neděle 27. října 2013

Co si balím do letadla?

Cestování letadlem miluju, ale co nesnáším, jsou bezpečnostní kontroly na letištích. Vážně mám pokaždé strašnou smůlu na personál a dočkávám se spíš buzerace, než pohodové kontroly. Mám pocit, že personál u gatů je věčně naštvaný a zjevně ho baví lidem prohledávat každou píď a vyhazovat věci, které nejsou podle nich v pořádku. Nicméně o tom se dneska bavit nechci :) Chtěla bych vám ukázat, jak se mnou v letadle cestuje moje kosmetika. Právě díky zmíněné buzeraci se snažím omezovat počet věcí na palubě na minimum. To znamená i kosmetika a další tekutiny, které musí cestovat v průhledných obalech. 

Tuhle taštičku ze Sephory už mám strašně dlouho a podle toho taky chudák vypadá :) Líčení do letadla zásadně netahám, protože mi to přijde zbytečné. Na delší let člověku stačí jen řasenka, balzám na rty a hlavně pořádný krém na obličej. Nevím jak vy, ale já ten suchý vzduch v letadle nesnáším. Proto s sebou tahám i termální vodu ve spreji. Pokud cestujete letadlem, nejspíš víte, že na palubu můžete mít max. 10 lahviček s tekutinou v max. objemu 100 ml. Fakt se toho držte, protože vám u kontroly vyhází všechno, co je větší (zažila jsem to). I kdyby to byl sprchový gel, kde je jen kapka na dně, ale má více než 100 ml balení, tak vám ho vyhodí. A hlavně i líčidla (řasenky, korektory atd.) se počítají jako tekutiny, takže pozor na to.


Co najdete v mé cestovní taštičce:




Kosmetické minimum do letadla podle Rendy:

- deodorant
- termální voda ve spreji
- balzám na rty
- antibakteriální gel na ruce
- vůně/parfém v mini verzi
- krém na ruce/obličej
- vlhké kapesníčky



Muj tip: podobné cestovní lahvičky můžete sehnat např. v Sephoře nebo H&M



Jak jsem psala, snažím se s sebou tahat minimum věcí, protože mě nebaví všechno neustále vyndavat a přendavat u jednotlivých kontrol. Kromě notebooku mám u sebe samozřejmě pas (v rozmilém obalu), peněženku, kapesníčky a mobil. Většinou si beru i něco na čtení, ale tentokrát jsem se ještě nerozhodla, jestli si vezmu nějakou knížku nebo to vyřeším časopisy. Přece jen, knížka zabírá víc místa a časopis se dá vyhodit (každý centimetr v kufru je pro mě velice žádoucí :)



V kabelce se mnou cestují i cestovní průvodce, ve kterých vybíráme místa, kam se pojedeme podívat. Kvůli mapám metra beru i jeden extra pro NYC, kam jsem si už při minulé návštěvě poznačila zajímavá místa, na které se chceme znovu vrátit. Letos mám i takový svůj cestovatelský deník. Mám tam samozřejmě seznam věcí, které si chci koupit (abych náhodou na něco třeba nezapomněla, chápete, ne? :) Plus nějaké cestovatelské tipy od přátel a adresy obchodů či míst, kam se chci podívat. Myslím, že zpětně by to mohlo být docela užitečné, pokud by vás zajímal nějaký článek s cestovatelskými tipy :)



I když do odletu ještě trochu času zbývá, cestovatelská horečka mě už naplno pohlcuje. Do kufru už házím všechno, co mě napadne, ale vsadím se, že na něco důležitého stejně zapomenu. Máte to taky tak? Když se blíží nějaká dovolená, taky vás tak baví balit kufry?

Co si do letadla balíte vy? Máte taky smůlu na kontroly na letištích? :)

29 komentářů:

  1. Jelikož moje nejdelší cesta letadlem trvala asi tři hodiny, nic si s sebou neberu. Ale vím, že jednou jsme s mamkou řešily právě to, kolik tekutin můžeme mít na palubě a složitě jsme to třídily a počítaly :D Nakonec to ale dobře dopadlo!

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som ešte neletela lietadlom ale ocino letel pred dvoma týždňami a hovoril že s kontrolami nemal problém len že v lietadle ho bolela veľmi hlava lebo bol veľký tlak.

    http://fashionnicki.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, Amerika... Závidím, to je paráda! Koukám, že do letadla máme docela stejnou výbavu, já si ještě balím korektor, protože jsem schopná v ČR nasednout do letadla se super pletí a v konečné destinaci vysednout s pupínkem. S kontrolami mám také smůlu, většina lidí si pohodlně projde, ale já si boty musím sundávat vždycky, a před dvěma lety mi zabavili úplně nový parfém, který byl stopadesátka a já ho zapomněla dát do kufru... Od té doby si dávám pořádného bacha.

