čtvrtek 11. července 2013

Koupit nebo nekoupit - M.A.C

Vítám vás u pokračování oblíbené rubriky Koupit nebo nekoupit. Velice se omlouvám, že mi tak trvalo další pokračování, ale dlouho jsem přemýšlela, od které značky jsem toho vyzkoušela víc, a kterou bych do této rubriky mohla zařadit. A pak mi došlo, že mám už celkem pár věcí vyzkoušených od M.A.C, takže tady máte pokračování :)

Jako vždy uvádím u názvu produktu buď ANO (určitě bych si koupila znovu), MOŽNÁ (koupila bych si znovu tak napůl, mám jisté výhrady) a NE (určitě bych nákup neopakovala).

Tak doufám, že se vám pokračování bude líbit, protože si o něj často píšete :)

PS: fotky jsou takový mix z archivu, protože ne všechny produkty už doma mám, tak proto je to takové divoké :)



Oční stíny - ANO

Doma se mi vystřídalo zhruba asi 10 různých odstínů, takže myslím, že názor na ně už ucelený mám. Jako u všech značek nejsou všechny odstíny skvělé, jsou takové, které bych si nekoupila (zejména ty neutrální), protože se dají sehnat i levněji, ale naopak některé odstíny jsou podle mě jedinečné a vyplatí si je koupit. Pro mě je nejoblíbenější odstín rozhodně Stars n´rockets, který miluju. Neřekla bych, že jsou M.A.C stíny nejlepší na světě, ale patří určitě mezi mé oblíbené.



Rozjasňovač Extra Dimension Skinfinish - ANO

Bohužel toto byla limitka, takže momentálně asi nebude k sehnání, ale obecně si myslím, že je rozjasňovač této značky dobrá investice a sama si chci pořídit ještě Skinfinish v odstínu Soft and Gentle nebo Lightscapade (neumám to ještě úplně rozhodnuté :) A navíc absolutně vůbec neubývají a přijde mi, že mi vydrží asi věčnost.






Lak na nehty - NE

Měla jsem sice jen jeden lak na nehty, ale rozhodně mě neučaroval natolik, že bych si je teď nakupovala ve velkém. Tenhle šel už do světa a upřímně si nemyslím, že byl bůhvíjak kvalitní, na to, že stojí tolik peněz. Navíc i základní výběr odstínů není nic moc a zachraňují to většinou jen limitky, které laky často nabízejí.



 Lesk na rty Cremesheen Glass - ANO

Jeden z mých nejoblíbenějších lesků na rty. Lesky jsou většinou položka, do které příliš neinvestuju a stačí mi obyčejné z drogerie, ale tento je výjimka a strašně moc jsem si ho oblíbila.  Sladce voní, nelepí a je na rtech velmi příjemný. Až bude nějaká vhodná příležitost, koupím si určitě další (tento už jsem téměř vypotřebovala a to je u lesku co říct :)



Make-up Face and body foundation - NE

Já vážně stále nechápu, proč má někdo tento make-up rád a proč ho chválí. Já ho prostě úplně nesnáším a nikdy víc bych si ho nekoupila. Možná s ním neumím pracovat, ale jeho konzistence je prostě děsná. Vylijete (jako vodu) si ho do dlaně, začnete dávat na obličej, pořád se to zdá strašně tekuté a najednou se vám ruka zadrhne a nejde dál roztírat. Fakt horor a holt jsem asi jeho kouzlo nepochopila, nejsem vizážista a neocením, že stačí mít dva odstíny, se kterými nalíčíte modelky všech barev na světovou přehlídku :)



Řasenka Zoom Fast Black Lash - NE

Obecně mi přijdou řasenky této značky podprůměrné a myslím, že je zbytečné za ně utrácet. Zkoušela jsem celkem asi tři (názvy bohužel nevím) a jednu jsem měla v miniatuře doma a byla fakt hrozná. Nikdy mě nelákalo si nějakou koupit v plné velikosti a asi se to ani nezmění.



Balzám na rty Ricky - limitka - MOŽNÁ

Balzám úžasně voněl a rty pěkně hydratoval, ale teď už se koupit asi nedá a byla to limitka spolu s rtěnkou od Nicky Minaj (resp. taková ta charitativní kolekce). Balzám byl sice moc fajn a jeho výtěžek šel na dobrou věc, ale od této značky mám jiného balzámového favorita.


