sobota 7. září 2013

Do čeho investovat a kterou kosmetiku si pro začátek nakoupit?

Docela často mi chodí dotazy typu: "Poraď mi jakou kosmetiku si mám koupit, do čeho myslíš, že se vyplatí investovat a na čem naopak můžu ušetřit?" Je to opravdu těžká otázka, na kterou prostě není jednoznačná odpověď. Minimálně z mého pohledu :) Když se zeptáte 10 blogerek, každá vám nejspíš řekne něco jiného, protože to každá bere ze svého pohledu. Někdo potřebuje investovat do kvalitního make-upu, protože nemá dokonalou pleť a někomu naopak stačí tónující krém z drogerie :) Je tedy opravdu těžké říct - kup si drahý pudr, řasenku a naopak ušetři na očních stínech. Ale ptáte se mě na to poměrně dost a často, tak vám povím můj názor z mého pohledu :) Pokud mě sledujete už nějaký čas, tak možná tušíte, co vám povím a za co sama ráda utrácím a za co naopak ne. Rozdělila jsem tedy dekorativní kosmetiku na několik kategorií a ke každé vám něco povím :)


Tvářenky - jsem zastánce kvalitních a dražších kousků. Jestli se na něčem podle mě nevyplatí šetřit, tak jsou to právě tvářenky. Kromě toho, že v drogerii nenajdete nikdy tak široký výběr odstínů a textur, tak se mi ještě nikdy nestalo, aby mi tvářenka z drogerie vydržela třeba dva roky a na tváři celý den. Samozřejmě nikomu neberu, pokud si raději 3x za rok koupí tvářenku za stovku, když mu to tak vyhovuje, je to jeho věc. Můj názor ale je, že málokterá levná tvářenka za to opravdu stojí. Nehledě na to, že z drogeie si nikdy neodnesete tvářenku v obalu, ze kterého vám jihne srdce a líbí se vám i po třech letech používání :)


Pudr je podle mě naopak položka, za kterou není nutné vydávat stovky či tisíce. Najdou se určitě výjimky, za které stojí utratit víc peněz, ale když beru "obyčejný" pudr pro zapudrování obličeje, tak mi stačí bohatě pudr od NYC za pár korun. Samozřejmě je to spíš o tom, co komu vyhovuje, ale když najdete svého favorita z levnějších značek, tak si myslím, že je to úplně v pořádku :)



Podkladová báze pod make-up je věc, kterou asi nepoužívá každý. V základní výbavě být tedynutně nemusí. Pokud máte mastnější pleť nebo rozšířené póry, tak pro vás báze bude asi dobrý pomocník. Vyzkoušela jsem jak drahé, tak levné a zjistila jsem, že všechno je to na jedno brdo :) Make-up mi vydržel stejně s drahou i s levnou, takže v tomhle bodě můžete ušetřit. 



Fixačních pudrů jsem měla taky několik a stejně jsem už několik let věrná tomuto od Dermacolu. Nepochopila jsem, co má každý na fixačním pudru MUFE a poslala jsem ho o dům dál. Dermacol mi vyhovuje maximálně a přijde mi dostatečně vyhovující a funkční.



Rozjasňovače - tak na této položce se podle mě nevyplatí šetřit vůbec. Na druhou stranu si myslím, že spousta slečen nechápe jejich přednosti a využití :) Nebo se je spíš bojí používat. Na rozjasňovače jsem už naučila několik kamarádek, které do té doby netušily, že nějaké rozjasňovače existují. A teď bez nich nemůžou být :) Já na ně nedám dopustit, ale chápu, že to není první věc, co by si člověk kupoval, když si dává do kupy svou první kosmetiku. Šetřit se na nich podle mě nevyplatí, protože koupě nějakého laciného, plného třpytek se moc nevyplatí a moc parády s ním člověk nenadělá.



Báze pod oční stíny je nezbytnost asi spíš pro nás, které máme mastná víčka a většina stínů nám na očích nevydrží. Také to určitě není položka, kterou používá každá z vás. Já sama bych se bez kvalitní báze neobešla a vyzkoušela jsem jich už dost od levných po dražší. Bohužel ty nejlevnější mi nikdy nepomohly, takže z mého pohledu se do báze vyplatí investovat.


