Odstíny mohou být možná podobné až stejné, každopádně konzistenci a kvalitě stínů UD se to nevyrovná:) Sama to i píšeš.. Ale jako levnější varianta je paletka pěkná, to ano.

    OdpovědětVymazat
  19. Nemám teda ani jednu, ale asi bych pořídila UD :) Na druhou stranu je fakt, že bych taky měla strach ji někam převážet a tak. Takže se spokojím i s MUA Undress :))

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  20. zajímavé porovnání, myslím, že vždycky ve všech testech srovnávání paletek zvítězí UD, ale třeba když jedu k příteli, cestuju apod., tak jsem radši za levnější varianty..přeci jenom mě pak rozbití tolik nebolí

    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
  21. Srovnávací články mám moc ráda. :)

    OdpovědětVymazat
  22. ja túžim po UD Naked, aj keď budem musieť na ňu šetriť, myslím si že sa kúpa oplatí :)

    OdpovědětVymazat
  23. No panečku, takhle detailní srovnávací rezenci už jsem dlouho neviděla, muselo Ti to dát šíleně práce!! Vlastním Naked 2 a není fakt den, kdy bych ji nepoužila. Tím pádem by mne lákalo vyzkoušet i NAKED, ale vzhledem k tomu, jaký jsem barevný typ, bych si určitě nekoupila originál, protože pochybuji, že bych využila všechny odstíny. Na tuto značku se určitě podívám, díky za tip! :-)

    OdpovědětVymazat
  24. já si urban decay asi koupím k vánocům, už jsem jí odolávala až moc dlouho.. :D


    Na mém blogu probíhá giveaway, budu ráda když se zúčastníš. :-)

    OdpovědětVymazat
  25. O značce VIVO slyším poprvé až tady:)) Takže jsem ráda, že jsem viděla a dozvěděla se zase něco nového. Já jsem určitě pro takové srovnávací články. Jinak Naked vlastním:)

    OdpovědětVymazat
  26. Zrovna toužím po nějaké kvalitnější neutrální paletce. A váhám mezi vychvalovanou Naked a mezi Sleekem, se kterým mám zase skvělé zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  27. Je pravda že pravou paletku nemůže žádná jiná přemoct .Ale za tu cenu ..no neber to :D

    Můj blog :http://fashionaddiction-style.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  28. Barevně vypadají krásně. :) Já doma žádnou pořádnou paletku nemám (sada 4 stínu snad ani není paletka :D )..

    OdpovědětVymazat
  29. Díky za tip. Nechce se mi investovat 1000 Kč do paletky, když stíny používám minimálně a jen na večer (chápu že pro každodenní profi make-up chce člověk něco lepšího). Zkusila jsem Vivo objednat, tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  30. Asi před měsícem jsem si objednala UDNaked 1 a naprosto jsem se zamilovala! :)
    Nicméně, i když nejsem velký fanda fejků, tak mě zaujala tvá předchozí recenze, kde jsi srovnávala právě Naked1 s MUA paletkou. A MUA teda nebyla vůbec k zahození, zvlášť jako dárek pro přátele nebo jen tak na cestování. ( neustálé převážení Naked paletky z koleje domů je opravdu komplikované ať už kvůli její velikosti, proto musí být převážena zvlášť od ostatní kosmetiky, a navíc ji nosím ve spešl obalu, aby se neponičil semišový potah :D)

    OdpovědětVymazat
  31. Mám ráda porovnávací články. O Vivo čtu poprvé. Nemám ani UD ani Vivo ani MUA a taky žiju :-D Stíny mám od Clinique, Estée Lauder a Mary Kay (seřazeno od nejmenší výdrže po nejdelší). A jsem spokojená. Na MK mám magnetickou paletu, kam si je nacvaknu podle barevné podobnosti a maluju jako malíř :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)