Tvářenky Sheertone Blush - ANO

Tvářenky bych obecně považovala za kvalitní a jako dobrou investici. Kromě výborné pigmentace, dobré výdrže je plus i celkem široký výběr odstínů. Někdy v budocnosti bych si ráda pořídila minerální tvářenku v odstínu Dainty.



Tinted Lip conditioner SPF 15 - ANO

Jeden z mých nejoblíbenějších produktů této značky vůbec. Absolutně tenhle balzám na rty miluju a budu si ho kupovat, dokud ho budou vyrábět. Jednak mám pocit, že je bezedný a mám ho už strašně dlouho, krásně voní, rty skvěle hydratuje a ještě je lehce barevně natónuje. Doporučuji všemi deseti :)



Prep + prime podkladová báze pod oční stíny - MOŽNÁ

Dlouhou dobu byla tato báze má oblíbená. Bohužel jí svou kvalitou vytlačila báze Too Faced a pro mě je prostě lepší. Stíny mi díky ní vydrží déle, má praktičtější dávkování a je asi bezedná :) Tato báze není vyloženě špatná, ale když si člověk vezme její cenu a porovná její účinky s Too Faced, tak si jí příště prostě už nekoupí (tak jako já).



Rtěnky - MOŽNÁ

M.A.C má rtěnky rozdělené do několika kategorií podle finishe (Lustre, Matte, Satin, Cremesheen, Frost, Glaze, Amplified, Amplified Creme) a má i více typů. Mě rukama prošla jen tato Cremesheen v odstíny Shy girl a po nějakém čase putovala do světa. Já vám nějak nevím, zas tolik mě nedostala. Možná jsem nevybrala nejlepší odstín nebo texturu, ale rtěnky M.A.C nejsou to, co by mě extra lákalo. Sice jsou všeobecně dost chválené a nejedna blogerka mám doma snad všechny odstíny, ale mě prostě nechytly. Myslím, že se dají najít jak odstínově podobné, tak cenově dostupnější kousky u jiných značek.



Korektor Studio finish concealer - ANO

Tento korektor zakryje opravdu skvěle jak kruhy pod očima, tak jiné nedokonalosti a garantuju vám, že vám vydrží navěky. Víc dodávat asi nemusím :)



Oční linky Fluidline - NE

Po nějakém čase, co je mám doma vidím, že bych si je znovu nekoupila. Nejsou zas tak výjimečné a najdou se rozhodně i lepší linky, které lépe drží. Pro mě jsou např. mnohem lepší linky od Inglotu, který navíc nabízí neskutečně moc barev (což se o M.A.C říct nedá).



Pudr Blot Powder - MOŽNÁ, Pudr Studio Careblend - NE

Pudr Blot mi sice vyhovoval, pěkně matovat atd., ale našla jsem mnohem levnějšího náhradníka od NYC. Tak nějak mezi nimi nevidím rozdíl a přijde mi zbytečné si kupovat dražší verzi, když mi ta levná zatím stačí :)

Naopak Studio Careblend byl pro mě velký přešlap a trochu katastrofa. Tento pudr je určený pro suchou pleť a obsahuje oleje, takže si asi umíte představit, jakou paseku to nadělá na mastné pleti :) Ovšem vizážista M.A.C (v zahraničí) mi ho i tak doporučil a já ho pak chtěla praštit (ale to jsem byla už moc daleko :)



 Make-up Studio fix fluid - NE

Make-upy mi od M.A.C prostě nesedí a nemám je ráda. S tímhle bylo všechno špatně od začátku a taky už má nového majitele. Navíc má tak děsně nepraktické dávkování a pokud chcete pumpičku, musíte si jí extra přikoupit! Nevím, jestli někdy objevím u této značky make-up, který by mi vyhovoval, zatím se tak nestalo.


Štětce - MOŽNÁ

V téhle kategorii asi nemám tolik co mluvit, protože sama mám doma dva kusy štětců, ale podle mě jsou zbytečně drahé a jejich kvalita tomu neodpovídá. Najdou se značky, které jsou kvalitou srovnatelné a stojí polovinu, takže pro mě nejsou štětce M.A.C takové lákadlo a mám své favority jinde.