Korektory vlastní asi většina z nás. Málokdo má tak dokonalou pleť, aby nepotřeboval nic maskovat, takže nějaký ten korektor se vždycky hodí. Zrovna u korektorů podle mě neplatí, čím dražší tím lepší. Dobrou službu může udělat i korektor za stovku, spíš záleží, co a jak moc potřebujete zakrýt. Sama za sebe doporučuji mít jeden tekutý korektor na kruhy pod očima a jeden krémový na nedokonalosti pleti. Vyšší level jsou pak různě barevné korektory na korekci zarudlých míst nebo neutralizaci tmavých kruhů pod očima. Klasický tělový korektor ale podle mě patří do základní kosmetické výbavy.


Tužky na oči jsou pro mě trochu srdcová záležitost. První, co jsem kdy začala používat na líčení, byla právě tužka na oči. Potom se přidal zbytek. Bez ní si přijdu jako nenamalovaná a taková holá :) Od tužky očekávám dobrou výdrž i pigmentaci a schopnost nerozmazávat se. Moje nejoblíbenější patří spíš do dražší cenové kategorie, ale dobrou tužku seženete i v drogerii. Chce to jen hledat a zkoušet. Na téhle položce se tedy ušetřit určitě dá a beru jí jako základ každé kosmetické taštičky.


Make-up je základ celého líčení a říká se o něm, že by měl být kvalitní. Spíš než cena je rozhodující padnoucí odstín a vhodná textura. Velmi světlé typy budou mít asi trochu problém vybrat vhodný odstín v drogerii, protože málokterá značka nabízí třeba škálu 10 odstínů. Podle mě se jeden dražší kousek určitě neztratí a udělá vám dobrou službu ve dnech, kdy potřebujete celodenní výdrž nebo výborné krytí.


Řasenky jsou součástí asi každé kosmetické taštičky a pokud nemáte od přírody úchyvatné řasy nebo si je nenecháváte nalepit, tak řasenku nejspíš asi každý den používáte. V tomhle ohledu asi neexistuje jednoznačné doporučení, či šetřit nebo utrácet. Někomu stačí řasenka za 50 Kč a někomu za 500 Kč. Jde o to, co komu vyhovuje, ale určitě také neplatí, že čím dražší a honosnější značka, tím je kvalita vyšší. Vyhovuje vám řasenka za pár korun? gratuluji, používejte jí a klidně se na drahé vykašlete. Akorát pak nesmíte zarytě trvat na tom, že když levná stačí vám, musí stačit všem a utrácení za dražší značky je blbost :)


Tužky či stíny na obočí nepoužívá určitě každá z vás a i mě dlouho trvalo, než jsem objevila jejich kouzlo. Je fakt, že upravené obočí udělá s obličejem hodně, protože se říká, že je jeho rámem :) A je vážně rozdíl před a po použití nějakého stínu či tužky. Na této položce se dá určitě také do jisté míry ušetřit a není potřeba si kupovat paletky na úpravu obočí za několik stovek.


Oční stíny jsou zase naopak položka, na které bych nešetřila. Koupě jedné kvalitní paletky je lepší investice, než nákup 10 šuntů z drogerie. Ano, i tam se najde pár lepších stínů, ale ty nejvyhlášenější a nejmilovanější patří dražším značkám. V tomto ohledu se za kvalitu holt připlácí.


Lesky na rty mi bohatě stačí i z drogerie. Je fakt, že ty dražší mívají většinou ultra pěkné obaly a různé jiné vychytávky, ale lesk je prostě lesk a uspokojí mě i nějaký levnější :)


Rtěnky se pro mě stávají čím dál tím víc oblíbenější. Dobrou službu vám udělá i nějaký levnější kousek, ale opět to samé - rtěnka z drogerie nikdy nebude mít luxusní obal, na který se budete chodit dívat třikrát za den :) Není nutné za rtěnku utrácet stovky, mě osobně zklamalo i pár těch dražších, ale mít ve sbírce alespoň jednu "lepší" rtěnku by to chtělo :)

Nevím, jestli jsem těm z vás, které se mě na toto téma ptaly, nějak pomohla, ale vážně nemám jednoznačnou odpověď. A každá ženská to vidí jinak :) Pro někoho je nesmysl řasenka za 800 Kč a někdo nechápe, jak si někdo na rty může natřít lesk za 50 Kč. Spíš vy samy přemýšlejte předem, co si kupujete a jestli vám to za to stojí. Jestli vás víc uspokojí jít 1x týdně do drogerie a koupit si nějakou blbůstku nebo radši dáte peníze stranou a jdete si pak udělat radost do parfumerie a odnesete si dražší kousek. Určitým stádiem hromadění blbostí si asi projde každá z nás, ale postupem času si člověk uvědomí, do čeho mu stojí za to investovat větší částku a kde naopak jde ušetřit.