    OdpovědětVymazat
  4. já balím vždycky na poslední chvíli, nedokázala bych nad tím delší dobu přemýšlet :) kontroly mám bez problémů, do letadla si beru jenom parfém, aby se mi v kufru nerozbil, korektor, řasenku a čistící gel. přítele na cestě do Moskvy ohmatávali, protože pípal, ale už si nikdo nevšiml, že si z batohu zapomněl vyndat mega švýcarák, čistič na ntb (dvojlahvička s tekutinou) a čistíci gel. tolik ke skvělé pražské kontrole :D v Moskvě mu zase nůž našli, ale pustili ho s ním do letadla. ale tak v Americe to mají snad důkladné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ještě že tvůj pritel neni terorista :D ja mam s prazskyma kontrolama opacnou zkusenost dokonce jednou byli tak dukladni ze jednou jednoho pana donutili urvat kolecka u kufru protoze s nimi kufr presahoval o kousek limit.

      Vymazat
  5. dobry clanok. inak ja som sa do takejto malej tasticky zmestila s celou kozmetikou na tyzden...musela som, lebo som mala len prirucnu batozinu. inak..som nevedela, ze to moze byt v takejto prievitnej tasticke, som myslela, ze to musi byt taky ten uzatvaratelny sacok

    OdpovědětVymazat
  6. Tento článek se mi hodí! Za dva týdny se taky chystám drobet dál...ale koukám, že máme sbalené skoro to samé :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já teda letěla jen čtyřikrát, z toho nejdál do Řecka :-) S kontrolama sem nikdy neměla nejmenší problém, ani nevyndavám všechno co by měli chtít vidět. A lítání mě baví akorát hrozně trpim, jakmile to začne klesat, začne mi třeštit hlava a zalehnou uši a já jen počítám sekundy kdy už budem dole.. no a pak dalších pět hodin neslyšim a je se mnou sranda :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Musíš pak napsat o dovolenýý !!:)) Strašně bych chtěla jet s přítelem na dovolenou do Ameriky tak se hodí každý tip:)

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem zatím lítala spíš jen jako menší, naposledy ve dvanácti letech a to mě nikdy nekontrolovali :).

    OdpovědětVymazat
  10. Už se těším na tvoje zážitky z cest. Pár praktických rad a tipů pro ty, kdo si cestu do USA a cestování tam chtějí naplánovat sami, by se hodilo.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Já si beru fakt minimum protože mám bobky z toho, že mi to tam nakonec vezmou. Letištní kontroly nesnáším. Třeba z termální vody ve spreji bylo na bulharském letišti úplné haló....jsme si říkala, že už si jí nikdy nevezmu :-D Jinak vždycky ok. Balit kufry mě baví, vybalování je naprostej horor!!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Už sa neviem dočkať, keď budeš písať o Amerike. Prajem ti skvelý výlet. Ja letím akurát v utorok, no zatiaľ nebalím, vôbec sa mi nechce. S kontrolou na letisku som zatiaľ problém nemala, hoci mi už párkrát pípala topánka. Jednej kamoške však vzali 100 ml parfém, čo ju tak naštvalo, že ho schytila a hodila o zem so slovami, že jej voňavkou sa tam nikto voňať nebude. Preto si voňavku vždy odlievam do cestovného flakónika, lebo bez voňavky pri sebe by som radšej neodletela ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Cestuju naprosto bez problémů, jsem vcelku navyklá na celou procedúru a bývám natošup hotová. Personálu (a sobě) to usnadňuju, jak jen můžu. Žádné mince a klíče po kapsách, kosmetika dobře zabalená a bez vyzvání hozená do košíku. Buzerací jsem se zatím moc nedočkala. Jen v Kodani bývají trochu přísní a v Iráku jsem bezpečnostních kontrol zažila pět, z toho dvě osobní.

    Jsem ráda, že v Pze jsou konečně pytlíky volně zadarmo. Platit za ně deset Kč, zatímco jinde si jich můžete nabrat bezplatně, kolik chcete, byla dosti ostuda.

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Rendy. Zajímalo by mě, jak zvládáš používat v letadle deodorant. Protože z kuličkového mi v tom tlaku vždycky ta kulička upadla a lovila jsem ji pod trikem a sprej zase nekontrolovatelně stříkal a nešel zastavit a málem vybuchnul. :) Na letu do Ameriky se to bez deodorantu asi přežít dá, když ho aplikuješ těsně předtím, ale když letíš třeba 13 hodin, tak už je to trochu peklíčko. :)

    OdpovědětVymazat
  15. S kontrolama jsem nikdy problémy neměla(musím zaklepat :D) a to jsem toho už nalétala požehnaně, především do USA :)

    OdpovědětVymazat
  16. Občas mě kontrola brala taky pěkně do podrobna a musela jsem si zout i boty a ponožky. Jinak škoda, že nejsem na tvém seznamu věcí, které s tebou letí, hned bych cestovala taky :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Parádní článek Rendy, myslím, že většina z nás vždycky tápe, jestli máme všechno potřebné a jestli netáhneme zbytečnosti, takže je fajn se inspirovat u jiných :)