Cleanse off oil - NE

Olejíček jsem si koupila na zkoušku jen v malém balení a taky šel do světa. Oleje na odličování prostě nejsou pro mě a nevyhovují mi. Nemám nic proti tomuto olejíčku konkrétně, ale spíš proti olejům obecně.



Pigmenty - MOŽNÁ

V této kategorii nemám úplně jasno, protože mám doma jen tuto limitku a žádné jiné pigmenty jsem nezkoušela. Nevím, jestli se nějak liší, od těch, co jsou běžně k sehnání, ale s těmito jsem spokojená. Až na světle fialovou, ve které se udělaly takové hrudečky, ale jinak je normálně použitelná :)



Paint Pot - ANO

Paint poty jsou podle mě dost profláknuté a velmi známé (a hodně používané youtuberkami po celém světě). Někdo je používá místo podkladové báze pod oční stíny, někdo jako klasické stíny. Já jsem si nedávno v nějaké limitce koupila tento a jsem s ním spokojená. V mém případě bázi příliš nesupluje, protože mám hodně mastná víčka a barva se mi po pár hodinách slije (takže i pod něj dávám bázi).



Powerpoint Eye pencil (Engraved) - NE

Klasická černá tužka na oči mě tolik nenadchla, protože mi na spodní lince nevydrží moc dlouho a rychle se ztrácí. Je sice pěkně měkká a celkem dobře pigmentovaná, ale vedle tužky od Urban Decay vypadá spíš jak chudá příbuzná :) Za stejné peníze najdete určitě lepší.



(web)

To je asi všechno, co jsem zatím vyzkoušela. Některé věci byly pro mě vyloženě přešlapy a vážně lituju toho, že jsem si je kdy koupila. Naopak jsem našla i několik svých oblíbenců a stále mám v záloze pár věcí, které bych někdy ráda vyzkoušela. Určitě budu ráda za vaše tipy, co máte od této značky rády vy a jestli se vaše hodnocení třeba v některých bodech shoduje s mým :) A samozřejmě jako všechno, i tohle je jen můj názor a subjektivní dojem, takže nikomu nechci upírat jeho případnou oblibu produktů, se kterými jsem spokojená nebyla :)

Podělte se s námi o své M.A.C oblíbence i propadáky :)

30 komentářů:

  1. Díky moc za článek :). aspoň vím, čemu se vyvarovat a co naopak musím mít :). Takové články jsou prostě nejlepší. díky Rendy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám vyzkoušeno tak 90% z tvého seznamu a ještě jsem žádný problém teda nikdy neměla s ničím (zkoušela jsem od báze po štětce všechno). Ba naopak, jsem s tím spokojená víc než s jinýma high end záležitostma. Ale samozřejmě každému vyhovuje něco jiného. Já mám asi štěstí, že cokoliv od této značky vyzkouším, tak je pro mne skvělá záležitost. Nebo jsem jen měla štěstí na to, že jsem sáhla po dobrých kusech (barvy stínů apod.)

    Blondies z My Blond World

    OdpovědětVymazat
  3. skvely clanek! Moc diky za zkusenosti.


    Osobne MAC stiny nemam rada, neb mi pomer cena:kvalita neprijde umerny. Proste mi za ty prachy nestoji.

    Jinak s Tebou souhlasim ve vsech polozkach. A i ja davam pod pain pot bazi :-(((

    OdpovědětVymazat
  4. Zatiaľ som vyskúšala len jednú lícenku, ktorú som dostala od sesternice a bola som veľmi prekvapená a spokojná. Navyše ma navnadila na kúpu ďalších výrobkov. Ďakujem za tipy :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mám doma pouze dva stíny od MACu a lákají mě ještě rtěnky, ale to je tak všechno. Nějak mě MAC nezaujal. Opět výborný článek :)

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem od MACu nikdy nic neměla, věřím, že některé produkty jsou super, ale mě prostě nikdy ničím nezaujal. Možná právě proto, že každý o něm mluví, na každém zahraničním youtube videu na mě vykoukne....nějak nemám ráda tady ty hyper super profláknuté záležitosti. stejně tak se mi už protivý Bioderma nebo všechny ty BB, CC a ostatní zázračné krémy.