Zajímalo by mě, za které položky utrácíte vy a kde naopak raději šetříte? 

Budu se těšit na váš názor :)

49 komentářů:

  1. Super napsaný článek..:) Mohla bych se zeptat,co
    používáš za korektor na kruhy pod očima ?:)

    OdpovědětVymazat
  2. ve většine souhlasím :) já se teď rozhodla investovat do pudru a tvářenky. co se týče make-upů, tak já používám BB (Vichy nebo Skin 79), a ty mi kvalitní také přijdou. s korektorem si vystačím s tím za stovku od Catrice, řasenky si kupuju asi tak někde uprostřed - ty úplně levné mi nevyhovují a za ty drahé se mi zatím nechce dávat tolik peněz :D vystačím si třeba s L'orealkou za 3-4 stovky.

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, dekuji! Velice uzitecny clanek napsany s nadhledem a urcite mi pri nakupech zustane dlouho v hlave. Diky!

    OdpovědětVymazat
  4. Ta tvářenka ve tvaru srdce je krásná. Dražším tvářenkám teprve pomalu propadám a už se těším na svoji prvotinu od Nars.

    OdpovědětVymazat
  5. Dle mého určitě tvářenky stojí za investici. S řasenkou si vystačím i levnou, ale je to jak píšeš velice individuální a chápu že někdo musí mít dražší. Stíny určitě kvalitní, Urban Decay jen tak něco nepředčí. Tužky se mi zatím rozmazávají všechny, takže nevím. Momentálně se snažím zainvestovat do kvalitních korektorů. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Korektor doma nevlastnim žádný, to je pro mě naprostá zbytečnost. Taky nepoužívám bázi pod stíny či make-up. :D A vlastně ani nic na obočí, mám obočí dobrý po mamče, barvu, tvar, takže to neřešim. A nepoužívám ani rozjasnovače.. :D
    No ale bez make-upu, řasenky a tužky bych se neobešla. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že tenhle článek se stane hodně užitečným, teda alespoň pro mě je :) Vzala jsem si z něj k srdci i pár skrytých, dobře myšlených rad, a trochu poupravím složení mé kosmetické taštičky :) Co by se určitě stalo užitečným, by byl článek o výběru vhodného odstínu/druhu make-upu a pudru, protože v této oblasti jsem vyzkoušela spoustu produktů, ale zatím jsem bohužel nenatrefila na to pravé ořechové :) S jedním ale musím 100% souhlasit, co se očních stínů týče, lepší je si pořídit jednu kvalitní paletku očních stínů, než koupit xx stínů v drogérii, kde ani jeden z nich nebude dobře pigmentovaný :) Tohle bych považovala za samozřejmost :)

    OdpovědětVymazat
  8. Hezky napsáno, já si taky raději připlatím za obal, jasně, že je hlavní produkt, ale kdo si zamiluje a chce se dívat na věc v ošklivém obalu?

    OdpovědětVymazat
  9. Mám na to asi stejný názor je to na každé z nás co komu vyhovuje proto tak miluji kosmetické blogy najdu zde hromadu názorů a pomáhá mi to rozmyslet si jestli si ten daný kousek mám koupit nebo ne :)

    OdpovědětVymazat
  10. STÍNY - tak já stíny nepoužívám, ale když sem používala, tak stačily nějaké levnější (klidně i paletka z e-bay), naštěstí mně držely vždy celý den. Tudíž nepoužívám ani bázi pod oční stíny.

    TUŽKA NA OČI - používám od Max factor jen na vnitřní linku, cenově to bylo vždy jedno, hlavně aby byla dostatečně pigmentovaná. Linky nepoužívám, ale osvědčila se mně fixa od Loreal a gelové linky, pokud jsem jen tak zkoušela.