    A pokud můžu malinko otravovat, ráda bych pozvala tebe i tvé čtenářky na Giveaway o make-upy Maybelline :)

    http://estrella-2012.blogspot.cz/2013/10/blobox-vyhlaseni-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  18. já jsem letadlem ještě neletěla, mám z něj hrůzu :D jo a ještě z lodí :D už se těším, až se vrátíš a pochlubíš se nám s fotkami a nákupy :)

    OdpovědětVymazat
  19. Michaela: já jsem schopná vylézt jako zombie, ale moc to neřeším, dokud nedojedu někam do hotelu, kde se pak upravím :)

    Natálka - Little Gem: to je klasika :) Tchán taky jednou prošel s nožem a nikdo si toho nevšiml a kamarádovi vyhodili máslo, protože je to podle nich tekutina :D Vezl nějaký spešl jako dárek domů a měl pech :)

    Bellatrix: tekutiny musí být v průhledném sáčku nebo pytlíčku. Za to buzerují snad pokaždé :) Jednou jsem taky letěla na dovolenou jen s příručákem a doteď nechápu, jak jsem to dokázala, že jsem na týden měla tak málo kosmetiky :)))

    Šári: přeji příjemnou a pohodovou cestu :)

    OdpovědětVymazat
  20. Máni: já nesnáším, kdy letím a mám rýmu. To je pak peklo a celý let trpím :(

    Monika: určitě bych ráda :) nějaké cestovatelské články se objeví, když všechno dobře dopadne :)

    Lenka Greskova: moc děkuju :) tobě též příjemnou cestu. Jinak s tou voňavkou se jí vůbec nedivím :) Byla bych děsně naštvaná a asi bych s tím taky švihla :D

    Osamělá cyklistka: já se jim to snažím ulehčovat maximálně. Nedovolila bych si mít u sebe klíče, nebo mince, pásky nenosím, ostré věci neberu a stejně vždycky nějaká buzerace. A o těch sáčcích ani nevím. Už jsem zvyklá, že si to balím rovnou doma, tak jak to má být, tak jsem si toho ani nikdy nevšimla :)

    OdpovědětVymazat
  21. Anna Ananasová: ty jo, tak to se mi nikdy nestalo. Já teda ten deodorant používám spíš před odletem a pak hned po příletu a neměla jsem s tím žádný problém. Jinak ten kuličkový je spíš v taštičce jen na ukázku, beru si většinou tuhou Rexonu, ale ta se do taštičky na účely focení nehodila :) A s termální vodou jsem zatím neměla problém :) Tak doufám, že mi teď nic nebouchne :))

    JBYbyPetra ♥: někdy musím uspořádat nějaký výlet se čtenářkama, protože nejsi první, co tohle píše :D Dáme nějakou nákupní dovolenou :)

    Lucie: moc děkuju :)

    Natálje: bát se není čeho :) možná jen těch prudičů, co tě kontrolují :)

    OdpovědětVymazat
  22. minule u kontroly přítele dokonce donutili se skoro celého svléknout :D i boty všechno šlo pryč, protože neustále pípal :D. já jsem se zatím díkybohu nějaké extra buzerace nedočkala, jen v turecku na letišti mě kontrola prohmatávala vážně hodně... intimně.. řekla bych.

    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
  23. Balime si podobne veci. ;) Uzi si to tam ako len mozes. :)

    OdpovědětVymazat
  24. Tak za tento článek ti stráášně moc děkuju!! Já nikdy nevim, co si mám brát do letadla:D a ten obal na pas atd je božíí!! Kde jsi ho sehnala?:) je vážně roztomilej:))

    OdpovědětVymazat
  25. Za 14 dnů letím poprvé a mám v plánu si kosmetickou taštičku dát někam nahoru do normálního zavazadla, protože se nehodlám právě dohadovat s ochrankou o tom jaký přepravuju v příručáku tekutiny a nedej bože aby mi něco z toho vyhodili. Let naštěstí nebude nějak dlouhý takže se bez těch všech věcí na těch pár hodin obejdu :o)

    OdpovědětVymazat
  26. Super článek, zrovna je to pro mě aktuální téma.

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoooj, tak já jsem absolutně nenáročná, vozím jen nějakej parfém, balzám na rty a toť vše, zbytek jde dolu :-D

    OdpovědětVymazat
  28. Jééé a ke kontrolám, mne VŽDYCKY svlíkaj :-D boty sundavat nemusím, ale mikinu vždycky... halt nevýhoda nás vyvinutých...
    Jinak vozím klasiku klíče, jelikož většinou parkujeme na letišti... a v příručním jsem zapomněla napsat, že vozím vždycky plavky a podprsenky, jelikož jsou to věci drahé a jen tak je na sebe neseženu... problém u kontrol nebyl nikdy, ani to nechtěli vyndat z tašky...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)