    OdpovědětVymazat
  7. Jana Wertheim: děkuji :)

    Viviann D: jsem ráda, že se ti článek líbí :) Samozřejmě to ber ale s rezervou, co se nelíbí a nevyhovuje mě, může se jiným líbit :)

    Blondies: tak to máš kliku :) Pro mě byly největší zklamání make-upy a řasenky, takže na ty ódy psát nebudu :)

    OdpovědětVymazat
  8. sto ľudí, sto chutí, mne naopak tvárenky nevyhovujú vôbec, flakujú a výdrž tiež nestojí za reč.

    OdpovědětVymazat
  9. Blondýna: mě jak které odstíny :) za některé mi přijde škoda vyhazovat tolik peněz, ale zas třeba moje milované stíny Stars n rockets jsou tak krásné a nikdy jsem žádné takové u jiné značky neviděla, že jsem do nich ochotná investovat :)

    Sabina: to chápu, někoho odradí velký zájem a mediální boom kolem něčeho :) s některýma značkama to taky tak mám :)

    OdpovědětVymazat
  10. já jsem od MAC zatím zkoušela jenom korektor (v tubičce, Select Cover Up concealer) a je docela fajn, akorát mám blbý odstín, který využiju jenom v létě. třeba kamarádka má od MAC skoro všechno a zbožňuje ho, já mám teda taky hlavně finanční omezení :D

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek, musím si ten seznam vytisknout, abych příště věděla ano, ano, ne, ne :-)

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
  12. Já se celkem dlouho chystám na tvářenku a nějaký ten paint pot.Chci si je koupit za odměnu, ale ještě se mi nestalo, abych se měla za co odměnit a zároveň šla kolem Macu, tak snad někdy v budoucnu :-)

    OdpovědětVymazat
  13. MAC je podla mna na jeho kvalitu dost predrazeny

    OdpovědětVymazat
  14. Ten rozjasňovač Soft and Gentle doporučuju, mám ho už delší dobu a pořád vypadá jako když jsem ho koupila :-) O jeho kvalitách ani povídat nebudu, prostě palec nahoru, moc dobrá koupě :-) A korektor? Tenhle už si budu kupovat do konce života, no tedy jestli se něco takového vůbec stane, už ho mam taky nějakou dobu, používám ho denně a je ho pryč tak desetina... Pak mám ještě Paint Pot, taky mám dost mastná víčka, takže báze se hodí. No pak už mám jen rtěnku v profláklém odstínu Cremecup a jelikož je to cremesheen, tak jsem s "výdrží" počítala, ale ten odstín je prostě božský, ke kouřovkám naprosto dokonalý! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. já mám pár rtěnek od MACu a jsem s nimi moc spokojená. chtěla bych nějaké tvářenky, už je mám sepsané :) a určitě rozjasňovač

    OdpovědětVymazat
  16. Super článek, já zvažuju od MACU matnou rtěnku, tak snad mě nezklame :-)

    Mamou-stylove.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Já zatím mám pouze: jeden štětec (takový univerzální), který je skvělý, úžasně jemný. A dá se použít na mnoho způsobů. Toto je také jediná věc, kterou jsem nekoupila v MAC v USA, ale ve vídni. Cena byla docela hrozná - 57€.. Ale zas je super a je pořád jako nový. Byla to má první věc od MAC. Dále mám dvě matné rtěnky, které jsou fajn. Bohužel jsem si koupila odstíny, které nejsou úplně využitelné každý den, ale jinak jsou skvělé. A myslím si, že za cenu, kterou je prodávají v USA jsou opravdu dobré a vyplatí se. Potom mám taky pudr, který mám rovněž moc ráda. Paní mi pomohla vybrat skvělý odstín, který je úplně jako moje pleť. Už ho mám rok a používám ho každý den a vypadá jako nový :) to nechápu :) ještě bych ráda vyzkoušela třeba korektor nebo nějaký rozjasňovač.

    OdpovědětVymazat
  18. Skvělý článek! :) U spousty produktů souhlasím. :)

    Miraculous Style

    OdpovědětVymazat
  19. od MAC mě láká ta tvářenka a celkem i korektor :)

    OdpovědětVymazat
  20. Já jsem tu našla první make-up, který sedí mé mrtvolně bledé pleti- Matchmaster foundation. Pořídila jsem si k němu i stipple brush, ale ten postupně vytlačil Hakuro H51, aplikace s ním je mnohem rychlejší. Dál mám tvářenku a oba odstíny Tinted Lip conditioner, s nimi jsem spokojená. Lak na nehty byl propadák i u mě. S tam malým štětečkem se mi pracuje špatně.