    ŘASENKA - tak tam sem přišla na to, že záleží hlavně na mých řasách, řasenka zázraky nedělá. Takže tam jsem věrná Maybelline, nebo 2000 calories, bohatě stačí.


    MAKE-UP - stále hledám, tam jsem schopna investovat hodně (do 1500 Kč), ale zase i záleží na kvalitě pleti... Zatím nejlepší ke kterému se pořád vracím je Dermacol 24 hours a Loreal True match.

    TVÁŘENKA - pořád hledám, ale zatím nejlepší od oriflame - glowing peach. Také jsem za dražší.

    ROZJASŇOVAČ - ještě nemám, budu kupovat, ale rovnou budu investovat do dražšího.

    PUDR - moc nepoužívám, ale oblíbence máme stejného. Teď jsem pořídila nový od Loreal True match a také není špatný :)

    KOREKTOR - ten dokonalý pořád hledám, v různých cenových hladinách.

    BÁZE POD MAKE-UP - se mně nijak neosvědčila, takže za mě vůbec.

    OBOČÍ - tak tam hledám už dlouho a mám toho už fakt hodně(benefit, elf, mua, catrice, essence, oriflame, sigma), ale zatím si nemůžu pomoct, ale nejlepší je paletka od elf.

    RTĚNKY A LESKY - nepoužívám, mám plné a hodně pigmentované rty. Takže buď barva nikdy neodpovídá, nebo vypadám moc zmalovaně (jsem výrazná sama o sobě :) Jinak lesky jsem milovala od Lorealu a rtěnky asi Maybelinne...

    OdpovědětVymazat
  11. tak já nevím, čím to je ale mně všechno drogerkové vyhovuje. stíny se mi nikdy neslévají, tvářenky drží a líbí se mi i odstíny, makeupy nepotřebuji, pudr mám ale skvělý, od MK a ten teda je, je transparentní a už nikdy si nekoupím jiný než ten :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak vela veci mame podobnych, ja taktiez nesetrim napriklad na tvarenkach, make-upoch a ocnych tienov, ale pred casom som si napriklad kupila F&F riasenku za 1,80 € a bola omnoho lepsia ako jej drahsi kolegovia. ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Hezké shrnutí :-) Já se přiznám, že víc než za dekorativku utrácím za tělovou kosmetiku. Nedělá mi problém používat stíny Essence a šampon za pětikilo, když to trochu přeženu :-) Jelikož jsem donedávna měla téměř bezvadnou pleť, stačily mi make-upy i další věci z drogérie. Nepoužívala jsem vyloženě ty nejlevnější (Essence, Miss Sporty), ale spíš takovou tu střední kategorii - Garnier, Dermacol a tak. Teď, když se mi pleť zbláznila, naprosto oceňuji ten obrovský rozdíl, který je v make-upech z parfumérie a těch drogérkových. A ten rozdíl tam fakt je! :-) Vždy jsem byla zastánce spíš levnější dekorativky, ale ne proto, že na dražší bych neměla. Spíš jsem opravdu investovala do té pečující... Nicméně nevěřím tomu, když někdo tvrdí, že mu na obličeji vydrží make-up Essence stejně dlouho jako m. Helena Rubinstein třeba.

    OdpovědětVymazat
  14. Tvoje články se mi vždycky hrozně líbí. V některých bodech s tebou souhlasím a v jiných ne, ale jak si řekla je to jen tvůj názor. Těším se zase na další článek. Vždy mě strašně baví je číst a ty fotky to je radost pohledět.

    OdpovědětVymazat
  15. Máš ve své sbírce fakt parádní kousky :). Můžu se zeptat kde se dá koupit tvářenka od Narsu?:)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Rendy, posledním odstavcem mi mluvíš z duše! :) taky jsem si musela projít tím, že jsem si nakupovala plno levných blbůstek z drogerie a pak mi ležely hromady v šuplíku! Těď toužím mít od všeho jen pár kvalitních kousků a opravdu je vypotřebovat... ;) ráda si připlatím za stíny, rtěnku a asi i tvářenku... Klidně bych zainvestovala i do supr makeupu, ale mám velký problém vybrat správný odstín... :/

    OdpovědětVymazat
  17. Já s tebou vlastně ve všem souhlasím :).V každé kategorii se najdou výjimky, to je jasné, ale obecně se vyplatí si připlatit. Já jsem to nejvíc pocítila u rozjasňvače - měla jsem různé levné, ale nic se nevyvolá mému kouzelnému rozjasňovači od Beccy.

    OdpovědětVymazat
  18. Super článek,díky za něj :) a může se zeptat jaký ten rozjasnovač je nej?mám spíše světlejši plet..díky za info.uvažuji o nějakem :) Monika

    OdpovědětVymazat
  19. Já sama bych si klidně kupovala drahou a značkovou kosmetiku, jenomže peníze, peníze, peníze.... jinak já bych sama byla ráda za článek kde by třeba bylo něco jako drogérková základní kosmetika nebo něco v tom stylu :) Takové dobré pudry, řasenky atd. akorát z drogérie :) Tenhle článek bych rozhodně uvítala a doufám, že se ho v blízké době dočkám :)

    OdpovědětVymazat
  20. moc hezky sepsané! já se snažím kombinovat dražší i levnější kousky, třeba řasenka mi stačí z drogerie, tam jde spíš i o ten kartáček, pudr bych sice chtěla zkusit MAC Blot, ale momentálně jsem hodně spokojená s Dermacolem, to samé korektor, tam se mi naopak MAC moc neosvědčil. rozhodně souhlasím se stínama (teď mám Estée Lauder a vydrží nehnutě celý den i bez báze!)

    OdpovědětVymazat
  21. Skvělý článek a v něčem se i shodneme. :) Já hodně investuji do produktů na rty sem schopná dát i nesmyslných 500 Kč za Chubby stick. A také radši investuji do make-upu. Rozjasňovače a tvářenky moc nepoužívám to spíše radši bronzery a ty my sedí oc NYXu. :) Tužky, řasenky sem schopná vyjít s drogerkovými i když bych si třeba přála linky od Bobbi. :) Ale je fakt, že každá z nás máme jiné preference. Ale investovat do pleťové kosmetiky problém nedělám. :)

    OdpovědětVymazat
  22. Já mám všechnu dekorativní kosmetiku z drogerie, a snažím se šetřit na všem, protože sama ještě na značkovou kosmetiku nevydělávám, ale jsem spokojená. Nejdražší kousek mám asi podkladovou bázi od Dermacolu, největší balení, ale je na nic -_- Lepší mi přišel podklad od Rimmel London, který byl k make-upu (y)
    Něco jako černá tužka na oči nevlastním, protože s tím neumím zacházet a vypadám jako vrah (a to s pouze tenkou linkou na horním víčku!), mám pouze linky ve fixu, ale do společnosti je nenosím, stíny si dám taky pouze občas, tvářenku mám od Astor za asi 180,- a moc mi vyhovuje pigmentace, odstín a i to, že ubývá pomalu :) Já sama jsem prakticky albín a odstín make-upu mi sedí pouze Dermacol Makeup Cover 208 :D A se svou kůží ani nevím co bych jako rozjasňovač měla používat O:) Jinak hodně své dekorativky jsem koupila s pomocí slev nebo slevových kuponů do dm :D
    A chci se inspirovat tebou a pořídit si fixační pudr od Dermacolu, až mi ten můj doslouží :)

    OdpovědětVymazat
  23. Tak mám to úplně jinak:) Mae - up se mě vůbec netýká a jediné na čem bych určitě nešetřila je právě pudr - když už si to patlám na celý obličej, tak ať to zmatní, drží a nezanáší póry, příliš nevysušuje...Neměla bych odvahu koupit něco levného z drogerky jen tak. Naopak tvářenky prostě zkouším. U stínů je to kus od kusu, stejně jako u řasenek, rtěnky se dají sehnat i levně rozumné. A víc do základu není třeba:) Veronika

    OdpovědětVymazat
  24. Tak mě třeba drahá tvářenka neláká, i kdybych na ni měla... protože já nevím, nějak to není můj oblíbený dekorativní produkt a "nebaví mě"...