    OdpovědětVymazat
  21. Super článek, souhlasím s make-upem face and body,taktéž netuším proč z něj každá vizážistka dělá takovou bombu, když to, co se píše absolutně nesplňuje. rtěnku od nich mám, vydrží, je dobrá, ale u toho bych zůstala. Jejich tvářenky jsou dobré, mamka měla limitku a ta byla nááádherná, skvěle drží a stačí málo. Mám ještě tužku na oči, která je stejná jako obyčejná z drogerky. Pudr mi naopak moc vyhovoval. Ono asi tisíc lidí, tisíc chutí. Ale vesměs musím souhlasit. Super článek.

    OdpovědětVymazat
  22. Od MAC nemám nic, chtěla jsem koupit Paint Pot Painterly, ale jak tě čtu, na mastná víčka to není to pravé ořechové a i tak to chce bázi, takže asi odolám. Na druhou stranu - Color tattoo ten bronzový občas jako bázi používám a pak na ně přihodím ještě pudrové stíny podobné barvy a vše drží, jak má. Takže definitivně rozhodnutá nejsem. Ale pro ten pocit, mít aspoň jednu věc od MACu... Teď ještě najít důvod, za co se odměnit. :-D
    Jinak skvělý článek - tuhle rubriku koupit-nekoupit mám od tebe ráda. Každá značka má skvělé výrobky i propadáky, takže takhle rubrika je fajn příruční návod.

    OdpovědětVymazat
  23. Za tento článek moc děkuji :-) Nicméně..k těm rtěnkám... mám s nimi jen ty nejlepší zkušenosti a co se rtěnek týče, je to moje nejoblíbenější značka :)

    OdpovědětVymazat
  24. Super článek Rendy !:) Moc se mi líbilo pár stínů a nebyla sem si jistá a pint pot sem chtěla taky ještě to zvážím. Rtěnky mě lákaly, ale pak sem si řekla, že když je nepoužívám je to škoda kupovat si tak dobrou rtěnku mám vlastně jednu z Viva Glam kolekce Gaga 2. :) Ale používám jí minimálně a to mi přijde škoda. :) Balzám mám taky a mám ho moc ráda! :) Jinak mě jiné věci od M.A.C.U ani nezaujaly. :)

    OdpovědětVymazat
  25. Též děkuji za článek! Osobně řadím MAC rtěnky k těm naprůměrným. Mimochodem, nevzpomeneš si, kolik zhruba stojí jednotlivé mono oční stíny? :)

    OdpovědětVymazat
  26. Máš neskutečně zajímavé články. A hlavně u M.A.C. se tento článek 100% vyplatí, jelikož jejich produkty nejsou zrovna nejlevnější, rozhodně nemá cenu plýtvat penězi, za něco, co pak nemusí sedět a nesplnuje všechna očekávání. Jsem nadšená. Musela jsem dát okamžitý odběr :D:)

    OdpovědětVymazat
  27. Moc děkuji všem za komentáře :) Těší mě, že se vám článek líbí :) Jen berte v potaz, že je velký rozdíl mezi cenami u nás v USA a některé věci nejsou zas tak drahé :)

    OdpovědětVymazat
  28. Skvělý článek Rendy:-), ano nevíš jak jsi mi pomohla s výběrem. Již dlouhou dobu jsem se chystala pořídit právě make-up a myslím, že si to ještě nechám projít hlavou a mrknu jinde:-), abych zbytečně neinvestovala peníze přeci jen pro nic za nic. Velmi mě zaujal korektor, který zde máš, tak hodím očko spíše po něm:-).
    http://glamourandbeautyforyou.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  29. Zatím od MAC nic nemám, ale lesku bych asi neodolala, kdybych už byla v obchodě :-) Naštěstí se mu docela vyhýbám. Štětce si zase na jiném blogu chválili, babo raď, každému vyhovuje něco jiného. Jestli ale můžu ke stínům - nejtrvanlivější jsem nakonec našla u Mary Kay, nedělají linku v záhybu oka ani v létě a to nepoužívám bázi a mám smíšenou pleť.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)