    OdpovědětVymazat
  25. Skvělý článek! Já rozhodně investuji do make-upu (v mém případě tedy spíš TM) a do korektorů, přece jen si to dávám prakticky každý den na obličej, a myslím, že snad ani nemá cenu používat kvalitní péči o pleť, když na to pak plácnu make-up od Essence. Pak utrácím hodně za produkty, které používám každý den a ty stejné zase koupím, až mi dojdou - produkty na obočí, gelové linky - nebo se v nich "vyžívám" - rozjasňovače, některé rtěnky. U stínů a tvářenek také souhlasím, stíny bych si už v drogerce nekoupila, ale u tvářenek mám pořád pocit, že mi moc nesluší a ani je nenosím každý den, takže mám stejně jen dvě (i když Illamasqua). Řasenka mi stačí kolem 250 (Bourjois), u těch úplně levných se bojím reakce očí. U tužek tak půl na půl, ani je moc nepoužívám, ale když už, tak mini UD z nějakého toho výhodného setu. Co kupuju tak do 150 max. (a to už musí být něco!) jsou laky na nehty, moc je nestřídám a ani mě lakování nebaví. Pudr skoro nepoužívám, takže taky spíš drogerie, to samé lesky (až na Illamasqua výjimky), některé rtěnky.
    Neplánuješ druhý díl právě o péči o pleť (vlasy, tělo)? Moc by mě tvoje názory zajímaly :)

    OdpovědětVymazat
  26. Super článek, který musel dat jistě hodne práce. I kdyz psát svoje nazory vlastne zad tak složité neni a jde to vždy hned od ruky vid :) rada jsem si pocetla, ve vetsine souhlasím, ale na neco se ještě musím zaměřit :)) třeba kvalitni stíny by nebyly k zahození :)

    OdpovědětVymazat
  27. Skvělý a užitečný článek, od kterého se můžeme odpíchnout než si najdeme to svoje. Zrovna nedávno jsem si v rámci snahy šetřit všude, kde to jen trošku jde, konečně vypsala seznam top produktů, abych viděla, kde si ještě můžu dovolit zkoušet a hledat svůj svatý grál a kde naopak nemá cenu nakupovat bezhlavě novinky, když svůj top už jsem našla.
    Kategorie, kde ještě tápu, jsou právě tvářenky a rozjasňovače. Třeba tvářenku Bourjois i Benefit sice mám, ale nepoužívám a po dlouhém přemýšlení vím proč - shimmer. Raději sáhnu po matné krajkové Dermacol, i když výdrž se nedá srovnávat. Poučení pro příští nákup (stále bych drahou tvářenku chtěla). Potřebovala bych tě jako kámošku, abys mě také naučila na rozjasňovače. :-D
    Mou jednoznačnou slabostí jsou rtěnky. Každá kosmetiku milující ženská tu svou slabost má, tam si prostě odpustím a ospravedlním, že mám x-tou rtěnku. Na druhou stranu ukočírovat to a odměnit se pak něčím dražším, by mohla být dobrá výzva! :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Moc hezky napsáno,někde stačí málo,jinde si zase člověk rád připlatí,ať už za obal,za značku,cokoli...hodně taky záleží na "podkladu".Na některé kousky už prostě koukáš s "úctou" a otevřenou pusou..já teď poslední dobou nemůžu vidět MAC,jinak se mi otvírá peněženka,ty jejich rozjasňovače útočí na moje srdce a hned za nimi útočí od Clarins pudr s tvářenkou..třeba u Clarins nebo Guerlainu jsem nikdy peněz nelitovala.Nekupuju bezhlavě,ale dlouho šmejdím....ikdyž někdy kouknu na Tvůj blog a je to jasný:-D

    OdpovědětVymazat
  29. Raději pár drahžsích, hezkých a kvalitních věcí než kupu levných na které šáhnu jen někdy. Jj :) Jednou budu mít tvářenku Dior, kterou používala Blair z GG!:D

    OdpovědětVymazat
  30. Všem moc děkuji za komentáře! Strašně moc mě těší, že se vám článek líbí a pro někoho je možná užitečný :)

    Lena Salová: mám jich několik a střídám je :) Fake Up od Benefitu, Mac Studio finish, někdy Healthy Mix od Bourjois nebo tekutý od Heleny Rubinstein. Nemám jeden vyloženě nejoblíbenější a střídám je :)

    Natálje: doufám, že s tou investicí do pudru ti budu nápomocná :) Neboj, myslím na to stále :)

    Pineapple93: já jsem přesně ten typ, kterýho firma často získá právě na krásný obal :) Naprosto chápu, když na obal někdo dá :)

    OdpovědětVymazat
  31. Kristine: jestli ti drogerka vyhovuje, není důvod to měnit :)

    Lenka K.: to chápu :) Já v té péči jak co. Třeba šampon mi právě vyhovuje z drogerie za pár korun a s těmi dražšími jsem většinou neměla tak dobrou zkušenost. Nepotřebuju třeba drahé tělové krémy, ale do pleťových nebo očních jsem ochotná už investovat vyšší částku :)

    Wendy eM: moc děkuju, vážím si toho :)

    Romana Lánská: Nars u nás seženeš v parfumerii Sephora :)

    Reny y: taky si přeju mít od každého druhu jen ty nejoblíbenější kousky a věřím, že se k tomu časem dopracuju :)

    Michal Novotný: no, to je těžká otázka :) Sama za sebe mám skvělou zkušenost s rozjasňovači Chanel, Nars, Benefit nebo M.A.C :)

    OdpovědětVymazat
  32. The Petule: díky za námět na článek :) Už jsem kdysi něco podobného psala, ale mohla bych udělat menší update :)

    boo: Děkuj :)

    Allen*: málokdo začne rovnou na Dioru nebo Lancomu :) Každá holka většinou začíná s levnější kosmetikou a postupně se dostává k té dražší :)

    Markvitka: no, trvalo mi to dlouho, ale nejdelší bylo připravit fotky, ten text už byl hotový za chvíli :)

    Harmony: to je velmi rozumný :) Já třeba teď nemám potřebu hledat další bázi pod oční stíny, protože myslím, že lepší už nenajdu :) Doufám, že třeba za 10 let, budu mít od každé kategorie jen pár kusů, které budou osvědčené a nebude třeba hledat nové a nové :)

    OdpovědětVymazat
  33. Rendy, prosím, mohu se zeptat.... jaký je ten make up od Bourjois Heathy Mix, popř. jaký máš odstín, a používáš ho spíše v zimě nebo v létě? Hledám něco středně krycího a spíš tekutější konzistenci... Teď od října by měl na trh přijít nový make up od Bourjois Happy Light - na ten jsem taky zvědavá :)Moc děkuji!

    OdpovědětVymazat
  34. Vážně parádní článek, který mi moc a moc pomohl:-)! Hned u několika výrobků se budu inspirovat, například si plánuji pořídit kvalitní tvářenku, kvalitní rozjasňovač a doporučení od člověka, který se dle mého názoru v tomto oboru vyzná, je k nezaplacení, takže veliké díky ♥!
    Glamour and Beauty

    OdpovědětVymazat
  35. Já asi nejvíc investuji do pořádného hydratačního krému a do makeupu/bb krému. Přece jenom tohle dávám na celou pleť, tak ať to za něco stojí. Na druhou stranu třeba řasenky mi vyhovují v cenové relaci do 200,- Kč, zkoušela jsem i dražší, ale nepřesvědčily mě. Celkově se držím takové té střední cenové kategorie, občas se rozmazlím něčím dražším, občas si koupím něco extra levného.

    OdpovědětVymazat
  36. Já skoro ve všem souhlasím, jen tužku na oči jako základ neberu - já momentálně žádnou nepoužívám. Jednou za čas jsem si nějakou pořídila, a v lepším případě skončila brzy v šuplíku, v tom horším v koši. Nemyslím si, že všem tužky na oči sluší; naopak bych řekla, že obvyklé výrazné černé linky naopak oči zmenšují a dělají spíš medvědí službu.

    OdpovědětVymazat
  37. Myslím, že jsi to dobře vystihla:) mám stejný názor na rtěnky a makeup, řasenky mám raději z parfumerie, tužky na oči klidně z drogerie:) a také mi nevadí dát peníze za dobrou pleťovou kosmetiku. :)

    http://bonjourmademoiselle-cz.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  38. Super! Ještě bych nešetřila na kvalitních štětcích:-)

    OdpovědětVymazat
  39. Skvele shrnuti. Souhlaim s kazdym bodem.

    Aneb: nejsem tak bohata, abych mohla setrit...

    Na necem se vazne nevyplaci setrit. Ohledne pudru - NYC jsem jeste nezkousela, ale mam moc rada od Rimmelu stay matte...

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj Rendy, opět článek, pod kterej bych se podepsala.
    Ještě doporučení, hlavně si říkejte, že nejsem tak bohatá, abych si kupovala levné věci. Stíny za 500 držej, jsou pigmentované, kvalitní a mají jedinečný odstín. Prostě já chci od výrobku 100%, ne jen 50%!

    OdpovědětVymazat
  41. Výborně napsané!
    Já třeba zkoušela MU od nejlevnějších po ty dosti drahé a nakonec jsem zakotvila u Mac a nelituji! Mám od nich i pudr (Blot) a tvářenku.
    Řasenky používám střídavě dvě a kupuji stále dokola: Estée Lauder a Max Factor 2000 calories.
    Stíny mi zase drží všechny - teď mám favority od Elfu (nějakou must have paletku a bez báze celý den jako čerstvé), tužku na oči nepoužívám, lesky mám z drogerie.
    Chtěla bych se naučit zainvestovat do rozjasňovače a nějaké pořádné rtěnky, ale zatím mi je to líto :) Když bys mi měla poradit top rtěnku, jaká by to byla?

    OdpovědětVymazat
  42. Mikinka: moc děkuju a též souhlasím :)

    ShoesManiac: pro mě je srdeční záležitost YSL Rouge Volupté :) Nebo Guerlain Rouge Automatique :) U těch té ceny nelituju, protože jsou skoro jako sběratelské trofeje :)

    OdpovědětVymazat
  43. s dražšími tvářenkemi bohužel zkušenosti nemám, chtěla bych určitě časem nějakou vyzkoušet, ale nepřijde mi to jako tak důležitá položka. spíše investuji do make-upů, bází pod make-up a chci si koupit i nějakou pořádnou bázi pod stíny, protože mi poslední dobou na očích nic nedrží.

    OdpovědětVymazat
  44. Ahoj, ráda bych věděla jakou tvářenku njraději používáš? Já jsem zkusila nějaké z byč drogerií jako DM a už nikdy víc!!! Měla jsem tvářenku od NY a hrůza děs. No a před týdnem jsem si v Douglasu koupila tvářenku od značky ARTDECO a není špatná, ale pořád to asi není ono i když se mě v obchodě líbila tk je v ní moc třpyte, chtěla bych i nějakou bez třpytek, ale nevím značku a hlavně aby dlouho vydržela a pěkně barvila.
    No rozjasnovač taky nemám protože s ním neumím a ještě jsme se k němu nedostala :)
    Dál bych potřebovala typ na nějakou dobrou tužku na oči která se nerozmazává, maluji se gelovýma linkama, ale na to není vždycky čas a mám tužku na oči od SHE ale ta se hrozně rozmazává,

    Tak děkuji za typy :D :D

    OdpovědětVymazat
  45. a ještě k těm make-upům a tvářenkám... myslím si že pokud si někdo nemůže vybrat , ta je dobré zajít do nějaké lepší parfumérky /douglas, sephora/ kde dokážou poradit nebo aspoň poskytnout vzorečky na vyzkoušení na doma.... už se mě tolikrát stalo že jsemm is koupila špatný odstín a pak mě to štvalo. Několik mých make-upů už letělo do koše... například nedávno jeden od ALVERDE protože byl šílenej. Pak mě dost zklamal make-up od ASTOR ( zde bych čekala kvalitu a ono prd - začala z něj vytékat voda nebo olej či co to bylo, a dělal fleky ) .... ted používám make-up za 100KČ od essence a jsem hrozně moc spokojená :) vydrží krásně skoro celý den, nádherně se nanáší SPOKOJENOST :)

    OdpovědětVymazat
  46. Tak toto je krásně napsaný článek :) opravdu! Já jsem začala být větší blb do kosmetiky teprv zhruba dva, tři roky zpátky, takže sama ještě nemám ve všem své favority. Ale sama jsem náročná na tvářenky a tam si ráda připlatím. Ikdyž na novou Afterglow od UD budu asi nějaký ten pátek opravdu šetřit. Každopádně ty levné tvářenky se za chvilku z tváře ztratí a to nemá význam kupovat. Taky si myslím, že je to dost o prioritách dané slečny/paní. Pro mě především sjednotit pleť (makeup), mám suchou pleť, takže pudr mi stačí levnej a pak tvářenka na rozjasnění. Obočí upravuji jemně a přirozeně a řasenka mi stačí od Maybelline a můžu vlastně do světa :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)